جاباما
۹۲۶۶۲۲
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

پشت پرده افزایش قیمت پراید چه بود؟

یکی از کارشناسان حوزه خودرو با اعلام اینکه بیش از یک دلیل برای افزایش قیمت خودرو در هفته گذشته وجود داشت تاکید کرد: اعلام توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید شرایط را برای سوداگری عده‌ای فراهم کرد.

خبر آنلاین: از زمانی که بازار ارز کشور با نوسانات متعدد رو به‌رو شد همه بازارها از آن متاثر شدند. قیمت خودرو نیز بر همین مبنا روند افزایشی به خود گرفت و شرایط را به گونه‌ای پیش رفت که قیمت برخی از خودروهای تولیدی افزایشی تا دوبرابر را هم شاهد بود. با این حال از ابتدای سال جاری تا کنون با خروج بازار ارز از بحران و کاهش قابل توجه نرخ ارز در این دوره زمانی ، انتظار میرفت، آرامش این بازار به سایر بازارها ، خصوصا خودرو نیز تسری یابد .

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ هر دلار در آبان ماه کاهشی نزدیک به چهار هزار تومان را نسبت به نیمه اردیبهشت تجربه کرده است اما با این حال بازار خودرو با وجود رکود شدید از یک سو و کاهش قیمت ها در سایر بازارها از سوی دیگر، با کاهش مورد انتظار فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی همراه نشد و برگشت قیمت ها از ابتدای آبان بار دیگر از سر گرفته شد.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در این زمینه می گوید: برخی از کسانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار خودرو شده اند، مترصدند تا با بالا بردن قیمت ها سود بیشتری را نصیب خود کنند از این رو با عملکردی هماهنگ مانع از ریزش قیمت می‌شوند.

پشت پرده افزایش قیمت پراید چه بود؟

چگونه فضا برای سفته‌بازان مطلوب شد؟

در عین حال سید محمد بحرینیان، از اعضای اتاق بازرگانی مشهد، در رابطه با دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته گذشته به خبرانلاین گفت: با نوساناتی که در یکی دو سال گذشته در کل اقتصاد کشور به وجود آمده، بازار خودرو نیز تاثیر پذیرفته و هر گاه خبر جدیدی می‌آید و شرایط برای سفته بازی مهیا می‌شود، دوباره نوسان قیمتی بر بازار حکمفرما می‌شود و در هفته گذشته نیز دلایلی برای این اتفاق به وجود آمد

این کارشناس حوزه خودرو ادامه داد: مهم‌ترین دلیلی که در هفته گذشته شرایط رابه سمت افزایش قیمت سوق داد اعلام خبر توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بود. این شرایط را برای سفته بازی عده‌ای فراهم کرد که درنتیجه آن دوباره در هفته مورد بحث قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفتند.

خبرهای رسیده از بازار نیز نشان می‌دهد بسیاری از فعالان بازار با سوار شدن بر مساله خروج پژو۴۰۵ و پراید از خط تولید اینطور وانمود کردند که ممکن است خودروهای ثبت نامی نیز با افزایش قیمت یا عدم تحویل روبرو شوند از این رو به افزایش قیمت ها دامن زدند.

بحرینیان تاکید کرد: البته این خیلی ساده لوحانه خواهد بود که تنها دلیل را به این مساله خلاصه کنیم. درست مانند اقتصاد ایران که تنها به یک دلیل بحران زده نشده و یا تنها به یک عارضه دچار نیست، بازار خودروی کشورها با مجموعه عواملی دست و پنجه نرم می‌کند که به بحرانی شدن و نوسانات آن انجامیده است.

سرمایه‌گذاران در فاز انتظار

هر چند رکود بازار خودرو نشان می دهد سرمایه گذاری جدید در این بازار چندان در دستور کار سرمایه گذاران نیست، اما کسانی که در سال گذشته با قصد پیشیگری از ریزش قدرت خریدشان راهی این بازار شدند امروز ، در صدد هستند با بالاترین سود ، از این بازار خداحافظی کنند .

آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد از خودروهایی که در سال گذشته پیش خرید شد، به سرمایه گذاران و نه مصرف کنندگان واقعی رسید اماا این بازار دیگر مهیای مانور کسانی که به قصد سود راهی این بازار شدهٍ‌اند نیست . این تنها بازار خودرو نیست که با خروج سرمایه گذاران و سفته بازان روبروست، بازار مسکن و سکه و ارز نیز دیگر بازارهای امنی برای سرمایه گذاران محسوب نمی شوند و در دو بازار اخیر یعنی بازار ارز و سکه ، سرمایه گذاران زیان‌های هنگفتی کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیدونم دست اندرکاران خودرو از کره خراب شده امده اند و کی شکمهای صاحب مردشان پرمیشه واقعا که خیلی بی وجدان هستید که این روش را پیش گرفتید که ففط مردم را بدوشید واین فرقون ها را بجای خودرو به مردم غالب کنید متاسفانه وزیر صمت قولهایی داد که همش توخالی از اب درامد و خیالتان راحت باشه تا وقتی این اقایان کلفتی نان و نازکی کار را در مخشان هست وضع
      خودرو از نظر قیمت و کیفیت هیچوقت درست نخواهد شد

      پاسخ ها

      • ایرانی

        باید کمپین نه به خودرو داخلی مجدد مثل چند سال قبل راه بیفته، اینبار محکمتر و هدفمندتر...

      • بدون نام

        کاره وزیر صمت است . پیش نیاز افزایش قیمت ایجاد افزایش قیمت در حاشیه بازار است تا طبق قانون من دراوردیشان ۵ درصد قیمت بازار آزاد جیب مردمو خالی کنند . البته دلال ها هم رانت اطلاعاتی با وزارت صمت دارند

    • بدون نام

      از عمد زودتر میگن میدونن

    • بدون نام

      آغا این چرت وپرتها چیه همش دست خودشونه اراده پایین وبالا کردن قیمتها به چه هدفی وبا چه منظوری هست همه دست این مافیا و غول انحصاره

    • بدون نام

      شما هر فیلمی میخوان سر مردم بازی میکنید

    • بدون نام

      پشت پرده حکش دگان بود همیشه و همینگونه ادامه خواهد داشت:

    • بدون نام

      نفهمی که نمیفهمی کل ایران خودرو وسایپا یاید گل بست ماشین خارجی وارد کنید

    • shanjani.............

      '''' پشت پرده افزایش قیمت '' پراید ''' فروش آن خودرو بصورت کیلوبی '!

    • علی

      خدا را شکر

    • بدون نام

      پراید 100 تومن به زودی...!

    • بدون نام

      هیچی نبود بابا، شیشه کردن خون مردم بود... اونم مهم نیست بابا والا

    • بدون نام

      یه موگندیده احمدی نزادبه۱۰۰روحانی می ارزحالا قدرشون بدونید

      پاسخ ها

      • ایرانی

        زمان اونم پراید ۷ تومنی ۲۷ تومن شد . قدر قبل از احمدی نژاد رو باید دونست...

      • بدون نام

        همون بزرگ وار هم پراید هشت تومنی را کرد بیست تومن

        این یکی هم می کنه پنجاه تحویل بعدی میده

        مردم هم مثل چی ثبت نام می کنن

    • بدون نام

      پشت این مسوولان ...ومردمان نادان

    • بدون نام

      تعرفه بالای واردات خودرو و سواستفاده خودروسازها

    • بدون نام

      بخاطر بی عرزگی مردم که تا حالا خودروسازها رو خراب نکردند

    • بدون نام

      فقط بخاطر بی بندوباری مافیایی باعث افزایش گرانی ‍خودروپراید بی کیفیت شده و قطعات سازان قلابی سرافسارگسیخته خودمختار

    • بدون نام

      ازدولت بپرس

    • بدون نام

      خداوکیلی ماشین تولید نکنید تو خیابون و کوچه ها راه نمیشه بری نکنید ثواب داره

    • رامین

      تا عید به 100 میلیون میرسه ماشین های تو رنج 40 50

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج