جاباما
۹۲۵۷۱۵
۱۴۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ایرانی‌ها شادترین مردم جهان‌اند

ساخو آدم می‌گوید: خونگرمی و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها قطعا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ایران برای جذب گردشگران ساحل عاج است. ایرانی‌ها شادترین مردم جهان هستند هرچند محدودیت‌هایی وجود دارد با این‌حال آن‌ها شادی‌های خود را دارند.

ایلنا: ساخو آدم از کشور ساحل عاج به ایران آمده و دانشجوی رشته MBA در دانشگاه شهید بهشتی تهران است. او برای تحصیل در ایران از طرف وزارت علوم پذیرفته شد از این رو یک دوره آموزش زبان فارسی را پشت‌سر گذاشت که معمولا حدود شش ماه تا یک سال طول می‌کشد. ساخو آدم حدود چهار سال است که در ایران زندگی می‌کند و از آنجا که برادر او نیز تحصیلات خود را در ایران پشت‌‌سر گذاشته و تعاریف زیادی از جاذبه‌های ایران از او شنیده بود، جذب ایران شد.

ایرانی‌ها شادترین مردم جهان‌اند

او معتقد است: ایران کشوری بسیار متفاوت نسبت به ساحل عاجی است و این تفاوت‌هاست که سبب می‌شود با فرهنگ‌های بیشتر آشنا شویم. درواقع همین تفاوت‌ها بود که مرا جذب ایران کرد.

در نهایت مهمان‌نوازی ایرانیان و آرامش و امنیتی که در ایران برقرار است او را مجاب کرد تا تحصیلات خود را در ایران ادامه دهد. او در حین تحصیل در ایران در بخش‌های مختلف از جمله سینما و همچنین تجارت و بازرگانی فعال است و سعی دارد تبادلات تجاری بین دو کشور را رونق بخشد. در ادامه گفتگوی ایلنا را با این دانشجوی ساحل عاج می‌خوانید.

قبل از سفر به ایران چه شناختی از کشور ما داشتید و رسانه‌های بین‌المللی موفق شده بودند چه تصویری از ایران در ذهن شما خلق کنند؟

به دلیل اطلاعات اشتباهی که همیشه در رسانه‌ها از ایران منتشر می‌شود، من هم ذهنیت خوبی نسبت به ایران نداشتم البته اگر امروز از یک ایرانی نیز درباره کشور ساحل عاج نیز سوال کنید او نیز اطلاعات چندانی نسبت به کشور ما ندارد چنانکه چند بار از چند ایرانی سوال پرسیدم و آنها فکر می‌کردند ساحل عاج در اروپا قرار دارد و نمی‌دانستند که یک کشور آفریقایی است. می‌توان گفت همواره تفکرات اشتباه به مردمان کشورهای ما القا شده و اگر برخی افراد مانند من خطرپذیر و ریسک‌پذیر نباشند نمی‌پذیرند تا بر تفکراتی که به آنها القا می‌شود، غلبه کنند.

به طور مثال بارها از رسانه‌ها شنیده بودم که در ایران جنگ است اما وقتی به ایران آمدم دیدم که باحال‌ترین (می‌خندد) جایی است که می‌توان بر روی کره زمین پیدا کرد. ایران به لحاظ فرهنگ و مردم و جاذبه‌های دیدنی بسیار مثبت است و دید من بعد از آمدن به ایران کاملا نسبت به آنچه که در گذشته تصور می‌کردم تغییر کرد. مردم ایران بسیار بافرهنگ، خونگرم و تلاشگر هستند.

وقتی به ایران آمدم متوجه شدم که فقط مردم ساحل عاج نیستند که تصویری اشتباه نسبت به ایران در ذهن دارند بلکه مردم ایران نیز تصویری نادرست نسبت به ساحل عاج در ذهن دارند. همان‌طور که ما در کشور خودمان همواره با اطلاعات غلطی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند، احاطه شده‌ایم مردم ایران نیز فکر می‌کنند تمام کشورهای آفریقایی فقیر هستند و در گرسنگی مانده‌اند و اطلاعات درستی در اختیار ندارند. این امر ایجاب می‌کند تا با برگزاری نمایشگاه‌های معرفی دو کشور این ارتباطات را بیشتر کنیم و اطلاعات مردم را نسبت به یکدیگر افزایش دهیم. مردم باید بدانند واقعیت آن چیزی نیست که رسانه‌ها در ذهن آنها تصویر کرده‌اند. بهتر است اطلاعاتی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود را به طور کلی به کشورهای اطراف تعمیم ندهیم.

مثلا آفریقا قاره‌ای است که ۵۲ کشور را دربرمی‌گیرد و فقط سه کشور با مشکلات فقر و گرسنگی روبه‌رو هستند و نباید آن را به تمام آفریقا تعمیم داد. این اطلاعات سبب شده تا گردشگران دنیا از سفر به آفریقا بترسند. اگر بتوانیم سفر را رونق دهیم و امکانی ایجاد کنیم که مردم بتوانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند و از نزدیک با واقعیت روبه‌رو شوند، تصورات اشتباه از بین خواهد رفت.

از صحبت‌های شما می‌توان به این نتیجه رسید که مردم ساحل عاج هیچ شناختی از مرزهای فرهنگی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی ایران ندارند. با این وجود نیاز است تا با معرفی جاذبه‌ها و میراث ایران، این شناخت را بیشتر کرد. طی سال‌های اخیر آیا فعالیت خاصی در مورد معرفی ایران به مردم شما انجام شده است؟

بهتر است درها برای تبادل گردشگر باز شود و هیچ مرزی بین دو کشور باقی نماند. هرچه رفت و آمد بین مردمان کشورها بیشتر شود آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم آنها بیشتر خواهد شد. این که شناختی بین دو کشور وجود ندارد به دولت‌ها بازمی‌گردد. باید شرایطی ایجاد کرد که سرمایه‌گذاران ترسی برای حضور در کشورهای مختلف نداشته باشند. ایران و ساحل عاج می‌توانند تبادلات تجاری زیادی داشته باشند اما از انجام این مهم می‌ترسند چراکه نگران امنیت ناشی از عدم شناخت هستند. معتقد هستم رسانه‌ها و تصویری که در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند سدی در مقابل عدم ایجاد این شناخت است. در عین حال سیاست‌گذاری‌های کلان به درستی انجام نشده و هدفگذاری‌های صحیح در این خصوص محقق نشده است.

ایران در آسیا و ساحل عاج در قاره آفریقا قرار دارد. این دو کشور با فاصله طولانی که با یکدیگر دارند، از فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و میراثی متفاوت برخوردارند. به نظر شما مردم ساحل عاج با کدام ویژگی‌ها و جاذبه‌های ایران می‌توانند ارتباط برقرار کنند؟ آیا بین ایران و ساحل عاج هیچگونه قرابت فرهنگی وجود دارد؟

ساحل عاج از جمله کشورهایی است که در تجارت بسیار فعال است. از معادن گرفته تا حوزه کشاورزی بسیار ارزشمند است. به طور مثال یکی از محصولات کشور ما بادام هندی است. این محصول نام هند را بر روی خود دارد این در حالی است که هندی‌ها چنین محصولی را تولید نمی‌کنند و فقط مانند دلال عمل می‌کنند و این محصول را با برند خود به ایران می‌آورند. چرا امکانی ایجاد نکنیم که تجار ایرانی این محصول را به صورت مستقیم از ساحل عاج به ایران بیاورند؟ در چنین شرایطی در عین کاهش قیمت این محصول که مورد علاقه مردم ایران است، تبادل تجاری نیز بین دو کشور ایجاد می‌شود.

ایران و ساحل عاج می‌توانند در حوزه‌های بازرگانی و تجاری اشتراکات خوبی داشته باشند. فقط نیاز است تا اطلاعاتمان را نسبت به یکدیگر افزایش دهیم. در بخش‌های هنری نیز جذابیت‌های مشترک داریم به طور مثال سینمای ایران بسیار قوی است و می‌توان مردم ساحل عاج را با سینمای ایران آشنا کرد. از این طریق رفت و آمدها افزایش خواهد یافت. البته موانع بسیاری در این راه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به وجود باندها و نیاز به ارتباطات قوی و گسترده با عوامل قدرت اشاره کرد.

درعین حال، مردم ایران، خونگردمی آنها و مهمان‌نوازیشان قطعا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ایران برای جذب گردشگران ساحل عاج خواهد بود. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنم که ما بارها شنیده بودیم که ایرانی‌ها شاد نیستند اما اکنون معتقد هستم ایرانی‌ها شادترین مردمان جهان هستند. هرچند محدودیت‌هایی وجود دارد اما بازهم شادی‌های خود را دارند.

اگر بخواهید تعریفی از ایران به مردم کشور خودتان ارائه دهید چه می‌گویید؟

به آنها می‌گویم به ایران سفر کنید و از نزدیک آن را ببینید. خودشان بیایند و حالشان را ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقآ بدبخترین آدمای زمینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرغروترین و متوقع ترین اند.اونم وقتی خودشون جهان سومی ترین اند:)

      • بدون نام

        مردم ایران یاوه گو ترین و غرغروترین مردم جهان اند.خوب نشناخته هنوز!

      • بدون نام

        دقيقا همون قشر شكم پرست و شهوت پرست معتقدن ايران بدترين جاي دنياس
        همونايي كه به روحاني راي دادن
        همونايي كه بي حجابن و يا بي غيرت

    • بدون نام

      خدا وکیلی چقدر بهش پول دادین این جمله را بگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوخی کرده

      • AAAAAAAA

        داداش مگه مخ مردم تعطیل است در این گرفتاری شاد باشند
        چرت نگو

    • بدون نام

      من دیگه نمیکشم شما ادامه بدین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غر زدن سرطان داشت الان نصف مردم ایران از سرطان مرده بودند و چهل میلیون بودیم

    • loser

      غش و غش و غش خندیدم هههههه

    • بدون نام

      چی؟شادترین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا منظورش گشادترین بوده موقع تایپ اشتباه شده

      • بدون نام

    • صادق

      شاید وضعیت خودش خوبه وگرنه ما هیچ خوشحالی در اکثریت ایرانیان نمی بینم

    • بدون نام

      خاک برسر همه ما که کشور غم زده ایران با ساحل عاج مقایسه کنیم،تاسف،تاسف متأسف،معلومه نتیجه کار کارشناسانه روانشناسان جهان که کشور ایران و عراق دو کشور غمگین جهان هستند،

    • بدون نام

      اره جون خودت خرج که از کیسه میهمان بود حاتم طایی شدن اسان بود

    • بدون نام

      واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم با چه شخصیت مهم وتاثیر گذاری مصاحبه کردن و همچنیین از چه کشور بزرگ و مهمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاثیرگذاری در فهم و شعوره .نژادپرستهای حقیر که فقط اروپاییها رو آدم می دونند درپیت ترین مردم جهان اند

    • بدون نام

      لطفا نظر مردم سوییس . سوئد . دانمارک . هلند و ....رو هم بپرسید .
      مطلب شما شبیه این است .کسی که سوار خر بوده حالا سوار پراید شده ازش نظر می پرسین؟
      از کسی که سوار بنز شده بپرسین ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا عقده شمال اروپا رو دارید ولی در عمل از مردم همین ساحل عاج هم عقب افتاده ترید.فقط ادعا و غرغر و بدذاتی و دیگر هیچ!

      • بدون نام

        تو خیابونهای ایران هم که راه میرید همشون پراید سوار نیستند خیلی ها سوار بر ماشینهای میلیاردی هستند اون هم چند تا چند تا. یه دو روز تعطیلی که میشه خیلی ها مسافرت و صفا. یه عده فقیر و غمگین هستند اما چرا اینقدر سیاهنمایی خیلی ها هم وضعشون خوبه و شاد.

    • بدون نام

      خودتی

    • علی

      نان مفت ... دانشگاه مجانی برای کسیکه در آفریقا یک وعده غذای سیر نخورده به این آقا ساخته و احساساتی شده ایران را بهشت روی زمین دیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی فرهنگ نادان

      • بدون نام

        پول همه دنیا رو گدا گودولهای ایران میدن! همه شون توهم شاهی و شاهزادگی دارند! خدا خر رو شناخت شاخ نداد

      • حسنی

        دقیقا درست میفرمایید.بخاطر یه سری سیاست ها همه امکانات رو برای این افراد فراهم میکنن تحصیلات شغل تفریح تغذیه مناسب همه چی.برای منم این چیزا رو هر جایی فراهم کنن اونجارو بهشت میبینم

    • بی نام

      بله منم برم یک کشور برام همه چی مفت تمام بشه آن کشور برام بهشته کار و تجارت و همه چی مفت سانسورچی محترم شما هم که نظرات من را نشان نمیدهید از خدا میخواهم که خون شهدا جلوی چشمانت را بگیرد و کور شوی تا کل دنیا در برابر دیدگان سانسور شود

      پاسخ ها

      • ela

        قسمت آخر نظرتو دوس داشتم:))

    • بدون نام

      این دیگه خیلی.... فکر کنم با ساحل عاج مقایسه کرده... کجای جهان رو دیده.

    • سعید

      اینم توهم زده
      فعلا مردم ایران از افسرده ترین و خشن ترین مردم دنیا هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خشن ترین رو موافقم.از کامنتهای وحشیانه اینجا هم میشه فهمید.اون خوبی ایرانیها رو گفته اینجا بهش توهین کردند

    • بدون نام

      اعتراف اجباری ازش گرفتن اره ماهم داریم میمیریم باشادی

    • بدون نام

      ماشالله چشم نزنی

    • بدون نام

      برات دیکته شده که اینا را بگی

    • بدون نام

      از دلشون که خبر نداری فقط ظاهر را می بینی

    • مهدی

      آره جون عمه ت

    • بدون نام

      حتما خوشی زده زیر دلش تا بببنیم چه شاخصی از خوشی را ملاک قرار داده است

    • بدون نام

      من با خواندن این مصاحبه ، واقعا خندیدم و برای لحظه ای شاد شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم:)

    • بدون نام

      خداوکیلی بسه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخ

    • اینجا همه چی درهمه

      آره واقعا راست میگه چون من با خوندن این تیتر انقدر خندیدم دل درد گرفتم

      پاسخ ها

      • پرنده‌باز آلکاتراز

        به قول شاعر:
        خنده‌ی تلخ من از گریه غم‌انگیز‌تر است
        کارم از گریه گذشتست بدان میخندم

      • بدون نام

        اینو راست میگی
        کامنتا رو هم که دیدم دارم غش میکنم مردم باحالی داریم

    • بدون نام

      مااز آخر اولیم...کافیه یه نفر تعریف کنه همه جا جار میزنید..اگه چند میلیون بدتعریف کنن هیچ جا انعکاس نمیدن

    • حسینی

      ولی امار چیز دیگه ای میگه.مخصوصا چند سال اخیر که ایرانی ها دارن در کشتن ادمها وحیوانات از هم پیشی میگیرن .شابدم از خوشی زیادیه ولی ما درک نمیکنیم.

    • مغز مداد

      با نظرش همه ی مردم ایران موافقند. درست میگه این یارو، واقعا حق داره. مسلماً نسبت به جاهایی که اون بوده مث ساحل عاج و جزیره ی آدمخوارها و قبایل بدوی کنگو، ما نه تنها شادترین بلکه مرفه ترین کشور دنیا هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا شماتت کرده .بقول حودمون کنایه

      • بدون نام

        این کامنتهای وحشیانه نشون میده که شما ایرانی های آدمخور رو هنوز نشناخته

    • امیر

      هههههه
      شوخی میکنه جدی نگیرید

      پاسخ ها

      • عماد

        استیکر مبهوت - ،چه کلماتی، معضلات شوخی و جدی گفتن این نیست
        شرایط جامعه پیچیده و بغرنجه دیگه هیچ کاری از دست هیچکس برنمیاد قصور از ماهاست چون ما مردممون هم یا زود جوگیر میشن یا عصبی
        یا مثل من خیلی و زیاد از حد بی ملاحظه هم میشن وشرایط و حساسیت ها رو در نظر نمیگیرن به طور مثال علی رغم تمام مشکلات جامعه حرف هایی میزنن کارایی میکنن غیر قابل بازگشت و آسیب زننده یا کارها و حرف هایی ان که نمیگن ممکنه کسی ببینه و در جریان قرار بگیره و باعث پیچیدگی بیشتر شرایط جامعه بشه این دسته مثل من متاسفانه فقط به فکر خودشونن و هیچی رو در نظر نمیگیرن

    • بدون نام

      جوک گفته

    • بدون نام

      منبع خبر : ایلنا
      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      خخخ فکر کنم مصاحبه کننده بهش وعده وعیدی داده که جواب سوالات رو از روی نوشته اون بخونه ...خخخخخخخ

    • بدون نام

      مسخره است خیلی مسخره
      مسخره است

    • سید محمد اسلام

      ایشون یا شادی نمیدونی چیه، یا جای دیگه ای‌جز ایران رفته و اشتباه گرفته، شایدم ساقیش جنس اشتباه داده!
      ایرانی ها شادترین مردم هستند؟؟؟ حتی گوشی من خندش گرفته از این پرت و پلا!

    • بدون نام

      خیلی غلط کرده

    • kamiiiiii

      برو بابا.این چرت و پرتا چیه

    • بدون نام

      اگه این سیاهه بره آمریکا و اروپا صددرصد میگه اینها بهشتین. مرگ بر مردم احمق و زودباور

    • بدون نام

      فکر میکنم دنیا از نظر ایشون یعنی ساحل عاج!

    • بدون نام

      موقع جک گفتن نیست

    • حمید

      یا مردم شاد تا حالا ندیده یا ی چیزی زده

    • بدون نام

      ببین ساحل عاج چه داغونه که میگه ایران باحال ترین جای دنیاس
      داداچ داری اشتباه میزنی

    • بدون نام

      یا نمیدونی جهان چیه یا نمیدونی شادی چیه

    • بدون نام

      سازمانهای بین المللی و حتی توریستها میگن ایران جز غمگین ترین و عصبی ترین کشورهاست بعد واسم مدرک اورده که ایران شادترینه حالا مدرک و استنادش به یه دانشجوی افریقایی هستش اخه جنابی که خبر و درشت منتشر کردی عقل داری ؟یعنی تمام ملتهای دنیا و تمام سازمانهای بین المللی دروغ میگن این عمو که شک ندارم واسه چیزی پاچه خواری میکنه راست میگه میخوای یه سند دیگه هم هست نشونت بدم از این کارتن خوابهای توی میدون مولوی هستند که یه چند تومنی بهش بدی حاضر میشه هر خبرنگاری باهاش مصاحبه کنه بگه ایران قدرتمند ترین اقتصاد دنیا رو داره و مردمش هم در رفاه کامل هستند..فقط نمیدونم این خبرهای چرت و چرا منتشر میکنی ؟دو حالت داره یا فکر کردی مردم احمق هستند یا پاچه خواری میکنی که مملکت گل و بلبله تا چیزی بهت بدن

    • حسین عزیز

      از کی تا حالا شادترین بودیم

    • بدون نام

      تو دیگه چقدر بدبختی!!!

    • ارش

      زرشککککک

    • بدون نام

      ظاهرا شعورشم بیشتر از سلیقش نیست

    • بدون نام

      بنده خدابغیرازایران جایی نرفتده خیال میکنه دنیا همینه

    • علی11

      بیچاره آخه کشور دیگه ای نرفته، از طرفی جز ایرانم جایی نمیتونسته درس بخونه، تنها کشوری هستیم که غریبه ها به ملت خودمون ارجحیت داره

    • خلیلی قوشچی

      واقعا مطمئنی تو ایرانی
      چند کشور رو دیدی و ازشون اطلاعات داری

    • حسین

      چی ما شادترین مردم دنیاهستیم واقعاااااخخخخخ

    • بدون نام

      بهترین نقط جهان برای مفتخورها!!

    • بدون نام

      ساحل اجیها چقدر بدبختند که ایران را شاد میبینند

    • بدون نام

      بابا تو دیگه کی هستی؟
      شما هم؟
      اینقدر این بنده خدا، دروغ بزرگی گفته که خدا رنگش را عوض کرده.

    • بدون نام

      این معلومه هر کی از ساحل عاج بیاد ایران ، این حرف و میزنه

    • وانک علا خلق عظیم

      جای تاسف دارد یک سیاه پوست ساحل عاجی که کشوری فقیر و گرسنه هست برای ما بگه شماها شادترین کشور دنیا هستید ماهم باور کردیم ونوشتیم خاک بر سرتان اصلا ملت شریف ایران افسرده ترین کشور دنیاست در رده آخر

    • بدون نام

      این احمق ... خورده که میگه ایرانیها شاد هستند ، اگه منهم چند سال تو ایران مفت میخوردم و میخوابیدم قطعا همین زر را میزدم.

    • جابریان

      آره ما خودمون میدونیم!!!
      بلا از کجا دونستی !?!?
      از خالی بودن بیمارستان ها یا پر بودن جیبت!?!?

    • بدون نام

      از اخر بله

    • سید رسول

      خواب دیدی

    • sima

      این بیناموس دروغگوترین فرده، فکر کنم میخواد جای چوپان دروغگو رو بگیره، اینم یه آقازاده هست منتها از کشور ساحل عاج، اینجور که تعریف میکنه انگار ایرانیها همش در حال رقصیدن هستن

    • بدون نام

      حاجی ما دیگه شل کردیم

    • یعقوب

      وقتی که تمام هزینه های دانشگاهت مسکن خورد خوراکت رایگان باشه وازبیت المال مردم ایران پرداخت بشه حق دارید تعریف کنید چقدر ما بدبختیم

    • بدون نام

      من که تا الان خوشی تو زندگیم ندیم بلا نسبت مثل سگ کار میکن هنوز هشتم گرو نهم هستش زر اضافه زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو آمریکا که اکثرا چندشیفته کار می کنند.قبول دارم این چندوقت وضعیت ایران از نظر اقتصادی خیلی بد شده و اکثرا اعصابشون داغونه اما مردم کشورهای دیگه هم همشون همچین وضعیتشون گل و بلبل نیست. همین شوخ طبع بودن خیلی از ایرانیها رو خیلی از مردم دنیا ندارند.

    • ناشناس

      پینوکیو

    • بدون نام

      ببخشید مطمن هستید که توی ایران زندگی میکنی پسر...خخخخخ

    • محمد محمدی

      ایشان ایران را با کشورخودشان مقایسه کردند با این همه گرانی و تورم و مردم مریض با هزینه های سنگین دارو شادی کجا بود

    • بدون نام

      دروغ محض .
      افسردگی خودکشی قتل سرقت طلاق بی خانگی بیکاری بیداد میکنه این حتما رفته بالا شهر با بچه سوسولا گشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فکر می کنید تو کشورهای دیگه طلاق و خودکشی و سرقت وجود نداره. این بیچاره بر اساس نوع برخورد اکثر ایرانی ها(البته نه همشون) با همدیگه این حرف رو زده. حالا انگار بچه سوسولهای بالا شهر طلاق و خودکشی ندارند!!

    • بی نام

      آره معلومه ازقتلها خودکشیها طلاقها ووووووو

    • بدون نام

      زرررررررررررررررررررررررررررررررررررت

    • رسول

      چه جالب تا حالا نمیدونستیم

    • بدون نام

      این دیگه کیه

    • بدون نام

      خب برای کسی که از ساحل عاج اومده مسلما ایرانیها شادترینن برید از یه شهروند سوییسی بپرسید شادی یعنی چی
      نشستین فقط جوک میگید

    • بینام

      اگه این سیاهوست افریقایی که توکشورخودش پهنم بارش نمیکنند اینجاداره توی دانشگاه مفت میخوره و میپوشه درسم میخونه بایدم بگه ایرانیا شادترینند

    • بدون نام

      تکذیب می شود! اراجیف نظر داده! والا وضعیت بد اقتصادی مردم جایی برای شادی نگذاشته! بقول معروف،با این اوضاع، اصلا حالی به آدم می مونه؟ نه والا! احوالی به آدم می مونه؟ نه بلا!

    • بدون نام

      جالبه که یه نفر آدم شده، در مورد کل ایرانی ها اونم در دنیا نظر میده، مسولین هم امر بهشون مشتبه شده

    • بدون نام

      به به
      چه منبع موثقی!!!

    • عارف

      ما خوشحال ترین هستیم؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باید بگم زهی خیال باطل

    • بدون نام

      لطفا نظر یک دانشجویی اروپایی در ایران رو هم بنویسید فکر کنم جالب باشه

    • بدون نام

      بیچاره ندید بدید. تحصیل رایگان وخورد و خوراک رایگان لابد نصیبش شده.

    • سانسور بی سانسور

      تو باید هم تعریف کنی!!!
      مفت و مجانی تو بهترین دانشگاه ایران درس میخونی ،در صورتی که جوان های این کشور باید برای هر ترم چند میلیون پول بدن.
      ننگ بر خائنین به وطن

    • shanjani.............

      '''''' ساخو آدم ''' از کشور ' عاج '' از کجا و از چه طریقی کشف کرده ' ما ایرانیان '' شادی از سر و صورتمان می‌بارد'?

    • بدون نام

      آره جان عمه جان مفت خور

    • بدون نام

      بروبابا..اوسکل..

    • بدون نام

      وقتی از يه کشور درب داغون آفریقایی میای ایران باید اینجا بشه برای شما بهشت. برای پاکستانیها افغانها یمنیها سوریه فلسطينيها و...تماما ایران برای شماست ما ایرانیها غریبه هستیم

    • بدون نام

      وقتی از يه کشور درب داغون آفریقایی میای ایران باید اینجا بشه برای شما بهشت. برای پاکستانیها افغانها یمنیها سوریه فلسطينيها و...تماما ایران برای شماست ما ایرانیها غریبه هستیم

    • بدون نام

      یعنی خفه افسرده تر از ایرانیم تو دنیا هست؟؟؟

    • بدون نام

      خب اونو دیگه باید امار گرف ودید که ثروتمندان خوشحالن یا فقرا

    • AAAAAAAA

      دست شما درد نکنه یعنی همه ایرانی ها همه از مخ تعطیل هستن که در این بدبختی و گرانی بخندم
      از تو‌یکی انتظار نداشتم گوسالوف

    • نبیذر

      خخخخخخ دیونه
      .....

    • بدون نام

      غلط کردی سیاه پوست نفهم

    • جواد

      ساحل عاج؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    • k m

      از مردم جیبوتی هم شاد تر هستیم

    • بدون نام

      آفرین درست گفته

    • بدون نام

      گمشو بینیم ..مگ

    • بدون نام

      گمشو مگه اینکه یه ساحل اجی رو افسردگی ما سرپوش بذاره...

    • بدون نام

      ایرانی ها. شادترین مردم روی زمین هستند؟؟؟!!!
      پناه بر خدا

    • بدون نام

      به عجایب هفتگانه یکی اضافه کنین...
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      غلط کرده ابن حرف را گفته

    • بدون نام

      خیلی مسخره تشریف دارید ، معلومه اینا همه جیبشون پره که اینحوری میگن ، جیب منم پرکنید تا بگم ایران طلاست

    • بدون نام

      دروغ محضه ،ایرانیان خود میدانند حقیقت چیست، چرا دست از تزویر و ریا برنمیدارید

    • بدون نام

      این افریقایی از همه جا بی خبر رو سرکارگڋاشتن مسخره اش کردند فکر کرده مردم ایران شادند

    • آرررراد

      ازتنبون آویزونش معلومه ایرانو شادترین مردم ببینه

    • بدون نام

      اینم از جوک سال !!!!!!! ..... واقعا که مردم ایران شادترین مردم جهان هستن

    • بدون نام

      الهی بترکیدبااین دروغهاتون

    • بدون نام

      دانشجوی بیسواد روانی .....

    • بدون نام

      عجب صبری خدا دارد از دروغ

    • بدون نام

      بقران ک بدبخترین مردم ایرانی هستن،برین عربستان متوجه میشین مردمش چقد شادن

    • بدون نام

      شعر میگی

    • بدون نام

      او که فارسی بلد نیست مترجم اشتباه گفته ...او گفته مسولین ونکبت زاده هایشان در این دنیا شاد ترین افراد در دنیا هستند .

    • جوان بیکار ایرانی

      حرفی ندارم بخدا

    • بدون نام

      حالا اگه یه دانمارکی اینو میگفت یه چیزی. نه یه سیاه سوخته از جزیره آدم خوارها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه انسان یه بنده خدا اومده راجع به ایرانی ها تعریف کرده چرا راجع به او اینطوری صحبت می کنید حرفهاتون بوی نژاد پرستی میده حالا یک دانمارکی مگه کیه یکبار یه مصاحبه از یه دانمارکی دیدم افسردگی از سر و روش میبارید.اصلا حق شما همون غربی ها هستند که تو رسانه هاشون برای مردمشون دائما ایران رو عقب مونده و بی فرهنگ جلوه میدن.

      • بدون نام

        ببخشید به نژادت توهین کردم آدم خوار

      • بدون نام

        کاربر 12:44 آدمخوار تویی که به نژاد آدم ها توهین می کنی و به خاطر دادن صفت شاد بودن به ملتت می خواهی اونو بخوری کافر همه رو به کیش خویش پندارد.

    • بدون نام

      منظورش اينه كه شادمغزيم! آخه هر بلايي سرمون بياد جوك مي سازيم و مي خنديم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • مهدی

      زکی ... اینا باش .... افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اتفاقا چندی پیش یک دانشجوی گینه بیسائو گفته که مردم ایران مرفه ترین مردم دنیا هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج