۹۲۶۹۴۰
۶۰ نظر
۵۰۱۲
۶۰ نظر
۵۰۱۲
پ

۴ شرط اصلی برای ثبت نام مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت ساخت آپارتمان در طرح اقدام ملی مسکن را از ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

ایرنا: «محمود محمودزاده»، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص قیمت هر واحد آپارتمان در این طرح، گفت:قیمت هر متر مربع خانه در این طرح بسته به شرایط واحد مسکونی و ساختمان متفاوت است.

وی گفت: قیمت ها بر اساس تعداد طبقات هر ساختمان، زیربنا و متراژ متفاوت خواهد بود و حتی از آنجایی که متقاضیان خود نوع مصالح را انتخاب می‌کنند قیمت ها متفاوت خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه ادامه داد: با این حال قیمت متوسط ساخت هر متر مربع خانه در طرح اقدام ملی بین یک و نیم میلیون (در خانه‌های یک طبقه و ویلایی) و ٢ تا ۲.۵ میلیون تومان در آپارتمان در نظر گرفته می‌شود و بسته به نوع سازه و تعداد طبقات این قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

وی توضیح داد که بسته به اینکه متقاضی مسکن در این طرح با چه ویژگی‌هایی خانه خود را سفارش می‌دهد قیمت‌ها در دامنه‌های مختلفی تعریف شده است.

محمودزاده توضیح داد که سیاست دولت در این طرح حضور دهک‌های مختلف اجتماعی است و بر این اساس سبد مختلفی از طرح ها در این پروژه تعریف شده است.

وی توضیح داد که کف و سقف قیمتی نمی‌توانیم برای هر واحد آپارتمان در این طرح قائل شویم اما اگر متوسط قیمت هر مترمربع ۲.۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم یک واحد آپارتمان ٧٥ متری ٢٠٠ میلیون تومان تمام می‌شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سامانه اعلام شده برای ثبت نام انتخاب متراژ و نوع مصالح درنظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل عدم قدرت خرید مردم انتخاب مصالح معمولی موجب نمی‌شود خانه های این طرح با کیفیت پایین عرضه شود گفت: در ساخت خانه های این طرح از ستاندارهای مهندسی عدول نخواهد شد و استاندار ساخت و ساز رعایت خواهد شد.

محمودزاده مجددا توضیح داد که در شرایط عرف متوسط قیمت هر مترمربع بین ٢ تا ۲.۵ میلیون تومان تمام می شود اما بسته به متراژ انتخابی، ارتفاع ساختمان و ... قیمت نهایی هر متربع افزایش خواهد داشت.

وی توضیح داد که برای جلوگیری از توقع ذهنی مردم که به عنوان نمونه می‌توانند با فلان رقم صاحب خانه شوند هیچ رقم نهایی برای خانه های طرح اقدام ملی اعلام نمی‌شود.

۴ شرط اصلی برای ثبت نام مسکن ملی

۴ شرط اولیه ثبت نام در طرح اقدام ملی اعلام شد

محمودزاده ادامه داد: طرح اقدام ملی از سال گذشته و برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد و در همه شهرهای کشور و برای ساکنان کلانشهرها در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

وی در خصوص شرایط متقاضیانی که می‌توانند در این طرح صاحب‌خانه شوند، گفت: چهار شراط برای ثبت‌نام متقاضایان این طرح در نظر گرفته شده است که نخسیتن آن این است که از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، شرط دوم این است که از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط سوم تاهل و سرپرست خانواده بودن و شرط چهارم این است که حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه در این طرح، سه شیوه کلی برای تامین زمین پیش‌بینی شده است، گفت: تفاوتی که این طرح با سایر طرح‌های مسکونی اجرا شده دارد این است که برای دهک‌های مختلف لحاظ شده و همه متقاضیان در یک سطح قرار نمی گیرند. بر این اساس در شهرک‌های کوچک که مشکل تامین زمین دولتی کمتر است واگذاری ۹۹ ساله زمین داریم .

وی گفت: شکل دیگر تامین زمین، پروژه‌های مشارکتی است که تعداد محدودی از این طرح ۴۰۰ هزار واحدی به این شیوه، ساخته خواهد شد و در نهایت واحد مسکونی به قیمت تمام شده عرضه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به این صورت که قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و طی دو سالی که ساختمان ساخته می‌شود، پول به صورت مرحله‌ای توسط متقاضی پرداخت می‌شود که بخشی از این رقم تسهیلات بانکی و بخشی آورده خود متقاضی است.

وی گفت: برای کسانی که می‌خواهند مالکیت عرصه را علاوه بر اعیان داشته باشند، پس از دوسال توقف، پول زمین را به صورت اقساط سالانه بازپس می گیریم.

تشریح سه نوع تسهیلات اعطایی در طرح اقدام ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی سه نوع تسهیلات وجود دارد، ادامه داد: برخی از متقاضیان در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که قبلا می‌توانستند بین ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید مسکن وام بگیرند و الان با تفاهمی که صورت گرفته است اکنون می‌توانند برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، از این وام استفاده کنند.

وی ادامه داد: گروهی دیگر می‌توانند از وام بافت فرسوده استفاده کنند که در بخشی از این وام از منابع صندوق توسعه و بخشی از منابع داخلی بانک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان استفاده می شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وام نهایی یک وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی است که از منابع داخلی بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن با نرخ ۱۸ درصد کارمزد طی ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

محمودزاده با اعلام اینکه ثبت‌نام در طرح اقدام ملی در تمام استان‌ها شروع می‌شود، اظهار داشت: پس از بازگشایی سامانه که از امروز آغاز شد، متقاضیان تا سه روز فرصت ارسال مدارک و احراز شرایط را دارند و تمام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه انجام می‌شود. پس از آن واجدین شرایط برای تطبیق مدارک، امکان مراجعه حضوری به مکان‌هایی که به تدریج اعلام می شود را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همه مراحل ابتدایی ثبت نام از طریق سامانه انجام می‌شود و فقط در مرحله آخر، کسانی که واجد شرایط شناخته می‌شوند برای تطبیق مدارک، مراجعه حضوری خواهند داشت.

وی گفت: برای اینکه متقضایان فرصت اسکن مدارک خود را داشته باشند فرصت دادیم تا صبح سه شنبه برای ۴ استان استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و قم، سامانه بازگشایی شود و متقاضیان در این چهار استان سه روز برای ثبت‌نام فرصت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از آن سامانه برای گروه‌های بعدی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، همدان و یزد بازگشایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح به صورت مرحله‌ای است، گفت: قرار بر این است که در صورت تامین اراضی، سامانه به دفعات برای استان‌ها باز شود بنابراین اگر کسی از ثبت نام جا ماند نگران نباشد چرا که دوباره فرصت ثبت نام داده می شود و تا یک ماه آینده متقاضیان کلانشهرها نیز وارد روند ثبت نام خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ممکن است به دفعات در یک استان ثبت نام داشته باشیم.

آورده ابتدایی متقاضی ۳۰ درصد قیمت تمام شده است

محمودزاده درباره تامین آورده متقاضیان برای ثبت نام اولیه در این طرح گفت: در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده پیش‌بینی شده باید واریز شود که این قیمت برای تمام پروژه‌ها متفاوت است و نمی‌توان سقف و کفی برای قیمت‌ها اعلام کرد چرا که به نوع سفارش، قیمت ها متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دهک‌های کم‌درآمد می‌توانند از واحدهای مسکونی در اراضی ۹۹ ساله که قیمت کمتری دارند بهره‌مند شوند و دهک‌های متوسط می‌توانند در پروژه‌های مشارکتی ثبت‌نام کنند.

محمودزاده ادامه داد: همه تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بود که منابع انسانی و زمین را به عنوان آورده خود برای این طرح قرار دهد و دولت به هیچ وجه در این طرح سازندگی ندارد و قرار هم نیست از منابع بانک مرکزی در این طرح استفاده کنیم.

رقم اقساط ماهیانه طرح اقدام ملی مشخص شد

وی گفت: در شرایط ویژه اقتصادی بزرگترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که با آورده وزارت راه و شهرسازی (زمین ومابع انسانی)مردم راصاحبخانه کنیم اما دیگر منابع بانک مرکزی برای پرداخت وام های با ۴ درصد سود وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقساط تسهیلات پرداختی در این طرح گفت: متقاضاین اگرتسهیلات ۷۵ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند اما اگر وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اقساط پرداخت می‌کنند.

وی گفت: اگر وام را در بافت فرسوده تحویل گرفته باشند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و در صورتی که صندوق یکمی باشند و زوج برای دریافت ۱۶۰ میلیون تومان وام اقساط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم استقبال انبوه‌سازان از این طرح گفت: مهمترین ایراد گرفته شده از سوی انبوه‌سازان باین است که قانونی برای انعقاد قرارداد مشارکتی با دولت وجود ندارد. با بررسی‌های متعددی که انجام شد و مذاکراتی که با دستگاه‌های نظارتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نزدیکترین قانون، قانون مناقصات است که بین کارفرما و پیمانکاران منعقد می‌شود اما در این طرح دولت شریک انبوه‌سازان است.

محمودزاده ادامه داد: در صورتی که از سوی انبوه‌سازان استقبالی برای مشارکت در این طرح نشود از طرق دیگری و با حضور سایر شرکت‌ها ساخت خانه را دنبال می‌کنیم.

زنان مجرد بالای ۳۵ سال هم می‌توانند در طرح اقدام ملی صاحبخانه شوند

محمودزاده در خصوص شراط تاهل دراین طرح و وجود متقاضیان مجرد گفت: خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و نیز زنان مجرد سرپرست خانوار هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرط تاهل را موضوعی دانست که در قوانین بالادستی وجود دارد و گفت: مصوبه هیات دولت برای زنان این بودکه زنان بالای ۳۵ سال هم بتوانند در این طرح مشارکت کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خانه‌های خالی زیادی در بازار وجود دارد، گفت: اکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که این واحدها معادل ۱۰ درصد واحدهای مسکونی کل کشورهستند و ورود آنها به بازار مسکن تاثیر قابل توجه‌ای در عرضه خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم سامانه اسکان تا پایان امسال تهیه شده و بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی، بخش مهمی از آنها وارد بازار شوند؛ ضمن اینکه با خارج شدن بازار مسکن از سفته بازی با سیاست‌های مالیاتی سبب می‌شود تا مسکن از کالای سوداگری به عنوان کالای مصرفی تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یهقوب

      چراقم ومشهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل مسکن مهر میشه عمران به هر نفر هزارتا فروخته مستاجر الان توش هنوز با اجاره بالا مستاجره

      • بدون نام

        شرایط رو‌مسخر ه کردن خودشون رو‌کو پول مردم خودشون الان ثبت نام میکنند

      • بدون نام

        تبعید گاه ... من تو چادر زندگی کنم نمیرم قم یا مشهد....

      • بدون نام

        هیچ فایده ای نداره
        مملکت رو به نابودی است اینها می خواهند یه کاری کنند نمی تونن

      • رضا

        کجا نوشته مشهد ؟ لطفا بیشتر دقت کنید ....در ضمن اون نفری که گفته تو چادر زندگی میکنه ولی مشهد و قم زندگی نمیکنه ، عزیزم مشهد بخای بیای ما راهت نمیدیم

      • بدون نام

        طرف تو ماشین زندگی کنه یا خیابون با یه چادر بهتره شما راست میگی مفت حال بده عین دبی و....

    • بدون نام

      و این نیز یقینا راه به جایی نخواهد برد چون هدف منفعت دولت و پیمانکاران ساختمان هست..... و چرا واگذاری 99 ساله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه چرت و پرتی گفتن وچاپ شده

      • بدون نام

        ماهی یک ملیون دویست تمام ار کجا‌

      • بدون نام

        واگذاری نود و نخ ساله مثل کشور های کمونیست یعنی صاحبخونه ات هم دولته و فردا بخاطر سقف بلا سرت گفت بمیر باس بمیری

    • بدون نام

      یعنی به فرض محال ی کارگربدبخت۳۰میلیون اولیهدروجورکرد بعدازمرگش تازه اون خونه بنامش میشه..واگذاری۹۹ساله یعنی چی

    • پرویز

      مگر کشور کمونیستی است که واگذاری ۹۹ ساله انجام می شود ضمن اینکه اینگونه طرحها به هیچ وجه موفقیت امیز نخواهد بود زیرا هدف استحمار کردن مردم و سود رساندن به پیمانکاران و دولت است

    • بدون نام

      عجب!

    • ع.ج

      پس تهران چی

    • بدون نام

      ...چیتون درست این یکی درست باشه

    • امیرخان

      دزدی به روش جدیدوام ۱۸درصد ۱۲سال بازپرداختش فکر کردین مردم چطوری بدن توان مالی برا کسی گذاشته دولت واقعا متاسفم برا خودمون که اینقدر بدبختیم......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه طرح مسکن ۹۹ساله است طرح ادمیرادی نیست

    • سید رضا اکرمی

      همون مسکن مهر برای هفت پشتمان بس است در این طرح هم يه عده آدم های که دست اندر کار هستند هم مثل مسکن میلیارد ها تومان به جيب خواهند زد و دست آخر خونه های که مفتش هم گران هست به متقاضیان بیچاره تحويل خواهند داد

    • بدون نام

      چرت گفتن پو ل اوده کجا بود کلا بر داری جدید دولت برای مردوم بدبخت فلک زده

    • بدون نام

      اینقدر طولانی توضیح دادن که اگه کسی هم بخاد ثبت نام کنه پشیمـــــون میشه

    • ایرانی

      آدم یاد خودرو ملی میفته که آخرش معلوم شد اصلا ملیی در کار نبوده با اولین تحریم تولیدش با مشکل مواجه شد

    • محمد

      خدا رو شکر حرف های پمپو درست بود که من به نفع ایران تحریم کردیم که دولت به مردمش بیشتر توجه کنه.اینم عملی شد.الان پول نفت داره میاد سمتمون و خدا روشکر ما هم خونه دار میشیم .الا برکت الله

    • ۰۰۰

      دیگه به عمر ما وفا نمیکند پس مستاجر خواهیم ماند و مرد

    • احمد اسماعیلی

      این موضوع مانند اون شخص هست که میگه میخوام برم مادرم بفروشم میگن مگه آدم مادرش میفروشه میگه یه قیمتی میگم که نخرن
      مثال دولت جمهوری اسلامی که قوانین میزاره که کسی نتونه خونه دار شه والسلام

    • بدون نام

      نمونه دیگری از مسکن مهر که با نخاله بنایی ساختین

    • بدون نام

      مسکنی که سند عیان نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.وسلام

    • بدون نام

      سرکیسه کردن مردم

    • م

      اگر دلتون برای مردم سوخته که اینطور هم نیست کل ارزش خانه رو وام بدید.مردم از کجا ۳۰میلیون بیارند.بی انصاف ها

    • بدون نام

      کسی بخواه خونه بخره وامش گرفت میری خونه به دلخواه خودش میخره این یک نوع کلاهبرادری است وام ۱۸درصد شماهامیگیدسودحرامه بعد وام ۱۸درصد به مردم قالب میکنید

    • م

      این طرح اصلا دردی از مستاجرین دوا نمیکنه

    • بدون نام

      کرمان جاموندیم که

    • بدون نام

      این که همون شد از خودشون به خودشون پس میدن حداقل پول زمینو نگیرین مردم از این خاک سهم دارن

    • علی اکبر خدیر

      آقای مسئول من ۱۰ ملیون پول پیش و ماهی ۶۰۰ تومن اجاره و با حقوق بازنشستگی که به مبلغ ۶۲۸ هزارتومان میباشد چطور میتوان ماهی ۱۵۰۰ هزارتومان قسط بدهم که صاحاب خانه شوم

    • بدون نام

      باز هم یه عده پولدار درنهایت به تعداد خونه های خالیشون اضافه میشه....... دولت تو این طرح هم دنبال منفعت خودشه سود 18 درصد مشخص نبودن قیمت واقعی ... مگه یه کارمند چقدر حقوق میگیره اینا مثل اینکه تو این مملکت زندگی نمیکنن واقعا خجالت اوره

    • بدون نام

      اول که همون طرح مسکن مهر جناب احمدی نژاده فقط به اسمی دیگه. دوم اینکه منِ کارگر با دستمزد دو میلیون چجوری میتونم قسط یک و دویستی بدم؟؟؟کلاهبردارا

    • HasanJalil

      سلام و درود
      واقعا طرح با حساب و کتابی هست
      بسیار علمی و دقیق همه چی برنامه ریزی شده
      شروع کار .پایان کار .نتایج حاصل از کار دقیقا بررسی شد .
      به شرح زیر:
      شروع کار :اعلام اخبار ثبت نام مسکن ملی هر چن وقت بکبار تا اسفند ماه
      پایان کار:بازی روانی و ایجاد چشم انداز امیدوارانه کاذب برای تشویق مردم برای شرکت در انتخابات
      نتیجه کار :اغفال چندین باره مردم و شرکت در انتخابات با رویای خانه دار شدن
      و پایان داستان :
      بعد از انتخابات و کی بود کی بود من نبودم .
      برگردیم دنبال پرتقال فروش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته
        اینها کلک های انتخاباتی است
        هیچکس در ایران خانه نمی خرد

      • سارا

        بسیار درست گفتی..دیگه تمومه ماجرا...رای بی رای.. ما از یه سوراخ چندین بار گزیده شدیم. دیگه بسه دروغ درمانی

    • یک ایرانی

      شما همون گند خانه مهر رو جمع کنید . ملت تو چادر زندگی کنن بهتره تا تو الونکهای شما.

    • بدون نام

      بارک الله. ۳۰٪ کل مبلغ را همین اول ثبت نام می گیرند. نبوغ اقتصادی شما حیرت اور است.

    • بدون نام

      همون مسکن مهر و که ساختید برا هفت پشتمون بسه

    • بدون نام

      خاک بر سرتان شما که اینقدر بی عرضه اید که نمیتوانید طرحی برای خانه دار شدن مردم بیاورید چرا مسئولیت قبول میکنید؟؟؟؟

    • بدون نام

      پول ندارن وام سپرده گذاران مسکن رو بدن میخوان از این طریق پولشونو بالا بکشن بعد هم میگن پیمانکار خلف وعده کرده خلاصه مسکن پَر ،کلاغ پَر ودرنهایت دیدار به قیامت

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا همینه..دولت کلاه بردار

    • یاس.س

      طرحش مزخرف هست...اقشار ضعیف چطور میتونند آورده ۳۰ درصدی داشته باشند و بزارن بانک مسکن....از طرفی با این تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی مگه میشه اقساط یک و پونصدی ماهیانه را پرداخت کرد؟؟

    • بنده خدا

      همش به نفع دولت یه کارگر بدبخت چطور میتونه چنین پولی جور کنه همین قیمتی که گذاشتند یعنی گرونی مسکن یعنی بدبختی یعنی تورم الان ازادش ارزونتر از این قیمته سود 18درصد بره توی جیب کی اخه

    • ایرانی اصل

      یعنی منکه اپارتمان طبقهی ششم مسکن مهربه مساحت حدود90 متربع رو27/500/000تومن خریدم اونم دراواخرسال 96 حالابایداون واحدو باتوجه باینکه گفته ارتفاع بیشترگرانتره حداقل 270 میلیون تومن بخرم یعنی حدودا 11برابرقیمت اوایل سال97. خجالت نمیکشن میخوان اینطوری مردموببرن زیروامهای کمرشکن بانک مسکن؟ومسکن مهر27 میلیون تومنی روف270 میلیون تومن.وقتی میگن همیشه دولت عامل اصلی گرانی هاس شایدکسی باورنکنه.

    • یعقوب

      بوی انتخابات میاد وعده توخالی رای بی رای کور خوندید دیگه گول وعده هاتون ثخواهیم خورد

      پاسخ ها

      • Ss

        رای بی رای

    • بدون نام

      اینا میخوان توی جاهای دوراز شهر خونه بسازن اپارتمانهای بسیار شلوغ .چندین طبقه وتوهرکدوم چند خونه .دویست میلیون هم واسه هرکس تموم میشه بادویست میلیون تواون زمینها میشه ویلایی خرید شایدم دوتا .بابا اینا باز نقشه دارن جیب مردم وبزنن مثل چند سال گذشته سگ کور هم از این دولت خیر ندیده یکم دیگه صبر کنید این دوره نحس تموم بشه ایشالا دولت بعدی اگر خدا رحم کرد درست میشه به شرطی که بدونید به کی رای میدین

    • بدون نام

      از همون خونه هاست که برای پر کردن ستوناش بجا بتون خرده آجر و نخاله میچپونن بعد زلزله بیاد هر آپارتمان ۲۰۰ تلف میشنه؟
      از همونا که تو زلزله کرمانشاه عکساشو دیدیم؟
      میشه ما خواهش کنیم شما به فکر مسکن نباشین؟
      شما شغلو ایجاد کنید، با حقوق منصفانه و واقعی، ما مردم خودمون میدونیم چجوری خونه جور کنیم....
      حکومتای کمونیستی هم این ریختی نیستن، واگذاری ۹۹ ساله

    • آریا

      اگه پول داشتیم برای پیش پرداخت....و داشتیم ماهی یک و دویست قسط بدیم...خودمون زحمت خرید خونه و گرفتن وامو میکشیدیم....دولت دلسوز مهربونم

    • بدون نام

      بازار مسکن در ایران نابود است

      جمعیت ایران رو به پیر شدن است

      کم کم مسکن سازان و صاحبین املاک و صاحبخانه ها توی خواب هم مشتری را نخواهند دید

      جوانان دیگر بیدار شده اند و ازدواج نمی کنند

      بیخود تلاش مذبوحانه نکنید و مردم را گول نزنید که فایده ای ندارد

      تمام

    • بدون نام

      هدف خانه دار کردن مردم نیست اینها به فکر بازار راکد مسکن هستن که بساز بفروش ها بیشتر سودکنن ! مصالحی که به قیمت چند سال قبل تولید شده و الان در انبارها دپو شدند رو میخوان به قیمت روز به مردم بدن ! اگه به فکر مردم بودن که حال و روزمنون این نمی شد !

    • عبدالرحمن

      نه داداش چهار شرط اصلی اینه 1- سهمیه 2- پارتی در مسکن و شهرسازی 3- مسئول یه جائی باشی 4- آقازاده باشی!

      پاسخ ها

      • س

        به نکات ظریفی اشاره کردی..دقیقا

    • بدون نام

      اینم یک جور دیگر اختلاس و دزدی برای مردم بیچاره

    • 45

      آقایون مثل اینکه از کره مریخ اومدن کی ماهی یک ملیون و هفصد میتونه اونم برای خونه ای که مالکش نیست

    • مریم

      ببخشید واسه ثبت نام مسکن ملی حتما باید بچه دار باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج