۹۲۶۱۲۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نه ویلموتس می‌رود نه استراماچونی

در فاصله تنها دو هفته مانده به دیدار حساس ایران برابر عراق در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خبر احتمال کناره‌گیری مارک ویلموتس از تیم ملی شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کرد.

فرهیختگان: در فاصله تنها دو هفته مانده به دیدار حساس ایران برابر عراق در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خبر احتمال کناره‌گیری مارک ویلموتس از تیم ملی شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کرد. در‌حالی‌که فدراسیون فوتبال این خبر را از اساس تکذیب کرده، اما چندین رسانه بلژیکی به این موضوع پرداخته و حتی احتمال حضور او را به‌عنوان مربی جدید تیم باشگاهی آنتورپ این کشور نیز مطرح کرده‌اند.

پولی که برگشت خورد

ویلموتس در واکنش به عدم دریافت مطالباتش تصمیم گرفته پیش از این دیدار سرنوشت‌ساز قراردادش را فسخ کند و حتی صحبت‌هایی مبنی‌بر احتمال مذاکرات مجدد او با فدراسیون ایران برای امضای قراردادی جدید نیز مطرح شده بود. در این شرایط مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به اتفاقات اخیر گفت: «ویلموتس چهار قسط از پولش که تا ماه دسامبر است را دریافت کرده است.

هیچ کسری‌ای این پول ندارد و پول را به دبی فرستادیم، اما به حساب ویلموتس نرفته است. امروز نزدیک به دو ساعت با سرمربی تیم ملی صحبت کردم. علت این است که ویلموتس می‌داند پول را ما از حوزه خودمان بیرون برده‌ایم و درواقع، هم ویلموتس و هم بانک کارگزار می‌دانند که الان پول از فدراسیون به دبی منتقل شده و موضوع استعفای او برای گذشته است. با او صحبت کردم و باید بگویم پول به‌حساب ویلموتس نرفته و برگشت خورده است. البته خوشبختانه پول بلوکه هم نشده و در حساب صرافی خودمان وجود دارد.

اگر پول بلوکه بشود که دیگر خیلی مصیبت خواهد بود.» نشریه «گازتا فن‌آنتورپن» در گزارشی نظر دیگری دارد و می‌نویسد: «ویلموتس پس از ۶ ماه حضور در ایران می‌خواهد تیم ملی این کشور را ترک کند. او هنوز دستمزدش را دریافت نکرده و به‌همین‌دلیل می‌خواهد به قراردادش پایان دهد. او در این تیم نتایج خوبی گرفته و پس از برتری برابر سوریه و تساوی مقابل کره‌جنوبی در دیدارهای دوستانه دو برد خوب برابر هنگ‌کنگ و کامبوج در مقدماتی جام جهانی کسب کرد. او دیدار آخرش مقابل بحرین را باخت، اما این دلیل جدایی او نیست.

سرمربی سابق بلژیک از تیم‌های داخلی هم پیشنهادهایی دارد. اگر آنتورپ با لاسزلو بولونی، سرمربی رومانیایی خود قطع همکاری کند، ویلموتس یکی از گزینه‌های اصلی نشستن روی نیمکت این تیم خواهد بود. او با لوسیانو دی‌اونوفریو، مدیر باشگاه رابطه خیلی خوبی دارد و بارها از تمایلش برای همکاری با او سخن گفته است.

حتی دو سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما دوستان خوبی هستیم و بارها در زندگی شخصی و کاری به‌هم کمک کرده‌ایم. یک روز با او کار خواهم کرد، اما نمی‌توانم زمان دقیق آن را مشخص کنم.» در این شرایط حضور ویلموتس در این تیم چندان عجیب نیست.»

البته به‌نظر می‌رسد این اتفاقات به‌نوعی ترفند مرد بلژیکی برای دریافت مطالباتش است و حضور او در تیم هفتم لیگ کشورش در میانه‌های فصل و جدایی از تیم ملی ایران که شانس خوبی برای صعود به جام جهانی دارد، چندان هم منطقی و محتمل نیست و احتمالا روشی است مشابه آنچه آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال پس از دو برد درخشان برابر تراکتور و صنعت‌نفت از آن برای فشار بیشتر روی مدیران باشگاه جهت دریافت مطالباتش استفاده و پس از بازی روز سه‌شنبه تیمش تهدید به استعفا کرد.

براساس پیگیری‌های «فرهیختگان»، با وجود اینکه فدراسیون فوتبال روز گذشته تعطیل بود، اما مسئولان فدراسیون و نمایندگان اداری، مالی و بین‌الملل با ویلموتس برای انتقال پول در تماس بودند و درنهایت نیز راه‌حل پرداخت این پول را پیدا کردند. به این ترتیب بحث جدایی او از تیم ملی منتفی است و سرمربی بلژیکی روز ۲۳آبان مقابل عراق، روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

خیال استقلالی‌ها راحت، استرا جایی نمی‌رود

«همه بازیکنان با وجود مشکلات با صددرصد توان در تمرینات تلاش می‌کنند، اما چیزی که من اینجا می‌بینم، این است که امکان ادامه دادن با این تیم وجود ندارد. خیلی از افرادی که کنار تیم هستند، حتی یک ریال هم دریافتی نداشتند. بازیکنان نیز هیچ دریافتی‌ای نداشتند. خیلی از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی حتی به تمرین نمی‌توانند بیایند. من در سابقه کاری خود با مشکلات مختلفی روبه‌رو شدم.

در پاناتینایکوس مشکلات مختلفی داشتم، اما باشگاه با مربیان و بازیکنان رو و صادق بود. من جوابی برای بازیکنانم ندارم. به ما می‌گویند هفته دیگر درست می‌شود. برای من ممکن نیست این‌گونه ادامه بدهم. اکنون همه می‌بینید که تیم در داخل زمین چگونه است و بازیکنان ۱۵۰ درصد تلاش می‌کنند. هواداران و علاقه‌مندان به تیم باید واقعیت را بدانند. ما هفته گذشته یک تمرین نداشتیم،

زیرا یک زمین در اختیار ما نبود و یک زمین هم شرایط تمرین نداشت. قلب من شکسته است و اگر در این دو هفته اتفاقی نیفتد، برای من ادامه راه ممکن نیست. بعضی بازیکنان می‌خواستند در این ۴ ماه حاضر نشوند، اما من به بازیکنانم گفتم شما بازیکن استقلال هستید و با پول یا بی‌پول باید حضور داشته باشید. کاپیتان تیم ما نیز روی این ذهنیت با بازیکنان کار کرد، اما این خیلی‌زیاد است، زیرا در این ۴ ماه هیچ‌کس دریافتی نداشته است. ما حرفه‌ای هستیم و در دو ماه آخر با کیفیت فوق‌العاده‌ای ۷ مسابقه را برنده شدیم.

این مشکل قبل از بازی تراکتور بود. من به بازیکنان گفتم باید توان خود را بگذارید و بعد از شروع تعطیلات من برای حل مشکلات پیش‌قدم می‌شوم.» این بخشی از صحبت‌های سرمربی ایتالیایی استقلال بعد از برد درخشان و پرگل پنج بر صفر این تیم مقابل نفت آبادان بود که البته بعد از روند خوب آبی‌ها در هفته‌های اخیر و کسب ۷ برد پیاپی هواداران این تیم را هم نگران کرد تا جایی که دوباره کانال‌ها و پیج‌های هواداری پر شد از انتقاد و بعضا توهین به مدیرعامل و برخی دست‌اندرکاران باشگاه استقلال. اما ماجرا چه بود؟ واقعا سرمربی ایتالیایی استقلال قصد جدایی دارد؟

استرا و میراثش

سرمربی ایتالیایی استقلال بعد از مشکلات ابتدای فصل و روند ناکامی‌ای که این تیم داشت و بعد از متحمل شدن مشقات فراوان حالا و به‌زعم پیشکسوتان استقلال تیمی را ساخته که نه‌تنها مدعی قهرمانی در لیگ برتر ایران به شمار می‌رود بلکه به‌عنوان یک توفان آبی، حتی در آسیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تازه این درحالی است که استقلال در برهه زمانی اخیر دو سه بازیکن اصلی تیمش را هم از دست داد تا مشخص شود سیستم تاکتیکی در استقلال استراماچونی حرف اول را می‌زند و هر بازیکن دیگری نیز در این سیستم می‌تواند این تیم را موفق کند.

بنابراین حالا استقلال همان تیم واقعی طرفدارانش شده و سرمربی این تیم نیز بیشترین نقش را برای رساندن تیم تا این مرحله داشته و زحماتش در این بین انکارناپذیر است. پس اگر این استقلال را میراث یک مربی موفق بدانیم، کمی غیرمنطقی خواهد بود که در این وضعیت صحبت‌هایی شنیده شود که در آن بوی قهر یا استعفا به مشام برسد. آن هم از سوی فردی که در ۴ ماه حضورش در ایران سعی کرد با عملکردی بی‌حاشیه تیمش را از فرش به عرش برساند. پس جریان چه بود که استراماچونی ایتالیایی بعد از برد پرگل و شیرین تیمش با آن اظهارات، همه را نگران کرد؟

تلنگری به اعضای هیات‌مدیره

استراماچونی امروز با خانواده راهی شیراز شد تا در فرصت تعطیلی تمرینات استقلال به گردش در یک شهر تاریخی در ایران مشغول شود و این درحالی است که اگر این مربی ایتالیایی به هر دلیلی ناراحت بود و قصد رفتن داشت، از این فرصت کوتاه استراحت استفاده کرده و به جای شیراز راهی رم می‌شد ولی او ماند تا فالوده شیرازی را هم تجربه کند، به بازار وکیل برود،

ارگ کریمخان را از نزدیک ببیند و چه‌بسا برای تماشای تمدن پارسی راهی تخت‌جمشید شود. او مانند ۴ ماه گذشته در راستای سروسامان دادن به تیم باز هم به کشورش نرفت و ماند تا امیدوار به روزهای آینده باشد و از سوی دیگر این پالس مثبت، قضیه استعفا را منتفی کرد و نگرانی را از هواداران گرفت.

با این حال استراماچونی که از قول و وعده‌های مدیران ارشد استقلال در هیات‌مدیره این باشگاه به ستوه آمده، برای تحت‌فشار گذاشتن آنها و حتی مدیران مجمع استقلال یعنی وزیر ورزش و همه کسانی که می‌توانند در این وضعیت، منابع مالی برای پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی را تامین کنند، دلخوری‌هایش را در قالب تلنگری جدی در نشست خبری بعد از بازی با نفت آبادان مطرح کرد.

تهدید برای تکرار نشدن اشتباهات

یکی از نزدیکان باشگاه در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «استرا هنوز با خودش کنار نیامده که چطور تیمی پرهوادار در سطح اول فوتبال ایران قبل از مهم‌ترین بازی فصلش نمی‌تواند از زمین تمرین بهره‌مند شده و یک‌بار برای همیشه آن هم در آستانه فصل بارش‌ها تذکری سفت و سخت را مطرح کرد تا دیگر چنین اتفاقی برای او و تیمش در فصل جاری و دیدارهای حساس پیش‌رو تکرار نشود.»

در این بین، استراماچونی که به بازیکنانش قول گرفتن مطالبات‌شان را داده بود، از این طریق سعی کرد پشت آنها در آمده و در تعطیلات پیش‌رو و دقیقا در همان فاصله زمانی دو هفته‌ای تا دیدار بعدی مقابل نساجی مازندران بخشی از مشکلات مالی آنها را حل کند. در شرایطی که استقلال توانست از نظر فنی خیال هوادارانش را راحت کند، طبعا مدیران باشگاه نیز علاقه‌ای ندارند حواشی مربوط به مشکلات مالی دامن‌شان را بگیرد و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی بخشی از مطالبات اعضای تیم پرداخت شود، اما هرچه هست فعلا خبری از استعفای جدی سرمربی ایتالیایی نیست و دور جدید تمرینات آبی‌ها به‌زودی زیر نظر استراماچونی آغاز خواهد شد تا این تیم خود را برای بازی با نساجی مازندران در اول آذر آماده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد استرا

    • محمد حسن

      سلام چرا مدیران تو ایران حتما باید کارشون با تهدید و... انجام بدهند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج