۹۲۶۷۴۹
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

انتقاد از سریال تلویزیونی گیله‌وا

محمدحسن اصغرنیامسئول مرکز بازشناسی نهضت جنگل در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه تاریخ و فرهنگ، هنر، مشاهیر و افتخارات ملی و اسلامی را نشانه رفته‌اند که نمونه‌اش سریال گیله‌وا است.

خبرآنلاین: محمدحسن اصغرنیامسئول مرکز بازشناسی نهضت جنگل در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه تاریخ و فرهنگ، هنر، مشاهیر و افتخارات ملی و اسلامی را نشانه رفته‌اند که نمونه‌اش سریال گیله‌وا است.

انتقاد از سریال تلویزیونی گیله‌وا

این مجموعه تلویزیونی اخیراً در شبکه سه به روی آنتن رفته است و متاسفانه علی‌عسگری مسئول صداوسیما ، نمایندگان قوای مجریه و قضاییه و مقننه، با بی‌تفاوتی خود بر آنچه می‌گذرد مهر خموشی بر لب، و بدور افکندن بیان و بنان را پیشه ساخته‌اند؛ ولی چشم خود را بر روی حقایق و وقایع بستن و خود را به گنگی زدن دیری نخواهد پایید.

آیا قرار است تاریخ را با ساختن فیلم‌های ارزان و با بکارگیری نویسندگانی کم‌مایه بازسازی کنیم؟ عدم بهره‌مندی از مورخان صاحبنظر و صاحبنظران خردمند و هنرمندان مجرب و کارآزموده به چه معناست؟ آیا نباید برای ساخت فیلم‌های تاریخی و به تصویر کشیدن چهره‌های ملی به مراکز علمی و تخصصی و آرشیوها و مراکز اسنادی و کتب معتبر رجوع کرد؟

«مرکز بازشناسی نهضت جنگل» با داشتن محققان و پژوهشگرانی چون روبرت واهانیان، فتح‌الله کشاورز، شایسته، پناهی، کیانوش کیانی و ریاست شورای عالی مرکز استاد سید جعفر مهرداد، و مورخان و صاحبنظران عالیقدری چون دکتر گلشنی و دکتر رواسانی که سالهاست به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی نهضت انقلابی و مردمی جنگل کار علمی کرده است، در ساخت «گیله‌وا» به هیج وجه مورد مشورت قرار نمی‌گیرند.

غرضم از این نوشتار کوتاه خدمت اعضاء معزز گروه نهضت جنگل این است که عرض کنم تا ما در پیشگاه تاریخ شرمنده و مردود تلقی نگردیم. میرزا کلیه مکاتباتش را با «هوالحق» شروع می‌کرد؛ ما نیز حقگرا باشیم ولو به ظاهر به ضررمان تمام شود؛ بفرموده حضرت امیر علیه‌السلام، قل الحق ولو علی نفسک.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • irani

      به راستی چرا در فرهنگ ما خصوصا صدا وسیما و سینما همیشه به قومیت ها اهانت میشه وقتی یک فیلم و سریال می بینیم حتما در آن به لرها یا کرد یا ترک ها اهانت میشه چه عاملی باعث شده که نژادفارس خود را برتر بداند چرا نزاد پرستی را ترویج می دهند و تعصبات قومی را تحریک می کنند.

    • بدون نام

      سریال بشتر نقش ارمنی ها و روس ها را به تصویرکشد تا آزادیخواهان ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون تو مملکت خودمون ،در همه قومیتها وطن فروشو خائن بوده و هست.
        یا باید تاریخ بدون کم و کاست روایت بشه و از نمایندگان قومیتها و شهرهای مختلف نترسن ویا باید تاریخ تحریف بشه،تا همه راضی باشن
        ضمناً از فارسها هم نسبت بهسایر اقوام کشور کم روایت نشده

    • الف خ

      پخش این فیلم توهین به شعورهربینده بود

    • بهزاد

      در قسمتی ازین فیلم به تورکها هم توهین شده و فیلمش موجوده و بدون جواب نخواهد ماند.عوامل اینچنین فیلمهایی به دنبال تفرقه افکنی هستند و باید اعدام شوند.

    • سراب

      اصلا سریال جالبی نبود وهر قسمتس یک چیزی کم داشت شاید هم سانسور شده بود کهنه معلوم بود درباره جنگ بود نه اینکه عاشقانه بود

    • بدون نام

      کاش می نوشت که چه چیزاییش اشتباهه
      کاش نقد بود، نه این

    • CR7

      ما که خیلی وقته تلویزیونو بوسیدیم گذاشتیم کنار . بخاطر سریال های مزخرف ، مجریهای بی ادب و چاق و بد هیبت . برنامه های سطح پائین و تحریف تاریخی . غیر از راز بقا چیز دیگه نداره که ارزش دیدن داشته باشه . یه فوتبال خارجی بود که اونم دیگه پخش نمیشه . فاتحه برای صدا و سیما

    • ایرانی

      قوم لر وکرد نژاد پارس هستند هی نگید فارسها آذری ها هم ایرانی وپارس هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک کلام.مزخرف.تعجب میکنم اقای پگاه چگونه قبول کردن باهاشون همکاری کنن.هیچی نداشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج