جاباما
۹۲۵۵۵۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تایید داروی آلزایمر حاوی جلبک در چین

مقامات بهداشتی چین دارویی مبتنی بر جلبک دریایی را برای درمان بیماری آلزایمر به تایید رساندند که نخستین داروی جدید با قابلیت درمانِ این اختلال شناختی طی ۱۷ سال اخیر به شمار می‌رود.

هفت صبح: براساس بیانیه آژانس ایمنی دارویی چین این دارو موسوم به Oligomannate و مشتق از جلبک دریایی می‌تواند برای درمان سطوح خفیف تا متوسط آلزایمر استفاده شود.

تایید داروی آلزایمر حاوی جلبک در چین

با این حال این تاییدیه مشروط بوده و بدان معناست که اگر چه می‌تواند طی کارآزمایی بالینی به فروش برسد اما به شدت کنترل شده و در صورت بروز هر گونه مشکلات ایمنی تاییدیه لغو خواهد شد.

در ماه سپتامبر تیم تحقیقاتی این دارو زیر نظر آکادمی علوم چین اظهار داشتند با توجه به شیوع کم آلزایمر میان افرادی که به طور مرتب جلبک دریایی مصرف می‌کنند، تصمیم به تحقیق در مورد تاثیر جلبک دریایی بر این اختلال گرفتند.

این تیم در مقاله‌ای توضیح دادند که چگونه یک قند موجود در جلبک دریایی برخی باکتری‌های موجود در روده را که می‌توانند باعث ایجاد انحطاط عصبی و التهاب مغز و در نتیجه بروز آلزایمر شوند، سرکوب می‌کند.
این مکانیسم طی یک کارآزمایی بالینی توسط Green Valley، یک شرکت دارویی مستقر در شانگهای انجام گرفته و این شرکت قرار است داروی جدید را به بازار عرضه کند.

آزمایش‌های صورت گرفته روی ۸۱۸ بیمار نشان داد داروی Oligomannate که از جلبک‌های قهوه‌ای مشتق شده، می‌تواند از نظر آماری عملکرد شناختی را در بین مبتلایان به آلزایمر در حداقل چهار هفته بهبود بخشد.

یک متخصص مغز و اعصاب که مشاور شرکت Green Valley و رئیس مرکز آلزایمر آمستردام است، اظهار داشته که آزمایش‌ها درک ما را از مکانیسم‌هایی که در بیماری آلزایمر نقش دارند، افزایش داده و نشان می‌دهد که میکروبیوم روده یک هدف معتبر برای توسعه روش‌های درمانی آلزایمر است.

رئیس بخش عصب شناسی دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز اظهار داشته که این داروی جدید در مقایسه با مهارکننده‌های استیل کولین استراز که درمان موجود برای سطوح خفیف تا شدید آلزایمر هستند، "نتایج دلگرم کننده‌ای" را نشان داده است.

به گفته متخصصان، علاوه بر این که با تمرکز روی میکروبیوم روده، راه‌های جدیدی برای تحقیقات آلزایمر باز خواهد شد، داروی جدید مبتنی بر جلبک دریایی با همان میزان کارآمدی نسبت به داروی قبلی عوارض کمتری خواهد داشت.

از آنجایی که در مورد مکانیسم داروی جدید اطلاعات بسیار کمی در دسترس است، به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود که آیا این دارو اثرات محافظتی نیز دارد یا خیر و هم‌چنین این که آیا این دارو پیشرفت آلزایمر را در بیمارانی که در مرحله بروز علائم قوی زوال عقل هستند نیز کاهش می‌دهد یا خیر؟

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، این شرکت اعلام کرده است که داروی Oligomannate به زودی در چین در دسترس خواهد بود و این شرکت در نظر دارد فروش آن را در خارج از چین نیز آغاز کند، به طوری که انجام آزمایشات بالینی مرحله سوم در ایالات متحده و اروپا در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحمان

      از مدیران برنامه خواهشمندم به محض ورود داروی آلزایمر به ایران سریعا اطلاع رسانی کنند تا شاید مشکل هزاران خانواده از جمله یکی از این خانواده ما می‌باشیم حل شود با درود فراوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج