۹۲۵۰۵۶
۱۸۶ نظر
۵۰۴۸
۱۸۶ نظر
۵۰۴۸
پ

مدیران کارگاه چند همسری: مگر چه اشکالی دارد؟!

ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

ایرنا: چند روزی است که تصویری از برگزاری کارگاه چندهمسری در شهر تهران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. تا جایی که برخی تصور می‌کنند این برگزاری این کارگاه‌ها واقعیت ندارد و پوستر طراحی شده برای این کارگاه غیر واقعی است.

بررسی‌های نشان می‌دهد، برگزاری این کارگاه در تهران واقعیت دارد و مسئولیت برگزاری آن با موسسه حیات حسنی در شهر قم است. درباره چرایی برگزاری این کارگاه حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره موسسه حیات حسنی در شهر قم به گفت: وگو با ایرنا زندگی پرداخت.

حجت‌الاسلام عسگری از برگزارکنندگان و مسئولان این موسسه است و معتقد است، مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!

متن کامل این گفتگو را در ادامه بخوانید:

آقای عسگری، پوستر آموزش چند همسری چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خیلی‌ها نفس برگزاری این کارگاه را حتی باور نکردهاند، واقعا شما در شهر تهران قرارست این کارگاه را برگزار کنید؟

بله، مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آن‌ها خدمت کند؟

منبع آمارتان کجاست، که ۱۰۰ هزار خانواده به قول شما «تعددی» داریم؟

مراکز رسمی، شما می‌توانید از مراکز رسمی تایید این آمار را بگیرید!

مدیران کارگاه چند همسری: مگر چه اشکالی دارد؟!

درباره موسسه «حیات حسنی» کمی توضیح بدهید، این موسسه در کدام شهر است، آیا مجوزی برای فعالیت دارد، هدف از تشکیل این موسسه چیست؟

یک موسسه آموزشی، تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه، فعالیت‌های جهادی هم داریم و وابستگی به نهاد خاصی نداریم. دوره‌های کارگاهی برگزار می‌کنیم برای اعضای خانواده‌های تعددی چه مردان و چه زنان.

در کدام شهر فعالیت می‌کنید؟

ما در شهر قم مستقر هستیم.

غیر از شهر قم در شهرهای دیگر هم کارگاه برگزار کرده‌اید؟

بله در اصفهان و ان‌شاالله به زودی هم در تهران.

چرا در تهران؟

خب چه اشکالی دارد، تهران نیاز دارد ماهم در تهران برگزار می‌کنیم و البته درخواست‌هایی هم بود.

برای برگزاری این دوره از کجا مجوز گرفته‌اید؟

بالاخره گرفته‌ایم دیگر. ما هم تامین کننده استاد و محتوای این دوره‌ها هستیم.


مدیران کارگاه چند همسری: مگر چه اشکالی دارد؟!
تصویر یکی از دوره‌های چندهمسری

استادهای این دوره‌ها چه کسانی هستند؟

هرکسی که ان‌شاالله در این دوره‌ها شرکت کرد می‌تواند ببیند که استادها چه کسانی هستند.

یعنی این استادها به چه اساس انتخاب می‌شوند؟

در واقع این اساتید از حوزه هستند و ممکن است از دانشگاه هم انتخاب شده باشند، برخی عامل هستند و برخی دیگر عامل نیستند و سطح علمی قابل قبولی دارند.

عامل به این معنا که آن‌ها هم تعدد زوجات دارند؟

در برخی موارد بله!

دقیقا تخصص این اساتید چه هست؟

حوزه دین کار می‌کنند دیگه! و تخصص مسائل دینی دارند.

از انتقاداتی به شما در شبکه‌های اجتماعی شده با خبر هستید؟ خیلی‌ها به کلی متعجب هستند که اصلا چرا این چنین دوره‌ای در حال برگزاری است و خیلی‌ها عنوان می‌کنند این کار خلاف عرف جامعه ماست.

بله خلاف عرف است و اشتباه همین‌جاست. خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟

اما خیلی‌ها معتقدند که این کار دقیقا در وضعیت امروز جامعه چه اولویت و ضرورتی دارد؟

ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

در واقع شما می‌خواهید برای چند همسری برای گروهی از مردان نسخه بپیچید؟

نه، ما قصد نسخه پیچیدن نداریم و چندهمسری شرایط خاص خود را دارد، اما برخی هستند که می‌توانند و خانواده‌ی دیگر تشکیل دهند. ما در ایران بین ۳۰ تا ۴۹ سال، اعم از باکره تا مطلقه حدود ۴ تا ۵ میلیون زن داریم که این‌ها همسر ندارند. آیا این‌ها حق تاهل ندارد؟

این مواردی که می‌گویید حریم شخصی هر فرد است و علاوه بر این چرا شما فقط از چند همسری می‌گویید؟

مسایل دیگر مثل ازدواج آسان را باید از دولت و قوای دیگر مطالبه کرد. ما ۴ تا ۵ میلیون قربانی دارند ایا این‌ها حق تاهل دارند یا نه؟ چون امکان ازدواج اول برای آن‌ها ممکن نیست؟

چطور ممکن نیست؟

نیست بالاخره و این‌ها می‌توانند به عنوان همسر دوم، سوم و چهارم می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند. کسانی هم هستند که شرایط‌ش را دارند و می‌توانند زیر بال و پر این‌ها را بگیرند.

یعنی معتقدید این موارد فقط باید با چندهمسری حل شود؟

بالاخره در حوزه‌های دیگر الی‌ماشاالله هستند نهادهایی که تبلیغ می‌کنند. نظام خانواده شامل بخش‌های مختلفی است و چندهمسری هم یکی از ضلع‌های این مجموعه است. اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینیم برخی در جامعه گرفتار هستند. اگر راه حلال را باز بگذاریم و آن‌ها عدالت داشته باشد این مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اما هستند نه کارشناسان دانشگاهی، بلکه کارشناسان دینی و مذهبی که عنوان می‌کنند پرداختن به مسائلی از این دست، راه لاابالی‌گری را باز می‌کند.

نه دیگه، برعکس، وقتی راه حلال باز شود دیگر راه لاابالی بسته می‌شود. مخالفت با چندهمسری علاوه بر مردان، ظلمی علیه زنان نیز هست. متاسفانه این حق زنانی است که همسر ندارد و حق آن‌ها ضایع می‌شود. یک مردی می‌خواهد بیاید و مسئولیت بپذیرد کجای این ماجرا بد است؟

بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده شما می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید باقی نیازها چه می‌شود؟

مدیران کارگاه چند همسری: مگر چه اشکالی دارد؟!

تصویری از یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی

دوره‌هایی که برگزار می‌کنید به چه شکلی است و چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

ما هم برای آقایان آموزش داریم و هم برای خانم‌ها. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ممکن است اعضای خانواده‌های تعددی باشد یا اصلا کسانی هستند که می‌خواهند در این رابطه اطلاعات خود را بیشتر کنند.

دقیقا چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

ضرورت‌ها و الزامات زندگی تعددی تبین می‌شود. احکام شرعی چند همسری تبیین می‌شود که باور بفرمایید تا کنون باز نشده است. از بحث نفقه یا روابط بین خود. مهارت‌های زندگی چندهمسری هم یکی دیگر از سرفصل‌هاست که تاکنون مطرح نشده. ما الان حدود ۱۰۰ هزار خانواده دارای چندهمسر در کشور داریم که ممکن است برخی از این خانواده‌ها دچار بحران‌هایی باشند وقطعا نیاز به آموزش دارند و باعث می‌شویم زندگی آن‌ها قوام داشته باشد.

به کسانی که قصد چندهمسری داشته باشند هم آموزش می‌دهید؟

بله موارد زیادی بوده و ماهم قبل از آن مسائل این زندگی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم. به خانم‌ها این آموزش‌ها داده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فهمتون در همین حده

      پاسخ ها

      • رضا

        شما که فهم بالاتری دارید بفرما راه حل بده بجای زیر سوال بردن یک راه خدائی و عقلانی
        بفرمائید برای معضل ۵ میلیون دختر مجرد ۳۰ تا ۴۵ ساله چه برنامه مدون قانون پذیری دارید؟؟ فهمیده!!

      • باران

        بابا بیخیال .اینا هرازگاهی با این موضوعات حاشیه ایی میخوان ذهن مردم رو از مشکلات اصلی دور کنن... مملکت مارو گرونی وتورم و بیکاری نابود کرده .. اونوقت ما نشستیم درمورد یه موضوع بیهوده بحث میکنیم... به ما چه مربوط که کی چندتا همسر داره کی نداره..

      • باران

        بابا بیخیال .اینا هرازگاهی با این موضوعات حاشیه ایی میخوان ذهن مردم رو از مشکلات اصلی دور کنن... مملکت مارو گرونی وتورم و بیکاری نابود کرده .. اونوقت ما نشستیم درمورد یه موضوع بیهوده بحث میکنیم... به ما چه مربوط که کی چندتا همسر داره کی نداره..

      • @

        باید رفتو رزومه این افرادی که اونجا کار میکنن رو بیرون آورد تا ببینیم اینا وابسته به کیا هستن! از کیا خط گرفتن! و از همه مهمتر چطور دولت به این موسسه مجوز کار داده؟ اینا جای سواله!

      • بدون نام

        جناب آقای رضا طبق آمار 5 میلیون و 600 هزار دختر مجرد و 5 میلیون پسر مجرد در کشور داریم، الان اون 5 میلیون پسر مجرد واجبتره براشون فکری بشه یا آقایونی که همسر دارن؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا که!!!!

      • بدون نام

        رضا تو حرف نزنی نمیگن لالی

        راه حلش افزایش درآمد برای مردمه که بتونه از پس یه زندگی بر بیاد

        همونطور که دختر مجرد زیاد داریم پسر مجرد زیادتری داریم . پس باید کاری بکنن که جوونها امکان ازدواج داشته باشن

        پس حرف زیادی نزن . اوفتاد ؟؟

      • shanjani.............

        ''''' مدیر کارگاه چند همسری ' آیا حاضر میشوی زنت چند ''شوهری '' باشد'?

      • نیاز تکوینی

        من یک زنم و همه اش چشمم دنبال مردهای دیگه سنت.یعنی تعددی ام .چه کنم؟

      • بدون نام

        راه حلش ازدواجهای دانشجویی بود که اون زمان انجام دادند که نذاشتن طرح به موفقیت برسه. حالا همه میخوان ازدواج کنند؟ دیدین کلا فقط مردها هستند که داعیه دار دفاع از زنان مجرد هستند. به شما چه آخه.

      • بدون نام

        دختران 30 تا 45 ساله فقط شوهر لازمند؟ یعنی قابل استفاده اند مثلا؟ چرا زن شصت ساله نمی گیرید؟ چون قابل استفاده تون نیست؟چون بچه پس نمیندازه پس دیگه نیازی نداره؟ برو مردک.ادای طرفداری از زنها رو در نیار.

      • بدون نام

        آقا رضا برای معضل پنج میلیون دختر مجرد تو اون رده ی سنی پنج میلیون پسر مجرد تو اون رده داریم که اگه شرایط براشون مهیا بشه بدشون نمیاد ازدواج کنن...نمیفهمی یا خودتو زدی به نفهمی؟همیشه گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خوابو نه!

      • بدون نام

        رضا خدایی الان این 5 میلیون دختر مجرد رو از کجات در آوردی


        طبق آمار رسمی که از همین سایت هم اعلام شد 3 میلیون زن و دختر و مجرد وجود داره که در مقابلش همون تعداد مرد مجرد هم هست
        فقط توان و علاقه برای ازدواج کم شده هم در مردان و هم در زنان
        لطفا فرافکنی رو بذارید کنار این اینها اگر راست میگن مشکل معیشتی مردم رو رفع کنن بیکاری رو از بین ببرن مشکل ازدواج خود به خود حل میشه
        راحت ترین راه دختر ها زن پیر مرد های پول دار رانت خور بشن و پسر های مجرد هم برن بمیرن یا معتاد و کارتون خواب بشن یا سرخودشون رو با تجاوز گرم کنن

    • بدون نام

      غیر مستقیم گفت خداوند مرد را حیوان آفریده که فقط غریزه داره اوققققققققق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن ها هم حیوانند

      • بدون نام

        عزيزاني كه شاكي شديد من همسر دارم و يك بچه و هيچ وقتي به چند همسري فكر نميكنم!حالا چرا انقدر گارد گرفتيد ؟هر زني و مردي بخوان اينجوري زندگي ميكنن و هركي بخواد اينجوري انتخاب نميكنه!مگه همين شماها نيستيد كه ميگيد همجنس باز خب نياز داره حتما و بايد نيازش برطرف بشه!؟حالا شايد مرد يا زني هم نياز داشته باشند.كما اينكه حلال خداوند است و ظلمي به كسي نميشه ولي مثلا دوستيهاي خيابوني دختره ميشه دستمال كاغذي و پس از استفاده دور انداخته ميشه نه حقي نه حقوقي.بعدشم افسردگي و سرخوردگي و خودكشي.واسه اون شاكي بشيد ن هچيز قانوني و شرعي كه اجباري توش نيست.خيلي سادس

      • بدون نام

        ۱۱:۰۷ تو اول ساده رو تو یه خط توصیف کن بعد بیا شعر بگو

      • بدون نام

        من اگه شرایطشو داشتم تمام صندلیهای کارگاهو رزرو میکردم بعدم چندتا مرغ و خروس برمیداشتم میبردم که جناب استاد براش سخنرانی کنه،میدونید که سیستم مرغ و خروسا چند همسریه،البته بز و گوسفندم میشه برد ولی جابه جاییش سخت میشه...اصلا هم شوخی ندارم اگه شرایطشو داشتم حتما اینکارو میکردم...اوناییم که نگران دخترای مجرد هستن به نظرم بهتره یه فکریم به حال پسرای مجرد بکنن نه این که به فکر تجدید فراش خودشون باشن

    • بدون نام

      جمع کنید بینیم بابا کاسه کوزتونو
      امل های قرون وسظایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره امل که در قرن ۲۱ به راحتی بدون ازدواج و حتی با داشتن همسر می روید به هم خیانت می کنید

    • بدون نام

      هیز گری خودشون را اینجوری توجیه میکنند

    • بدون نام

      باور کنید زن های خودشون راضی نیستند

      پاسخ ها

      • رضا

        کدوم زنها؟؟ اونائی رو پر قوی همسرشون هستند و از شوهرشون بعنوان غلام حلقه به گوش و عابر بانک بارکشی میکنند؟؟
        یا زنان بزرگ منشی که حاضر میشند با زن دیگری مهر و توانمندی همسرشون رو تقسیم کنند و مثل کوه دو مقابل زخم زبونهای آدمهای زبون لبخند بزنند!
        یا زنانی که به هر دلیل از نعمت همسر محروم هستند و به درگاه خداوند متعال تمنای مساعدت همسری هر چند دارای همسر دیگری باشند
        انصاف داشتن زیبنده انسان است، بجای خود سخن بگوئید

      • بدون نام

        جناب رضا هروقت زن اولتو گرفتی بد بیا در مورد برابری حقوق هوو اضهار نظر کن

      • بدون نام

        رضا!(؟)
        اونی که شوهرشو عابربانک میبینه کارش غلطه چون همه جای دنیا اینکار غلطه
        ولی اونی که وارد زندگی مرد یا زنی دیگه میشه (چه نامشروع چه با کلاه شرعی) فقط جنبه منفعت طلبانه خودشو که از خدا میخواسته نگاه میکنه و مهر و محبت مردی رو که از زن اولش به سمت خودش جلب میکنه و بنیان یک خانواده ای رو از هم میپاشه براش مهم نیست ، صرف اینکه این کار حرام نیست
        و توجه نمی کنه هر حلالی لزوما اخلاقی نیست
        مثلا من می توانم شب عید کارمندم را اخراج کنم این کار حرام نیست و قانون را هم رعایت میکنم ولی آیا شرط انصاف و اخلاق است؟

      • بدون نام

        ۷:۲۸ چرا فکر کردی خدایی، تمنای مساعدت با همسر واقعا فکر کردی احمق های اینچنینی رو اسمش رو میزارن زن اینا اسمشون ماده های بی هنر هست

      • بدون نام

        زن هوودار بزگ منش نیست ،روانی خودآزاره که حاضره شوهرش رو با زن دیگه بینه و لبخند بزنه.اگه طبیعت زنان این بود که نباید جون می کندید راضی شون کنید!

      • بمیر کچل پیرسگ

        شوهر اصلا نعمت نیست .اکثرا عذاب الیم اند.خیلی از زنها اگه گیر بچه هاشون نبودند و درآمدی داشند جدا می شدند.چنان که بیشترین درخوست طلاق از طرف زنهاست

      • بدون نام

        فعلا که نرها دنبال همین ماده ها هستند.ماده بودن هم بد نیست که.دارید التماس می کنید زنها فقط ماده باشند و براتون تولیدمثل کنند! همین ترویج چند زنی هم در این راستاست که نکنه زنی بدون زاییدن بچه به یائسگی برسه:) همینه که زنهای بی شوهر بالای پنجاه سال رو لحاظ نکردید:))

      • بدون نام

        در پاسخ به رضا:
        ضمن دعا برای شفای شما منظور زنانی هستند که به رشد و بالندگی رسیده اند و هنرمند و پزشک و معلم و خانه دارند و صاحب عقلند و خود را یک انسان کامل میدانند
        نه آنها که اینقدر تحقیر شده اند که باورشان شده نصف آدمند.

      • بدون نام

        رضا رسما داری شر و ور میگی کدون زنان بزرگ منش یک زن رو معرفی کن که راضی باشه از اینکه شوهر هوسبازش زن دیگه ای گرفته
        مردک اگر زن تو بره با مرد دیگه ای افتخار می کنی و بزرگ منش میشی که همچین توقعی رو از زنها داری

    • bsaa

      لعنت بر مردان هوس باز که به اسم دین و شریعت این کارها را میکنند یکیش پدر خود من که زندگیش را به فنا داد
      درضمن من خودم مرد هستم نه زن

      پاسخ ها

      • رضا

        داشتن چند همسر برای یک پدر دقیقا مثل داشتن چند فرزند برای یک پدر هست، اگر زندگی پدرتون واقعا از دید شما به فنا رفته و دارای برادر و خواهر دیگری هستید پیشنهاد میکنم دیدتان را عوض کنید و به گرمی پدرتان را حمایت کنید تا فنای زندگی به جلای زندگی تغییر کند

      • امیرمحمد۲۸ساله

        برپدر من هم لعنت که او هم زن گرفته و بجای سروسامان دادن ما سه پسرش بدنبال هوس خویش است،لعنت به او وتمام مردانی مانند او،لعنت و ننگ

      • بدون نام

        آقا رضا ، بر اساس توصیه های آبکی خودت : اگر اقتصاد و محیط زیست کشور به فنا رفته دیدگاهتون رو عوض کنید که تبدیل به جلا بشه. یا اگر دور از جان از بیماری دچار درد شدید دیدگاهتون رو عوض کنید که دیگه درد نداشته باشید.

      • همراه

        بر پدران خائن لعنت ، رضای قرون وسطائی

      • بدون نام

        داشتن چند همسر برای مادر چی ؟ اونم چند تا بچه داره ها..
        تورو خدا جمع کنین بساطتون رو
        به خدا با این کارها نمیشه مشکل رو حل کرد
        اون مردی چند میلیاردی کمک کنه..انفاق کنه.حتما که نباید عقد کنه تا بتونه حمایت مالی بکنه...در ضمن مردای الان که از پس خرج یه بچه بر نمیان چطوری یه زن دیگه رو حمایت کننن؟؟؟؟

      • بدون نام

        رضا فانتزی هات هیچ وقت امکان تحقق نداره.زن ایرانی نخواهد گذاشت.تنها جایی که زنهای ایرانی با هم متحد میشن در همین مورده.برو بمیر

      • بدون نام

        این رضا گویا خودش از اون دو زنه های جاهل هست که داره این جوری دفاع می کنه

      • بدون نام

        آقایی از دوستان ما هم که پدرش 4 زن داره البته از ثرتمندهای یکی از شهر های شرقی کشور هست
        در حدی از این عمل پدرش ناراضی هست که خودش حاضر به ازدواج نیست و الان هم که فکر می کنم باید بالای 40 سالش باشه وقتی بهش میگن ازدواج کن میگه بابام جای همه زن گرفته من زن نمیگیرم

        ازدواج های متعدد فقط ضربه به زن نمیزنه بلکه کل خانواده رو تحت تاثیر قرار میده و به همون اندازه به بچه های اون خانواده ظلم میشه
        این جور خانواده ها به هیچ عنوان یه خانواده خوشبخت و معمولی نخواهند بود

    • جواد مقدم

      با رضایت همسر قبلی اشکال ندارد اما اگر او را در عمل انجام شده قرار دهد نه شرع قبول می کند و عرف و نه اخلاق و نه قانون !!

      پاسخ ها

      • رضا

        متاسفانه و متاسفانه هیچگاه زنان اول بدلیل حسادتی که در سینه دارند و عرف مشمئز کننده ای که از غرب وارد جامعه ایرانی شده جهت جلوگیری از تکثیر نسل ایرانی جرات موافقت با چند همسری شوهران خود را ندارند مگر خانمهای با جنمی که حسادت را زیر پا له کرده و عمق قضیه را فهمیده باشد.
        شما به عربستان فعلی نگاه کنید، چند همسری امری عادی است.

      • بدون نام

        کجا رو هم مثال زدی...عربستان...

      • بدون نام

        جواد جان كاملا موافقم
        حالا نظر درباره مرداني كه شبها قربون صدقه زناشون ميرن و روزا هم سر كار قربون صدقه دختراي سر كار چي؟
        كدوم كثيف ترن؟

      • بدون نام

        اصلا باید مبلغان چند زنی و نرهای چند زنه رو بمباران کرد

      • بدون نام

        رضا ببند دیگه زیادی شر و ور گفتی خسته مون کردی

        هر وقت تو اجازه دادی زنت با مرد دیگه ای ازدواج کنه خانم ها هم همچین اجازه ای رو خواهند داد حسود نباش جنم داشته باش ثابت کن شدنیه

    • نمکی

      والامردم که بااین تبرم یکیشم تو خرجش موندن چند همسری مال. آقایان خاص هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا رضا حرف زیادی نزن ،،فکرت خرابه

    • بدون نام

      حالا چرا این مرد رو چفیه پوش کردین و زنها رو چادری .والا تا اونجا که هست بقول خانمها هوو معمولا یه خورده بعله دیگه چی بگم چطور بگم بقول شما گفتنی باز تشریف دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معذرت میخوام ولی این که گفتی با عکسی که از کارگاه از خانوما گذاشته مطابقت ندارد، هیچ چیز حتمی نیست ...

    • بدون نام

      چرا شرم نمی کنید از ترویج بی حیایی. اگر نگران دختران دهه 30 و 40 هستید بابا ما نمیخوایم ازدواج کنیم باید کی رو ببینیم. چند سال بعد هم برای دخترهای دهه 20 الان که یک میلیون از پسرها کمترن تجویز دو شوهری میدین یا نه این قانونها فقط برای شماست. مردی که دنبال چند همسری هست دنبال زنی جوان میگرده. لطفا مزخرفات پارینه سنگی رو به اسم دین توی حلقوم مردم فرو نکنید. لطفا قرآن رو اول دقیق بخونید بعد احکام صادر کنید. صیغه هم که شده آلت دست شما. توبه لطفا توبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر ادم انسان باشد عاقل وعادل باشد مومن متعهد به اصول احکام الهی باشد وپایبند به تعهد باشد به قصد قربتا الااله باشد وابرومند باتقوا ومتدین باشد هیچ اشکالی ندارد به نطرم به نفع دوطرف وجامعه مفید است الهم اجعل عواقب امو رنا خیرا

      • بدون نام

        خب هرکس توان خرج کردنش داره بگیره العان که ماندن توخرج یکیش .البته بالابندامیتونن البته اگه مثل نجفی نکشتش

      • بدون نام

        مسئله اینه که ادم مومن و عاقل و معتقد کم پیدا میشه...همه سواستفاده میکنن...مطمئن باشید اگه این امر باب بشه مردا نمیرن اون دخترای سی چهل ساله رو بگیرن که مشکل حل بشه...میرن خوشگلترین و جوونترین دختری که میتونن رو میگیرن...

      • بی نام

        دقیقا درست میگید.الان خانوم ها دادن پابه پای همسرانشون کار میکنند.اون وقت اقایون برن ی زنگ دیگه بگیرن!!!!کی چی!!!!این فقط ریشه اش حوس بازیه.

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        چرا دخترهای سی چهل ساله باید با این مردهای مستهلک
        پیر بوگندو باشند؟ مگه روی دست خودشون موندند؟ گه بگیرند اون فرهنگ کثیف زن ستیزتون رو

    • بدون نام

      بیشتر شبیه جلسات شرکت های هرمی گلدکوییسته خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین جوریم مردا دنبال هوس بازی هستن نیازی نیست براشون کلاس بزارید

    • بدون نام

      کلمه آموزش کلا رفت زیر سوال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا ایران است هر کلمه میتونه مفهوم تازه ای داشته باشه
        ی عده خانوم جلسه ای و ی عده حاجی دور هم جمع شدن
        لعنت ب افکار مریضتون

    • بینام

      فاجعه.......،اینا هستن که اسلام رو خراب میکنن،خاک بر سرتون

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • ایرانی

      حاج اقا خداییش. چی زدی که اینجور دنج دنجی!!!!!!!

    • بدون نام

      خاک برسرتون ...شرایط ازدواج رو واسه جوونا سخت کردین دنبال اینین که پولدارا چن تا زن بگیرن ...تف تو طرز فکر عقیمتون

    • بدون نام

      این آدما که این افکار وحشتناک را در جامعه رواج میدن ...

    • چنگیزخان

      همین که هنوز نمیدونن که جمع استاد میشه استادان یا استادها و نمیدونن کلمه اساتید یه کلمه من‌درآوردیست که عده‌ای برای سرپوش گذاشتن روی بیسوادیشون ازش استفاده میکنن سطح دانششون مشخص میشه....
      کلمه استاد یه کلمه فارسیه و طبق دستور زبان عربی جمع بسته نمیشه استاد عزیز

    • د

      آخر جهالت همینه دیگه.خداوند تو قرآن گفته مرد میتونه 4تازن بگیره اما به شرطی که اعتدال رعایت کنه و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اگه چند تا زن داشته از هوس نبوده برای نجات اون زن ها اونا رو به همسری میگرفته وگرنه نباید فقط یک دختر داشته باشه اونم حضرت فاطمه برید بدبخت ها خجالت بکشید جهان غرب به فکر پیشرفت هست ایران هم هرروز داره بدبخت میشه بجای اینکه نمایشگاه چند همسری بذارید فکری به حال درست شدن مملکت کنید البته شماها که مرگتون نمیشه فقط ملت بیچاره زجر میکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیامبر دختران دیگری هم داشت زینب رقیه ام کلثوم هم دختران پیامبر هستن

    • بدون نام

      اول برای داماد خودتون تعددی اجرا کنید بعد

    • بدون نام

      زنی که نخواد با این شوهر زنباره باشه می تونه جدا بشه و بچه هاشو ببره یا محکومه به سوختن با حاج آقا؟!!! البته در مملکتی که از کودک همسری دفاع میشه نباید تعجب کنیم از احیای چنین فرهنگهایی

    • بدون نام

      در ایران تنها وقتی که نیاز جنسی زنها یهو مهم میشه موقع تعدد زوجات و صیغه ست!!! مردان زودانزال هم یهو قهرمان در امور جنسی و متخصص در زن داری میشن و فکر می کنند می تونن چند زن رو رتق و فتق کنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زود انزال داری اطرافت ..اونم یه کارگاه هایی دارن بفرست بره اونجا .تا با درجه استوار کامل بیاد پیشت

      • بدون نام

        قربون دهانت ،مردهای ایرانی که از دم زودانزالن ، بیشتر طلاقها هم بخاطر مسایل جنسی و اعتیاد و بیکاری آقایانه ،پس اول این مسائل را حل کنید آقایان مسئول

      • بدون نام

        بیشتر دلیل طلاق زنها برآورده نشدن نیازهای جنسی شون توسط شوهره و یکی از دلایل عمده هم همین زودانزالی مردهاست

      • بدون نام

        برترین وجدانا سانسور نکن،بذار منم حرف دلمو بزنم،شوهر من اتفاقا زود انزاله و تو رابطه افتضاحه،فقط بلده هورمونای منو بالا پایین کنه و ولم کنه به حال خودم،سالها مشاوره رفتم،هر کاری که بگید کردم،ظاهرمم اتفاقا خوبه،ولی همسرم یه شکم داره که من ماه آخر بارداریمم نداشتم!بارها التماسش کردم باهام بیاد مشاوره یا دکتر،وقتی مشکل از ایشونه مشاوره و دکتر رفتن من تنهایی که فایده نداره،همه کار کردم،ولی همین امروز همین شوهر زودانزال من که از پس رابطه با زن خودشم برنمیاد اعتراف کرد که یه مدت با یه زن دیگه درگیر رابطه شده بوده البته نه رابطه ی جنسی ولی هر چی که هست اسمش خیانته در حالی که من از لحاظ عاطفیم براش کم نمیذاشتم با اینکه به خاطر روابط مزخرفمون و بالا پایین شدن هورمونام افسرده شده بودم ولی مرتب مشاوره میرفتم که رفتارم با شوهرم خوب باشه اینم مزدم که امروز گرفتم!تو رو به خدا این قدر هوسباز نباشید ،من چندین ساله هیچی از رابطه ی جنسی با همسرم جز اذیت نفهمیدم،اگه قرار باشه طلاق نگیرم آیا شماها به من مجوز میدید با کس دیگه ای باشم؟(قصدم این نیست فقط میخوام وجدانتونو قاضی کنید)چه طور پس به هر مردی مجوز میدید

      • بدون نام

        15 :36 من بهت قول میدم بالای 80 درصد زنهای ایران این مشکل رو دارن حتی اون قدیمی ها از جمله مادر خودم که هیچ وقت لذتی از زندگی زناشویش نبرده قدیمی ها بر حسب حجب و حیایی که بهشون دیکته شده بود همیشه خفه شدن و همون مرد هایی که حتی یک زن رو نمیتونستن راضی کنن به خودشون اجازه تعدد زوجه میدادن و زنها هم حق حرف زدن نداشتن و مرد های امروزی هم چیزی بیشتر از قدیمی ها ندارن هیچ زنی خیانت نمی کنه مگر اینکه از رابطه اش با شوهرش راضی نباشه طلاق و خیانت زن های امروزی و فراری شدن وسرد مزاجی زنها نتیجه مستقیم ضعیف بودن مردهاست همین مردهایی که تو حرف فکر گرفتن چندین زن هستن و مزخرف پشت مزخرف میبافن
        برترینها لطفا سانسور نکن اینها واقعیت هست حتی اگر به مردونگیتون بر بخوره

    • بدون نام

      امان ازجهلللللللل بی پایان

    • بدون نام

      اگر هم منظورشون از عدالت بین زنها مسائل مالیه که خب چرا زن می گیرند؟ به زنهای نیازمند کمک مالی کنند یا براشون شغل ایجاد کنند.این چه فرقی با روسپی گری داره که زن بخاطر فقر با مردی رابطه جنسی برقرار میکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم. حرف حساب جواب نداره

      • بدون نام

        والا امام علیم شبونه به زنهای بیوه و بچه های یتیم کمک میکرد حتی نمیذاشت بشناسنش،ولی اینا حتما باید در ازای کمکشون رابطه برقرار کنن،بعدم منت میذارن که ما کار خیر میکنیم

      • بدون نام

        اصلا به زنها کمک مالی نکن به مردهایی که نمیتونن زن بگیرن کمک کن به جوونی که نیاز به ازدواج و تشکیل خانواده داره و قدرت زن گرفتن نداره کمک کنن فکر می کنم این بالاترین ثواب از نظر دینی و بالاترین مرحله از انسانیت باشه به جای تخلیه هوس هاشون و اسم کمک گذاشتن روش این کار رو انجام بدن

    • بدون نام

      ببین زنها رو چطور دسته بندی کرده : باکره تا مطلقه!! عین اشیاء!! حالا تو از کجا میدونی همگی باکره اند حاج خانوم؟! اینقدر به مردم ایران تهاجم فرهنگی نکنید

    • ط

      خاک عالم خودتون چندتا بگیر با پول مردم بیت المال که تو جیب شماست آبرو برای ایران نگذاشتین بمونه

    • بدون نام

      یعنی زنان بالای 49 سال نیاز تکوینی به شوعر ندارند؟ یا این مردهای از خود گذشته کلا نیاز تکوینی به زن بالای 49 سال ندارند؟؟

    • بدون نام

      حاج آقا اینو بدون فقط مردهایی که دله و هیز هستن بیشتر از یه زن میگیرن، حاجی شما هم آتیش بیار معرکه نباش ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دیگه ناراحتی .مرد دله و هیز اگر زن هیز پیدا نکنه میاد میشینه بغل بخاری و ور دل خودت .وقتی وفور نعمت هست دیگه نمیشه که

      • بدون نام

        بله زن هیز و کثیف هم زیاده و لیاقت مرد هیز همون زن هیز هست اون مرد هیز باید بره دنبال همون نعمت که با هم جور درمیان و اون زن خوب راهی جز طلاق نداره اصلا اون مرد در حدی نیست که بخواد به خاطرش بار زندگی کثیفی رو تحمل کنه
        شاید این جوری یه غربالگیری هم میشه و خوب ها میرن دنبال زندگی بهتر و هیز ها تو همدیگه میلولن

    • بی نام

      الان طوری شده که ملت توخرج لبنیاتشونم موندند شما نمیخاد مدافع مرداباشیدراهوبرای جوانان بازکنید فقطقصدتون فرافکنی اوضاعیه که راه انداختید برید پی کارتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسر 28 ساله من مجرده .. آقایون به فکر ازدواج مردهای متاهلن

      • بدون نام

        آره فعلا باید فکر همسرت باشی که بتونه چندتا زن دیگه بگیره تا نوبت به پسرت برسه

        اینها فکرشون در همین حد کار می کنه
        البته حق دارن چون خودشون بر پسر هاشون مقدم تر هستن

    • mehdiarastoo

      دو چیز انتها ندارد اولی آسمان بیکران و دومی جهل انسان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممکنه آسمان یه جا انتها داشته باشه ولی دومی عمرا

    • بدون نام

      ینی اینایی که این برنامه هارو میچینن راضین برای پدرشون یا دامادشون هم همین ایده رو پیاده کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر اصلا

    • کامو

      متاسفم برای این شخص که در این برهه از زمان که دینزدایی ترویج پیدا کرده و نااهلان بدنبال سوژه برای تحقیر و تحریف دین مبین اسلام هستند دنبال کم اهمیت ترین موضوع و تابویی که شکستنش به سود هیچ کس نیست میرود.بخدا امام زمان هم راضی نیست.

    • د

      سانسور نکنید بذارید اگه راست میگید چند همسری لغو کنید بحاش بگید تورم یک رقمی میکنیم همه بتونن ازدواج راحت کنن شما واقعا عقب مانده ترین ملت جهان هستید اگه آهای مولا فکر احساس واقتصاد خانم ها هستی تورم یک رقمی کن تا همه راحت ازدواج کنن قحطی پسر که نیست ولی قحطی پول هست فکر احساس وروان زن اول مردم هم باش

    • بدون نام

      سوپر میلیاردر چند همسر رو میخواد چکار چند تا دوست دختر داره میره دنبال عشق و حالش فقط این مردای بدبخت و بی پولن که دنبال زن دوم میگردن

    • بدون نام

      اگه خیلی بفکرین این پسرای بدبخت مجرد ی کاری براشون بکنین رفتین سراغ ترشیده ها اگه دوماد خودتون هم بخاد چند همسر داشته باشه خوبه یا حرامه

    • بدون نام

      چرا این اقا فکر میکنه دخترا موندن خونه پدرشون که برن زن دوم یا سوم بشن واقعا چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون احمقه

    • بدون نام

      اگه ی مردی زن دوم بگیره مرگش رسیده من ک ب شوهرم گفتم اگه ب سرش بزنه میکشمش تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمتگرم
        مگه مردها همین کار رو نمی کنن پس زن هم حق داره شوهر خیانت کار رو دار بزنه
        ازدواج دوم یعنی خیانت

    • بدون نام

      این افراد اول برن برای دختر خواهر و مادر خودشون نسخه بپیچن بعد بیان ...

    • بدون نام

      من خودم به عنوان یه خانم که همسرم هم پولداره اگه از این کارا بکنه در جا ترکش میکنم و یکی به امار طلاق اضافه میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرص برنج بده بخوره

      • بدون نام

        دقیقا آمار طلاق میره بالا با این کار و اتفاقات بعدش شامل بچه های طلاقو چیزهای دیگه،تازه غیر از این اونایی که طلاق قانونی نمیگیرن ولی تا آخر عمر دلشون با این زندگی صاف نمیشه و بچه هایی که تو اون محیط پرتنش بزرگ میشن هم هستن!

    • بدون نام

      خجالت بکشین حالا خودشون میخان بگیرن ی بهونه ای راه انداختین ک خودتون راحت باشین ب دومادتون و شوهر خواهرت هم بده گناه دارن یکی زیر بالشون بگیرن

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه هزاران بار

    • بدون نام

      پسرا موندن مجرد رفتن سراغ پدراشون ک چندتا زن بگیرن ب ما چ دخترا ترشیدن تا ی رختی داشتن خبر مرگشون شوهر میکردن ی زن با بدبختی تلاش کرده تا شوهرش ب ی جایی رسیده حالا میگن پول داره چندتا زن بگیره ولا زلمی ب زن اول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند بابا حالت خرابه بیسواد
        تو یکی حقته هوو بیاد سرت

    • بدون نام

      خدا خیر نده ب هر کی بره شوهر کنه با کسی ج زن داره الهی زجر بکشه

    • بدون نام

      یعنی زنهای بالای 49 سال زن محسوب نمیشن؟ چرا؟ چون نمی تونن حامله بشن؟ خب اگه زن نیستند لابد مرد هستند! پس زنهای بالای 49 سال می تونن زنهای زیر 49 سال رو بگیرند و همه خوش و خرم شوند!

    • بدون نام

      زن بالای 49 سال چون نمی تونه جامله بشه و چروک هم شده دیگه نیاز عاطفی معنوی و مالی و جنسی نداره!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا نمیدونی

    • بدون نام

      اما مردهای هاف هافو می تونن از مجردی زنها سوء استفاده کنند و بخاطر قدرت مالی دخترهای بدبخت رو تصرف کنند!!!

    • بدون نام

      زنی که ازدواج نکرده یا مطلقه ست قربانی نیست.شما ضعیفه های ناقص عقل قربانی هستید .قربانی فرهنگ مردسالار. و می خواهید بقیه زنها رو هم مثل خودتون حقیر و زیردست مردان کنید

    • بدون نام

      زنی که ازدواج نکرده یا مطلقه ست قربانی نیست.شما ضعیفه های ناقص عقل قربانی هستید .قربانی فرهنگ مردسالار. و می خواهید بقیه زنها رو هم مثل خودتون حقیر و زیردست مردان کنید

    • بدون نام

      چرا برای زنها شغل ایجاد نمی کنید تا به جای سرویس حنسی دادن به مردهای پیر شهوتران محترمانه خرجشون رو در بیارند؟ زن همیشه باید برده و کنیز باشه؟ اون مرد پولدار چرا بدون چشمداشت جنسی نمی تونه به زن فقیر کمک کنه؟ اف بر شما

    • بدون نام

      آقایون الان باید خوشحال باشن؟؟؟؟
      مسئولیت اداره یک زن سخته چه برسه بیشتر

    • سارا

      چرا ب جای تشویق اقایون ب چند همسری ، مردان مجرد رو تشویق نمیکنید با خانمای مطلقه یا خانمایی ک کمی سنشون بالاس ازدواج بکنن؟!مردی ک دنبال چند همسریه میره با دخترخانمای سن بالاو خانمای مطلقه ازدواج میکنه یا دخترای ترگل ورگل؟ جزاز بین بردن حریم خانواده نتیجه دیگه ای هم داره؟ تعداد خانمای مجرد چهار پنج میلیون بیشتره؟این آمار از کجا اومده؟خودتون طالب این هستید ک همسرتون یک شوهر داشته باشه یک زن آزاده و محترم هم طالب اینه که تنها شریک زندگی همسرش باشه.

    • آرزوهام همه برباد رفت

      خدا انشالا از رو زمین برتون داره اخه ازخدا بی خبرها می خواید زندگی هارو نابود کنید با این همه گرونی که به وجود اوردید مردم رو بدبخت کردید به اندازه کافی همین جورش هم زندگی ها دعوام نداره وای به حالی که زن دیگه ایی وارد زندگی ها بشه ....

    • بدون نام

      حالا اون مردی که چند تا زن داره چطور میتونه هشون رو راضی نگه داره هان چطور خداییش ....

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه نصف شبی اعصابم بهم ریخت ذلیل بشی به حق خانم فاطمه زهرا

    • بدون نام

      با خوندن این چرندیات ادم دوس داره چشاشو ببنده هر چی لایق وجود بی شخصیتش هسن نثارش کنه. اسم کارگاهو تغییر بدید ب "چگونه جانوری موذی باشیم" خیلی ب نظرم برای هدف شما این اسم شکیلتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چگونه گوسفند باشیم هم خوبه!آخه من دقت کردم گوسفندا هم سیستمشون چند همسریه

    • بدون نام

      ....
      مگه مردی که سوپر میلیاردره میره زن‌میگیره
      خو پول داره هروقت بخواد با هرچندتا بخواد هرکاری میخواد میکنه دیگه نیازی به ازدواج نداره
      واقعا که افکار این مرده فاجعه اس

    • بدون نام

      خوبه درهرصورت کلی ب موضوع نگاه کنی و جزئی خوبه
      من کارندارم زن اول بگیرم چ برسه دوم وسوم

    • بدون نام

      خاک تو سرتان خدا مرد را تعد دی آفریده؟ پس چرا زن رو حساس ب این مساله آفریده خدا لعنتتون کنه ک فقط بلدین زنها رو دق مرگ کنید اگه اون طور ک خدا گفته چشم چرانی کمتر کنید تعدد از سر پوکتون میره ب قول خودت زن نیاز عاطفی داره با زن دوم گرفتن نیاز عاطفی زن اول رو ارضا میکنید؟

    • بدون نام

      اقا جم کنید این مسخره بازیا رو بزارید مردم زندگی خودشونو بکنند انقدر با اعصاب و دین مردم بازی نکنید

    • عسل

      گریه داره واقعا

    • بدون نام

      خدایی خود این خانم ها که در کارگاه هستن حاضر میشن یه نفر همشونا بگیره اگه اره خبر بدید

    • فرهاد

      دمتون گرم

    • بدون نام

      یعنی خاک عالم برسر این هوسرانان هرزه، والا حیوانات هم این کارو نمیکنن

    • بدون نام

      فاجعه هستین
      شرم آورین شماها ...
      پناه بر خدا ... وقاحت تا چه حد ...
      من با ۲۶ سال سن، مدرک لیسانس، خدمتم رو هم رفتم بعد هنوز یه شغل ندارم که ماهی ۱ تومن در بیارم ... شما بساط چند همسری راه انداختین؟
      شما شغل ایجاد کن، این مسخره بازی دشمنی با کل دنیا رو جمع کن، بذار صنعت و اشتغال راه بیوفته، ما بتوتیم بریم سر کار، بعد اگه ازدواج نکردیم شما بساط لاابالیگریتو راه بنداز
      ....

    • بدون نام

      نا برابری اقتصادی وسیاسی وغیره کم بود اینم اضافه شد.نور علا نور.آمار طلاق خانوادهها میره بالا.چیزی که قرآن میگه اینه مرد میتواند اا چهار زن بگیرد اگر عدالت را رعایت کند .واگر نمیتواند رعایت عدالت کند یکی کافیست.خوب پس شما آقایون بتمرگید سر جاتون. چون عداتتو بلد نیستید.عدات فقط عدالت حضرت علی(ع)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما حدود یازده سال زن گرفته رفته پی زندگیش پشت سرش هم نگاه نکرده زن اولی با سه تا بچه چی شد بدون خرج ومخارج مردا نامردن

    • بزرگی

      سلام
      برترین ها لطفا" چیزهای مفید رواج بدید همینجوری زندگی های الان بحث و جدل داره دیگه از این بیشترش نکنید
      مردم ما باید با حیا باشند نه این چیزها رو تو زبون بچرخونند.

    • حانیه شهباز

      اگر واقعیت داشته باشه برای خودم و کشورم متاسفم

    • بنیامین

      خانوم محترم اگه ادعای مسلمانی داری قرآن قبول داری پس باید این یک بند قرآن هم قبول داشته باشی درضمن شما شوهر نکنید ب جای بقیه هم‌حق تصمیم گیری ندارید وسلام

    • رضا

      سلام
      بابا ای ول
      درود بر شرفتون
      راه فطرت و انسانیت رو در پیش گرفتن هزینه می خواد
      من بشخصه شجاعت شما رو تحسین می کنم.
      این بزرگوران هم که حرفهای صد من یه غاز رو هم بهتون میگن رو خیلی توجه نکنید، تو شرایطش نیستند که متوجه حرکت عظیم شما عزیزان بشن.
      چراغی را که ایزد برفروزد ....
      مرحبا

    • بدون نام

      این مدیران چند همسری از بالا تامین هستند و برای ایدئولوژی شون از بالا سرمایه گذاری شده برا همین نفسشون از جای گرم بلند میشه

    • بدون نام

      نیای شیراز که قلم پاتو میشکونم مادرتو به عزات میشکونم

    • بدون نام

      پدر من همسر دوم داشت.هرگز طعم پدر داشتن رو نچیدم چون محبتش برای جای دیگه بود و زحمت لباس شستن و مریضی اش برای مادرم خدا رحتمش کنه

    • رضا اصلانی

      به اندازه کافی جمعیت داریم زیاد هم هست در هرجا میروی ازدحام جمعیت هست همه جا را شلوغ و ناهنجار کردند توی خیابانها شلوغ ، پیاده رو شلوغ ، مترو شلوغ یاد قدیم بخیر آرامش و جمعیت به اندازه بود ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سالته پدر جان؟

    • خلیلی قوشچی

      پس برای ۱۰۰هزار نفر باید یه انجمن باشه؟
      پس چرا برای میلیونها کارگر و بی سرپرست و معتاد و مریض و ...نمیزارید بنیادی و انجمنی باشه؟
      الان که همه گرفتارن دنبال هوای نفسانی خودتون هستید ؟لعنت به ذات شما

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه که هر چی به نفعتون هست شرعیت می بخشید بهش, همین کارارو می کنید که جوونها دیگه اعتقادشون داره کم میشه از بس هزار جور فتوا میده هرکسی.
      به جای تشویق ازدواج آسان و وفاداری رفتن سراغ این داستانها این یعنی ترویج خیانت با کلاه شرعی.تمام

    • بدون نام

      ...، بجای این جلف بازیها گرانی رو حل کنید ، زنهاتون رو هم در کلاسها بیاربن ببینییم راضی اند ...

    • بدون نام

      این چه مرکزیه راه انداختین ؟ این طوری به جای صواب خونواده ها رو ازهم میپاشین. واقعا باید گریه کرد برای جامعه ای که داره ترویج میده چند همسری رو به اقایان و راه رو باز میذاره برای کسایی که هوسران هم هستن

    • فرهادی

      اون سوپر میلیاردرها چه طوری در این شرایط اقتصادی این ثروت افسانه ای را کسب کردند که حالا این قدر پول دارند که نمی دانند چگونه خرج کنند و به فکر گرفتن زن دوم و سوم و ... تشکیل حرمسرا افتاده اند؟

    • بدون نام

      باسلام، شما با این اقدام میخواهید طلاق را در جامعه گسترش دهید اگر راست میگوییدواگر دختر وداماد دارید؟ لطف کنیدچند همسر برای داماد شما انتخاب کنید،خواهشا با این افکار ضد دین کانون گرم خانواده مردم را بهم نزنید، وجهت اطلاع قران را بیشتر مطالعه کنید،و بهتر متوجه باشید که خدا دراین مورد چه فرموده

    • مهدی یونایتد

      اونوقت ما چهار ساله نمیتونیم کمترین چیزایی ک ی زندگی میخواد و فراهم کنیم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراهمسردوم ؟آخه همون اولی چه گلی به سرمون زدکه دومی باشه ؟سالی دوازده ماه هم طرفش نمیریم دومی هم بعداز۶ماه بدترازاولی میشه میمونه خرج ومخارجش که نابودت میکنه!!!

    • لیلی

      اون چیزی که لایقت هست رو می خوام بنویسم اما می دونم اجازه انتشار پیدا نمی کنه. اگرچه که میدونم همه فهمیدن ...

    • پرویز

      نکنه منظورحاج آقا از حرکت جهادی که درمصاحبه گفتند همان جهادنکاح داعشیها باشه ؟

    • بدون نام

      برای اجرای عدالت اگه راست میگید مردای ثروتمند رو تشویق کنید تا شرایط ازدواج جوونهارو فراهم کنند تا کمترمجرد بیکارتو مملکت باشه، نه این که خودشون چندتا چندتا زن بگيرن وکیف وحالشو ببرن به اسم عدالت!

    • محمد اسماعیل زاده

      سلام قابل توجه گردانندگان کارگاه ومولتی میلیاردرها سه چهار میلیون نفر پسرومردبدون همسر هم وجود دارند

    • شهروند

      اقتصاددرست بشه همه جوانان سر زندگی میرن انموقه دختر هم کم میاددر ضمن طبق عکس تبلیغاتی چند همسری برای برادران ریش دار مبباشد

    • بدون نام

      اگر کسی عرضه نگهداری و زندگی عادلانه را داشته باشد اشکال ندارد و گر نه ........

    • هیهات

      خدا نسلتون رو منقرض کنه با اونهایی هستم که اون بالا بالا نشستن وما مردارو مثال حیوانات نگاه میکنن شما ها هیچ پخی نیستی که بخوای نصیحت کنید اشعالهای عوصی اگه میخواین راهو واسه خودتون باز کنید یه جور دیگه اقدام کنید واقعا شرم داره که اجازه میدن اشعالهای مثل شما این طور فعالیت کنن مگر اینکه خودشان تو این کار منفعت داشته باشن که بی شک همین طوره

    • بدون نام

      خاک تو سرتون با این افکارتون.

    • بی نام

      بله!!!!اون موقع که جوون هارو تحریک میکنید برای شهادت،فکر 5میلیون مجرد رو میکردید.
      اینجوری اساس مابقی زندگی ها بخطر میفته.دیگه زمونه ای که 3تا زن به پای ی خانوم بمونند تموم شده.
      لطفا بگذارید زندگیامون با دوام بمونه

    • بدون نام

      اگر خانمی هم طالب چند همسری برای خودش باشد قبول میکنن؟

    • بدون نام

      آخه احمق جون توی نده هر حاضر میشی خواهرت با مرده چن همسر ازدواج کنه احمق چرا حیا نمی کنید اگه ی مرد عیاش ی زن جدید بگیره ی زن ممکن خنک بشه ولی زن قبلی با چن بچه دلش شکسته و آواره میشن آخه مگه مردا پیغمبران که عدالت را رعایت کنن دیوانه در ثانی تو قبول می کنی خواهرت بده به چن تا شوهر مام قبول کنیم با ازدواج مجدد فقط از اسلام این رو فهمیدید نرهای عوض کثافتها

    • امیر

      چه مشکلی داره مگه طرح این مسائل؟
      مدام از این واقعیات دوری میکنیم که چی؟ والا نمیدونید چقدر ما خانم متعلقه داریم که با چند همسری سر و سامان میگیرند.
      این خیلی خوبه که براش کلاس مهارت چند همسری گذاشتن.
      من حمایت خودم اعلام میکنم.....

    • بدون نام

      اولا این ( رضا) کیه که پاسخ اکثر نظرات رو میده؟
      ثانیا برخی از کشور ها هستند به خانم هایی که شوهرانشان فوت میکنند و مستمری ندارند ، حقوق مکفی میده تا به مشکل بر نخورند و زندگی آرامی داشته باشند سوما بجای اینکه کارگاه برای صد هزار نفر چند همسره تشکیل بدید،یک کارگاه واقعی و عملی برای چند میلیون جوان دختر و پسر بهمراه دولت، تشکیل بدید و ازدواج آبرومندانه و آسان شامل مسکن مناسب ، خرید مناسب ، تالار مناسب و...... را مهیا کنید تا از این معضل جدی نجات پیدا کنید نه اینکه برای خودتان یک دکان جدید باز کرده و مشکلات اصلی را زیر آن پنهان نمایید. دنبال راه حل اصلی باشید.ضمنا پوستر فوق العاده بی کیفیت و خنده داری برای این کارگاه کذایی گذاشتید.

    • صمصام

      باید قبح این موضوع شکسته میشد.که نه مبنای شرعی داشت ونه اخلاقی.
      در کشور عراق که با فردی در این موضوع گفتگو میکردم میگفت زنان عراقی خودشان به خواستگاری همسر دوم یا سوم می روند چرا که داشتن یک زن را بعنوان بیماری ویا ناتوانی مردشان میدانند

    • زهرا

      خاک بر سر کسی در لباس اسلام تبلیغ همچین عمل کثیف و شنیعی و می کنه انشا خدا هدایتشون کنه که البته نمی کنه چون اونا فکر می کنن برحقن و ما جاهلیم و اونا اسلام شناسن و ما نامسلمان

    • زهرا

      خاک بر سر کسی در لباس اسلام تبلیغ همچین عمل کثیف و شنیعی و می کنه

    • شاهرخ

      اول اینکه این موسسه چند ساله که تاسیس شده وتا حالا کجا بودی که یه دفعه با خدم و حشم وخودت مدیر عامل سر و کله ات پیدا شده؟دوم اگر نیت خیر داری وهدفت فساد نیست بجای اینکه مثل دلال برده دست روی دختران باکره و زنان جوان بزاری از همون میلیاردرها که میگی بخواه بعنوان همسران دوم تا دهم از پیر زنانی حمایت کنند که حتی پول خرید داروی پا درد خودشون رو ندارند ببینم تو واونکه میگه نیتش خیره راست میگین یا نه از دختر و خواهر و مادر خودت هم بعنوان همسر دوم سوم .

    • بدون نام

      متاسفم برای اسلام که اینجوری خرابش کردین و بدون اینکه کل ایات قرآن رو بخونین(فقط آیاتی رو میخونین که به نفعتونه اونم نصف و نیمه) یه اسلام ساختگی ساختین و به خورد مردم میدین. خواهشا بیشتر از این اسلامو خراب نکنین جواب خدا رو چی میخوایین بدین. اسلام دین عدالته شما با این کاراتون دقیقا بی عدالتی رو دارین ترویج میدین

    • امیر

      لازم نکرده شما به فکر دخترای مجرد باشی. شما برای من جوونی که فوق لیسانس دارم کار درست و حسابی جور کن،امنیت شغلی بده، مشکل تجرد دخترها رو خودمون حل می کنیم.

    • امیر

      لازم نکرده شما به فکر دخترای مجرد باشی. شما برای من جوونی که فوق لیسانس دارم کار درست و حسابی جور کن،امنیت شغلی بده، مشکل تجرد دخترها رو خودمون حل می کنیم.

    • بدون نام

      فعلا که بایدکارگاه استمنا وخودارضایی بزارین که خرجش کمتره!

    • بدون نام

      کسی که دنبال چندتاهمسره هیچوقت باازدیادبچه موافق نیست اون دنبال حرمسرای خودشه .

    • کامو

      تنها راحل برای این قشر محترم اینه که با کار و تلاش خودشونو به همه نشون بدن.با پاکدامنی و هدفمند زندگی کردن حتما پله های ترقی رو طی خواهند کرد و صدالبته یک خانم با اراده و موفق خواهانه زیادی خواهد داشت.

    • بدون نام

      هزاران بار خاک تو سرتون با این اوضاعی که برا مردم گشنه بدبخت درست کردید فقط برو بمیر مردک عوضی هوس ران



      خاک بر سرت هزاران بار برو بمیر عوضی به جای اینکه فکر مردم گشنه باشید به فکر هوس خودتونید صدای ملت هم در نمیاد

    • همراه

      دوباره یا دارن دکل نفتی غیب میکنن یا کشتی یا طیاره ، ببینید همین روزها چه ارقامی ببینیم که اختلاس شده و دعوا سر لحاف ملا راه افتاده

    • بدون نام

      یعنی میگید حرم سرا درست کنیم. عجب

    • بدون نام

      همین اقای عسگری اگر دامادش رو سر دخترش هوو بیاره قاطی میکنه ...

    • بدون نام

      مبخواهی راه را براز خودت باز کنی امید وارم که داماد هات رو سر خواهر ودخترت چند تا ببارند تا ببینی که مشکل کجاست همه مشکلات مملکت حل شده فقط مونده این مسابل خجالت نکش ها

    • بدون نام

      این زن متاهلا که از ترس خیانت میان به دخترا میگن ترشیده
      اینا باید سرشون هوو بیاد
      تا دیگه به مردم توهین نکنن
      بدبختا از ترسشونه این حرفا طفلیا
      ولی حقشون هوو هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم یه فرهنگ غلط هست که باید اصلاح بشه
        ولی با غلط نمیشه غلط دیگه رو پاک کرد در هیچ شرایطی ازدواج با مرد متاهل درست نیست

    • ماهتیسا

      خیلی هم خوبه ... من خودم یه دخترم اگر شوهرم پولدار باشه اجازه می دم برم زن بگیره ... هر کی هم مخالفه عقب افتاده ست چه اشکال داره ؟ وقتی زنی نیاز عاطقی و اقتصادیش برطرف باشه دیگه تن فروشی و فساد تو جامعه که به خاطر نیاز مالی هست ریشه کن می شه

    • ماهتیسا

      خیلی هم خوبه ... من خودم یه دخترم اگر شوهرم پولدار باشه اجازه می دم برم زن بگیره ... هر کی هم مخالفه عقب افتاده ست چه اشکال داره ؟ وقتی زنی نیاز عاطقی و اقتصادیش برطرف باشه دیگه تن فروشی و فساد تو جامعه که به خاطر نیاز مالی هست ریشه کن می شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج