۹۲۶۹۹۹
۲۱ نظر
۵۰۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۲
پ

واعظی: قیمت ارز بالاتر از نرخ واقعی آن است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز که ترامپ از برجام خارج شده همین افراد می‌گویند چرا شرکت‌ها از کشور خارج شدند و خیانت کردند؛ باید در پاسخ به این‌ها گفت اگر کسی نیامده پس چطور رفته‌اند.

جماران: محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: سال ۹۲ و شروع کار این دولت، به دنبال این بودیم که تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی که دست و پای کشور را بسته باز کند و روابط با کشورهای مختلف را تنظیم کند.

وی تصریح کرد: در صورت کلی دولت به دنبال این بود که در شرایط عادی هم بتواند روی ارزش‌های خود بایستیم و هم با کشورهایی که می‌توانیم روابط سیاسی و اقتصادی بهتر و بیشتری داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در این حوزه تلاش بسیار زیادی هم کردیم ادامه داد: نمونه برجام که وقتی ما امضا کردیم را طبیعی بود که یک سری تندروها در آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی از این موضوع عصبانی و نگران باشند.

واعظی خاطرنشان کرد: ما همین اندازه که از طرف کشورهای خارجی تحت فشار بودیم، از طرف برخی نیروهای داخلی هم تحت فشار بودیم و مرتب به ما می‌گفتند چه اتفاقی افتاده، کاری که نشده است.

وی ادامه داد: امروز که ترامپ از برجام خارج شده همین افراد می‌گویند چرا شرکت‌ها از کشور خارج شدند و خیانت کردند؛ باید در پاسخ به این‌ها گفت اگر کسی نیامده پس چطور رفته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تلاش کردیم وعده‌هایی که در دولت یازدهم به مردم دادیم را با همه فشارهای داخلی و خارجی جامه عمل بپوشانیم و همه دیدیم که تورم سه سال کامل تک رقمی بود و رشد ما از منفی به مثبت و حتی در یک سال دو رقمی شد.

وی عنوان کرد: دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم هست و با این تفاوت که آقای رئیس جمهور سعی کردند برخی از ضعف‌هایی که در دولت یازدهم وجود داشت را در این دولت برطرف کنیم.

واعظی: قیمت ارز بالاتر از نرخ واقعی آن است

واعظی تصریح کرد: این که در آمریکا یک فردی که ما در کارهای او هیچ عقلی نمی‌بینیم و بحثش هم تنها مربوط به ایران نیست و با چین، اروپا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین هم مشکلات زیادی به وجود آورده است، اقدامی انجام می‌دهد نمی‌توان گفت ایراد از ماست.

وی با اشاره به اینکه تحلیل ترامپ از خروج برجام این بود که بلافاصله ایران هم از آن خارج می‌شود افزود: ترامپ به این فکر بود که ایران از برجام سریعا خارج می‌شود و همه تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران باز می‌گردد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این زمینه کشور تدبیر کرد و با عدم خروج از برجام، زمینه صحبت و تعامل با کشورهای مختلف را فراهم کرد و همین موضوع سبب شد که امروز همه آمریکا را مقصر این موضوع می‌دانند.

واعظی با بیان اینکه بر این اساس شرایط اقتصادی که الان بر ما حاکم است سخت است ادامه داد: باید بدانیم آنچه که امروز سبب ایجاد فشار به کشور شده شرایط جهانی است وگرنه دولت همان دولت است.

وی افزود: سال گذشته در این زمان یک شرایط و فشارهای روانی بسیار زیادی بر مردم حاکم بود ولی با تلاش‌های صورت گرفته توسط همه بخش‌های کشور، وضعیت را بسیار بهتر از سال گذشته در همین زمان کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه قیمت ارز الان نسبت به قیمتی که باید باشد بسیار بالاتر است گفت: الحمدالله الان نسبت به همان زمان قیمت ارز حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد و فاصله بین بازار و نیما مقداری نزدیک‌تر شد.

واعظی با تاکید بر اینکه نه این قیمت ارز و نه شرایط فعلی ما را راضی می‌کند گفت: ما با هم می‌توانیم مشکلات موجود را حل کنیم به شرطی که به هم کمک کنیم چرا که نه دولت و نه بخش خصوصی به تنهایی قادر نیستند همه مشکلات و شرایط را برطرف کنند ولی با همراهی و انصاف می‌توان همه این مشکلات را برطرف کرد.

وی سیاست دولت را آرامش دادن به اقتصاد و اجتماع دانست و گفت: دولت به دنبال آن است که با همه محدودیت‌های موجود، کارآفرینان و تجار ما بتوانند با خارج کار کنند البته کار کردن با خارج در شرایط فعلی سخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شمام جایگاهت خیلی خیلی بالاتر از جایگاه واقعیته

      پاسخ ها

      • AMILANO ZAPATA

        روحانی من فردا سر کار میایم این واعظی را انجا‌نبینم
        همین الان‌ایشان را به‌کارگزینی معرفی کنید.

    • بدون نام

      الکی نگو نرخها خیلی خوبه جنسها ارزونه هیچ فشاری روی مردم نیست فکر کنم تازه از خواب بیدار شده ای معاون حسن خان

    • اقدم

      فقط میتونم بگم بی شرف

    • بدون نام

      وای خیلی خرگوشی خودت فهمیدی

    • بدون نام

      عه ؟!!!!! کجا بودی تا حالا؟!

    • سید حسن

      مسئولین خیلی بی حیا هستند!

    • علی

      بازی با قیمت دلار فریب مردم است آنوقت که دلار شد چهار برابر قیمتها هم چهار برابر و بیشتر شد حالا که دلار شده 11تومان هیچ چیزی ارزان نشده بلکه هر روز گرانتر هم میشود و این یعنی این مصیبتها را خود حکومت ایجاد میکند و دلار و تحریم بهانه است با بی ارزش کردن پول چاله های خودتان را پر میکنید و مردم را فقیرتر

    • بدون نام

      خاک تو سرت ارز ۵۰۰ درصد رفت بالا ، حالا میگی ۴۰ درصد کاهش داشته .

    • علی

      جناب واعظی تحلیل ترامپ در ماندن ایران در برجام در پی اطمینان رییس جمهور روحانی این بود که ایران هرگز از آن خارج نخواهد شد' دیدیم. . می بینیم. . و خواهیم دید که در جا خواهیم زد تا 1400.

    • mehdi...3424

      باز میخواین ببرین بالا باز جایی کسری آوردین میخواین با این ترفند پرش کنید فکرش و بکن روزی روزگاری تو کتابای تاریخ شما بشین درس عبرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخهه. خوب بیارین پاین نه که دوباره نقشه دارین ببرین بالا

    • بدون نام

      تو نه وزیر اقتصادی نه رییس بانک مرکزی
      ولی به فکر انتخاباتی . دم انتخابات یادتون میافته که تورمی هم هست

    • موسوی

      باز هم تو نظر دادی؟ عجب ادمی هستیا،،، از بی لیاقتی خودتونه که نرخش ایقد رفته بالا،،،، این هنر ت هست با افتخار میگی،،،، لعنت به دولت بی لیاقتت

    • بدون نام

      قیمت واقعی ارز 2000 تومان است اما دولت به علت ناتوانی در تولید ثروت ، ساده ترین راه را انتخاب کرده و هروقت با کمبود بودجه مواجه شد فوری قیمت ارز را افزایش میده

    • بدون نام

      جالبه که تمام هزینه ها را با دلار و یورو محاسبه میکنن و حقوق مردم فلکزده را با ریال . علی برکت الله به این مدیریت و کشورداری

    • AAAAAAAAAA

      اخه جواد تو مگه رئیس بانک مرکزی هستی که در رابطه با دلار صحبت میکنی

    • بدون نام

      حتما سواد نداری دلار هزارتومان شد ولش کن سه هزارتومان بود دولت را تحویل گرفتید حالا بگید دلار چهل درصد پائین اومده یا صد درصد میشه شش هرارتومان بالارفته حق داره اقای قراعتی اونم فهمیده هنوز بیسوادی تو مملکت ریشه کن نشده ثبت نام نهضت از اول مهر شروع شده جهت دولتمردان بیسواد

    • مم

      خدا لعنتتون کنه همین

    • خسته

      سرکوب مجدد با عناوینی این چنین -شیوه مدیریت ایرانی!!!!!

    • بدون نام

      سلام.. سخن بدون دلیل و مدرک . باد هواست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج