۹۲۵۷۴۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ابراز تاسف اروپا از خروج آمریکا از توافق پاریس

کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای آغاز روند خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس، ‌مایه تاسف و ناامیدی است، اما همکاری علیه تغییرات اقلیمی ادامه می‌یابد و واشنگتن ممکن است روزی خواستار الحاق مجدد به آن باشد.

خبرگزاری ایرنا: کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای آغاز روند خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس، ‌مایه تاسف و ناامیدی است، اما همکاری علیه تغییرات اقلیمی ادامه می‌یابد و واشنگتن ممکن است روزی خواستار الحاق مجدد به آن باشد.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: از اعلام عقب نشینی آمریکا از توافق پاریس متاسف هستیم.

وی با اشاره به توافق جهانی مقابله با تغییرات جوی افزود: توافق پاریس به قوت خود باقی است. باب این توافق باز می ماند و امیدواریم که آمریکا یک روز به آن بپیوندد.

فرانسه نیز نسبت به تصمیم آمریکا برای آغاز رسمی خروج از توافق اقلیمی ابراز تاسف کرد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته(دوشنبه) گفت که اعلامیه رسمی درمورد فرایند خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس را به سازمان ملل متحد فرستاده است.۹۱۰۹

توافق پاریس که با نام «پیمان پاریس» نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ میلادی شروع خواهد شد.
متن توافق از سوی نمایندگان ۱۹۷ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ با اجماع تصویب شد.

این توافق ۲۲ آوریل ۲۰۱۶ (روز زمین) در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۹۵ عضو پیمان‌ سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم این پیمان را امضا کردند و ۱۴۷ کشور آن را به تصویب مجلس خود رساندند.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ به سازمان ملل متحد اعلام داشت که در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی از این پیمان بین المللی خارج می شود، اما تا آن زمان در جلسات شرکت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب
      اصلا ناراحت شدیم‌ و سرخورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج