۹۲۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درباره جدیدترین فیلم لین رمزی

باید درمورد این فیلم صحبت کنیم

پوستر فیلم بریتانیایی «باید درمورد کوین صحبت کنیم» ساخته تحسین‌شده لین رمزی رونمایی شد. فیلم لین رمزی یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره کن سال ۲۰۱۱ بود و با این که داستان بسیار تلخی را روایت می کند، اما با استقبال منتقدان روبرو شد.

«باید درمورد کوین صحبت کنیم» داستان مادری است که پسر نوجوانش در دبیرستان همکلاسی‌ها و دبیرانش را به گلوله می‌بندد.

مادر نه تنها از این پیشامد رنج می‌برد بلکه باید بار مسئولیت رفتار پسرش را هم تحمل کند. او برای آرام شدن روح خود به همسرش نامه می‌نویسد، همسری که از او جدا شده است.

فیلم لین رمزی یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره کن سال ۲۰۱۱ بود و با این که داستان بسیار تلخی را روایت می کند، اما با استقبال منتقدان روبرو شد.

باید درمورد این فیلم صحبت کنیم

«باید درمورد کوین صحبت کنیم» براساس رمانی به همین نام نوشته لیونیل شرایور نوشته شده که سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اورنج (جایزه ویژه نویسندگان زن بریتانیا) شد. رمان به شکل مجموعه نامه‌های مادر کوین به همسرش روایت شده است.

در اقتباس سینمایی تیلدا سوئینتن نقش مادر، جان سی. رایلی نقش پدر و ازرا میلر نقش کوین را بازی می کنند، روایت فیلم در زمان پس و پیش می‌رود و سعی می‌کند دلیل رفتار کوین را نشان دهد، «باید درمورد کوین صحبت کنیم» به دام ساده‌انگاری نمی‌افتد و ساده‌ترین پاسخ‌ها را برای توجیه پسر انتخاب نمی‌کند.

لین رمزی کارگردان ۴۱ ساله این فیلم در میان علاقه‌مندان سینمای مستقل شهرت به‌سزایی دارد. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۹۵ از مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا، فعالیت سینمایی خود را با ساختن فیلم‌های کوتاه «روز را بکش» و «مرگ‌های کوچک» در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد.

«روز را بکش» در جشنواره بهرین فیلم‌های کوتاه اروپا برنده جایزه بزرگ فرانسه شد. اما موفقیت اصلی رمزی با «مرگ‌های کوچک» شروع شد که در جشنواره فیلم کن سال ۱۹۹۶ برنده جایزه هیئت داوران در بخش فیلم کوتاه شد.

فیلم کوتاه بعدی رمزی «مامور کنتور گاز» بود که باز هم جایزه هیئت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره کن را در سال ۱۹۹۸ برای او به ارمغان آورد. علاوه بر این «مامور کنتور گاز» برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه بفتا و برنده جایزه یوزپلنگ آینده از جشنواره لوکارنو شد.

باید درمورد این فیلم صحبت کنیم

رمزی سال ۱۹۹۹ اولین فیلم بلند خود به نام «تله موش» را ساخت. فیلم داستان رایان ۱۲ ساله است که در یک دعوای ساختگی با جیمز غرق می‌شود و می‌میرد. جیمز به خانه می‌گریزد و سعی می‌کند با این فاجعه کنار بیاید.

«تله موش» موفقیت بسیاری در جشنواره‌های سینمایی کسب کرد. فیلم جایزه کارگردان آینده‌دار جوایز بفتا را برای لمزی به همراه داشت و در جشنواره انستیتو فیلم بریتانیا، جشنوراه فیلم‌های مستقل بریتانیا، جشنواره فیلم شیکاگو و جشنواره فیلم ادینبورگ تقدیر شد.

«مورون کالار» دومین فیلم بلند رمزی سال ۲۰۰۲ با بازی سامانتا مورتن ساخته شد. فیلم داستان زن جوانی بود که در جستجوی هویت خود دست به سفری پرفرازونشیب می‌زند. فیلم در جوایز بفتا جایزه بهترین بازیگر زن را برای مورتن به ارمغان آورد و در جشنوواره کن دو جایزه جوانان و C.I.C.A.E را برد.

باید درمورد این فیلم صحبت کنیم

رمزی از سال ۲۰۰۵ مشغول ساخت «باید درمورد کوین حرف بزنیم» شد، مشکلات پیدا کردن سرمایه‌گذار یکی دو سال وقت او را گرفت تا اینکه بالاخره با پادرمیانی شبکه بی‌بی‌سی ساخت فیلم سرعت گرفت.

نام رمزی در فهرست ۴۰ کارگردان برتر زنده دنیا که نشریه گاردین سال ۲۰۰۷ منتشر کرد در رتبه دوازدهم و در کنار نام دیوید لینچ، دیوید کراننبرگ، لارس فن تریر و کوئنتین تارانتینو قرار گرفته است.

«باید درمورد کوین صحبت کنیم» ۲۸ سپتامبر روی پرده می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

باید درمورد این فیلم صحبت کنیم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج