جاباما
۹۲۶۱۵۴
۲۲ نظر
۵۰۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۲
پ

برنی سندرز خواهان گفتگو با ایران شد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای با ایران شد.

خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی: همزمان با آغاز چهارمین گام برجامی ایران و پافشاری جمهوریخواهان آمریکا بر تشدید فشارها علیه تهران، «برنی سندرز» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از دولت این کشور خواست که به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

برنی سندرز در این باره گفت: «ما توافقی در دست داشتیم که از برنامه هسته ای ایران جلوگیری می کرد؛ توافقی که ترامپ بی پروایانه آن را نقض کرد. ما باید فوراً به برجام بازگردیم و در مورد سایر موضوعات منطقه ای با ایران گفتگو کنیم».

این در حالی است که «جو بایدن» دیگر نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیز موضعی مشابه با برنی سندرز دارد و خروج از این توافق را اقدامی نابجا می داند.

گفتنی است که سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از انتقال ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزافلوراید UF۶ به مجتمع هسته‌ای فردو در صبح روز چهارشنبه خبر داد.

در همین ارتباط، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به آغاز چهارمین گام برجامی ایران، مدعی شد: «این نخستین بار است که ایران به وضوح تمایل خود برای خروج از برجام را به واسطه اعلام تزریق گاز اورانیوم به یکی از تأسیسات غنی‌سازی نشان می‌دهد».

وی در خاتمه سفری که به چین داشت، این اقدام ایران را «جدی» توصیف کرد و در ادامه ادعاهای خود افزود: «فکر می‌کنم اولین بار است که ایران به شیوه‌ای رک و بی‌پرده، تصمیم به ترک برجام گرفته و این اقدام به منزله چرخشی بزرگ است».

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در نخستین واکنش به تصمیم جدید ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته، گفت تا زمانی که جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای پایبند باشد، این اتحادیه نیز به این توافق پایبند است.

دولت آلمان نیز به اعلام گام چهارم برجامی ایران واکنش نشان داد و «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که برای دیداری دیپلماتیک در بوداپست، پایتخت مجارستان به سر می‌برد، روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای مجار خود گفت که این تصمیم تهران برجام را به خطر می‌اندازد و ایران باید به اجرای تعهدات خود در چهارچوب توافق هسته‌ای بازگردد.

ماس در مورد اعلام راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید در ایران مدعی شد: «ایران سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته‌ای ساخته است؛ در حالی که این اقدام با توافق هسته‌ای در تناقض است».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به گام چهارم برجامی ایران گفت: «کاهش تعهدات برجامی ایران نتیجه منطقی رکود در حل مشکلات مربوط به برجام است. ما گام جدید طرف ایرانی برای کاهش تعهدات داوطلبانه این کشور را پیامد منطقی رکود در حل مسائل مرتبط با پایداری برجام وتامین نتایج اقتصادی اجرای این معامله می‌دانیم که ایران به آن امیدوار بود».

از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم به گام چهارم برجامی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که «مسکو نگران کاهش تعهدات برجامی ایران است» و «فروپاشی برجام گواه دهنده خیر نیست».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی ما حاضر به گفتگو نیستم چی میگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با نظر دادنت

      • بدون نام

        خب بازم فقط حرف زدید .در عمل در هیچ سمتی کاری نمی تونید بکنید نه کمکی به ایران نه کمکی به امریکا برلی تحریم چون عملا کاملا تحریم شده ایران پس دست از حرف زدن بیهوده بردارید

    • بدون نام

      آقای بندرز خواهشا دست از سر کچل ما بردار . حال ما از آمریکا و مردمش و دوستدارانش بهم میخورد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بگو دست از سر من بردار! اگه تو نطرت اینه، نگو ما، چون خیلی‌ها نطرشون عکس تو است.

      • بدون نام

        زرشککک!!!

      • بدون نام

        چرا عزیز؟در دنیا فقط ماییم حالمون از نقشه جغرافیا بهم‌میخوره !
        مشکل شما با امریکا و اروپا چیه؟؟

      • علی

        ای ول

      • بدون نام

        مادیگه حالمون ازایران وایرانی بهم میخورمملکت پرکردن از افغانیاملیون ملیون بودجه منابع شغلامون اشغال کردن ۲۰ملیون میش۲۰۰سال منلکت صررشون ازجنگ تحمیلی هم بیشتر

      • بدون نام

        حال آمریکایی ها از ما بهم نمی خورد چون نه پرچم ما را آتش مى زنند و نه اینکه شعار مرگ بر ما را سر می دهند

    • بدون نام

      ما هم حالمون از تو بهم میخو ه!

    • بدون نام

      ترامپ گاوچرون باید نتیجه حماقت خودش را با هزینه سنگین و بی اعتباری بین المللی پرداخت کنه و ما هم پشتیبان امر غیرتمندان سپاه خود هستیم

    • مهدی

      راهی بجز گفته گو نیست.
      اما اروپا باید راسا تحریم هارا حذف و مراودات را بر قرار کند.
      آمریکا تا. زمانیکه با تحریم گفتگو میخواهد بکند.
      عملا گفتگو میسر نخواهد بود.
      اروپا نمی تواند در معضلات هم شریک دزد باشد و هم رفیق قافله.

    • آراد @

      آخر برجامی که برا ی ما سودی ندارد چه به درد میخورد شما اروپایی ها تا تحریم شدیم فکر منافع خودبودید واز ایران رفتید چون اینکار را دیوانگی می دانستید که نفع خود را به خطر اندازید حالا همه شما نگران شدید در نگرانی خود بمیرید

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا و دوستدارانش .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر عزیز ما که ازامریکا جزءذلت وغفت وخواری چیزی ندیدیم اگه دلارات به خطر افتاده ازتابعیت امریکاییت استفاده بفرما امریکا فقط به خون ما .نفت ما.معادن ما.وذلت ما راضی نمییشه اشتباه نکنی من فقط یک کشاورز ووابسته بههیچ قدرتی نیستم وحتی تاکنون یارانه هم نگرفته ام کودشیمیایی هم گیرم نمیاد فقط میدانم ومیبینم که امریکا ومتحدانش علم جوانان مارانشانه گرفته توکل باخداکن که ایرانی میتواند

    • بدون نام

      سلام برهمه چرا هر کس حرف از آمریکا میزن شمائی که مرگ را برای او میخوای کسانی امسال تو که مرگ بر آمریکا میگ بیشتر خانودهشان در آمریکا تشریف دارن واقع بین باشیم شما منافع داری که یا همه سر جنگ داری کی از سپاه بد میگه سپاه پاره تن وطن است وبس مشکل امسال تو هستن اکثریت میدانن اگر با امریکا توافق منطقی بشه خیلی از،مشکلات حل میشه بنا نیست تا آخر دنیا ما مردم فقیر. را با آمریکا با شعار قهر نگه دارن ولی تعدادی انذک با آقا زادگان سودش را ببرن

    • بدون نام

      باشه گفتگو کنیم. شب بیا باغ. لعنتی جذاب

    • بدون نام

      حالم از این دموکرات ها بهم میخوره فقط اهل ساخت و پاختن

    • shahab

      منطق میگه اگه یک طرف تعهدی را نقض کند طرف دیگر به صورت ناخواسته از تعهد خارج شده. امریکا هم می خواد ایرانو نابود کنه هم می خواد ایران به تعهداتش پایبند باشه واقعا شما حالت بهم نمی خوره از این همه ظلم ستم که امریکا در دنیا علیه ما و همه ملت ها انجام داده؟! پس حالت از چی بهم می خوره ؟ معلومه که تو وضعت خوبه درحالی که اغلب مردم ایران از بابت سیاست های امریکا تحت فشارن.

    • بدون نام

      روس ها مثل زالو هستند بی صدا و اروم خون ایرانیان را می مکند ، حالا روس ها هم نگران شدن زالو های خونخوار بی صدا

    • بدون نام

      روس ها مثل زالو هستند بی صدا و اروم خون ایرانیان را می مکند ، حالا روس ها هم نگران شدن زالو های خونخوار بی صدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج