۹۲۵۵۳۸
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

یک حقوقدان:

به‌‌جایِ تبلیغ چندهمسری، شرایطِ ازدواج فراهم کنید

یک وکیل دادگستری با چندش آور خواندن تبلیغ چند همسری گفت: چرا به جای تبلیغ چند همسری شرایط را برای ازدواج مجرد‌ها فراهم نمی‌کنید؟

خبرگزاری ایسنا: یک وکیل دادگستری با چندش آور خواندن تبلیغ چند همسری گفت: چرا به جای تبلیغ چند همسری شرایط را برای ازدواج مجردها فراهم نمی‌کنید؟

به‌‌جایِ تبلیغ چندهمسری، شرایطِ ازدواج فراهم کنید

نعمت احمدی و در واکنش به تبلیغات چند همسری که این روزها باب شده است، گفت: اگر شما به استناد قانون حرکت کنید، قانون تعدد زوجات را پذیرفته و تا ۴ همسر را مجاز شمرده است، پس تعدد زوجات خلاف قانون نیست و قانون آن را به عنوان یک اصل کلی پذیرفته است، اما فی‌الواقع اکنون درد مردم، جامعه و معضلات زنان ما این نیست.

این حقوقدان با بیان اینکه «از نظر عملی امکان پیاده شده همان چهارهمسری که قانون گفته است نیز وجود ندارد» افزود: یک فرد می‌تواند چهار همسر داشته باشد اما باید میان آن‌ها عدالت را رعایت کند و از نظر اقتصادی نیز اداره‌شان کند که البته امکان تحقق آن به لحاظ اقتصادی نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات حاصل از چند همسری گفت: سوابق نشان می‌دهد خانواده‌هایی که دچار این بلا شده‌اند و قضیه دو همسری پیش آمده است، استحکام ازدواج اول بهم خورده است و رقابت و دشمنی بین فرزندان حاصل از دو ازدواج به وجود آمده است و پرونده‌های عدیده‌ای نیز دراین زمینه وجود دارد.

این وکیل دادگستری در پایان با بیان اینکه «تبلیغات چند همسری کج سلیقه‌ای است» خاطرنشان کرد: در جامعه تنها دو گروه مردان متاهل و زنان مجرد وجود ندارند. مردان مجرد هم هستند. باید شرایط را برای مردان مجرد فراهم کنیم که مردان مجرد بتوانند ازدواج کنند، نه اینکه برای هوس مردان متاهل و پا به سن گذاشته که شرایط اقتصادیشان تغییر کرده امکانات را فراهم کنیم و بگوییم آن‌ها می‌توانند زن بگیرند.

احمدی با چندش آور خواند تبلیغ چندهمسری گفت: گفت: امروزه که شهرها گسترش ارتفاع پیدا کرده‌اند و خانه‌ها به متراژ ۶۰-۷۰ متری رسیده‌اند، چطور می‌توان از چند همسری صحبت کرد؟ در گذشته یک خانه بزرگی بود و سه چهار نسل خانواده درآن زندگی می‌کرد اما اکنون امکان تحقق آن نیست که در زندگی شهری و امروزی چنین شرایطی را به وجود آورید.

این وکیل دادگستری افزود: آیا در حال حاضر خواسته زنان مجرد این است که آقا بالاسرداشته باشند یا اینکه می‌خواهند تشکیل زندگی دهند؟ اصل مطلب هم این است که ببینیم درصد مردان و زنان مجرد چقدر است؟ آیا همه ماجرا فقط این است که ما بیاییم زنان مجرد را از چاله دربیاوریم و در چاه بیندازیم؟

در روزهای اخیرتبلیغات چند همسری در برخی رسانه‌ها انجام شده است و انتشار یک پوستر برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چند همسری» در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه بجای ترویج چندهمسری ازدواج برای جوانان رافراهم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جانا سخخن از زبان ما میگویی

    • بدون نام

      راست میگه بجای ترویج چندهمسری ازدواج برای جوانان رافراهم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند همسری نداریم چند زنی اصطلاح درسته
        هر دوتاش هم زشته

      • بدون نام

        بنفع خودشان حرف میزنند به فکر مردم نیستند که

    • بدون نام

      خاک بر سرتون به داد مردم برسید

    • بدون نام

      آفرین هموطن به جای اینکه برای چند همسری تبلیغ میکنید زندگی گرم خانواده رو خراب میکنید شرایط جوانان رو برای ازدواج فراهم کنید ..ً..مسکن . گرانی . جهیزیه....بیکاری . پول ..غیره........

    • بدون نام

      تو اين شرايط حال حاضر دنيا و کشور خودمون بهترين راه ازدواج مو قته جزئيات هم بايد تغيير کنه، بستر ازدواج فراهم کردن يه قضيه فرهنگيه همه چيزو که دولت نبايد تامين کنه همه دنيا ريخته به هم فقط ما نيستيم،

    • بدون نام

      گل گفتی جناب وکیل

    • بدون نام

      بابا این بهانه است میخوان روی زنها رو کم کنند! اینا یه روز میخوان حجابشونو شل کنند یه روز میخوان برن استادیوم یه روز میخوان آواز بخونن و....

    • بدون نام

      دمت گرم حرف حق رو زدی. کاش همه مسئولین و البته مردان چنین افراد عاقل و با درایتی بودند

    • روشن

      متاسفم بر این همه سادگیه ملت ک حرف اینارو باور میکنن. تا حالا هر چقد به فکر سهولت ازدواج جوانان بودید خواهش میکنیم دیگر بس است بگذارید ب حال خودمان باشیم. خدا مسخره کنندگان را دوست ندارد .

    • بدون نام

      همیشه راهشان غلط بوده جوانان بیکار از ازدواج یعنی از شرایط ازدواج محروم ولی مردان زنان دار رو تشویق به ازدواج میکنید!!! از به هم پاشیدن خانواده چه کسانی قراره سود ببرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش به جای روحانی شماریس جمهور میسدین

    • بدون نام

      هر چیز دولتی شد یک جاییش میلنگه اما این طرح نه تنها کمک به حل مشکل ازدواج نمیکنه؟ بلکه تعداد ازدواجی هم که با هزار بد بختی صورت گرفته با مشکل مواجه میکند در ضمن طرفداران این طرح به فکر خودشانند !!!!

    • عبدالرحمن

      باید یه کاری کنند که مردم گرفتارتر باشند نفهمیدی؟

    • ۹۲۹۵

      چند زنه بودن رو مد کردن ک اگه گند بوالهوسیاشون در اومد جای تعجب نداشته باشه واسه مخاطب,ن عزیز شما کار خودتو بکن اینقدر هم همین چند صدتا زوج خوشبختی ک زندگی آرومی دارن نپاشون

    • بدون نام

      افرین به تو مرد کاش همه به جای حرفای مسخره اینگونه صحبت میکردن خدا پدر شمارو بیامرزه معلوم میشه بویی از انسانیت بردی

    • _

      ترویج فساددرجامعه است چون کسی که همسر تازه ونو میگیره از خانوا ده اول ناخوداگاه اون مرد را از زندگیشون کمرنگ وحذف میکنند وخانم خانواده این حق را به خودش میده که هر کاری میلش کشید بکند وبچه ها هم از طرف دیگر

    • بدون نام

      دمت گرم...

    • بدون نام

      ازدواج آسان تبلیغ شودوجلوی تبلیغ لاکچری بازی وتجمل گرایی گرفته شود!

    • حرف حساب

      تا بوده همین بوده از نخورده بگیر بده به خورده .اونکه میتونه یه زن بگیره 4 تاشم میگیره چون داره و اونیکه تو یکیشم مونده همونم نمیتونه بگیره همیشه برا پول دارهست همه چیز .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج