۹۲۵۷۱۱
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

عربی ۲۱: امارات قصد کودتای نظامی در عراق داشت

پایگاه خبری "عربی ۲۱" قطر در گزارشی با افشای نقش امارات در تظاهرات مردمی عراق تاکید کرد با آغاز اعتراضات، ابوظبی تلاش کرد، کودتای نظامی که برای آن برنامه ریزی کرده بود را اجرایی کند.

انتخاب: پایگاه خبری "عربی ۲۱" قطر در گزارشی با افشای نقش امارات در تظاهرات مردمی عراق تاکید کرد با آغاز اعتراضات، ابوظبی تلاش کرد، کودتای نظامی که برای آن برنامه ریزی کرده بود را اجرایی کند.

عربی ۲۱ در گزار خود افزود: منابعی سیاسی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند: مقامات عراق در اول اکتبر (مهر - آبان) یکی از از فرمانده های مهم در ارتش این کشور را به دلیل وجود اطلاعاتی در خصوص دست داشتن وی در کودتای احتمالی، دستگیر و به وزارت دفاع منتقل کردند.

این منابع تاکید کردند : موج دستگیری ها ۵ نفر از رهبران بسیج مردمی را نیز در بر گرفت که یکی از آن ها مشاور فرمانده الحشد الشعبی بود که اطلاعاتی در خصوص ارتباط وی با "محمد دحلان" عضو سابق جنبش فتح و مشاور "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی فاش شده بود.

عربی ۲۱ ادامه داد: از سوی دیگر "رادیو صوت العراق" روز یکشنبه از دستگیری یک باند وابسته به امارات در عراق خبر داد که قصد داشتند تظاهرات مردم عراق را به نفع خود هدایت کنند.

رادیو صوت العراق تاکید کرد که این باند مستقیما وابسته به "طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات است و برادر ولیعهد ابوظبی در تلاش است از طریق کانال های غربی موضوع را حل و فصل کند.

این پایگاه قطری تاکید کرد: برخلاف مطالبات ده گانه تظاهرکنندگان عراقی، پایگاه اماراتی "بغداد پست"، خواسته های دیگری را به معترضان نسبت داده است که مهم ترین آن تشکیل شورای نظامی برای رهبری کشور در دوره انتقالی و جدایی دین از سیاست و دور نگاه داشتن شخصیت های دینی از عرصه سیاست بوده است.

خبری ۲۱ افزود: مقامات عراقی معتقدند که شبکه های "العربیه" و "الحره" از مهم ترین رسانه هایی بودند که در اجرای طرح امارات تلاش کرده اند.

این پایگاه قطری افزود: هرچند که مقامات عراقی تاکنون به طور رسمی دولت خاصی را در نا آرامی های اخیر متهم نکرده اند اما به نظر می رسد "قیس الخزعلی" رهبر شبه نظامیان "عصائب اهل الحق" این وظیفه را بر عهده گرفته است و در مصاحبه ای تلویزیونی امارات را متهم به حمایت مالی از تظاهرات عراق کرده است.

الخزعلی در مصاحبه خود نقش رژیم صهیونیستی، آمریکا و امارات را بسیار پررنگ تر از عربستان عنوان کرد.

اعتراضات مناطق شیعه نشین عراق و بغداد روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد و به اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی از سوی بخش هایی از معترضان و شعار براندازی از سوی بخش های دیگری رسید.

برغم آرامش چند هفته ای به مناسبت برگزاری مراسم اربعین، این اعتراضات بار دیگر از ۲۵ اکتبر اما این بار با ابعاد بسیار خشونت آمیزی آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته های اقتصادی و صدور دستور العمل های مختلف نتوانسته است آرامش را به کشور بازگرداند.

برخی ناظران و مسوولان عراقی نیز برغم اذعان به مسالمت آمیز و به حق بودن اعتراضات و مطالبات اکثر کسانی که در تظاهرات خیابانی یک ماه اخیر شرکت کرده اند، از وجود افراد و باندهای مسلح در داخل عراق خبر می دهند که از فضای هرج و مرج برای تسویه حساب با دیگر گروهها و افراد سوء استفاده می کنند و نیز گروههای سازمان یافته با پشتیبانی فکری و مالی سفارتخانه های آمریکا و سعودی در بغداد و نیز هدایت ارتش های سایبری بعثی و وهابی مستقر در برخی کشورهای منطقه بویژه اردن و امارات که با افزایش خشونت و بالابردن سقف مطالبات، دنبال براندازی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشاالله امارات .!!!! ایول تو هم ؟؟؟

    • ا لف خ

      امسال اربعين ماشاالله، به اندازه جمعیت بومی کل امارات، ایرانی به کربلا رفت، دشمنان ایران نميتونن اينو ببينن...تحمل ندارن...

    • مغز مداد

      اظهار نظرای دلخواه ما رو فقط میتونیم از شبکه هایی بشنویم که هیچکس تا بحال اسمشونو نشنیده و فقط برای همین یک خبر ایجاد میشن و بعدش میرن خونه هاشون. حححححح

    • بدون نام

      امارات موذی و کثیف

    • بدون نام

      لعنت خدا بر همه ی کسانی که مطالبات بر حق و اعتراضات مسالمت آمیز هر ملتی رو به کشورهای دیگه و به اصطلاح بدخواهان نسبت میدن

    • وانک علا خلق عظیم

      دیگه شما فاش کردین نخست وزیر عراق مسئولان عراقی خبر ندارند فقط دایه مهربانتر از مادر وقیس خزعلی خبردارند عجب بدبختی داریم بازم بگید

    • یعقوب

      چرااین خبرا رسانه عراق پخش نمیکنه چراروزروشن دروغ میگویید

    • بدون نام

      آخه این سگ توله های امیرنشین کجا وپنجه درپنجه شیرها کجا درست است عراق سرزمین مردم کوفه بوده ولی مختارهایش هنوزنفس میکشند

    • حسینی

      فرزندان مختاروپیروان علمدارکربلااجازه نمیدهند
      شترچرانهاشیطنت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج