جاباما
۹۲۵۱۲۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد:

مجازات دانشجویانِ متقلب: از محرومیت تا اخراج

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برخورد با متخلفان علمی گفت: در صورتی که تشخیص دهیم دانشجویی تخلف کرده می‌توانیم تا دو ترم دانشجو او را از تحصیل محروم کنیم و در نهایت جهت اخراج از دانشگاه به وزارت علوم وی را ارجاع می‌دهیم.

خبرگزاری ایلنا: رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برخورد با متخلفان علمی گفت:‌ در صورتی که تشخیص دهیم دانشجویی تخلف کرده می‌توانیم تا دو ترم دانشجو او را از تحصیل محروم کنیم و در نهایت جهت اخراج از دانشگاه به وزارت علوم وی را ارجاع می‌دهیم.

«سید احمد معتمدی» رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ارسال اسامی متخلفان علمی از سوی وزارت علوم به دانشگاه‎ها گفت: علاوه بر تحقیقات و کارهایی که وزارت علوم در زمینه تخلفات علمی انجام می‌دهد، ما در دانشگاه امیرکبیر نیز روی مسائل تخلفات علمی متمرکز شدیم و این مورد برای ما بسیار حساس است و به همین دلیل تعداد تخلفات در دانشگاه ما بسیار کم است، اما ما از کوچکترین مساله‌ای عبور نمی‌کنیم و همیشه برخورد خیلی شدیدی نسبت به این مسئله داشته‌ایم. حتما اگر موردی باشد به کمیسیون تخلفات ارسال می‌کنیم تا با شخص متخلف برخورد شود.

وی ادامه داد: من از ارسال اسامی از سوی دفتر حقوقی وزارت علوم اطلاعی ندارم، ولی اگر چنین چیزی به دانشگاه ما ارسال شده باشد، احتمالا در خصوص جعل مدرک است، زیرا آنها معمولا به مسائل داخلی دانشگاه‌ها ورود نمی‎کنند.

رییس دانشگاه امیرکبیر در خصوص نظارت بر نحوه برگزاری امتحانات در دانشگاه گفت: نظارت‌های ما در زمان امتحانات بالاست و از طرفی استاد مربوطه باید شخصا در زمان امتحان حضور داشته باشد و به هیچ وجه نمی‎تواند امتحانات را به شخص دیگری واگذار کند، زیرا به هر حال ممکن است که تخلفات در شرایط مختلفی اتفاق بیافتد.

معتمدی درباره روند بررسی پایان‌نامه‌ها گفت: پروسه ما در بررسی پایان نامه‌ها به صورتی است که تخلف را غیرممکن می‌کند. اولا استاد بر روند جمع‌آوری پایان‌نامه نظارت دارد و همچنین برای هر استاد یک ظرفیت مشخص در نظر گرفته شده تا بتواند به همه دانشجویان که پایان نامه دارند رسیدگی کند. عمده تخلفات زمانی اتفاق می‌افتد که ما تعداد زیادی دانشجو به یک استاد می‌دهیم به گونه‌ای که او نمی‌تواند به شکل مناسب برای همه دانشجویان وقت بگذارد.

او افزود: من در حال حاضر استاد راهنما در مقطع دکتری هستم و با وجود مسئولیت ریاست دانشگاه هر هفته با دانشجویان در آزمایشگاه‌ها سرکشی می‌کنم و هر هفته روند کار را می‌‎بینیم. اگر دانشجویی که در مقطع دکتری است و برای پایان نامه خود مراجعه نکند، پس از یک ماه با او تماس می‌گیرم که به چه علت غیبت داشته است. اگر استاد به کارهای دانشجویان نظارت داشته باشد هرگز تخلفی رخ نمی‌دهد، زیرا می‌داند که بالاخره در طول چند سال بر روند کار نظارت داشته است.

معتمدی بیان کرد: ما در دانشگاه امیرکبیر برای بررسی پایان‌ها هیات ژوری قوی داریم که برخی از آنها ژوری‌های دیگر دانشگاه‌های معتبر هستند و سوالاتی می‌کنند که مشخص می‌شود، شخص خودش روی پایان‌نامه و مقاله علمی‌اش کار کرده یا کار تقلبی است. با این تفاسیر من بعید می‌دانم در دانشگاه‌های معتبر بحث تخلف و تقلب اتفاق بیافتد.

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ در دانشگاه ما ظرفیت استاد به نسبت تعداد دانشجویان مشخص است. ظرفیت اساتید مقاطع دکتری به عنوان استاد راهنما سه تا چهار نفر دانشجو است و تا دانشجو فارغ‌التحصیل نشود، ما دانشجوی دیگری به آن استاد نخواهیم داد. در حال حاضر ۱۸۰۰ دانشجو در مقطع دکتری و ۵۲۰ استاد داریم که حدودا برای هر استاد سه دانشجو در نظر گرفته می شود و البته این مساله در مقطع فوق لیسانس هم لحاظ می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موردی از تخلفات علمی در دانشگاه امیر کبیر بوده است یا نه؟ گفت: تخلفات بسیار نادر است، اما اگر مشاهده شود با آن برخورد خواهیم کرد. نوع برخورد بستگی به تخلف دارد بعضا پیش آمده تا اخراج دانشجو پیش برویم، البته ما رسما نمی‎توانیم دانشجویی را اخراج کنیم و باید وزارت علوم این کار را انجام دهد. در صورت مشاهده تخلف ما می‌توانیم تا دو ترم دانشجو را از تحصیل محروم کنیم و در نهایت جهت اخراج از دانشگاه به وزارت علوم ارجاع می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجازات مسولین پارتی باز که نکبت زادهاشونو و خودشونو به دانشگاه سهمیه رانتی فرستاده اند چی میشه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج