۹۲۶۸۶۱
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

انهدام باند سارقان مامورنما در تهران

بزرگترین باند سارقان مامور نما که با جعل عنوان مامور اقدام به سرقت از اتباع خارجی می‌کردند، منهدم شد.

خبرگزاری ایلنا: بزرگترین باند سارقان مامور نما که با جعل عنوان مامور اقدام به سرقت از اتباع خارجی می‌کردند، منهدم شد.

سرهنگ داود فرد جانشین رییس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: در ابتدای سال جاری گزارش‌های متعددی از اتباع خارجی با مراجعه به مراکز انتظامی داشتیم که عنوان می کردند توسط چند نفر مامورنما مورد سرقت قرار گرفتند. با توجه به افزایش این آمار ما بر آن شدیم یک تیم مامور برای رسیدگی به این اتفاق در نظر بگیریم.

انهدام باند سارقان مامورنما در تهران

وی ادامه داد: با توجه به آمار بسیاری که از این تخلفات داده شده بود اکیپ ما با بررسی توانست این گروه متخلف را دستگیر کند. موفق شدیم ۳ باند شامل ۷ نفر را شناسایی و دستگیر کنیم. تعدادی از آنها در تهران و تعدادی دیگر در استان البرز بودند که با توجه به شناسایی ضمن اقرار به تمام اتهامات، امول باختگان نیز از آنها ضبط و کشف شد.

سرهنگ فرد درباره ارزش اموال کشف شده گفت: ما تا الان ۲۰ مورد از این سرقت ها را شناسایی کردیم که بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ارزش این اموال بوده است‌.

وی درتوضیح شگرد این متخلفان گفت:این افراد به بهانه بازرسی خودرو اقدام به خفت گیری کرده و یا به افراد به بهانه اینکه آنها داعشی هستند شروع به بازرسی آنها و سپس سرقت از آنها می‌کردند.

مال باختگان اکثریت از کشورهای سوریه، عراق و ترکیه هستند اما احتمال مید‌هیم که از اتباع کشورهای دیگر هم سرقت شده باشد اما ما همه شکایت‌ها در این زمینه را بررسی کردیم.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران افزود: این افراد از انواع خودروها که متعلق به خودشان بوده است استفاده می کردند اما هر بار نوعی تغییرات در آنها ایجاد می کردند که شناسایی نشود. آنها تجهیزات پلیسی هم داشته‌اند که همگی قلابی بوده است. این افراد همچنین یک سری کارت برای خود تهیه کرده‌بودند که توسط آنها افراد را فریب می‌دادند. این متخلفان با توجه به قومیتی که داشتند مسلط به زبان فرانسه، انگلیسی و عربی بوده‌اند و از این طریق اتباع مختلف را فریب می‌دادند.

وی اضافه کرد: افرادی که از آنها سرقت شده همه خارجی بوده و از مبلغ هزار دلار تا ۶ هزار دلار از آنها سرقت شده است که مجموعا ۱۵ میلیارد ریال می‌شود.

سرهنگ فرد با بیان اینکه متخلفان همگی سابقه دار بوده‌اند گفت: این افراد در فرصت مناسب در بازرسی برخی اموال را سرقت می‌کردند و بلافاصله محل را ترک می‌کردند از این رو شخص قربانی متوجه می شد که او مامور نبوده و مامور نما بوده است.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران در پایان اظهار داشت: یکی از شگرد‌های سرقت در کشور ما شگرد مامور نما است. افراد باید در این شرایط از مامور کارت شناسایی بخواهند و در صورتی که اقناع نشدند با پلیس تماس بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      فیوچ هستن. چرا میگین قومیت؟بگین طایفه فیوج

    • سید ابراهیم حسینی

      حالا دستگیر شدن چه بر سرشون میآورند چند مدتی می‌روند آب خنک می‌خورند بعد آزاد میشن باید مجازات اسلامی شوند مثل انگشتان قطع کنند

    • بدون نام

      تلویزیون یه تیزر یا تله فیلم بسازه اطلاع رسانی وفرهنگ سازی اول کارت شناسایی بعد اقدام.. بالباس شخصی (ولو تعداد کم ) هستن کارت وبرگه دارن طرف بگه کارت شناسایی؟ ناراحت میشن ! پلیس اطلاع رسانی بیشتر کند و بگن اگر کسی که ....مورد داشت هم خواست برا اطمینان به ۱۱۰ بزنگه تا هویت مامور مثلا مواد مخدر تایید به مامور هم ابلاغ کنن تا فرهنگ مامور نما که تهران بیشتر دیدم اگر ازبین نرفت ؟راه ساده تر ازاینکار ؟

    • اتابک ی

      دوتا بزنید تو سر اون دوتا سرخلوتیان بگید کچل خجالت نمیکشید با این سن وسال اینم شغل شد البته اکبراقا بیراه نگفته فیوج به انواع شگردها ونقش ها تسلط کامل دارن

    • بدون نام

      جناب سرهنگ شما درست می فرمایین ولی همکارای شما موقع بازرسی اگه ازشون کارت شناسایی بخوای بهشون برمی خوره وناراحت میشن. اینجا دیگه وطیفه پلیس هس که بیشتر اطلاع رسانی کنن.و مردم رو بیشتر آگاه کنن.

    • م

      اعدام خاندانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج