۹۲۶۰۵۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اینجا هیچکس والورده را دوست ندارد

در بارسا همه چیز حکایت از این دارد که ارنستو والورده روزهای پایانی حضورش در این باشگاه را پشت سر می گذارد. در چنین روزهایی سایه مرد هلندی سنگین تر از همیشه است.

ورزش سه: در بارسا همه چیز حکایت از این دارد که ارنستو والورده روزهای پایانی حضورش در این باشگاه را پشت سر می گذارد. در چنین روزهایی سایه مرد هلندی سنگین تر از همیشه است.

بارسلونا در شبی که مقهور سیوهای دروازه بان اسلاویاپراگ شد، در نهایت نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست یابد و یک تساوی تلخ خانگی برای این تیم به ثبت رسید.

اینجا هیچکس والورده را دوست ندارد

با این تساوی، ارنستو والورده سرمربی بارسا بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت. سوال اینجاست که پس از شکست سنگین و حذف فاجعه بار فصل گذشته برابر لیورپول، والورده هرگز توانسته خود را از کانون توجهات خارج کند؟

او پس از باخت به لیوپول و سپس شکست از والنسیا در فینال کوپا دل ری تا آستانه اخراج از بارسا هم پیش رفت اما چند عامل باعث نجات او شد. ابتدا اینکه بارتومئو رئیس باشگاه نتوانست جانشین مناسبی در آن مقطع برای او پیدا کند و دوم اینکه والورده مورد حمایت هسته مرکزی قدرت در رختکن بارسلونا قرار داشت. والورده یک سال دیگر فرصت پیدا کرد تا با تغییرات ساختاری در تیم، بارسا را به یک تیم مدعی برای همه جام ها تبدیل کند.

شروع فصل جاری اما مطابق انتظار نبود. بارسا بدترین شروع سال های اخیر خود را به ثبت رسانده است. سه شکست در لالیگا و 4 بازی بدون زدن حتی یک گل و نتایج سینوسی در زمین حریفان باعث شده تا حس خوبی از این تیم به هواداران منتقل نشود و این بدترین خبر ممکن است.

بارسا صدرنشین لالیگاست و در گروه خود در لیگ قهرمانان نیز تیم اول است اما حسی که منتقل می کند، حس یک تیم منسجم و همیشه برنده نیست.

این بارسا قدرت تسلط و کنترل روی حریفان را از دست داده است. در بسیاری مواقع اصلا مشخص نیست بارسا به چه سبکی بازی می کند. در بارسا همه پاس ها به مسی می رسد تا بلکه او بتواند کاری انجام دهد. واضح است که بارسا از لحاظ عملکرد دچار افتی فاحش و خطرناک شده است.

بارسا برابر هر حریفی دروازه اش باز می شود. انواع و اقسام گل ها را دریافت می کند و بازیکنان جدید نیز یکی روز خوب هستند و روز بعد ناپدید می شوند.

خبر بد اینکه والورده برای این مشکلات نتوانسته راه حلی مناسب پیدا کند. نه به شکل ساختاری برای درازمدت و نه موقت به نظر نمی آید که چاره کار در دستان مرد باسکی باشد. البته بوده اند برخی بازی ها که والورده در بین دو نیمه توانسته تیم خود را متحول کند اما این موارد کلی نبوده و در حد موقت باقی مانده است.

وقتی جرارد پیکه پس از بازی با اسلاویا پراگ از سیستم دفاعی حریف چک و نحوه استقرار مدافعان این تیم در زمین ابراز تعجب می کند، باید نگران شد چرا که این وظیفه کادر فنی است تا پیش از هر بازی بازیکنان را نسبت به سیستم حریف توجیه کند.

نگران کننده تر اینکه اسلاویا در اکثر بازی های خود از سیستم دفاعی مشابه شب گذشته استفاده کرده است.

ارنستو والورده روزهای پایانی حضورش در بارسا را پشت سر می گذارد. در این مقطع سران بارسا به فعال کردن بند تمدید یک ساله او فکر نمی کنند و خود او نیز بی تاب اتمام فصل و فرار از بارسلونا و فشار فزاینده موجود در آن است. اگر دینامیک تیم در ادامه فصل تغیر نکند، این خداحافظی می تواند بسیار طولانی هم باشد.

سران باشگاه هر کاری خواهند کرد تا والورده تا انتهای فصل به کار ادامه دهد ولی این نتایج هستند که تعیین کننده خواهند بود. در باشگاه بر این اعتقادند که قدرت بازیکنان در رختکن بسیار بالاتر از سرمربی است و در سال های اخیر به آنها اختیاراتی بیش از اندازه داده شده است.

جانشین والورده آماده به دست گرفتن سکان هدایت بارسا است. او کسی جز رونالد کومان نیست. سرمربی هلند که پس از یورو 2020 آماده هدایت بارسلونا به نظر می رسد.

او بندی در همین مورد نیز در قرارداد خود با فدراسیون فوتبال هلند گنجانده است. البته تا پیش از یورو 2020 نباید منتظر کومان ماند چرا که او همواره به تعهداتش پایبند می ماند.

کومان قهرمان ومبلی 1992 برای بارسلونا است و از او خاطراتی فراموش نشدنی در بارسا به یادگار مانده اما هنوز چیزی قطعی نیست و قراردادی هم بین طرفین امضا نشده است. کومان تنها نامزد جانشینی والورده هم نیست ولی در حال حاضر، گزینه اول محسوب می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینستا و ژاوی بهتری بازیکنان بارسلونا بودند اما با رفتن آنها دیگر بارسلونا بارسلونا نشد

    • بدون نام

      فقط مسی بارسا رو نجات میده

    • بدون نام

      بد جور رو اعصابمه با این ژستش والورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج