۹۲۴۹۸۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش ترکیه به قطعنامه‌های آمریکا و فرانسه

وزارت دفاع ترکیه اقدامات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا و پارلمان فرانسه علیه آنکارا را محکوم کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اقدامات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب دو پیش‌نویس قطعنامه‌ و نیز اقدام پارلمان فرانسه علیه آنکارا را محکوم کرد.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه ادعا شده است: رویکرد، اهداف و عزم ترکیه برای رفع این تهدیدات همواره مطرح شده است. اولویت ترکیه که از پیشینه عضویت ۷۰ ساله در ناتو برخوردار است، اقدام مشترک با هم‌پیمانان خود برای رفع تهدید تروریسم است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: در این راستا، مذاکرات طولانی داشته و فعالیت‌های مشترکی انجام داده است. اما علیرغم حصول توافق در بسیاری از موارد موافقت نهایی صورت نگرفته و متاسفانه ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم تنها مانده است. از این رو ۹ اکتبر ۲۰۱۹ عملیات چشمه صلح به منظور تامین امنیت منطقه و مرزهایمان، بازگشت داوطلبانه خواهران و برادران سوری از طریق ایجاد منطقه امن در شرایط مطمئن آغاز شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این خصوص آمده است: تصویب ۲ پیش‌نویس قطعنامه‌ جداگانه تحریم علیه ترکیه به دلیل عملیات چشمه صلح کشور در شمال سوریه و اعلام حوادث ۱۹۱۵ تحت عنوان نسل‌کشی ارامنه مغایر با توافق امضا شده در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ و روح شراکت استراتژیک و هم‌پیمانی ناتو است.

گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۹ اکتبر با تصویب ۲ پیش‌نویس قطعنامه‌ جداگانه، اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل عملیات چشمه صلح کشور در شمال سوریه و اعلام حوادث ۱۹۱۵ تحت عنوان «نسل‌کشی ارامنه» را پیشنهاد کرد.

نمایندگان مجلس سفلای فرانسه نیز ۳۱ اکتبر به اتفاق آراء، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند. در این قطعنامه عملیات چشمه صلح که ارتش ترکیه جهت جلوگیری از ایجاد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی خود و تضمین صلح و آرامش منطقه انجام داده، محکوم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      جلوی فتنه دیگر درمنطقه برای تجزیه سوریه ومقدمه ایی برای تجزیه سایر کشورها وخونریزی دیگر گرفته شد وطرح اربابان شکست خورده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج