۹۲۷۰۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

حاشیه: تصویر «آیدین آغداشلو» در تلویزیون

شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران در یکی از برنامه های روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ درباره ارزش و اهمیت یک نسخه بسیار نفیس قرآن با آیدین آغداشلو هنرمند سرشناس و جهانی ایران گفت و گو کرد.

عصر ایران: شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران در یکی از برنامه های روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ درباره ارزش و اهمیت یک نسخه بسیار نفیس قرآن با آیدین آغداشلو هنرمند سرشناس و جهانی ایران گفت و گو کرد.

این که کارشناس تاریخ هنر درباره یک اثر هنری اظهار نظر کند امر عجیبی نبود. وجه قابل توجه این بود که چهره این هنرمند مستقل، پس از مدت ها از تلویزیون دیده می شد.

پیش تر البته شبکه مستند نیز بخش هایی از مجموعه بسیار تحسين‌شده و خاطره‌انگيز «به سوي سيمرغ» ساخته حميد سهيلي در سال ۱۳۶۲ را پس از۳۰ سال دوباره پخش کرده بود که متن آن را آیدین آغداشلو نوشته و گوینده گفتار متن هم خود اوست. برنامه ای درباره نگارگران ایرانی که در جای جای ایران سراغ موزه ها و کتابخانه ها و حتی خانه ها رفته بود اما تصویر هنرمند را نخستین بار بود که تلویزیون رسمی نشان می داد.

(به سوی سیمرغ، روايتي متفاوت از تاريخ نقاشي ايران را به تصوير مي‌كشد و فراز و فرودهاي اين هنر را در تاريخ تمدن‌هاي مختلف ايراني، نقش دوره‌هاي تاريخي بر هنر نقاشي و همچنين طرح‌ها و مواد مورد استفاده در هنر نقاشي را مورد بررسي قرار مي‌دهد و از مجموعه هایی است که تاریخ مصرف ندارد و بارها می توان به تماشای آن نشست.)

جالب این که به رغم پخش صدا و تصویر آیدین آغداشلو از شبکه های مستند و قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی و آن هم به تازگی در مقام اظهار نظر درباره نسخه نفیس قرآن از شبکه قرآن، روزنامه کیهان روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه گفت و گوی یک روزنامه جدید الانتشار با این هنرمند شاخص و جهانی درباره برپایی اولین نمایشگاه انفرادی او را یکی از بهانه های حملات خود ساخته و مطابق عادت مالوف از آغداشلو با عنوان همکار دفتر فرح پهلوی یاد کرده است.

علت حملات دوباره به این هنرمند شاید این باشد که آغداشلو به صرف کار هنری و کارشناسی هنر بسنده نمی کند و اهل فکر هم هست و گاهی آنچه را که می اندیشد به روی کاغذ می آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • eli

      ما که تصویر ندیدیم اگه دیدین به جی میلمون بفرستین

    • بدون نام

      كيهان با خودشم درگيري داره! اينكه مطلب جديدي نيست.به اميد گل گرفتن و بستن در هرزنامه كيهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج