۹۲۵۸۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اعتراف سفیر آمریکا به فشار دولت ترامپ بر اوکراین

«گوردون سوندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و از متحدان اصلی رئیس جمهوری این کشور اعتراف کرد که در گفت‌ و گو با یک مقام اوکراینی کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف را به انجام تحقیقات درباره «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ منوط کرده بود.

خبرگزاری ایرنا: «گوردون سوندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و از متحدان اصلی رئیس جمهوری این کشور اعتراف کرد که در گفت‌ و گو با یک مقام اوکراینی کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف را به انجام تحقیقات درباره «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ منوط کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق شهادت سوندلند به مجلس نمایندگان آمریکا که دیروز سه‌شنبه به وقت محلی متن بازنویسی‌ و اصلاح‌ شده آن منتشر شد اعتراف کرده است که به یک مقام ارشد اوکراینی گفته تا زمانی که کی‌یف به صراحت اعلام نکند درباره ارتباط بایدن و پسرش با شرکت اوکراینی «بوریسما» تحقیق می‌کند، کمک نظامی به آن کشور احتمالا ارائه نخواهد شد.

سوندلند اذعان کرد که وی اول سپتامبر (دهم شهریور) در دیدار با «آندری یرماک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین زمینه این بده‌ بستان غیرقانونی را فراهم کرد در حالی که ترامپ بارها این موضوع را رد کرده است.

سوندلند همچنین گفت که «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ زمینه‌ساز اعمال فشار چند ماهه بر اوکراین بود تا آن کشور تحقیقات «ضدفساد» را علیه بایدن‌ها آغاز کند زیرا وی معتقد بود اوکراین در انتخابات رییس جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به دموکرات‌ها کمک کرده بود.

پس از آنکه یک افشاگر ناشناس اعلام کرد که ترامپ اوکراین را برای تحقیق در مورد بایدن‌ها تحت فشار قرار داده است کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درباره استیضاح ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت را آغاز کردند.

این کمیته‌ها که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارند تاکنون ۱۳ نفر از مقام‌های سابق و فعلی دولت ترامپ از حمله «مایک مولونی» رئیس کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت در این باره به کنگره دعوت کرده‌اند که برخی از آنها از حضور در این جلسات امتناع کرده‌اند.

دولت ترامپ هر گونه تخلف در این زمینه را رد کرده است. حتی «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید درباره شهادت سوندلند که آشکارترین اعتراف به فشار بر اوکراین است، مدعی شد که اظهارات سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا «هیچ منبع موثقی» برای اثبات ادعاهای خود معرفی نکرده است.

در صورتی که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رای بدهد سنا باید جلسه محاکمه وی را برگزار کند.

مک‌کانل: ترامپ برکنار نمی‌شود

سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا گفت غیرمحتمل است که ترامپ در جلسه استیضاح محکوم و برکنار شود.

این سناتور ایالت کنتاکی مدعی شد «اگر جلسه استیضاح امروز برگزار شود تصور نمی‌کنم که وی برکنار شود.»
مک‌کانل پیشتر گفته بود: اگر مجلس نمایندگان لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کند، سنا نمیتواند مانع از محاکمه رئیس جمهوری شود.

به گزارش روزنامه «هاف پست» با افزایش روند درخواست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل افشای مکالمه تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین، گمانه زنیهایی مطرح می شود که در صورت تصویب لایحه استیضاح واکنش مجلس سنا چه خواهد بود.

مک کانل سناتور پرسابقه ایالات متحده از ایالت کنتاکی در این باره گفت: اگر مجلس نمایندگان لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کند، سنا باید اقدامی انجام دهد.

رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا تصریح کرد: البته باید گفت ما نمی توانیم در مقابل ارائه طرح استیضاح ترامپ به مجلس سنا مقابله کنیم.

به نظر می‌رسد ترامپ در یکسال آینده منتهی به انتخابات، روزهای بسیار سختی را در پیش خواهد داشت و احتمال اینکه فشارها بر او بیشتر شود تا به صورت اجباری از رقابت‌ها کنار رود، روندی است که دموکرات‌ها دنبال می‌کنند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد، شمار دموکرات‌های موافق با استیضاح و برکناری ترامپ افزایش یافته و به ۸۷ درصد رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج