۹۲۶۳۹۸
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

جهان با تحریم‌های آمریکا ضد کوبا مخالفت کرد

۱۸۷ عضو سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی این سازمان، بر لزوم توقف تحریم‌های یکجانبه و ۶۰ ساله آمریکا علیه کوبا تاکید کردند.

ایرنا: ۱۸۷ عضو سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی این سازمان، بر لزوم توقف تحریم‌های یکجانبه و ۶۰ ساله آمریکا علیه کوبا تاکید کردند.

هر سال قطعنامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه می شود که در آن، تحریم های یکجانبه و طولانی مدت آمریکا علیه کوبا محکوم می شود و کشورهای جهان می خواهند که این تحریم ها باید متوقف شود.

بر این اساس در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی این سازمان هم قطعنامه مذکور مطرح شد و ۱۸۷ کشور به آن رای مثبت دادند.

از مجموع ۱۹۲ عضو سازمان ملل متحد، تنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و البته این بار برزیل با قطعنامه مخالفت کردند و اوکراین و کلمبیا که خود نیازمند کمک‌های آمریکا هستند، رای ممتنع دادند.

دانی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با انتشار یادداشتی نوشت: متحدان کسانی هستند که شانه به شانه هم در حمایت از یکدیگر می ایستند. ما مفتخریم که جزو معدود (کشورهایی) هستیم که با آمریکا علیه قطعنامه‌ای که می خواهد به ممنوعیت‌های کوبا پایان داده شود، ایستاد.

وی در حالی که به نظر می رسد به اروپایی‌ها و دیگر متحدان آمریکایی که این قطعنامه رای مثبت داده اند، طعنه می زند، اظهار کرد: ما همیشه در کنار آمریکا در جنگیدن برای جهانی بهتر ایستاده‌ایم.

کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم در این باره گفت: آمریکا قصور رژیم کوبا در سوء رفتار را نمی پذیرد و نخواهد پذیرفت. باید در اینکه رژیم چه کرده است و چه می کند باید صادق باشیم.

اسحاق آل حبیب معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران هم در مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مردم کوبا و ایران صحبت کرد و گفت آمریکا برای پشبرد سیاست های سلطه طلبانه خود به تحریم معتاد شده است.

وی تحریم‌های یکجانبه آمریکا را بزرگترین تهدید صلح و امنیت بین الملل دانست و درباره اظهارات آمریکایی‌ها در نگرانی برای مردم ایران و کوبا هم گفت ریاکاری آمریکایی‌ها حدی ندارد چرا که نخستین تحریم‌های دولت ترامپ علیه هواپیماهای مسافربری بود که به جان و ایمنی مردم و شهروندان عادی ایران ارتباط داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریا

      خوب معلوم شدمردم دنیا کوبارو بیشترمادوست دارن خداروشکر

    • دارکوب

      همین کشورها هم صادق نیستن چرا که در تحریم کشورها توسط امریکا بناچار کنار آمریکا همکاری میکنن اگه راست میگن یکبار برای همیشه باهم متحد بشن و آمریکا را تحریم کنن ودر کنار کشورهای تحریم شده باشن ببینن چی میشه با صدور قطعنامه که آنهم توسط آمریکا وتو میشه هیچ اتفاقی نمی افتد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج