۹۲۵۷۰۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به کُرد‌های سوریه

بعد از اظهارات اخیر مقام‌های سوریه و همچنین برخی مسئولان شبه‌نظامیان کُرد سوری درباره مذاکرات بین دو طرف برای الحاق کُردها به ارتش این کشور، یک مقام روسیه بر آمادگی مسکو برای تسهیل مذاکرات بین این دو طرف تاکید کرده است.

فارس نوشت: بعد از اظهارات اخیر مقام‌های سوریه و همچنین برخی مسئولان شبه‌نظامیان کُرد سوری درباره مذاکرات بین دو طرف برای الحاق کُردها به ارتش این کشور، یک مقام روسیه بر آمادگی مسکو برای تسهیل مذاکرات بین این دو طرف تاکید کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ورشینین» قائم مقام وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که این کشور برای تسهیل مذاکرات بین دولت سوریه و کُردهای سوری در موضوعات مختلف از قبیل پیوستن واحدهای نظامی کُرد به ارتش سوریه آمادگی دارد.

این اظهارنظر مقام روس در شرایطی صورت گرفته است که وزارت دفاع سوریه در بیانیه نهم آبان ماه خود از شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (موسوم به قسد) پیشنهاد کرد که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، با ارتش همراه شوند.

در این بیانیه عنوان شده که هدف فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از طرح این دعوت، مقابله با تجاوز ترکیه است که خاک سوریه را تهدید می‌کند.

این درخواست واکنش «الهام احمد» رئیس کمیسیون اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» را در پی داشت.

این شورا، شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه پیش‌تر تحت حمایت آمریکا قرار داشت ولی به محض آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، آمریکا دست از حمایت آنان برداشت و عناصر این گروه، سراغ دولت سوریه رفتند.

الهام احمد گفت: «ما آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم، ولی پس از اینکه سازماندهی مجدد شد و تغییراتی در آن صورت گرفت. اگر با دولت سوریه درباره اداره منطقه، به توافق برسیم، در آن زمان، بله. آماده پیوستن به ارتش سوریه خواهیم بود».

این مسئول کُرد در عین حال گفت که این مسئله «در یک ساعت رخ نمی‌دهد» بلکه باید در وهله نخست با دمشق وارد مذاکره شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه ، آمریکا اینا هرکدوم به فکر منافع خودشونن

    • بدون نام

      این آمریکا تو خاورمیانه چیکار داره، کرد و ترک و عرب و فارس و.....رو به جون هم انداخته، یه زره به خودمون بیایم خدا وکیلی چرا با خودمون جنگ داریم همه ش کار آمریکا و انگلیسه اینا باید از خاورمیانه برن بیرون کسی نیست بهشون بگه آخه روئسای کشورهای خاورمیانه به جای اینکه بگن گمشین بیرون دارن باهاشون معامله میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج