۹۲۶۳۶۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اتوئو: حسادت آفریقایی صلاح و مانه را قربانی کرد

ساموئل اتوئو، اسطوره کامرونی در مصاحبه اختصاصی خود به AFP گفت بازیکنان آفریقایی هنوز ستایشی را که شایسته آن هستند دریافت نمی‌کنند.

ورزش سه: او امیدوار است که بالاخره این، سرانجام سالی باشد که بازیکن دیگری از قاره توپ طلا را بدست آورد. جورج وه آ ، مهاجم سابق پاری سن ژرمن و آث میلان که هم اکنون رئیس جمهور لیبریا است ، در سال ۱۹۹۵ موفق به کسب توپ طلا شد و تنها بازیکن آفریقایی است که تاکنون این جایزه را برده است.

اتوئو ۳۸ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: "رسانه های غربی بر رسانه های ما در آفریقا تسلط دارند ، بنابراین قطعاً آنها تأثیر می گذارند. مردم ترجیح می دهند لیونل مسی را ببینند."

ستاره سابق بارسلونا که زمانی هم تیمی مسی بود ، معتقد است که "به بازیکنان آفریقایی احترام نمی گذارند" و " از آنها قدردانی لازم انجام نمی شود".

وی اخیراً پس از یک دوره پر افتخار که شامل سه بار قهرمانی ‌در لیگ قهرمانان و دو بار قهرمانی جام ملت های آفریقا بود ، کفشهای خود را آویخت.اتوئو هرگز جایزه بهترین بازیکن جهان را به دست نیاورد ، اگرچه اصرار دارد که از این موضوع افسوس نمی خورد: "نه ، زیرا من جامهای زیادی بردم و رویاهایم را به سرانجام رساندم و برای من معادل برنده شدن جایزه طلا است. با این حال ، من برای برادران کوچکترم و نسل جدید همچنان این احساس را دارم {که قربانی کم توجهی اند.

*نفرت آفریقایی

پنج بازیکن آفریقایی در فهرست اولیه ۳۰ نفره برای توپ طلا امسال حضور دارند که این برنده در ۲ دسامبر در مراسمی در پاریس اعلام می شود.۱۸۰ روزنامه نگار که برای جانشین لوکا مودریچ به عنوان برنده رای می دهند ، باید تا این جمعه این کار را انجام دهند.

در میان نامزدها سادیو مانه سنگال و محمد صلاح مصری نیز وجود دارند. دو ستاره درخشان لیورپول فاتح لیگ قهرمانان اروپا؛اما هردوی آنها از جایزه د بست فیفا خط خوردند.اتوئو در مراسم گالای فیفا در میلان حضور یافته بود و وقتی روی فرش قرمز متوقف شد و از وی پرسیده شد که چه کسی را شایسته جایزه می داند او بازهم ، به اسامی مانه و صلاح اشاره کرد. اتوئو می گوید: "این فرصتی برای آفریقا بود که بتواند سادیو مانه یا یک محمد صلاح را روی سن بهترین ها ببیند. هر دو آنها فصل های فوق العاده ای داشتند و اگر به جای مسی جایزه می‌گرفتند ، کسی شوکه نمی شد."

اتوئو: حسادت آفریقایی صلاح و مانه را قربانی کرد

کاپیتان و مربیان هر 54 تیم ملی آفریقا برای انتخاب فرد برتر در مراسم دبست رای دادند اما این به معنای آن نبود که رای همه آنها به مانه یا صلاح برسد. اتوئو حرف عجیبی می زند و می‌گوید: "چرا این نفرت بین ما آفریقایی ها وجود دارد؟ چرا اینقدرحسادت نادرست؟ اگر از یکدیگر قدردانی نکنیم ، دیگران نمی خواهند این کار را برای ما انجام دهند.این شرم آور است. اگر همه آفریقایی ها به سایر آفریقایی ها رای می دادند ، ما تابحال جوایز متعددی گرفته بودیم."

*با ستاره های آفربقا همراهی می کنم

پس از کسب جام ملت ها با الجزایر ، ریاض محرز ، وینگ منچسترسیتی نیز نامزد جایزه توپ طلاست ، همانطور که در این فهرست کالیدو کولیبالی ، مدافع ناپولی و سنگال ، و پیر-امریک آوبامیاگ ، مهاجم آرسنال و گابن نیز حضور دارند:"آفریقا باید نشان دهد که چقدر قدرتمند است. ما خوشبختیم که این بازیکنان خوب را داریم که بیش از ده گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده اند - ما سه گلزن برتر لیگ انگلیس را داشتیم (مانه ، صلاح ، آوبام یانگ) اما این بچه های جوان از حمایت ما برخوردار نیستند.

من می خواهم تا آنجا که می توانم با آنها همراهی کنم ، از آنها دفاع کنم و از آنها محافظت کنم .این همان چیزی است که ما آفریقایی ها همیشه در همه سطوح آن را درک نکرده ایم و به همین دلیل است که هنوز عقب هستیم."

*مسی؟او خدای فوتبال است

قبل از سال گذشته ، رونالدو و مسی 10 جایزه متوالی توپ طلا را بین خود تقسیم کرده بودند و طبق معمول هردوی آنها شانس زیادی برای این جایزه دارند. بنابراین آیا اتوئو خوشحال خواهد شد که مسی ، هم تیمی سابقش بارسلونا بار دیگر برنده توپ طلا شود؟

اتوئو: حسادت آفریقایی صلاح و مانه را قربانی کرد

"او بهترین بازیکن تمام دوران است. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که او را دیدم و با او روبرو شده و رابطه خوبی با وی برقرار کرده ام. وقتی من نظرم را در مورد لئو می گویم حتی او به من می گوید من بی طرف نیستم.او در زمین قادر به انجام هرکاری هست. او یک خدای فوتبال است. من خوشحال خواهم شد که بازهم این جایزه به مسی برسد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب از احمقی مثل تو بعید نیست این نظر که لوله بهترین تاریخه .کندذهن .عقب مونده .هه تو عمق و سطح دیدت کمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج