۹۲۶۷۲۳
۵۵ نظر
۵۰۰۵
۵۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دستی در کار است تا پرسپولیس قهرمان نشود!

گروهی از هواداران پرسپولیس معتقدند بعد از سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و شکستن تمام رکوردها در این مسابقات حالا و در فصل جدید دستی در کار است تا مانع قهرمانی بعدی‌مان در این رقابت‌ها شود.

ایران ورزشی: کار کار انگلیسی‌هاست. یا اگر بخواهیم عامیانه‌ترش کنیم می‌نویسیم: کار کار انگلیساست. اگر اینطوری بخوانیمش یاد جمله معروف سریال دایی جان ناپلئون می‌افتیم که البته به حالت کنایه و شوخی مطرح می‌شد اما واقعیت داشت.

اگر کتابی و با املای درست‌تر بخوانیم می‌شود عنوان کتابی از جک استراو سیاستمدار مشهور انگلیسی که با این عنوان خودش نیز تصدیق کرده که ریشه تمام مشکلات ایران از گذشته تا حال به سیاست‌های جهانگشای بریتانیایی کبیر و همین انگلستان فعلی برمی‌گردد. این جمله کنایه‌آمیز از گذشته تا حال آنقدر تکرار شده که در کشورمان مثل یک ضرب‌المثل معروف درآمده و به هر ماجرایی می‌شود تعمیمش داد. حتی اتفاقات پشت پرده فوتبالی.

اگر از دنیای سیاست پلی به فوتبال ایرانی بزنیم حالا پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها چنین دیدگاهی نسبت به اتفاقات پیرامون‌شان دارند. خلاصه‌اش اینکه گروهی از هواداران پرسپولیس معتقدند بعد از سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و شکستن تمام رکوردها در این مسابقات حالا و در فصل جدید دستی در کار است تا مانع قهرمانی بعدی‌مان در این رقابت‌ها شود.

یک سوم فصل گذشته و پرسپولیس در رده سوم جدول قرار دارد. با تمام کاستی‌های فنی و مشکلاتی که ناشی از تغییر کادر فنی می‌شود پرسپولیس در رده سوم جدول جای گرفته و ظاهراً امسال هم مدعی قهرمانی است اما آنهایی که اتفاقات دو ماه و نیم گذشته را کنار هم قرار می‌دهند از حرف‌شان کوتاه نمی‌آیند که دستی در کار است تا نگذارد پرسپولیس قهرمان لیگ شود.

عجیب اینکه بسیاری از این هواداران معتقدند داستان جدایی برانکو هم در همین راستا اتفاق افتاد و اصلاً مقدمه‌ای برای این داستان بود. این گروه البته مدیرعامل وقت باشگاه را عامل این اتفاق ناخوشایند می‌دانند و اصلاً معتقدند او مأمور شده بود تا برانکو را فراری دهد و به خواسته خودش هم رسید.

جدا از این ماجرا از وقتی فصل جدید لیگ برتر آغاز شده، طی ده هفته گذشته اتفاقاتی افتاده که کنار گذاشتن‌شان باعث می‌شود این نگاه پررنگ و پررنگ‌تر شود تا جایی که در باشگاه پرسپولیس هم این نگاه به وجود آمده. هر چند کسی نمی‌تواند آن را به صورت رسمی مطرح کند و تنها در قاب اعتراض مطرح می‌شود.

اعتراض‌هایی که از مدیر‌ رسانه‌ای تیم و مدیر روابط عمومی گرفته تا مدیر باشگاه گسترش یافت و کم‌کم وقتی به صورت متوالی و پیاپی تکرار می‌شود باید به این واقعیت رسید که چیزی که قبلاً در صفحات هواداری به آن پرداخته می‌شد حالا قالب رسمی پیدا کرده و کم‌کم تبدیل به چیزی فراتر از اعتراض‌های معمول باشگاه می‌شود.

البته داستانی که ساخته شده بی‌پشتوانه و خیالبافانه هم نیست و در چند مسأله مهم می‌توان رد این ماجرا را گرفت.

بلیت‌فروشی: بلیت‌فروشی این فصل به خود باشگاه‌ها واگذار شده و درآمدش هم به خود باشگاه می‌رسد اما پرسپولیس در تمام بازی‌هایی که میزبان بوده و این مهم را بر عهده داشته همواره مشکل داشته است. مشکلات سایت بلیت‌فروشی اعم از باز نشدن سایت یا زود بسته شدن آن و مسائلی دیگر باعث شده تعداد تماشاگران پرسپولیس در بازی‌های خانگی این فصل حتی به ۲۰ هزار نفر هم نرسد.

در این میان البته مدیریت باشگاه اقدامات و اعتراضاتش را هم انجام داده اما عایدی پرسپولیس از این اعتراضات چیزی نبوده که در نهایت به سود تیم پرسپولیس شود. شما آخرین بازی خانگی تیم در تهران و مقابل ماشین‌سازی را نگاه کنید. آیا همه چیز درست بود؟

آیا سکوها به اندازه لازم از مدافع عنوان قهرمانی حمایت می‌کرد؟ حالا این مشکلات بلیت فروشی در پایتخت را بگذارید کنار تسهیل در امر بلیت فروشی برای برخی از مدعیان شهرستانی. آیا نباید شک کرد؟

داوری: اینکه اشتباهات داوران به سود یا ضرر تیم‌ها در هر فصل برای همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد یک واقعیت انکارناپذیر است اما وقتی تعداد اشتباهات داوران به ضرر شما بیشتر باشد حتماً شک می‌کنید. در این فصل و طی ده بازی گذشته هم همین مسأله مصداق داشته است.

شاید فقط کافی باشد به یک مورد مهمش اشاره کنیم. به اخراج نشدن بازیکن شهر‌خودرو در بازی مشهد. بازیکنی که در ثانیه‌های پایانی گل برتری میزبان را به ثمر رساند و پرسپولیس با همین اشتباه حداقل یک امتیاز را در مشهد از دست داد.

احکام کمیته انضباطی: موضوع مصاحبه اعتراضی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همین مسأله تعدد احکام کمیته انضباطی علیه بازیکنان پرسپولیس است. احکامی که تعدادش می‌تواند در ده هفته ابتدایی تمام ادوار لیگ یک رکورد بزرگ و دست نیافتنی باشد.

غیر از این تیم پرسپولیس هم در همین بازه زمانی یک جلسه از حضور هوادارانش محروم بوده و امسال کلکسیونی از احکام انضباطی گریبان پرسپولیس و بازیکنانش را گرفته تا هواداران و باشگاه به روال صدور احکام و تفاوتی که بین پرسپولیس و دیگر تیم‌ها گذاشته می‌شود حساس شوند. حساسیتی که با تکرار اشتباهات و خطاهای مشابه بازیکنان دیگر مدعیان قهرمانی به اوج خود می‌رسد و این پرسش را مطرح می‌کند که چرا اینها را محروم نمی‌کنید؟

برنامه‌ریزی مسابقات: هفته گذشته در همین روزنامه ایران‌ورزشی به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و تفاوت برنامه پرسپولیس با دیگر مدعیان پرداختیم. اینکه در کل فصل و ۵ بازی خانگی این تیم فقط یک دیدار در روز جمعه برگزار می‌شود و این عامل منفی باعث خواهد شد استقبال هواداران پرسپولیس از بازی‌های خانگی این تیم به حدی نباشد که باید. در عین حال وضعیت استقلال هم از این حیث چندان جالب نیست اما وقتی تراکتور ۱۱ بازی خانگی‌اش را روز جمعه برگزار می‌کند ‌حتماً شک و تردید جای نگاه منصفانه را می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جنس خوبی می‌زنین دمتون گرم...سه سال باهمین دستا قهرمان شدین

      پاسخ ها

      • بی نام

        سه ساله داری میسوزی

      • لنگی لگنی

        چه نوسنده‌ی لنگی تمامی ، آره دست های پشت پرده برای شما وجود داشته ولی چون الان دیگه بابا هدایتی دستگیر شده و لو رفته وقتی فتاحی هم برکنار شده و انشالله بقیه کثافتکاری های شما هم رو میشه میفهین دست های پشت پرده ای که آفتابه دستتون میدادن دیگه دارن آروم آروم بریده میشن و میشین همون لنگ هیچی نداره سال های قبل و دوباره برمیگردین لیگ اروپایی رو تماشا کنین

      • بدون نام

        مثلا اینکه تمام بازی های تراکتور جمعه برگزار میشه توهم هست؟

        اینکه بلیط فروشی برای تراکتور غیر الکترونیکی انجام میشه توهم است؟

      • بابک قاسمی

        ببند دهنت رو همه تان سوختید از نوک پا تا فرق سرتون کیسه ها و سوراختور و مافیا هیچکس دیگه نمیتونه تکرار کنه اینهمه افتخار

      • بدون نام

        حرف حق

      • بدون نام

        بیشتر از اینا حق شو خوردن

      • چهار فينال اسيا

        فوتبال کثیف ول کن ایران نیست...خدایا پرسپولیس را از صفحه روزگار محو بفرما ..الا امین

      • چهار فينال اسيا

        منطق لنگ رو خدا



        .

      • چهار فينال اسيا

        منطق لنگ رو خدا



        .

      • بدون نام

        آخه لنگیا جنبه قهرمانی رو هم ندارن سه سال حق تمام تیمای لیگ رو خوردن و قهرمان شدن حالا که گندکاریاشون بالا اومده وتیما فهمیدن چه گندکاریایی توفوتبال ایران میشه لیگ رو گذاشتن بحال خودش حالا که لنگ نمیتونه قهرمان بشه دارن بهونه میارن

      • بدون نام

        لنگیهای حقیر دارن شروع میکنن باز، تاکی میخاین با هوچی گری جام بگیرید جامهای نجس

    • sep

      چی زدی اصن فازت چیه. بازی با فولاد چطور بردین. اول که خطا را نگرفت دوم که اون پنالتی مشکوک میزنه. بازی با پارس چطور بردین با یه گل تو افساید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش زور نزن. لنگی و منطق!!! اینا فقط باند بازی بلدن مثل هدایتی و بلال و پیروانی

      • بدون نام

        احمق جان چشای کورتو باز کنی متوجه میشی ازغاردراومده

    • بدون نام

      نویسنده لنگی

    • perspolis

      دوباره بهونه تراشی شروع شد.‌‌..
      شما درست بازی کنید مطمئن باشید قهرمان میشیم.

      پاسخ ها

      • بی انگیزه

        با اینکه تاجی هستم اما مرحبا ب تو.....

    • بدون نام

      مارویه جوربارآوردن که همش دنبال دشمن فرضی هستیم اگه دشمن هم نباشه توخیالات واسه خودمون میسازیم که ناکامی هامونوبندازیم گردن اون دشمن فرضی..نمیخوان ونمیزارن وبازیکن مصدوم میشه میگیم کاردشمنهای ماست..بازیکن پنالتی خراب میکنه میگیم دسیسه دشمن بود...درکل تمام ناکامی وناکارامدی رومیندازیم گردن دشمن وخودمونوگول میزنیم..

    • محمد

      اون سه سال هم با دستهای پشت پرده و تبانی و کمک فتاحی تاج و پولهای حروم هدایتی قهرمان شد والا ۹ سال بود رنگ جام رو ندیده بود طوری که تا داور چینی خریده بودن و گندش تو اسیا هم درومد و اکثر جامهاش بدون بازی و با تپسی و اسنپ فرستاده شده بود امسال هم الکی هوچیگری نکنید چون دیدن سرورش فوتبال ناب بازی میکنه و احساس خطر کردن شروع ب هذیان گفتن کردن والا از هفته اول با گل آفساید پیروز شدن و تو دربی هم با داوری برنده شدن پارسال هم هفته آخر با گل آفساید قهرمان جعلی شدن این تیم الان باید ته جدول با گل گهر هم خونه بود لنگیای که پنجاه و اندی سال حسرت قهرمانی آسیا رو ب گور بردن نسیم سرخ آسیا هم نیستید دیگه عمو حسین هدایتی نیس براتون جام بخره

    • بدون نام

      فدراسیون که هیچ، اگه فیفا هم حکم بده تیم ترترسازی اذربایجان شرقی شخصیت قهرمانی رو نداره و همون چهار دقیقه قهرمانی هم نصفش زیادیشون بوده

    • بی نام

      معلوم تو این چند هفته چقدر بهت فشار اومده که زبون باز کردی سه سال پدر همه تیمهارو به خاطر شما دراوردن الان که دو سه اشتباه بر علیه تیمتون دادتون بلند شده سالهای قبل هم باید مینوشتی که چطور قهرمان شدین مثال خودت جلو پدیده علیپور دیقه چهار باید اخراج میشد پنالتی الکی براتون گرفتن بازیکن اخراج نشدتون پنالتی گل کرد بازهم بگم....البته تا وزیر پرسپولیسی وتیم حکومتی هستین خیالتون راحت باشه بیشتر براتون جبران میکنند نمیدونید تو چند ساله چکار کردین با ورزش وفوتبال ایران

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا ،،،اینا نمیتونن موفقیت پرسپولیس رو ببینن همین ترامپ مقصره ،،،خدا لعنتت کنه میگن به کالدرون پیام داده که اینطوری بی انگیزه بازی کنن
      مرگ بر امریکا تحریم ها رو میشه تحمل کرد این موزوع رو نمیشه

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا ،،،اینا نمیتونن موفقیت پرسپولیس رو ببینن همین ترامپ مقصره ،،،خدا لعنتت کنه میگن به کالدرون پیام داده که اینطوری بی انگیزه بازی کنن
      مرگ بر امریکا تحریم ها رو میشه تحمل کرد این موزوع رو نمیشه

    • بدون نام

      اگه دستی بود به کمک لنگ می یومد که سال های قبل قهرمان بشی ازهدایتی بگیر که الان داره توزندان خوش میگزرونه بیا جلو افتاد...لنگی های حقیر

    • mohammad

      دمت گرم گل گفتی

    • ........

      ههههه همه فهمیدن جزاین کمیته عن ظباطی وفدراسیون بابااعلام کنید قهرمانی شون خیالتون راحت بشه.... این همه این پرسپولیس نابودترش نکنین..... فدراسیون که نیست گاوداریه

    • بدون نام

      شک نکنید امسال دارن لیگو مهندسی میکنن تا یکی از نور چشمیاشون قهرمان بشه منظور مثلث منفور تاسه

      پاسخ ها

      • بی انگیزه

        تاجو با دیگرون قاطی نکن دلبندم اسم مثلث رو بذار تپس تا به جاماتون ک با تپسی میفرستن براتون بیاد خخخخخخ...

    • بدون نام

      سه سال قبل هم مقایسه کن اون زمان زبان نداشتی

      پاسخ ها

      • سعید

        احتمالا لنگیها بازوروزیروداوربتونه یه سهمیه ای چیزی بگیره

    • بدون نام

      سه سال تمام کل ایران و کی روش و علی دایی و .....همه صحبت از مهندسی لیگ به نفع لنگ کردن ولی شما لنگیا با حمایت کامل رییس‌جمهور و وزیر و پسرش و فتاحی و..... به همه توهین کردین حالا چطور شد یهو دستای پشت پرده واقعیت پیدا کردن .امسال هم نگران نباشید تا ۱۴۰۰ نگرانی نداشته باشید.

    • Omid

      عروس رقص بلد نیست میگه زمین تپه چاله داره.

      عمو اون چند دوره هم که قهرمان شدین
      قهرمان اصلیتون زندانی نبود
      الان تو حلوفدونیه نمیتونه ساپورت مالی کنه دارودسته پول پرستارو

    • بدون نام

      سه سال قهرمان شدن هر سال همين حرفو ميزنيد چرا مردمو احمق فر ميكنيد

    • پ

      واقعا حقیقته.......

    • CR7

      دوستان پرسپولیسی کلا جوگیر شدن . سه سال با پشتیبانی تمام عیار فدراسیون قهرمان شدن و امر بهشون مشتبه شده که خودشون قهرمانن . دوستان قرمز لطف کنن کمتر داور و بازیکنان حریف رو کتک بزنن و پنالتی چیپ نزنن تا از حاشیه دور بشن . کسی مانع قهرمانی نیست و اتفاقا امسال فقط داوران برای پرسپولیس دارن درست داوری میکنن . همین

    • بدون نام

      نه کافی بود دیگه سه سال چون گندش درآمد الان هم که هدایتی نیستش که پول بده توش موندین دیگه فتاحی رو هم که دیگه ندارین همین فقط

    • امیربارسایی

      به.امیدخدا.امسال.هم.پرسپولیس.قهرمانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره به کوری چشم کیسه ها بازم قهرمانیم ، راستی ۴ سوراخها چه خبر از دسته ۳

    • بدون نام

      آنهایی که اعتقاد دارند با تفکرات برانکو تیمشان جام اورده از فوتبال چیزی نمی دانند.
      کالدرون حرف قشنگی زده.
      نتیجه بلزی از قبل و بیرون زمین رقم میخوره.
      البته بلید گفت این تفسیر فقط در نورد یک تیم خاص مصداق دارد ولاغیر.
      داوری های فصل قبل را دقبقا بررسی کنید.
      پنالتی هایی که گرفته شد.
      کارت زردها و محرومیتهای که برای بلزیکنان تیم رقیب صادر شد و ...

    • شیش درچار

      بخداپرسپولیس پاکترین ومظلومترین باشگاه ایران است .نه ادراربچه میریزه روی خط دروازه نه قبل ازبازی بابازیکنهای حریف مذاکره میکنه نه اشتباه دروازبانهای تیمهای روبروش باعث احیاشدنش شده .والله ...

    • چهار فينال اسيا

      معنی این حرف چیه .مگه قرار هر سال به لنگ جام‌بدن ...فوتبال کثیف رو ول کنید..از بازی های استقلال لذت ببرید...

    • بدون نام

      ماتایادمونه هزارتادست پشت پرده بود تالنگ سه بارقهرمان بشه وازستاره گرفتن ازسرورش عقب نیفتد اونم ستاره جعلی

    • اس اس

      همان دستی که سه سال لنگ را قهرمان کرد در کار است تا قهرمان نشود.....زر نزن

    • بدون نام

      اگر دستی تو فوتبال باشه مال شما لنگی هاست

    • بدون نام

      لنگ مافیا

    • بدون نام

      دستی درکاراست تاپرسپولیس قهرمان نشود
      (استادسیدجلال حسینی)

    • بدون نام

      بازم یه تیتر حرف حساب زده شده این کیسه تنان از سوراخ زدن بیرون و کامنت گذاشتن کیسه کشها چهار سال زیر خوابیتون تو تاریخ ثبت شد و با این اراجیف نمی تونید توجیحش کنید بله دستهایی در کار است و خیلی هم تابلو است

    • طوفان

      اخه خجالت هم خوب چیزیه یکم فقط شما ها فصل قبل با فغانی قهرمان شدید که اینقدر بهش پول دادید از ایران رفت

    • بدون نام

      از اون حرفا بوداااااااااااا
      تا الان که یادمونه دستهایی در کار بود تا پرسپولیس قهرمان شود حالا چیطور شده ؟؟؟

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      از بازی اول ک با گل آفساید پارس رو بردن هم بگو. از پنالتی مسخره ای ک روی علیپور گرفتن. ازاون پنالتی ک واقعا خنده اهالی ورزش رو در پی داشت هم بگو. هرجا لنگ نمیتونه گل بزنه و داوران میبینن آخرای بازیه دست بکارمیشن. ایناهم هوچیگریای بلال و مدیر عاملشون رو باور کردن.اما مردم طی این چهارسال چیزای دیگه دیدن. نمونش فقط و فقط پولهای دزدی هدایتی ک بالای دویست میلیارد طی چهارسال خرج لنگ کرد. نمونه مهمترش جعل بود ک طارمی همون فصل لنگ روقهرمان کرد اما کاری ب لنگ نداشتن هرتیم دیگه اق بود هم جامو ازش پس میگرفتن و هم یه رده سقوطش میدادن. داوریها هم ک علنی بود. تیمی ک نماد فساد وتبانی و جعل و حکومتی بودن و پولهای کثیفه وجامهای اسنپی و خریداری شده باپولهای هدایتیه نباید دم از پاکی بزنه

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      از بازی اول ک با گل آفساید پارس رو بردن هم بگو. از پنالتی مسخره ای ک روی علیپور گرفتن. ازاون پنالتی ک واقعا خنده اهالی ورزش رو در پی داشت هم بگو. هرجا لنگ نمیتونه گل بزنه و داوران میبینن آخرای بازیه دست بکارمیشن. ایناهم هوچیگریای بلال و مدیر عاملشون رو باور کردن.اما مردم طی این چهارسال چیزای دیگه دیدن. نمونش فقط و فقط پولهای دزدی هدایتی ک بالای دویست میلیارد طی چهارسال خرج لنگ کرد. نمونه مهمترش جعل بود ک طارمی همون فصل لنگ روقهرمان کرد اما کاری ب لنگ نداشتن هرتیم دیگه اق بود هم جامو ازش پس میگرفتن و هم یه رده سقوطش میدادن. داوریها هم ک علنی بود. تیمی ک نماد فساد وتبانی و جعل و حکومتی بودن و پولهای کثیفه وجامهای اسنپی و خریداری شده باپولهای هدایتیه نباید دم از پاکی بزنه

    • آسمان ابی بلداجی

      چون میدونن امسال هیچی نمیشن دست پیش گرفتن از الان

    • بدون نام

      آره فک کنم دستهای نصرتی و شیث رضایی درکاره تا لنگ بی آبرو بشه،

    • حسینی

      تو چند سال که استقلال بخاطر تاج بودن زدن زمین شماها نبودین .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج