جاباما
۹۲۶۲۵۷
۶۴ نظر
۵۰۱۱
۶۴ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش ۱۵درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مقرر شد ما به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش حقوق را برای سال آینده درنظر بگیریم که این رقم برای کسانی که حقوق کم‌تری می‌گیرند به خصوص حقوق‌های پایین، حتی بیش‌تر از ۲۰ درصد هم خواهد شد.

خبرگزاری فارس: محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: دراین جلسه ستاد در مورد دو موضوع بسیار مهم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ باید تصمیم‌گیری می‌شد، نخست این‌که ما در ارتباط با چگونگی پرداختن به طرح‌های عمرانی که به عنوان طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دیدیم، بحث داشتیم و توافق کردیم که برای سال ۱۳۹۹ هر آنچه که ما از محل واگذاری دارایی‌‌های سرمایه‌ای اعم از فروش نفت و سایر اموالی که سرفصل آنها را دسته‌بندی می‌کنیم، همه برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده بشود و سیاست هایی را که قبلا اعلام کرده بودیم، مبنی بر این‌که حتی ریالی از منابع نفتی را در سال ۱۳۹۹ برای اعتبارات جاری و هزینه ای استفاده نکنیم، در این جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: در سال آینده همه این منابع و آنچه که از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای می‌آید، به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص پیدا می‌کند و این از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه گفت: موضوع دوم این بود که ما این منابعی را که از محل مذکور به دست می‌آوریم، به چه ترتیب برای طرح‌های عمرانی استفاده کنیم. رقمی در حدود ۸۶ هزار پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد و منابع ما برای این کار محدود است و اولویت بندی ما این بود که بتوانیم همه طرح‌هایی را که در سال ۱۳۹۹ قابلیت اتمام دارد، از این محل، در اولویت اول داشته باشیم و تمام طرح‌هایی را که مقام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در سفرهای استانی آنها را جزء برنامه‌های سفر تعیین کردند، به همه آنها مبالغی را که در سال ۱۳۹۹ تعیین شد، پرداخت آنها را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی را که در استان‌هایی هستند که از نظر توسعه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و البته از این اولویت‌ها خارج هستند و ما طرح‌های عمرانی استان‌های کمتر برخوردار را باید بتوانیم در ارتباط با این موارد از اولویت برخوردار کنیم.

وی افزود: منابع ما برای طرح‌های عمرانی مشخص شد، که از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است و از طرف دیگر، اولویت بندی‌های ما در این جلسه به تأیید و تصویب رسید و مبالغ آن در حدود ۶۶ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی ما است که در سال آینده برای طرح‌های عمرانی استفاده می‌کنیم و همانند امسال باید ۵۰ درصد برای طرح‌های عمرانی پرداخت می‌کردیم که در عمل به ۶۷ درصد رسید.

وی تصریح کرد که در هیچ سالی در دو دولت قبلی، در سال‌های گذشته در نیمه اول سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت نشده بود که در سال جاری این اتفاق افتاد.

وی در مورد رقم نرخ بیکاری کشور گفت: تابستان سال جاری نرخ بیکاری تقلیل پیدا کرده و به ۱۰.۵ درصد رسیده و حدود ۸۴۰ هزار فرصت شغلی هم ایجاد شد که یک بخش آن معطوف به این بود که کارگاه‌های عمرانی ما در کشور تعطیل نشد و فعال بود و ما آثارآن را در گزارش مرکز آمار ایران می‌توانیم ملاحظه بکنیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در این ارتباط، علاوه بر بحث مرتبط با منابع و مصارفی که درمورد طرح‌های عمرانی تعریف کردیم ، بخش دیگر منابع ما بود و برای سال آینده باید بتوانیم این عدد را که از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و نفت نمی‌خواهیم در هزینه‌های جاری وامور جاری استفاده کنیم، چه چیزی باید جایگزین شود؟ محل این هم تعیین کردیم که یک بخش، آنچه که ما می توانیم از مجموعه یارانه داریم، این را به نوعی آشکارسازی بکنیم و از این محل یک بخش آن را به یقین به خود مردم برمی‌گردانیم و یک بخش آن را هم می‌توانیم به شکل دیگری هم هنوز تصمیم‌گیری‌های شورای عالی هماهنگی اقتصادی متمرکز نشده ، تا بتوانیم در بودجه برای جایگزینی نفت استفاده بکنیم.

وی در مورد دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده در یازدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: با عنایت به این‌که برای واحدهای تولیدی تصمیم‌گیری شد که در صدی از تعرفه‌ها را برای بنگاه‌های تولیدی تقلیل دهیم، ما در کنار آن برای سایر درآمدها هم منابع یا در واقع پایه‌های جدیدی تعریف کنیم که بتوانیم از آنجا که آن کاهش منابع نفتی را که نمی‌خواهیم در هزینه‌های جاری استفاده کنیم، برای هزینه‌های ضروری مورد استفاده قرار دهیم و این تصمیم هم در جلسه اتخاذ شد.

نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه این گفت‌و‌گو در مورد میزان افزایش حقوق و دستمزد گفت: در این مورد که سال آینده افزایش حقوق و دستمزد به چه درصدی باشد، آن هم از مصوبات جلسه امروز بود و برای پاداش بازنشستگی کارکنان نیز ما پیشنهادهای مختلفی داشتند. نکته این است که سال آینده حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان فقط برای پرداخت پاداش بازنشستگی همکاران از واحدها و دستگاه‌های اجرایی باید بتوانیم پرداخت کنیم.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که ما به طور متوسط ۱۵درصد افزایش حقوق را برای سال آینده درنظر بگیریم که این رقم برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند به خصوص حقوق‌های پایین، درصدی حتی بیشتر از ۲۰ درصد هم خواهد شد و موکول به یک محاسبه بعدی است که ما در ارتباط با این موضوع هم در آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. البته این مواردی را که اعلام کردم، پیشنهاد ما در ستاد بودجه است و این باید در دولت هم مورد تصویب قرار گیرد تا در لایحه بگنجد و بعد از آن، مجلس محترم هم اظهارنظر بکند.

دکتر نوبخت در ادامه این گفت‌و‌گوی خبری تأکید کرد که آنچه در ستاد بودجه پیشنهاد شده، کار کارشناسی بود و همه اعداد و ارقام باید با واقعیت‌ها و روند اصلاح ساختار بودجه تعریف و تطبیق داده شوند.

وی افزود: بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در دو بخش تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود. بخش اول بودجه شرکت‌ها و بانک‌ها است که در تاریخ پانزدهم آبان ماه تقدیم می‌کنیم و بخش دیگر بودجه سایر دستگاه‌های مرتبط با بودجه عمومی است که به امید خداوند در پانزدهم آذر ماه تقدیم خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورم ۱۵۰درصد همه چیز با هم جور در میاد.

      پاسخ ها

      • محمد

        علی برکت الله

      • بدون نام

        مگه طلق قانون نباید افزایش حقوق و دستمزد بر اساس تودم تعین شود پس چرا سالی که بر اساس همین آمار خودتان نرخ تورم کمتر هست به آن عمل میکنید ولی در مواقع بالا بودن آنرا اجرا نکرده به بهانه های مختلف از جمله کمبود اعتبار ولی پس از بهبود شرایط اقتصادی هم تعهدی برای پرداخت ماله التفاوت وجود ندارد که عامل فاصله طبغاتی و فشار به این اقشار شده

      • وووووووووووووو

        باور کن جدی میگویم
        من هر وقت قیافه این نوبخت را میبینم چنان عصبانی میشوم که اگر بمب اتم دست من بود تمام برنامه ریزی این دولت را منهدم میکردم
        اخه نوبخت بیسواد کمی از روی عقل صحبت کن توم بالای ۲۰۰ درصه اخه جوجه فوکولی این ۱۵ درصد را از کجا پیدا کردی؟

    • بهمنی

      چرا خیلی از بازنشسته های کارگری اداره دخانیات رشت دارن بالای ۶ میلیون میگیرن بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه میگیرن

    • بدون نام

      انشالله آه خانواده کارمندان تو وخانواده تو بگیره تو خودت با این پول توجیبی میتونی زندگی کنی انشالله نابود بشی ما داریم از گرسنگی میمیریم.

    • بدون نام

      پینوکیو بازهم دروغ گفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید جلو این طرح ناعادلانه برای افزایش پلکانی حقوق گرفته شود .کدام کارشناس عادل قبول میکند که بین یک متخصص و تحصیل کرده که عمرش را صرف تحصیل و اخذ تخصص کرده ویا دارای سوابق بالاتری هستند با یک نفر تازه استخدام و فاقد این ملاکها به صورت نه تنها مساوی بلکه لیشتر هم پرداخت کنند که هم مسئولیت کمنری دارد وهم سهم تاثیر پذیری کمتر در امور تخصصی دستگاه

    • محمدرضا بختیار

      خاک بر سر برنامه ریزان بی لیاقت و بی کفایت و بی ارزش و مفسد و بیسواد کشور ما با ارائه چنین مزخرفاتی یعنی عملا سال آینده ۳۵درصد تورم و گرانی داریم!!!

    • بدون نام

      چو نندازش چاخانگوی دولت

    • سلام

      ببین اقای سخنگو حرف نزنی نمیگن لالی ..

    • بدون نام

      دروغگو بسه دیگه غلط زیادی نکن بدبخت اگر آقای حاجی بابایی در مجلس نبود افزایش حقوق سال 98 کارمندها می‌خواستید پایمال کنید درود و سلام بر آقای حاجی بابایی عزیز از لار فارس هستم

      پاسخ ها

      • نام

        خوب شد گفتی از لار فارس هستی والا این آقایی که ازش تشکر کردی برای قدردانی از شما کارش خیلی مشگل میشد

    • راد

      بازسناریو دورغ وبازی جدید شروع شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب گفته اند سوار از پیاد خبر نداره سیر از گرسنه خبر نداره اینها چی فکر میکنند خودشان بااین حقوق های نا چیز میتوند زندگی کند؟

    • بدون نام

      همه اجناس مایحتاج مردم صد درصدگران شده وحالا شما قطره چکانی 15%افزایش می دهیدمگر توی این مملکت نیستید ویا خود رازدیدبخواب خاله خرسه زمستانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب نوبخت بالاخره یه روزی گرفتار آه و ناله ی فقرا میشی منتظر باش چوب خدا صدا ندارد

      • بدون نام

        خدا لعنت کند ان کسانی که با زندگی مردم بازی می کنند با این گرانی که خود شما بوجود اوردید اخه پانزده درصد پول نان خالی می شود خود تو می توانی زندگی کنی لعنت خدا بر شما و بر همه ی دست اندر کارانتان حقایق روزی اشکار خواهند شد انوقت دیگر فرصت جبران هم ندارید

    • محسن

      مگر قانون افزایش حقوق کارکنان را برابر با نرخ تورم پیش بینی نکرده ؟پس چرا دولت خودش برخلاف قانون عمل میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم عمل نکردن بر اساس نرخ تورم غیر قانونی هست و هم پرداخت افزایش حقوقها به صورت پلکانی ناعادلانه هست کدام آدم عادلی میگوید یک نفر متخصص و یا دارای مدرک دکتری با یک نفر زیر دیپلم و بدون تخصص باید اونی که فاقد مدرک و تخصص و سابقه کمتر هست باید افزایش بیشتری داشته باشد تا فاصله حقوف نباشد مثلا منشی یک دکتر و یا دفتر دار یک اداره با دکتر و مدیر کل حقوقشان بدون این ملاکها و مقدار تاثیر گذاریش در مجموعه مساوی پرداخت شود

    • بدون نام

      ... تورم 80 درصدی افزایش سه برابری تمامی قیمتها اونوقت افرایش 15 درصدی حقوق کارمن مطمئن باش کارمندام جای دیگه تلافی می کنن

    • بدون نام

      50درصدقیمت اجناس ببرید بالا 5درصد حقوق اضافه کنید آقای خوشبخت که همیشه شاد وخندانی مثل مردم عادی نیستی که خنده یادت بره نمیدونم چرا بجای نوبخت نوشتن خوشبحت خب این ف

    • بدون نام

      نیازی به افزایش ۱۵ درصدی نیست .
      هزینه و تورم ۵۰۰ درصدی در هر سال را جلو گیری کند.

    • بدون نام

      یه جوری تنظیم کنین دیگه حداقل از گشنگی نمیریم بتونیم نون رو بخریم

    • بدون نام

      قرار بود هر ساله بالاتر از تورم افزایش دستمزد داشته باشیم. که همین جور پایین و پایین تر داریم می ریم جناب خنده رو مخ

    • بدون نام

      الهی بمیرید که تا سال دیگه نباشید

    • بدون نام

      15 درصد حقوق تو میشه قد همه حقوق من ! این یعنی عدالت ؟!

    • بدون نام

      آقای نوبخت تو نباید به کاهش تورم الان دلخوش باشی که البته تورم هست تو در دو سال گذشته آیا طبق تورم حقوق کارمندان اصافه کردی بهتره جبران کنی باید 30 درصد به همه اصافه کنی و افرادی که حقوق کم میگیرن 50 درصد نه اینکه بخاهی حقوق یک فرد با 2 سال سابقه با افزایش ندادن حقوق کارمندان باسابقه بهم برسونید عدل میدونی
      چیه بخدا نداری من به نوبه خودم حلال نمیکنم تورو اون نماینده هایی که نماینده کارمند و کارگر نبودند و چشم بستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا این طرح افزایش پلکانی بی عدالتی علنی در حق کارمندان باسابقه و با تحصیلات عالی هست که برای رسیدن به این جایگاه هم عمر بیشتری تلف کردند و هم پول بیشتری هزینه کرده اند حالا میبینند با کسی که سواد ندارد و تازه استخدامه یکسان که نیست هیچ بلکه باید کمتر از او بهش پرداخت بشه تا حقوقشان مساوی شود شما اگر دنبال عدالتید باید همسان سازی حقوقها را با توجه به تمام ملاکها در سازمانهای مختلف اجرا کنید

    • بدون نام

      این عمو فقط دروغ میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب آقای نوبخت حقوق بازنشستگان پول توجیبی آقازاده ها هم نمی‌شود آیا خانواده شریف حضرتعالی با این پولها تن به زندگی می‌دهد مطمئنا خیر چون شماها صاحبان قدرت ومملکت هستید انقلاب مال شماست باید در رفاه باشید

    • بدون نام

      کل ما برای شخص تو و خانواده ات ارزوی مرگ میکنیم، ،

    • پیرمردپرسپولیسی

      خسته نباشید !خیلی لطف کردید !نکنه ،یه وقت خدای ناکرده با کمبود بودجه مواجه بشید ؟ اختلاسگران نرنجند؟ ما که راضی به این همه ریخت و پاش نیستیم .!

    • ج م

      آیا تورم 15 درصد است ؟

    • بدون نام

      اقای نوبخت فکرکنید الان سال ۱۴۰۰یا۱۵۰۰است ومنابع نفت تمام شده.حالا برای کشور برنامه ریزی کنیدمگه کشوری مثل هلندیاترکیه نفت داره

    • بدون نام

      تورم بالای پنجاه درصده.خجالت آوره اگه پونزده درصد اضاف کنن.

    • م غ ع

      با سلام اقای نوبخت به همه اعلام کند خدا وکیلی چقدر حقوق میگیرد من معلم خدا میداند دو میلیون وچهارصد دریافتیم همست که انهم بطور کامل به جای قسط میره فقط با بخور نمیر زندگی را میگزرانم با ۲۹ سال خدمت

    • بدون نام

      همانندقانون امسال که مجلس تصویب کردوقرارشد کسانی که حقوق کمتری دارند افزایش حقوق بیشتر باشد ولی درعمل دولت برعکس عمل کرد ونجومی بگیراوضعشون بهتر شد سال بعدتونم میبینیم...

    • بدون نام

      به جز کارمند کسی توایران زندگی نمیکند فقط افزایش حقوق این همه بیکار روستای عشایری اینها چکار کنند فقط یارانه در امد شان است یارانه هم پدر شما را دراورده خجالت بکشید فقط کارمند به شمارای داده اقای بدبخت

    • بدون نام

      کی تموم میشه دوره شما ..

    • بی نام

      میشه حرف قانون که ۴۰۰هزارتومان بعلاوه ۱۰درصد را که قانون مجلس تصویب کرد وبرای امسال نوبخت کم میشد نوبخت انجام نداد یعنی قانون رو اجرا نکرد .

    • بدون نام

      کارمند بدبخت بیچاره چه گناهی کرده که باید همیشه شرمنده خانواده اش باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدالعتت کنه که زندگی مارانابودکردی

    • بدون نام

      پراید از بیست تومن شده ۵۰ تومن مواد غذایی نسبت به پارسال چند برابر شده حقوق های و درامد ها تغییری نکرده ۱۵ درصد هیچ دردی از مردم بیچاره دوا نمیکنه ...

    • بدون نام

      خوشبحال کسایی که حقوق دارن ما که نداریم.

    • بابا

      همه اجناس 1500درصد رفته بالا ولی حقوق کارگران وکارمندان 15 درصد چه جوری حساب میکنید مگر قانونی که خودتان در مجلس تصويب کرده آید که حقوق با نرخ تورم باید محاسبه بشه قبول ندارید. چطور میخواهید مردم به حرفهای شما اعتماد کنند!!!!!!!!

    • بدون نام

      تورم ۱۵۰ درصد افزایش حقوق ۱۵ درصد تدبر دولت امید است دیگه

    • بدون نام

      راستی افزایش خودت چقده.هزینه اقامت خانواده در خارج از کجا تامین میکنی.29 ساله کارمندم هنو نتونستم یه پراید بخرم چه برسه به سفر به اونور آب . اقامت اونوری که پیش کش شما.

    • بدون نام

      مگر قرار نبود حقوق بازنشستگان همسان سازی شود چی شد امیدواریم با اجرای این طرح برای سال جاری حداقل یه حرف راست شنیده باشیم

    • حسین

      برای مدیرا ن و حقوق بالا ها 15 درصد رقم خوبی ولی برای کارمندا ن حقوق پایین چه خاکی بسر کنند

    • بدون نام

      باز اخرسال نزدیک شد ودلهره اظطراب برای کارمندان دولت شروع شد اقای نوبخت هنوز به قول قرارهای سال جاری عمل نکرده ای ازجمله اضافه ای که قراربود به بازنشستگان فرهنگی تعلق گیرد که هنوز هیچ اقدامی انجام نشده ضمنا همسان سازی راهم که مجددا به دفتر خاطرات سپردید گه انصافا باید ارسال 86 بک پی ان محاسبه وپرداخت گردد که البته بسیاری از همکاران این آرزو را به گور بردند و اخراینکه خبر اضافه شدن 15 درصد هیچ خبر خوشایندی نیست حداقل 50درصد شاید لبخند تلخی رابرلب مابیاورد ضمنا بخاطر خشنودی خداهم که شده عیدی امسال تمام کارمندان و کارگران را یکسان پرداخت و فاصله طبقاتی ایجاد ننماید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای خاک برسر بی تدبیرت بشه امیدوارم اه خانواده کارمندان دامنتونه بگیره

    • بدون نام

      اشاالله اه ونفرین ما مظلومان تو را بگیره دایم دروع و دروغ

    • بینام

      برید بمیرید،اول سال ۴۰۰ تومان رو حقوق کارمندان گذاشتید بعد به بهانه کم کردن اضافه حقوق ۳۵۰ تومان از حقوق کارمندان شرکتی کم کردید.

    • پدربزرگ پینوکیو

      قیافه این نوبخت رو که می بینم تموم گرفتاریهام مثل عزرائیل میان جلو چشام.چقدرکریحه!

    • بدون نام

      توم ۵۰ درصد و افزایش حقوق ۱۵ درصد!!!! مردم بیچاره سال به سال فقیرتر بشید. مرررررگ بر آمریکا و بقیه دنیا

    • بدون نام

      جناب دروغگو درجه یک پول رتبه بندی معلمان را چطوری نا بود کردی خداوند از شما نگذرد

    • بدون نام

      جناب دروغگو درجه یک پول رتبه بندی معلمان را چطوری نا بود کردی خداوند از شما نگذرد

    • بدون نام

      تورم سالانه بالای صددرصد افزایش حقوق پانزده درصد امید به زنده ماندن تا هزاروچهارصد

    • ایرانیم

      بچهات الان کجا زندگی میکنن

    • ایرانیم

      این بازارنمیره بفهمه مرغ نخریده۱۶۵۰۰ آخه خریدش مجانیه مثل کارمنده جز وکارگرفقیرنیست

    • رحیم

      بااینکه ازاقای نوبخت اصلاخوشم نمیاد ولی بازهم افرادی هستند که همه کاره هستندو خودشون روهیچ کاره میدونن مدام دم از معیشت مردم میزنن وخودشون رو طرافدارمردم قراردادند ولی درعمل هیچ کاری برافقرانکردن بیچاره مردم وخودمن که خیال میکردم خیلی به فکر مردم هستن اما درعمل هیچ کاری نکردند که نکردند فقط شعار فقط شعار.

    • بدون نام

      نوبخت! مرد باش و خودت هم با حقوق ماهی ۳میلیون تومن و بدون یک ریال اضافه کاری و مزایای دیگر زندگی کن،ببین ما چی میکشیم!!
      راستی آقای نوبخت،شده بچه ات بهت بگه بابا الان دوساله که یه بار هم رستوران نرفتیم؟!!

    • بدون نام

      من مستمریبگیر الان یک میلیون هفصدمیگیرم میشه یک وهشت وپنجاه ...چی میشه اخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج