جاباما
۹۲۶۸۴۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

ذوالنور: اروپا برای نجات برجام قدم از قدم برنمی‌دارد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، گفت: شورای‌عالی امنیت ملی در زمینه گام‌های کاهش تعهدات برجامی تصمیم‌گیری می‌کند که رئیس مجلس نیز از مجلس در این جلسات حضور پیدا می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، گفت: شورای‌عالی امنیت ملی در زمینه گام‌های کاهش تعهدات برجامی تصمیم‌گیری می‌کند که رئیس مجلس نیز از مجلس در این جلسات حضور پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه "نظر ما بر این بود که اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی باید قاطعانه و در یک مرحله انجام شود اما تصمیم‌گیرنده در این باره دولت است و سیاست دولت در کاهش تعهدات برجامی هم تاکنون به این شکل بوده که تدریجی و گام‌ به گام حرکت کند"، عنوان کرد: سیاست دولت بر این است که در هر گام از کاهش تعهدات برجامی، فرصتی به اروپا دهد تا آنان در تصمیمات و سیاست‌های خود بازنگری کنند.

ذوالنور با بیان اینکه وزارت امور خارجه اعلام کرده است که اروپایی‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود در برجام عمل کنند، ادامه داد: این گفته مسئولان دستگاه دیپلماسی خلاف واقع است و اگر اروپایی‌ها بخواهند به تعهدات خود عمل کنند به‌راحتی می‌توانند این اقدامات را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌خواهند یک برجام بی‌خاصیت و مضر برای ایران وجود داشته باشد که هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنند، آنها اراده‌ای برای انجام تعهدات خود در برجام ندارند چون اگر این‌گونه بود قطعاً خواستن، توانستن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه نباید تمام هزینه‌های برجام به دوش ایران بیفتد و اروپایی‌ها نیز باید برای آن هزینه پرداخت کنند، افزود: در مقابل عملکرد اروپایی‌ها که برای نجات برجام قدم از قدم برنداشته است، باید گام‌های کاهش تعهدات برجامی به‌گونه‌ای باشد که اروپا را وادار به پرداخت هزینه و عمل کند.

ذوالنور درباره اینکه تا چه‌زمانی ایران گام‌هایی برای کاهش تعهدات برجامی خود بر خواهد داشت، گفت: تا زمانی که اروپایی‌‌ها به تعهدات خود عمل کنند گام‌های ایران برداشته خواهد شد و این نکته نیز وجود دارد اگر اروپایی‌ها هزینه نجات برجام را پرداخت کنند گام‌هایی که برداشته شده به‌حالت تعلیق در خواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاری که نمیکنند بماند به ریشمان هم میخندد

    • بدون نام

      پرداخت هزینه یعنی چه باید بمب اتم بسازیم تا اونا ناچار بشن بهمون باج بدن نباید به امید اروپا می نشستی اونا نوکر امریکا ان

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        ''''' انگار '''' آقا ذوالنور ' از یادش رفته ' آتش زدن '' بر جام '' توسط خود در مجلس ' و حالا از اروپا ' برای حفظ برجام ' طلبکار شده است!

    • بدون نام

      مشخصه که هدف ما اروپا نیست ، چون میدانیم اروپا توانایی لازم رو نداره ، انجام اقدامات مرحله به مرحله و فرصت دادن به دیپلماسی بسیار مهم است ، هر چه می کشیم از کارهای عجولانه ، شتابزده ، ترمز خرابی ،...امثال شماها است .اول تفکر ، بعد گام به گام ( در همه امورات)

      پاسخ ها

      • ژولیده.

        حرف حسابی زدی. دمت گرم

    • بدون نام

      داری الان التماس میکنی دیگه نه

    • بدون نام

      داری الان التماس میکنی دیگه نه

    • بدون نام

      آقای ذنور این همان برجامی است که بعد از تصویب شما و بعضی نماینده بیسواد مجلس فریا وا مصیبتا سر دادید وآن را خیانت می دانستید اکنون که خراب شده هر روز دست به دامن اروپا میشوید برای نجات آن

    • بدون نام

      بعضی تخم وترکه وطن فروش بیصفت هنوزم امیدشون به اروپا وآمریکاست ... برا این مملکت بهترین عزیزانمون رو دادیم حالا شما با دایره وتنبک میخایید دودستی تقدیم آمریکا واروپا کنید حداقلش به اندازه ما باید جوون بدید تا مملکت رو بفروشید که بازم نمیتونید

    • بدون نام

      واقعا خدا شمارا حفظ کند که واقعیت‌ها را دارید به مردم می‌گویید جانم فدای رسای شما جانم فدای رهبر از لار فارس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج