جاباما
۹۲۵۳۳۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

آزمون: قله‌های زیادی را باید فتح کنم

مهاجم ایرانی تیم زنیت پیش از بازی برابر لایپزیگ به سایت یوفا گفت که قله‌های زیاد دیگری را باید در مسیر حرفه‌ای خود فتح کند.

ایسنا: به نقل از سایت یوفا، سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم زنیت توانسته است دو گل در این فصل برای زنیت به ثمر برساند. این بازیکن هم‌چنین زمانی که در روستوف بازی می‌کرد توانست دروازه بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید را باز کند. پیش از او بیش از ۱۰ سال بود که بازیکنان ایرانی نتوانسته بودند در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کنند.

سردار به سوال سایت یوفا به این شکل پاسخ داد:

اولین خاطرات شما درباره فوتبال به چه چیزی بر می‌گردد؟

۸، ۹ ساله بودم که در مناطق ترکمن نشین شروع به فوتبال بازی کردن کردم. در کنار دوستان و بستگانم بودم و با پسرهای همسایه فوتبال بازی می‌کردم. خوشبختانه من کوچک‌ترین فرزند خانواده بودم. و پدرم همیشه خیلی از من حمایت می‌کرد.

چه کسی برای اولین‌بار شما را به مدرسه فوتبال برد؟

وقتی تصمیم گرفتم در فوتبال ادامه دهم، خودم بودم که به تنهایی شروع به فوتبال بازی کردن کردم. البته در این راه خانواده‌ام از جمله خواهرم به من کمک کردند. خواهرم معتقد بود من روزی به فوتبالیست بزرگی تبدیل می شوم. خدا رو شکر می کنم که همه چیز به این راه ختم شد که من فوتبالیست شوم و باعث شوم که خانواده ام به من افتخار کنند. البته من تازه در اول راه هستم. قله‌های زیادی در مسیر من است که باید فتح کنم.

یادتان می‌آید اولین بار چطور فوتبال بازی می کردید؟

یادم می‌آید اولین‌بار در یک تورنمت زیر ۱۲ سال در کشور خودم بازی می‌کردم که تورنمت مطرحی بود. بازیکنان زیادی در آن تیم بودند که برای تیم زیر ۱۴ سال ایران دعوت شدند و بازیکنان حرفه‌ای در لیگ ایران شدند. ما یک مربی خیلی خوب به نام محمود سیدی داشتیم. هنوز از خیلی از نکاتی که او به من آموخت در فوتبال استفاده می کنم. نصیحت‌های او را کاملا به یاد دارم. اگر او مربی من نبود نمی‌توانستم این‌قدر پیشرفت کنم.

در کودکی بازی‌های اروپایی تماشا می‌کردید؟

در ۱۵ سالگی شروع به تماشای لیگ قهرمانان و رقابت‌های اروپایی کردم. البته در کنار خانواده‌ام نیز بودم. همیشه در کنار هم خانوادگی فوتبال تماشا می‌کردیم و خاطرات زیادی از این اتفاقات دارم.

الگو و قهرمانی در فوتبال دارید؟

از بچگی الگوی من در فوتبال علی دایی بود. در بین بازیکنان خارجی نیز زلاتان ایبراهیموویچ. من روبه‌روی زلاتان بازی کردم و باید بگویم خیلی چیزها از او یاد گرفتم. یکی از بستگانم که فوت شده بود پیش‌بینی کرده بود که من به بایرن مونیخ گل می‌زنم و وقتی روستوف در لیگ قهرمانان با بایرن هم‌گروه شد چنین رویایی در سر داشتم که توانستم به آن برسم.

شما از یک خانواده والیبالی چهره شدید. چطور این اتفاق رخ داد؟

بله خانواده من زیاد والیبال بازی می‌کردند. خانواده‌ام خیلی به من این ورزش را یاد دادند ولی من فوتبال را انتخاب کردم چون پدرم دوست داشت که من روزی یک فوتبالیست شوم. ما خانواده ثروتمندی نبودیم. چیزی بین طبقه ضعیف و متوسط. خیلی‌ها بودند که به من می‌خندیدند و می‌گفتند من نمی توانم فوتبالیست شوم ولی این‌ها فقط انگیزه من را زیاد کرد تا یک بازیکن حرفه ای شوم.

از اولین دیدار خود در رقابت‌های اروپایی چه چیز را به یاد می‌آورید؟

لیگ اروپا و لیگ قهرمانان خیلی با تورنمت‌های دیگر فرق می‌کنند. از نظر من لیگ قهرمانان بهترین تورنمت جهان است. خیلی از بازیکنان دوست دارند در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا بازی کنند. دوست دارم هر فصل در لیگ قهرمانان بازی کنم. هم‌چنین رقابت‌های لیگ روسیه هم در سطح بالایی برگزار می‌شود. رقابت‌های فیزیکی در لیگ روسیه بسیار بالا است. بازی در لیگ قهرمانان اروپا باعث می شود که شما در کنار بهترین بازیکنان جهان بازی کنید و قطعا باعث پیشرفت شما می شود.

بهترین خاطره شما از رقابت‌های اروپایی چیست؟

گلزنی به بایرن مونیخ با پیراهن روستوف برای من بسیار لذت بخش بود چون خانواده من در ورزشگاه حاضر بودند و خوشحال شدم که توانستم باعث خوشحالی خانواده‌ام شوم. هم‌چنین در مونیخ نیز با وجود شکست سنگینی که داشتیم توانستم چیزهای زیادی یاد بگیرم. هم‌چنین گلزنی برابر اتلتیکو نیز یکی از بهترین خاطرات من بود چون مدتها بود گل نزده بودم و انتقادها از من زیاد شده بود و اتلتیکو نیز تیم خیلی خوبی بود و معمولا برنده می‌شد و توانستم در آن دیدار گلزنی کنم. خوشبختانه الان در زنیت شرایط خیلی خوبی دارم و توانستم در کنار هواداران و مربی‌ها به پیشرفت تیم کمک کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تایگر

      ایشالله یه روزی به آرزوت برسی و تو رئال بازی کنی سردار

      پاسخ ها

      • سردار بلوچ

        ان شاءالله

    • پارس پلیس

      فقط تیم ملی رو ول کن هی قله فتح کن تا قله ها تموم کنن

    • سمانه

      عاشقتم انشاالله به زودى تو رئال ببينيمت بزرگ مرد

    • س

      ایشالا به آرزویت برسی

    • سردار بلوچ

      ان شاءالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج