جاباما
۹۲۵۰۴۲
۱۹ نظر
۵۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی: آمریکا فهمیده‌ تحریم مسیر درستی نیست

رئیس‌جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: ۱۳ آبان از یک سو یادآور حضور فداکارانه دانش‌آموزان در حرکت حق‌جویی و استقلال‌طلبی مردم ایران و از سوی دیگر به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است تا بر بیداری نسل‌ها نسبت به تاریخ طولانی مقاومت و مبارزه مردم ایران با نقشه‌ها و طراحی‌های بیگانگان بیفزاید و عزم و آگاهی نسبت به راه‌های پیروزی و پیشرفت پیش روی ملت را بالا ببرد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: ۱۳ آبان از یک سو یادآور حضور فداکارانه دانش‌آموزان در حرکت حق‌جویی و استقلال‌طلبی مردم ایران و از سوی دیگر به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است تا بر بیداری نسل‌ها نسبت به تاریخ طولانی مقاومت و مبارزه مردم ایران با نقشه‌ها و طراحی‌های بیگانگان بیفزاید و عزم و آگاهی نسبت به راه‌های پیروزی و پیشرفت پیش روی ملت را بالا ببرد.

حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را بر عهده داشت، با بیان این که دولت های مختلف آمریکا در طول چند دهه گذشته روش های مختلفی را آزموده اند، افزود: آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مستقیما به رژیم شاه دستور داد امام را تبعید کنند چون امام در آن سخنرانی پرشور علیه کاپیتولاسیون فرمودند که منفورترین دولت نزد ملت ایران، دولت آمریکاست لذا ۱۳ آبان از اول یک جریان ضد آمریکایی بوده است.

او ادامه داد: آمریکا بعد از ۱۳ آبان ۱۳۴۳ دوباره در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ در امور داخلی ایران و در جریان نهضت انقلاب اسلامی مداخله کرد و این دخالت ها بود که دانشجویان خط امام را با احساس نگرانی از تکرار توطئه های آمریکا و تکرار ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مجبور به واکنش علیه آمریکا کرد.

روحانی: آمریکا فهمیده‌ تحریم مسیر درستی نیست

رئیس جمهور با اشاره به آخرین مداخله آمریکا که باز هم مقارن با ۱۳ آبان ماه بود، خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ بود که آمریکا بدترین تحریم ها را در طول تاریخ به ملت ایران تحمیل کرد اما قطعا آمریکا در این توطئه هم شکست می خورد و اکنون آمریکایی‌ها به روشنی فهمیده اند که تحریم مسیر پیروزمندانه‌ای نیست. امیدواریم دانش آموزان، دانشجویان و سایر ملت با وحدت و همبستگی این مسیر پیروزمندانه را با قوت و قدرت ادامه دهند.

مجوز برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی صادر شد

دولت در ادامه این جلسه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد، گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی را در سال ۱۳۹۹ برگزار کند.

گردهمایی بین المللی دو سالانه سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS) تاکنون ۱۳ دوره در کشور برگزار شده و اهدافی نظیر ایجاد فضای تعاملی مطلوب با جامعه تخصصی بین الملل در زمینه دریانوردی، بهره‌گیری از تجارب جهانی در راستای ارتقاء و توسعه تجهیزات و فناوری در حوزه سواحل و بنادر، ایجاد زمینه مناسب جهت ارایه توانمندی های تخصصی موجود در منطقه برای کارشناسان و شرکت های مهندسین مشاور و پیمانکاران و سازندگان تجهیزات بندری و دریایی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کمی و کیفی فعالیت سرمایه گذاران، مهندسین مشاور، پیمانکاران و دیگر متقاضیان خدمات و امکانات مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ایران را دنبال می‌کند.

تصویب لایحه الحاق یک تبصره به قانون صدور چک

اعضای دولت در ادامه جلسه، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی برای الحاق یک تبصره به قانون چک را با هدف مد‌یر‌یت نقد‌ینگی، ثبات بخشی به وضعیت اقتصاد‌ی کشور در حوزه‌ها‌ی پولی، ارز‌ی و بانکی و همچنین تعمیق شفافیت و حذف زمینه‌های احتمالی ارتکاب جرا‌یم به تصویب رساند.

بر اساس این لایحه صدور و تحویل چک‌های تضمین شده توسط بانک‌ها به مشتری، مستلزم تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی در شعبه بانک در حضور متصدی بانکی، درج مشخصات دقیق گیرنده بر روی چک تضمین شده بر اساس ضوابط اعلامی توسط بانک مرکزی و نیز ثبت علت درخواست صدور چک مزبور نزد بانک صادرکننده چک خواهد بود.

همچنین وصول مبلغ چک تضمین شده توسط بانک، صرفاً در وجه گیرنده (ذینفع) که مشخصات وی بر روی چک تضمین‌شده درج گردیده، امکان‌پذیر است و ظهرنویسی و انتقال چک تضمین شده به دیگری، فاقد اعتبار خواهد بود. ابطال چک تضمین شده به درخواست متقاضی یا وکیل و نماینده قانونی وی بدون نیاز به ظهرنویسی گیرنده (ذی نفع) توسط بانک امکان‌پذیر است.

دستورالعمل اجرایی مربوط به نحوه اجرای مفاد این تبصره توسط بانک‌ها به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید.

تعدیل مبالغ جزای نقدی فعالیت های ضد رقابتی در راستای اجرای سیاست‏های کلی اصل ۴۴

هیات وزیران به پیشنهاد مرکز ملی رقابت، با توجه به رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی، مبالغ جزای نقدی موضوع فصل نهم قانون اجرای سیاست‏های کلی اصل ۴۴ را تعدیل کرد.

در این مصوبه برای اقدامات احتکار و استنکاف از معامله، قیمت‌گذاری تبعیض‌آمیز، تبعیض در شرایط معامله، قیمت‌گذاری تهاجمی، اظهارات گمراه‌کننده، فروش یا خرید اجباری، عرضه کالا یا خدمت غیر استاندارد، مداخله در امور داخلی یا معاملات بنگاه یا شرکت رقیب و کسب غیر مجاز، سوءاستفاده از اطلاعات و موقعیت اشخاص، جرایم نقدی بین ۳۹۷ میلیون ریال تا ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال تعیین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ایران هم فهمیدند انتخاب شما مسیر درستی نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت در ناز و نعمت هستی دخترت تو اتریش

      • بدون نام

        اگر او فهمید ولی شماهنوز هیچی نفهمیدید سر تون تو اغل است

      • AAAAAAAA

        روحانی کمتر تخم مرغ و پیتزا بخوری هوش تو بالا خواهد رفت و تو هم خواهی فهمید
        باریکلاه

    • بدون نام

      پس چرا دارید فشار میارید برای مذاکره

    • بدون نام

      توچی فهمیدی اون چی فهمیده ما چی فهمیدیم

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        ''''' آمریکا فهمیده تحریم اشتباه بوده اما تا کنون شما نفهمیده اید!

    • بدون نام

      اونی ک فعلا داره چوب نادانی های مسولین کشور میخوره.خود این مردم بدبخت و فقیر هست...لعنت خدا

    • خدایا شفاش بده ملتو راحت کن.

      کمرشکن کردیدمردمو.حرفهایی میزنیدکه آدم دیوونه میشه.اگه تحریم اثرنداشت ریاست شماواقعااثرگذار بودومردم رو بیچاره کرد.

    • بدون نام

      تو چکار کردی برا این کشور در واقع شما چکار کردین تو این چهار دهه

    • بدون نام

      امریکا فهمیده متاسفانه تو تیمت نفهمیدین
      البته شماها هم فهمیدین.ولی هدفتون نابودی مملکته

    • بدون نام

      مشکل کشور ما تحریمهای امریکانیست مشکل اصلی خود تویی

    • بدون نام

      شماها چی .........

    • بدون نام

      ولی تو نفهمیدی

    • بدون نام

      اون فهمیده شماهنوزنفهمین!

    • بدون نام

      تا نوچه های خوش رقص آمریکا هست وکارهایی میکنن که بمب اتم هم نمیکنه نیازبه تحریم نیست

    • بدون نام

      مردم تا کی باید در گرو و گروگان کلکل شماها با دنیا باشن؟ کمر مردم شکست دست بردارید ظالما

    • بدون نام

      مردم تا کی باید گروگان کلکل و تفریح شماها با دنیا باشن؟ کمر مردم شکست دست بردارید.ظلم هم حدی داره آخه بی وجدانا

    • بدون نام

      مهم نیست حرف این و اون،،،،،مواظب باش کوه که‌میری کفش ادیداس و شلوار ورزشی نایک که دختر مهربان از کانادا کادو فرستادن پاره نشه یه وقت،،،خدا قوت دلاور
      خوب به ریش همه مردم ایران خندیدی،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج