۹۲۵۱۹۸
۹۰ نظر
۵۰۷۶
۹۰ نظر
۵۰۷۶
پ

تهدید خانواده با آموزش چندهمسری!

روز گذشته در فضای مجازی یک آگهی مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط یک موسسه درباره تعدد زوجات دست به دست می‌شد که با واکنش‌های منفی گسترده‌ای همراه بود. خیلی از کاربران به ویژه زنان این اقدام را مغایر فرهنگ جامعه و به خطر انداختن امنیت روانی زنان عنوان کردند.

روزنامه ایران - مهسا قوی قلب: روز گذشته در فضای مجازی یک آگهی مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط یک موسسه درباره تعدد زوجات دست به دست می‌شد که با واکنش‌های منفی گسترده‌ای همراه بود. خیلی از کاربران بویژه زنان این اقدام را مغایر فرهنگ جامعه و به خطر انداختن امنیت روانی زنان عنوان کردند.

البته برخی دیگر هم معتقدند ترویج چنین مسأله‌ای بنیان خانواده را متلاشی و متزلزل خواهد کرد. با دیدن این آگهی در فضا‌های مختلف مجازی سری به پیج اینستاگرام مؤسسه مذکور زدم. پیج (صفحه مجازی) مؤسسه که تعداد فالور‌های آن به ۱۰۰۰ نفر هم نمی‌رسید توجهم را جلب کرد.

تهدید خانواده با آموزش چندهمسری!

حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی درباره انتشار آگهی کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی خانوار‌های چند همسری به «ایران» می‌گوید: برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی و تبلیغ مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری به صورت رایگان برگزار می‌شود و در این کارگاه‌ها بیشتر پیرامون مسائل شرعی و احکام فقهی که تاکنون به آن پرداخته نشده است، اشاره و بحث می‌شود البته خیلی از افراد جامعه با این موضوع مخالف هستند و گارد می‌گیرند، اما ما در جهت آشنایی و حل برخی از مشکلات خانواده‌های چندهمسری وظیفه داریم از بعد شرعی، انسانی این موضوع را برای این گروه از افراد در چنین کارگاه‌هایی بیان کرده تا افراد دارای تعدد زوجات به حقوق یکدیگر آشنا شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار ترویج چندهمسری در جامعه نیست پاسخ می‌دهد: در این کارگاه، علاوه بر آموزش، در خصوص چالش‌ها و درگیری‌هایی که اینگونه از خانواده‌ها دارند، اقدامات آسیب شناسی نیز انجام می‌گیرد و صرفاً به دنبال ترویج نیستیم هرچند آموزش و تبلیغ تعدد زوجات در جامعه با مخالفت‌هایی مواجه است و عمده مخالفان هم از طیف‌های مختلفی مانند زنان فمنیست غربی و حتی زنان مذهبی هستند.

عسگری درپاسخ به این سؤال که با تعدد زوجات مردان چگونه می‌توانند عدالت را بین همسران برقرار کنند، می‌افزاید: در حال حاضر بیش از صدهزار خانواده در ایران چندهمسر دارند و خیلی از آن‌ها با اختیار همسر دوم و سوم دچار مشکلاتی شدند که بیشتر به دلیل عدم آشنایی به مسائل حقوقی، زندگی شماری از آن‌ها با گرفتاری‌ها و چالش‌های زیادی همراه بوده است و عمده‌ترین آن‌ها هم بحث عدالت بوده، بنابراین در این کارگاه‌ها ما نیز به بحث عدالت در قالب کلاس‌های مشاوره‌ای می‌پردازیم.

وی درباره واکنش‌های مخالفین تشکیل خانواده‌های چندهمسری می‌افزاید: با توجه به فرهنگ جامعه ما خیلی از خانواده‌ها بویژه خانم‌ها نسبت به این موضوع واکنشی منفی دارند و آن را یک خیانت به حساب می‌آورند این در حالی است که با توجه به تمکن و توان مالی برخی از افراد جامعه نباید این حق را از آنان سلب کرد.

او در ادامه درپاسخ به این سؤال ترویج چند همسری به نوعی تشویق مردان به ازدواج‌های مجدد نیست، می‌گوید: در این زمینه خیلی از این افراد به دلیل تبعات منفی و ترور شخصیتی از انجام ازدواج مجدد خودداری می‌کنند. البته نسخه تعدد زوجات برای همه مردان تجویز نمی‌شود بلکه برای گروهی است که در جامعه به لحاظ اقتصادی دارای توان مالی بالایی هستند و می‌توانند با اختیار زن دوم و سوم زندگی را به راحتی اداره کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با ترویج چندهمسری کانون خانواده متزلزل نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند، توضیح می‌دهد: اگر به لحاظ عدالت مردان بتوانند خوب خانواده را اداره کنند، آسیبی به کانون خانواده وارد نمی‌شود، اما در غیر این صورت این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای خانواده‌ها به وجود آورد، از سویی دیگر باید توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی برخی دختران که تا سنین بالا به لحاظ اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند یا زنان مطلقه‌ای که از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند.

از طریق چنین امکانی می‌توانند ازدواج کنند. به عبارتی باید حق حیات و حق برخورداری از ازدواج و نعمت مادری برای این دسته از افراد نیز فراهم شود چرا که آمار‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر بین ۴ تا ۵ میلیون دارای شرایط مذکور هستند.

تهدید خانواده با آموزش چندهمسری!

معرفی مراجعان زن ومرد به یکدیگر

رابط هماهنگ کننده کارگاه چندهمسری در استان اصفهان نیز با بیان اینکه آخرین کارگاه مربوطه در مهرماه با حضور ۲۵ نفر برگزار شده، به «ایران» می‌گوید: در مجموعه ما طلاب حوزه علمیه و دانشجویان با بررسی‌هایی که در شهر‌های حاشیه‌ای در جنوب و شرق کشور داشتند متوجه شدند که آسیب‌هایی فرهنگی و امنیتی در حال وقوع است و زنان مطلقه و بیوه‌های زیادی که امکان ازدواج ندارند برای برآورده کردن نیاز غریزی و عاطفی ارتباطات نامشروعی برقرار می‌کنند که معضلات غیر قابل کنترلی به دنبال دارد.

وی که نمی‌خواهد نامش فاش شود در ادامه می‌افزاید: ما در این مرکز هم مراجعان زن و هم مرد داریم و با بررسی وضعیت زندگی آن‌ها افراد متقاضی را به یکدیگر معرفی می‌کنیم.

واکنش‌ها در فضای مجازی به تبلیغ چندهمسری

تبلیغ کارگاه چندهمسری در فضای مجازی به واکنش تند بسیاری از کاربران حوزه سایبری منجر شد. در پوستر این تبلیغ مردی با چفیه در میان چهار زن به تصویر کشیده شده است. کاربران اصولگرا وجود چفیه و چادر در تبلیغ چندهمسری را خدشه‌دار کردن مفاهیم ارزشی و انقلابی دانستند و به آن اعتراض کردند.

کاربرانی هم یاد‌آوری کردند در این تبلیغ نباید از کلمه «چندهمسری» استفاده کرد، چون آن چیزی که این تبلیغ و مؤسسه مجری به دنبال رواج آن است چندهمسری نیست بلکه به دنبال رواج «چندزنی» است. آن‌ها یادآوری کردند اصطلاح «مردان چندزنه» درست است و اصطلاح خانواده چندهمسره غلط محض و در جهت تلطیف این کار ساخته شده است.

کاربران دیگری هم به آشفته بودن وضعیت خانواده مردان چندزنه پرداخته‌اند. آن‌ها یادآوری کردند که کودکان، در اغلب خانواده‌های چندهمسری، انواع آزار کلامی، عاطفی و فیزیکی را تجربه کرده بودند. همچنین در یک خانواده چندهمسره، کودکان به درک روشن ارزش‌های اخلاقی نمی‌رسند و احتمال ضداجتماعی شدن آنان بسیار است.

برخی کاربران فضای مجازی هم با دیدگاه سیاسی پرسیده‌اند: «طرح مشکوک چندهمسری در این برهه زمانی قرار است کدام پازل شبکه نفوذ دشمن در این مقطع زمانی را تکمیل کند؟»

بسیاری دیگر هم تبلیغ چندهمسری در شرایطی که آمار تجرد پسران و دختران به‌دلیل مسائل اقتصادی بالاست را تنها پاک کردن صورت مسأله دانسته‌اند.

یکی از کاربران هم نوشته است به‌جای تبلیغ چندهمسری، باید ازدواج یا رابطه سالم را تقویت کرد که زن و شوهر یا دو نفر که در رابطه‌اند آنقدر به‌هم دروغ نگویند و خیانت نکنند.

غلامرضا قاسمیان، عضو بنیاد ملی خانواده در دفاع از چندهمسری در یک برنامه تلویزیونی شبکه سه که مرتبط با این بحث در فضای مجازی به آن پرداخته شده، گفته است: «ازدواج مجدد، خلأ دختران سن‌بالا را که مجرد ماندند پر می‌کند، به ازدواج مجدد خیانت نگوییم و بگوییم مسئولیت‌پذیری!»

حرف‌های او هم به واکنش تند بسیاری از کاربران فضای مجازی منجر شد و برخی هم این سؤال را مطرح کردند که چرا باید تریبون‌های رسمی کشور در خدمت چنین افکاری باشد؟

تهدید خانواده با آموزش چندهمسری!

البته برخی کاربران هم اعتقاد داشتند که باید در فضای باز و شفاف درباره چندهمسری حرف زد. آن‌ها می‌گویند نباید درباره چندهمسری تبلیغ گسترده کرد، اما بحث‌ها را به یک محفل خصوصی در حد کارگاه برد!

بسیاری هم تبلیغ بحث «چندهمسری» را باعث به‌خطر افتادن امنیت روانی زنان جامعه بویژه زنان خانه‌دار دانسته‌اند و خواستار جلوگیری از ایجاد بحث‌هایی شده‌اند که امنیت روانی مادران جامعه را به‌خطر می‌اندازند. گروهی از کاربران هم رواج بحث چندهمسری در آستانه انتخابات را باعث دوقطبی شدن جامعه دانسته‌اند.

شهروندانی نیز با یادآوری افزایش قتل‌های خانوادگی گفته‌اند به‌جای تبلیغ چندهمسری، مسئولان به‌دنبال راهکاری برای کاهش این قتل‌ها باشند. براساس آمار‌های رسمی مرکز آمار ایران در سال ۹۵ «۳۳درصد» پسران دهه‌شصتی، هنوز ازدواج نکردند؛ این در حالی است که درصد دختران دهه‌شصتی مجرد، «۱۹درصد» است.

کاربرانی با استناد به این آمار می‌گویند که چرا موافقان چندهمسری به‌دنبال وارونه جلوه دادن آمار‌ها هستند؟ کارشناسان هم اعتقاد دارند که به‌جای تبلیغ چندهمسری باید به‌دنبال همسان‌گزینی رفت تا پسران به‌جای ازدواج با دختران دهه‌های پایین‌تر با دختران دهه خود ازدواج کنند تا معضل افزایش تعداد مجرد‌های جامعه حل شود.

چند همسری درعرف و فرهنگ ایرانی جایی ندارد

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس دراین زمینه با بیان اینکه گفتن برخی از حرف‌ها مشمئز کننده است، به «ایران» می‌گوید: بعضی‌ها دنبال دردسر‌های جدید هستند، چند همسری درعرف و فرهنگ ایرانی جایی ندارد و نمی‌دانم این کار و حرکت، توطئه چه کسانی است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌افزاید: چندهمسری نه دستور اسلام است و نه در فرهنگ ما جایی دارد.

وی درادامه اظهار می‌دارد: طرح بحث چند همسری در جامعه موجب نگرانی مادران است و همچنین خانواده را با بحران‌هایی مواجه می‌کند که هزینه اجتماعی زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند به نظر من برنامه‌های ما باید درجهت تحکیم بنیان خانواده و تقویت پیوند بین افراد باشد نه در جهت تهدید خانواده.

گفتنی است فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز درخصوص این آگهی به خبرنگار «ایران» اعلام کرد که در حال پیگیری موضوع است و شدیداً به دنبال چرایی پخش این آگهی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این مزخرفات چیه. آقا توی تلویزیون میگه که خارجیها توی مسائل خانواده دخالت میکنند کی اندازه شما دخالت میکنه البته کار شما دخالت نیست بلکه ترویج وقاحت و اباحه گری و بی حیایی هست. مردانی که چند همسری میخوان از پس زنهاشون بر نمیان پس آیا اجازه میدن زنشون بره با یه مرد دیگه. الان خیلی از جوانها امکان ازدواج و حتی داشتن یک همسر رو ندارند بعد شما داری بی حیایی رو به اسم دین رواج میدین اصلا میدونید چرا خدا اون رو توی قرآن گفته آدمهای سطحی نگربیسواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر پست و سطح پایین هستن که فقط تنها شرطش تمکن مادیه.. زن حیوانه فقط غذا بریزن جلوش بخوره

      • leila

        حالم از تجزیه تحلیلت بهم خورد اوق

      • bom

        چند همسری در اسلام فقط به شرط تمکن مالی نیست!!!
        شرطش اجرای عدالته..
        که درصد خیلی کمی میتونن کاملا عادل باشن..
        پس این مسئله منتفیه از لحاظ اسلام

    • ناشناس

      اونهائيكه اين غلط ها را در كشور ترويج مي دهند ايراني نيستند ريشه آنها تازي ( عرب) مي باشند دنيا امروزبر اساس تحكيم خانواده و احترام متقابل به همسر ميباشد . موش موشك به سوراخ جا نميشود جاور به دمش مي بست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو بابا تازی عرب چیه سنت سنته اگه بحث سنت اومد دهنتونو ببندیدی

      • بدون نام

        ضرالمثلت کشته مردمو

      • بدون نام

        چه ربطی به عرب داره ، تو خود امپراطوری شاهان ، حرمسرا وجود داشته

      • بدون نام

        خودت می گی شاهان.... شاهای قاجار منظورته دیگه که جزو کثیف ترین دوره ایرانه.. آدم حالش بد می شه درباره اشون می خونه

      • بدون نام

        حرفت کاملا درسته؛ ولی صحبت نژادپرستانه و بی فرهنگانه ای که در مورد افراد عرب زدی خیلی سطح پایین و پر از جهالت بود

    • عاطفه

      همین الان در جامعه ما خیلی از مردهای متاهل دوست دختر و خیلی از زن های متاهل دوست پسر دارن و پنهانی رابطه دارن. فقط رسمی نشده. احتیاجی به این کارگاه های آموزشی نیست. فقط این وسط دخترها و پسرهای مجرد سرشون بی کلاه مونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      من خودم قربانی این مساله هستم پدرم وقتی من یک ساله بودم من و مادر و خواهر و برادرهام رو رو رها کرد و از اون موقع تا الان که 38 سال از این موضوع گذشته برای همیشه از ازدواج بیزار شدم. چند همسری به هیچ عنوان قابل اجرا نیست داشتن چند زن همزمان و ظلم کردن به چند زن به طور همزمان پیامد این روش غلط هست. مشکل زنان مطلقه و بیوه رو به شکل دیگه ای حل کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به چه شکلی ؟

      • بدون نام

        برن با مردهای خارجی ازدواج کنند اونها که از خداشونه با زن ایرانی ازدواج کنند. توی روسیه یه مدت دخترها زیاد شدند میدادن به مردهای پولدار خارجی

      • بدون نام

        کاربر ۱۷:۵۶
        مثلا یکی از راه هاش اینه که این فرهنگ غلط که مردای طلاق گرفته و بیوه اکثرشون میرن با دخترای مجرد و سن پایین تر از خودشون ازدواج میکنن رو تو کشور کمرنگ کنند. به همون اندازه که زن مطلقه هست مردم مطلقه هم هست؛ و این افراد میتونن با هم ازدواج کنن

      • بدون نام

        خب توی شهری مثل تهران که زنهای طلاق گرفته میرن با پسرها ازدواج میکنند چی؟ بعد اینطوری شانس دخترها رو هم میگیرن و تا قبل از عقد بچه شون رو خواهر یا برادرشون جا میزنند. دقیقا کلاهبردار هستند اینها. الان بیشتر معضل زنان طلاق گرفته و بیوه هستند نه دختران مجرد که اکثرشون دستشون توی جیبشون هست و نیازی هم به ازدواج احساس نمیکنند

    • ایرانی

      بگو آقایان دلال محبت شدن اگه راست می گن از این نسخه ها واسه خانواده خودشون بپیچند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا بعضی ها که باند عشوه گر هستن

      • بدون نام

        میگم یه مرد وقتی ازدواج میکنه مادر خودشو کاملا ترک میکنه ومثل قبل نمیشه به جز بعضییا حالا بخواد زن دوم بگیره زن اولش هم برسه ومحبت کنه واقعا که

    • بدون نام

      حالا خوبه مردا یدونه زن دارن و تو مخارج و سختی زندگی زاییدن
      چند همسری مال عرباس که به چشم کالا به زن ها نگاه میکنن
      نژاد پاک آریایی تن به این خفت و خاری نمیده چ زن چ مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا برات متاسفم

      • بدون نام

        عاریایی خخخخخخخ

      • بدون نام

        چرا هرچی به شرع مربوط میشه رو به مردم عرب ربط میدین؟ درسته پیامبر و کتاب خدا عربی هستند ولی خدا که عرب نیست .خود خدا گفته چند همسر به شرط عدالت ؛ عدالت مالی و احساسی . اگه نتونستی فقط یک زوجه

      • بدون نام

        بله دقیقا، قوانین مسخره ای مثل چند همسری نباید باشه و در مقابل قوانینی مثل: مهریه، نفقه ،اجرت المثل و از این چرت وپرت ها هم نباید باشه

      • بدون نام

        عالی گل گفتی

      • بدون نام

        خداییش شما که تاریخ ایران رو نمیدونی؛ این چرت و پرتا راجع به نژاد *پاک * آریایی رو نگو که مرغ پخته ام خنده اش بگیر.
        شاهان ما قبل از اسلام ؛هم ازدواج با محارم داشتن و هم چند زن همزمان داشتن.یه نگاه به کتابای تاریخ بندازی بد نیست

      • بدون نام

        عدالت مالی و احساسی ! آخ تف به ذات هر کی اینجوری فکر می کنه

      • بدون نام

        مساله اینه که خدا عربی گفته اگه زبون دیگه ای میگفت حرف تو درست بود کاربر ۱:۵۳

      • بدون نام

        درود بر تو

      • بدون نام

        همون که نمی دونی ما قبل یا قبل از درسته وماقبل از معنی نداره بستته، نمیخواد نژاد آریایی رو زیر سوال ببری و قصه ببافی عموو

      • بدون نام

        153
        موادت مرغوب نبوده داری پرت و پلا میگی
        حتما نشستی با خدا گفت و گو هم کردی برات توضیح داده اهل کجاست
        توهم از نژاد همون عربایی

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی
        چند همسری برا حیوانات هست که البته اونا انسان تر هستن و جفت متعدد ندارن

    • بدون نام

      خاک بر سرشان

    • بدون نام

      دوره بعدی: آمورش زندگی در غارها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرحله بعدش هم زنده به گور کردن دختران

      • بدون نام

        دقیقااا

    • بدون نام

      اذیتشون کردین بابا این بدبخت ها رو
      اینا چهارتا آدم بیکار بودن میخواستن مطرح بشن یا احیانا یه بودجه بگیرن برای موسسه خاک گرفتشون
      توی کارگاهشون هم 5 نفر و نصفی شرکت کردن که احتمالا خودشون و خانوادشون هستن از پشت سر عکس انداختن
      اصلا ارزش بها و توجه نداشتن
      باید خندید و رد شد انقدر حقیر هستند

    • بدون نام

      به قول یکی از کاربرا، والا الان اتفاقا خانما باید چندهمسری را برگزینند. چون با حقوق یک همسر مخارج یک خانواده درنمیاد

      پاسخ ها

      • محمد

        اول مجرد های ترشیده ازدواج کنند بعد اگر اضافه ماند بعد خانه های ریحانه ی مشروع در خدمت هم وطنان عزیز می باشد ا در اسلام واقعی به کسی ظلم نمیشود.اینان مسلمان نماهای دروغین هستند که فقط فقط به فکر خودشان هستند وغافل از اینکه فضای آلوده جلوی خوشبختی همه ی مردم را میگیرد این را بدانید مرگ فقط برای همسایه نیست .کفار اینقدر به جوانها ظلم نمی کنند که در این کشور به اصطلاح اسلامی جوانان معتاد یا دما عملی و پر از عقده ی حقارت وکمبود بخاطر بر آورده نشدن نیازهای طبیعی درونیشان زجر می کشند .آیا اسلام یعنی هر به نفع ماست خوبه ولی اگر خلاف میل ما باشد بد است.بدانید این مسلمانی نیست.چرا رهبر اجازه داد در این چهل سال فسادوبی بندو باری رواج پیدا کند میتوانست به طرق اسلامی مسئله را حل کند پس کجایند این آیه الله ها
        پولدارها اول جوانان را سرو سامان بدهند.بعد ضایعات جمع کنند.

    • بدون نام

      اگه زن راضی باشه وخونه زوجین جدا باشه ومرد فرق نذاره خوبه اما اگه غیر از این باشه ظلم به زن ها است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت این کار خوبیه

      • بدون نام

        به نظر من زنها عادل تر هستند و مهربانتر؛ میتونن چند شوهر همزمان داشته باشن و بینشون فرق نذارند و به همشون محبت کنند

      • بدون نام

        بله بله آفرین‌ بر شما ! فقط یک نکته : خاک تو سر زنی کنند که راضی باشه

      • بدون نام

        هر وقت تو هم اموال و دارایی تو در راه رضای خدا با یه مرد دیگه یا مردان دیگه که استطاعت مالی ندارن به اشتراک گذاشتی تا اونها هم زن بگیرن ،زن هم راضی میشه زندگیشو به اشتراک بذاره با چند زن دیگه

    • بدون نام

      خاک بر سر ما که با یه همچین عقب مونده های جاهلی توی یک مملکتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما خیلی وقته خاک برسریم

    • بدون نام

      خاک بر سرتون با این تبلیغ چند همسری

    • بدون نام

      قشنگ عرب کنین مارو نژاد ما رو کلا فراموش کنین نژاد بدردنخور عرب ها رو بیارین ... طرف از یه همسر بر نمیاد قراره از ۱۰ تا بیاد خودشم مگه زن عروسکه چند تا بگیری ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۱۴۰۰ ساله پیش عرب شدی ۱۰۰۰ سال پیش مغول .۵۰۰ ساله پیش افغان . میشی همین که هستی

      • بدون نام

        چرا پای عرب ها رو وسط میکشی ، شما که این قدر عقده ای و نژاد پرستی برو تو فرهنگ خودت بگرد ببین کدام شاه و پادشاه حرمسرا نداشته

      • بدون نام

        شما برو مطالعه کن ببین جز قاجار عقب مونده و صفویه کدوم تاریخ 2500 ساله ایران حرمسرا داشتن..

      • بدون نام

        بابا این حرفای نژادپرستانه تهوع آور رو نزنید ؛ اگه میخواید در مذمت مساله زشت چند زنی صحبت کنید مثل یه آدم با فرهنگ و دانا حرف بزنید ؛نه با این چرند گویی ها. دفاع بد بزرگترین آسیب رو میزنه اتفاقا

      • بدون نام

        کاربر ۱۲:۳۵ عزیز
        خودتون هم یک مطالعه ای بکنید؛ شاهان ما قبل از اسلام حتی ازدواج با محارم هم داشتن چه برسه به چند زنی

      • بدون نام

        هر چیه فعلا تو اسلام چند همسری هست و شرع و عرف همه جا هست کدوم کتاب ایرانی و عرفش چند همسری رو رواج میده تو دنیا فقط یه خطشو با مدرک بذار ببینیم نه با خاطره و افسانه های تاریخی یه خط مثل یه آیه که سند باشه

    • بدون نام

      خاک بر سر مردی که با وجود همسر دنبال زن دوم و سوم و و دوست دختره و خاک تو سر زنیکه حاضر میشه زن دوم مرد دیگه بشه یا باهاش دوست بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشین دیگه

      • بدون نام

        خاک بر سر خودت . عقد شرعی و توام با عدالت باشه و دو طرف راضی باشن چه ایرادی داره. زنا بعد 20 سال زندگی مشترک پیر و سر میشن خب مرد چیکار کنه . بره تو خیابون کودک آزاری کنه

      • بدون نام

        و در مقابل خاک بر سر زنی که از شوهرش مهریه مطالبه کنه

      • بدون نام

        بعد ۲۰ سال پیر و سرد می شند ! بابا اون وقتی پیر و سرد می شه که تو وقتشه تشریف ببری اون دنیا

      • بدون نام

        و در مقابل خاک بر سر زنی که از شوهرش مهریه مطالبه کنه

    • شمالی

      هر دم ازین باغ بری میرسد

    • بدون نام

      وقاحت رو به نهایت رسوندن

    • بدون نام

      جای اینکه فرصت ازدواج مجردارو فراهم کنید افتادین به خراب کردن زندگی متاهلا؟؟! خاک تو سرتون و لعنت خدا بر شماها باشد

    • بدون نام

      خوب قبول اگه مردا هم طاقت اوردن زنشون چند همسر داشته باشه بعدش در این باره تصمیم بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • بدون نام

      برای اینکه 4 میلیون خانم مجرد، از نعمت مادری برخوردار شوند 4 میلیون خانم متاهل ، بیوه و مطلقه شوند؟!!!!

      برفرض که راه حل گفته شده اجرایی شود با 4 میلیون زن اول که از نظر روحی خورد و تحقیر شده اند چه کنیم؟!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • سحر

      خواهشا از ما دخترهای مجرد مایه نزارید به شخصه ترجیح میدم در تنهایی بمیرم تا تن به این خفت بدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه به جای هر صد تا از این مردها که از این قانون حمایت میکنن یدونه از تو بود دنیا گلستون بود

    • سهند

      ولی از حق نگذریم...من خیلی وقتها دیدم خانومای متاهل
      شروع میکنن به چرند گفتن در مورد دخترای مجرد
      زیر یه خبری بود تو همین سایت ،،زنه میگفت شماها دستتون به گوشت نمیرسه ..بقیه هم انصافا خوب خفش کردن
      اینجور زنها باید با یه خیانت توپ حالشون جا بیاد
      باید تبدیل بشن به یه زن طلاق داده شده خیانت دیده
      تا دهنشون تا اخر عمر بسته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق با شماست شما که مردی فهم و شعورت بیشتر از اون خانوماست

      • بدون نام

        خفه

    • بدون نام

      این نسخه برای زن و خواهر و دخترای خودت هست یا فقط برای دیگران می پیچی؟

    • راضیه

      با توجه به تمکن و توان مالی برخی از افراد جامعه نباید این حق را از آنان سلب کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      فقط میتونم سرم رو به نزدیکترین جسم سختی که این اطرافه بکوبم.

      پاسخ ها

      • dr.a

        شهره هرته شهره پوله شهر خفته من نمیتونم ب عشقم برسم چون پول ندارم چون میترسم که بدختش کنم چون ایندم نامشخصه بعد اون که تو شهره پوله باید یکی مث عشق منو بدزده چون پولداره و تمکن داره؟ اگه این دیدن زنا ب عنوان کالا نیس پس چیه پولدارا زن بخرن دیگه بی پولام برن بمیرن دیگ ن

    • بی نام

      با این کارها فقط کار مردهای هرزه و چشم چران راحت می شود.وهیچ اتفاق دیگری نمی افتد.و هیچ مشکلی حل نمیشود. فقط بر مشکلات افزوده میشود.و شخصیت زن زیر سوال برده میشود.

    • بدون نام

      وای خدا دارم دیونه میشم.مسوولین محترمی که این چرندیات وپخش کردید شما مسوول اینهمه بی احترامی که به اسلام وپیامبر ص میشه هستید خدا لعنتوون کنه.یعنی من مسو ل اون خانومی ام که به نوقع ازدواج نکرده؟اگه اونطوری مسول فقرا یا بچه های بی مادرم هستم نظرتون چیه زندگیمو ول کنم وقف فقرا کنم؟چرا از حضرت علی یاد نگرفتین که نون شبش وبه فقرا میداد؟چرا اینو تبلیغ نمیکنید وبراش کارگاه نمیزنید؟فقط چیزی که به نفع خودتونه براش تبلیغ میکنید؟هوس بازای بی هویت خودتون وبه اسلام نچسبونید

    • بسیجی مخلص

      بعضی‌ها مسله کودک همسری را رواج دادند حالا نوبت چند همسری رسیده

    • بدون نام

      منم با چند شوهری موافقم. لطفا برای این مسئله هم کارگاه آموزشی بذارید خخخخخخ

    • بدون نام

      ببین تو کشور ما چه جوری مشکلاتو حل میکنن واقعا خاک بر سرمون

    • بدون نام

      منم چنتا شوهر میخام

    • بدون نام

      قتل میترا استاد یه نمونه از نتایج چندهمسری بود، اونم سرپیری یک مرد به اصطلاح تحصیل کرده. البته خود استاد هم هرزه بود

    • بدون نام

      من به اعتراض به این مطلب مزخرفتون برای همیشه برترین ها رو حذف میکنم .من چند سال برترین ها رو دارم ،قبلا کلی مطالب مفید و جذاب داشتین ،حالا اما هروقت برنامه رو باز میکنم یا عکس داعش و میبینم یا ترامپ یا این مزخرفات ! اگه قرار باشه هر وقت برنامه رو باز میکنم این اراجیف رو ببینم و اعصابم به هم بریزه به چه دردی می خوره

    • مینا

      واقعا احمق رو احمق... بجای این کارگاه ها برن چگونگی دوام داشتن زندگی و بالا بردن سطح رضایت از زندگی زناشویی رو به زوجین آموزش بدن و به دنبال ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده باشند... نه آموزش هرزه گری بیشتر آقایان.‌.. آقایان ازدواج یک خانم با چند آقا چگونه هست!!

    • علی س

      همین ادم که این غلطارا میکنه ایا حاضر هست اگه مادر داشته باشه البته اگه خودش حلال زاده باشه باباش بره دوتا زن دیگه بگیره اگه حاضره بره برای پدرش دوتا زن بگیره تا الگویی باشه برای سایر مردم جامعه
      یا مردم خرهستن یا اینا مردم خر فرض کردن شاید هم هر دوتا باشه

    • بدون نام

      به عنوان یک زن ترجیح میدم تنهازندگی کنم تابامردی که قلبش وزندگیش دروازه غار..چندهمسری رسمی نکنیدکه دامنه فسادگسترده کنیدازاسلام حرف نزنیدچون توزندگی ورفتارتون گبرمطلق اید

    • bom

      چند همسری رو ب نظرم فقط معصومین میتونن داشته باشن چون شرطش برقرار کردن عدالته وگرنه اسلام اصلا چنین احازه ای نداده

    • بدون نام

      واقعا جای تاسفه که حمایت میشه از این چند زنی وآموزش هم میدید، اگه مشکل بوجود میاد ودعوا میشه برا اینه که این کار غلطه

      پاسخ ها

      • محمد

        خب دختراتون بروند دما غ عمل کنند و چند شوهری اختیار کنند.زندگی شیرین می شود .چرا نا راحتید .یک راهنمایی میکنم این کار فقط پنهانی امکان پذیر است ..لو دادن توسط زن دوم موجب ابطال صیغه ی محرمیت شود.این شرط در صیغه نامه قید شود وحتی قانونی شود .در این صورت هیج ظلمی در حق رن اول نمی شود.واو حرمتش هم به شرط تجسس نکردن حفظ می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج