۹۲۶۷۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۷ پرده از مشکلات تیم ملی در آستانه دیدار با عراق

همه چیز از گزارش رسانه‌های خارجی آغاز شد. در راس آنها نشریه معتبر کیکر آلمان در گزارشی خبری با تیتر «ویلموتس هم راه برانکو و کی‌روش را رفت»، نوشت: به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقال پول بین بانک‌های داخل ایران با خارج از آن مقدور نیست و به همین خاطر ویلموتس هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است.

فرهیختگان: همه چیز از گزارش رسانه‌های خارجی آغاز شد. در راس آنها نشریه معتبر کیکر آلمان در گزارشی خبری با تیتر «ویلموتس هم راه برانکو و کی‌روش را رفت»، نوشت: «به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقال پول بین بانک‌های داخل ایران با خارج از آن مقدور نیست و به همین خاطر ویلموتس هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است. این اتفاق قبلا برای مربیانی چون برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش نیز رخ داده و باعث شکایت آنها به فیفا شده است. در صورتی که ویلموتس متقاعد نشود، تیم ملی فوتبال ایران در بازی مرگ و زندگی برابر عراق بدون سرمربی خواهد بود.»

و اخباری مشابه از رسانه‌های معتبر خارجی دیگر تا فوتبال‌دوستان ایرانی در آستانه دیدار حیاتی و حساس با رقیب سنتی دیرینه یعنی عراق از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا نگران اوضاع و احوال تیم ملی شوند.

پرده اول: مشکل تحریم

طبق عرف باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها در ابتدای همکاری با مربیان و بازیکنان به آنها پیش‌پرداخت می‌دهند ولی فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته پولی به مارک ویلموتس سرمربی تیم ‌ملی بدهد. در این بین همه امیدوارند وزارت خارجه بتواند برای حل مشکلات بین‌المللی به آنها کمک کند. مارک ویلموتس بعد از حدود ۶ ماه کار در ایران تا دیروز موفق نشده بود پیش‌قرارداد خود را از فدراسیون دریافت کند.

این هم به خاطر مشکلاتی است که فدراسیون فوتبال برای انتقال پول دارد. تا چندی پیش مدام گفته می‌شد تاج شدیدا به دنبال حل این مشکل است اما درنهایت حل نشد تا در آستانه حساس‌ترین دیدار ایران در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا اینجای کار خبری از سرمربی تیم ملی نباشد و رسانه‌های بلژیکی هم خبر از احتمال قطع همکاری وی با ایران بدهند.

پرده دوم: اردویی که عقب افتاد

تیم ملی فوتبال ایران طبق اعلام فدراسیون فوتبال قرار است از یکشنبه آینده اردوی خود را برای دیدار با عراق آغاز کند و این در حالی است که طبق اطلاعات دریافتی «فرهیختگان» و بر اساس برنامه‌ریزی قبلی از سوی کادرفنی تیم ملی قرار بود این اردو چهار روز زودتر یعنی چهارشنبه ۱۵ آبان آغاز شود.حتی به همین منظور دو دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته دهم بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی با دیدارهای قبل این دو تیم در لیگ، در زمانی بد، در وسط هفته و تنها چهار روز بعد از دیدارهای قبلی در هفته نهم برگزار شد تا ملی‌پوشان سرخابی بتوانند به‌موقع خود را به اردو برسانند.

سازمان لیگ دست به ریسک بزرگی زد و با فشرده کردن دو دیدار استقلال و پرسپولیس با حریفان در هفته‌های نهم و دهم، در خدمت منافع تیم ملی عمل کرد اما قهر بی‌موقع ویلموتس باعث شد اردوی تیم ملی با چهار روز تاخیر مواجه شود، البته خیلی‌ها هم نگرانند که این تاخیر بیشتر هم بشود.

پرده سوم: آماده‌سازی ناقص

همگان آگاه هستند که تیم ملی در گروه سختی قرار گرفته و برخلاف کامبوج و هنگ‌کنگ، دو تیم عراق و بحرین همواره لقمه گلوگیری برای ایران محسوب می‌شوند و اتفاقا این بار هم بحرینی‌ها در کشور خود زهرشان را به تیم ملی ریختند و امتیازات حساس دیدار رو در رو را به حساب خود واریز کردند. بعد از این شکست و عقب افتادن ایران در جدول گروه سوم رقابت‌ها، حالا کار برای تیم ملی ایران دشوار شده و این امر می‌طلبد آماده‌سازی خوبی برای دیدار با عراق صورت بگیرد ولی...

حساب و کتاب با ویلموتس و تسویه دو قسط عقب افتاده این برنامه‌ریزی را بر هم زده و اگر طبق برنامه قبلی تیم ملی از روز یکشنبه هم وارد اردو شود، فقط سه‌روز مفید به تمرین خواهد پرداخت و بدون احتساب دردسرهای احتمالی اعزام به امان، هیچ فرصت دیگری برای آماده‌سازی و هماهنگی برای دیدار حیاتی مقابل عراق ندارد.

حالا بماند که لژیونرها نیز باید با سفرهای طولانی خود را به ایران و سپس اردن برسانند و بدون‌ریکاوری مناسب تیم ملی را همراهی کنند. شاگردان ویلموتس دیدار حساس مقابل بحرین را واگذار کردند و در حالی باید ناآماده و ناهماهنگ به مصاف عراق بروند که از دست دادن امتیازهای این مسابقه چه بسا برای تیم ملی گران تمام شده و شاید حتی به‌منزله خداحافظی از جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

پرده چهارم: عراق آماده

عراق ۷ امتیازی فعلا در گروه سوم رقابت‌ها در مکان اول قرار دارد و از شانس خوبی نیز برای صعود برخوردار است. اگر چه برخی رسانه‌های عراقی از اخراج احتمالی کاتانچ سرمربی این تیم خبر دادند، در حال حاضر این تیم شرایط خوبی در جدول دارد و حتی با یک مساوی احتمالی با ایران نیز می‌تواند به اتفاقات خوش پایان این دور از رقابت‌ها امیدوار باشد.

کاتانچ اسامی بازیکنان دعوت شده تیمش را برای مسابقه مقابل ایران و سپس بحرین حدود یک هفته پیش اعلام کرد تا مراحل آماده‌سازی سبزقباها یک هفته جلوتر از تیم ملی ایران دنبال شود و این یعنی اینکه حریف برای این بازی کاملا از ما آماده‌تر است.

پرده پنجم: خبری از لیست نشد

با اینکه بازی تیم‌های مدعی زودتر برگزار شد بازیکنان ملی‌پوش برای بازی با عراق راهی اردوی تیم ملی می‌شوند، اما همچنان لیستی اعلام نشده تا ماجرای دلخوری و حتی استعفای ویلموتس جدی به نظر برسد.

خوب به خاطر داریم که کی‌روش هم از این پلیتیک‌ها می‌زد و در این اواخر زودتر از اعلام رسمی لیست تیم ملی، بازیکنانی را که دعوت شده بودند زودتر مطلع می‌کرد تا حداقل تکلیف دعوت‌شدگان فقط برای رسانه‌ها در هاله‌ای از ابهام باشد. اما این بار قضیه فرق دارد وتک‌دستیار ایرانی ویلموتس هم تا اینجای کار نتوانسته گره کار را باز کند و تا تعیین‌تکلیف سرمربی بلژیکی با تیم ملی، بدون شک خبری هم از اعلام لیست تیم ملی که همه مسئولیت آن با ویلموتس است، نخواهد بود.

پرده ششم: میزبانی اردن و مصائب سفر

بازی تا پیش از این قرار بود در بصره عراق برگزار شود و این بهترین خبر و اتفاق برای تیم ملی کشورمان محسوب می‌شد، از این جهت که بصره به واسطه مرز مشترک با ایران نزدیک‌ترین فاصله را به کشورمان داشته و می‌شد با سفری بدون دردسر به این شهر و ورزشگاه بصره رسید، اما شلوغی‌ها در عراق کار تیم ملی را هم خراب کرد و حالا باید ملی‌پوشان برای بازی تا اردن بروند.

عراقی‌ها برای میزبانی کشوری را انتخاب کرده‌اند که هیچ پرواز مستقیمی برای رسیدن به آن از کشورمان وجود ندارد و اگر خبری از پرواز چارتر هم نباشد، مطمئنا آوارگی در یکی از کشورهای قطر، امارات یا کویت و مدت زمان سپری شده برای ترانسفر به امان، در آستانه دیدار با عراق تیم ملی را دچار مشکل عدیده دیگری خواهد کرد و خستگی مسیر و طولانی شدن زمان به عدم آماده سازی، ریکاور نامناسب و ناهماهنگی ملی‌پوشان اضافه خواهد شد.

پرده آخر: تیم ملی بی‌بهره از تماشاگر

اگر بازی در بصره برگزار می‌شد بدون‌شک درصد خوبی از ورزشگاه به هواداران ایرانی اختصاص پیدا می‌کرد و فاصله نزدیک خرمشهر تا بصره از هر نظر به سود تیم ملی کشورمان بود اما حالا که بازی در اردن برگزار می‌شود این موضوع می‌تواند ورزشگاه امان را خالی از حامیان ایرانی کند و شاگردان ویلموتس روی سکوها حامی نداشته باشند. از سوی دیگر عراقی‌ها مرز مشترک وسیعی با اردن دارند و ورزشگاه ۱۷ هزار نفری امان می‌تواند با توجه به این امر در قرق عراقی‌ها باشد و برای این دیدار جو را به سود شاگردان کاتانچ کند.

در انتظار بازگشت سرمربی

مرور این هفت پرده نشان می‌دهد که اوضاع برای بازی حساس پنجشنبه به نفع عراق و به ضرر ایران است. تیم ما در این مدت فیفادی‌های زیادی را هم از دست داده و هنوز تمریناتش را نیز شروع نکرده است. باید دید درنهایت ویلموتس چه زمانی به ایران باز خواهد گشت.

تازه‌ترین خبر هم این است که می‌خواهند در ترکیه پول او و دستیارانش را بدهند تا به ایران برگردد و ممکن است امروز شاهد حضور وی در تهران باشیم. اتفاقی که امیدواریم رخ دهد چون همین حالا هم به قدر کافی زمان از دست رفته است. با همه بی‌تدبیری‌ها اما این امید وجود دارد که با همت ملی‌پوشان نتیجه قابل قبولی در امان رقم بخورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج