جاباما
۹۲۵۶۴۴
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

دلار در محدوده ۱۰ تا ۱۱هزار تومان می‌ماند

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دلار احتمالا در محدوده ۱۰ تا یازده هزار تومان باقی خواهد ماند، گفت: به نظر نمی‌رسد به این زودی تلاطم جدیدی در بازارهای اقتصادی از جمله ارز داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دلار احتمالا در محدوده ۱۰ تا یازده هزار تومان باقی خواهد ماند، گفت: به نظر نمی‌رسد به این زودی تلاطم جدیدی در بازارهای اقتصادی از جمله ارز داشته باشیم.

کیوان کاشفی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار که از چندی قبل در کشور آغاز شده، اظهار کرد: زمانی که ارز در یک کشور دچار تلاطم می‌شود، دولت‌ها از سیاست‌های مختلفی در زمینه واردات و صادرات، عرضه و تقاضا، سیاست‌های کنترلی و ... استفاده می‌کنند که در کشور ما نیز بعد از بحرانی که در نرخ ارز داشتیم این سیاست‌ها در پیش گرفته شد.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن رئیس جدید بانک مرکزی، تعامل با بخش خصوصی افزایش یافت و بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی ایران راهکارهایی را برای کنترل نرخ ارز به بانک مرکزی پیشنهاد داد.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بازگشت ارز صادرات به کشور بود که صادرکنندگان به شدت در برابر آن مقاومت می‌کردند و التبه حرفهایشان نیز منطقی بود، تاکید کرد: در آن زمان فاصله بین ارز نیمایی و بازار آزاد حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بود و اگر هزینه‌های جابجایی را نیز به آن اضافه می‌کردیم تا ۴۰ درصد افزایش می‌یافت.

کاشفی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با فعالان بخش خصوصی داشتیم آنها را مجاب کردیم که به دلیل مشکلات فروش نفت و تحریم‌ها که در کشور با آن مواجهیم همکاری بیشتری برای بازگشت ارز داشته باشند و از سوی دیگر بانک مرکزی را نیز مجاب کردیم با اعمال سیاست‌های تنظیمی، فاصله بین ارز آزاد و نیمایی را کاهش دهد.

وی معتقد است، نتیجه این تعاملات افزایش اشتیاق فعالان بخش خصوصی برای برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور بوده که اکنون به گفته خود مسئولین میزان بازگشت ارز بیشتر از تقاضا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر اگرچه تحریم‌ها تمام نشده و با همان فشار ادامه دارد، اما بعد تبلیغاتی و جو روانی حاصل از آن فروکش کرده و این امر نیز در کاهش قیمت ارز بی‌تاثیر نیست.

کاشفی جلوگیری از سفته‌بازی در حوزه طلا و ارز را نیز عامل دیگری برای کاهش نرخ دلار دانست و خاطرنشان کرد: دولت با اهرم‌هایی که در زمینه بررسی تراکنش‌های بانکی بالا داشت، جلوی فعالیت افرادی که قصد سوداگری داشتند را گرفت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مدیریت واردات نیز تاثیر قابل توجهی بر کاهش نرخ دلار داشت، زیرا دولت با کاهش واردات کالاهایی که تولید داخل دارند، تجملاتی و لوکس محسوب می‌شوند و یا ارزبری زیادی دارند، تقاضا برای ارز جهت واردات را نیز مدیریت کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: از سوی دیگر تا حدودی غول نقدینگی که در گذشته هربار وارد یک بازار از جمله طلا، ارز، خودرو، مسکن و... می‌شد و این بازارها را به هم می‌ریخت، دوباره به شیشه دربسته برگشته و مهار شده است.

کاشفی معتقد است، مجموع این عوامل تا حدودی ثبات و حتی روند کاهشی را به بازارهایی مانند دلار برگردانده است.

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد با وجود این تدابیر در آینده نزدیک دوباره تلاطمی در بازارهای اقتصادی از جمله ارز داشته باشیم، گفت: ادامه روند کاهشی نرخ ارز نیز به سیاست‌ها و برنامه‌ها و همچنین وضعیت عرضه و تقاضای ارز در کشور بستگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمالا دلار در محدوده ۱۰ تا یازده هزار تومان باقی خواهد ماند، افزود: به نظر می‌رسد این رقم برای دلار منطقی باشد، اگرچه می‌تواند از این ارقام پایین‌تر هم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحمن

      زارت!

    • بدون نام

      ...دلار از 3500 روی یازده نگه داشتید این یعنی کنترل؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خاک بر سر خودتونو مدیریتتون .دلار از 3500 روی یازده نگه داشتید این یعنی کنترل؟؟؟؟؟؟؟

    • 2424

      بهرحتل انتخابات مجلس نزدیکه و احزاب موافق نیاز به دستاویز دارن
      مردمم که این وسط باید خام حرفها و بازیهای سیاسی شما بشن

    • کامران

      بستگی داره چقدرحقوق نجومی کم داشته باشه،اختلاس ها به سرانجام‌برسه!؟
      وزیر وزرا چقدر پول لازم داشته باشند و......!؟

    • شاهرخ

      نه بابا مطمئنی اجازه گرفتید که دلار هزارتومانی که نه سه هزارتومانی که شده دوازده هزارتومان را ثابت نگهدارید ای ول خدا قوت دلاور

    • شاهرخ

      نه بابا مطمئنی اجازه گرفتید که دلار هزارتومانی که نه سه هزارتومانی که شده دوازده هزارتومان را ثابت نگهدارید ای ول خدا قوت دلاور

    • بدون نام

      چرا نباید پایین بیاید حتما عده ای اندوخته و خواهان حفظ ارزش دلار دارند

    • بدون نام

      چرا نباید پایین بیاید حتما عده ای اندوخته و خواهان حفظ ارزش دلار دارند

    • بدون نام

      اها اااااا حالا پس مشخص میشه که چه کسانی نمیخوان دلار پایین بیاد!!!!حالا پس معلوم میشه جریان چیه!پس هی ملت رو نپیچونین ،من فکرمیکنم اگه خودامریکا هم بیاد ودلار وکم کنه قیمتش یا اصلا دلار مجانی بده یه دستهایی در کاره ونمی زارن

    • .‌.‌.‌‌

      این نقشه آمریکا وانگلیس خاعن بود که نفت را از ما نخرن اما نفت مفت ببرن
      درنتیجه دلار گران شد
      الان امریکا و انگلیس توی این نقشه هستند که بنزین صد تومنی که ده برابر شده دوباره گران کنند
      اما ما ومسئولین با حضور پای صندوق های رای وشعار بنزین باید صد تومن باشد این دسیسه امریکا وانگلیس را ازبین خواهیم برد
      مرگ بر انگلیس
      مرگ بر امریکا
      بنزین صد تومن باید شود هزار تومن گرونه

    • بدون نام

      بیخود ،وغلط کردی که حرف مفت میزنی ،چرا باید ارزش پول مردم در حد یک سوم بماند ،چطور وقت بالا رفتن دلار ضر نزدی ونگفتی ارزش پول ملی سر جایش خواهد ماند وپایین نخواهد امد ،خبری تو رو خدا چاپ کن ،اینایی که درد مردمو نمیدونند وبی پولی نکشیدن بیجهت خط ندن و دلارو بالا نگه ندارن چون خودشون ذینفعند واوضاعشون خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج