۹۲۷۱۴۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رویارویی لیورپول و سیتی در آنفیلد

حساس‌ترین جدال این هفته لیگ برتر جزیره و به نوعی مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ امشب به وقت تهران بین دو تیم لیورپول و منچسترسیتی در آنفیلد برگزار می‌شود.

فرهیختگان: حساس‌ترین جدال این هفته لیگ برتر جزیره و به نوعی مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها از ساعت ۲۰ امشب به وقت تهران بین دو تیم لیورپول و منچسترسیتی در آنفیلد برگزار می‌شود. رقابت نزدیک دو تیم در فصل گذشته که درنهایت با قهرمانی شاگردان پپ گواردیولا به پایان رسید امسال نیز ادامه دارد و این بار فعلا قرمزها هستند که صدر جدول را در اختیار دارند و این دیدار می‌تواند حداقل تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را مشخص کند. لیورپولی‌ها فعلا با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به حریف رده دومی در صدر جدول قرار دارند اما قطعا این فاصله تا پایان فصل دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

رویارویی لیورپول و سیتی در آنفیلد

بهترین رقیب پپ

برتری در این دیدار خانگی می‌تواند کلوپ و شاگردانش را تقریبا دست نیافتنی کند و با توجه به روند خوبی که در این فصل داشته‌اند هواداران این تیم را به کسب قهرمانی لیگ پس از 30 سال بسیار امیدوار می‌کند. کلوپ اگر بتواند در این دیدار برابر سیتی پیروز شود با 8 برد در 17 رویارویی مقابل گواردیولا تبدیل به بهترین مربی در تقابل‌های رودررو با پپ خواهد شد. هر دو مربی در 16 مصاف قبلی خود هفت برد کسب کرده‌اند و دو بازی نیز با تساوی پایان یافته است.

قرمزها این فصل را با هشت برد پیاپی در لیگ آغاز کردند اما درنهایت با تساوی برابر منچستریونایتد روند پیروزی‌های آنها قطع شد و البته در دو دیدار بعدی نیز به برد رسیدند. لیورپول در سه بازی اخیر به سختی توانسته برابر حریفان به پیروزی برسد. آنها ابتدا در دیداری عجیب و جذاب در جام اتحادیه برابر آرسنال به تساوی 5 - 5 رسیدند و درنهایت در ضربات پنالتی پیروز شدند. سپس در مصاف با استون‌ویلا در آخرین دقایق و به سختی شکست را با برد 2 بر یک عوض کردند و در لیگ قهرمانان نیز در خانه مقابل خنک بلژیک 2 بر یک بردند.

کلوپ برای این دیدار جوئل ماتیپ، ژردان شقیری و ناتان کلاین را در اختیار ندارد اما ویرجیل فن‌دایک، مدافع هلندی و تاثیرگذار این تیم که هفته گذشته دچار مصدومیت شده بود به این بازی خواهد رسید. سرمربی آلمانی درباره او می‌گوید: «دلیل غیبت ویرجیل در تمرین مسائل دیگری بود و او قطعا به بازی با سیتی می‌رسد. بیماری هندرسون نیز بهبود یافته و او نیز می‌تواند در این دیدار به میدان برود. ماتیپ هم مثل سقیری و کلاین جزء غایبان ما خواهند بود. برای این بازی باید بهترین نمایش خود را ارائه دهیم و در بهترین فرم خود باشیم.»

شایعه تمایل لیورپول برای خرید کلیان امباپه یکی از اخبار جالب روزهای اخیر بود که البته کلوپ آن را تکذیب می‌کند: «خرید چنین بازیکنانی بسیار دشوار است. به عقیده من در شرایط فعلی هیچ باشگاهی توان خرید امباپه از پاری‌سن‌ژرمن را ندارد. قطعا از نظر فوتبالی دلیلی برای نخریدن او وجود ندارد اما بحث اصلی در این‌باره پول است. قطعا هیچ‌شانسی برای خرید او نداریم.»

دو تیم 19 ماه پیش در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که دیدار آنها در آنفیلد با حمله هواداران عصبانی لیورپول به اتوبوس سیتی همراه بود و حالا این بار پلیس این شهر به دنبال این است که با دقت اوضاع را رصد کرده و از هرگونه درگیری جلوگیری کند. پلیس مرسی‌ساید در بیانیه‌ای اعلام کرده درصورت هرگونه اقدام تحریک‌آمیز با مسببان برخورد قاطعی انجام خواهد شد و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت بازی به کار خواهد بست.

بحران مصدومیت

در سوی مقابل سیتی که فصل پیش درنهایت با 2 امتیاز برتری نسبت به حریف از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد، فصل جدید را چندان مقتدرانه آغاز نکرده و پس از تنها 11 بازی یک تساوی و دو شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است. گواردیولا این فصل مشکلات زیادی بابت مصدومیت ستاره‌هایش به‌خصوص در فاز دفاعی داشته و بدترین خبر برای او در چند روز اخیر آسیب‌دیدگی ادرسون، سنگربان برزیلی این تیم است که برابر آتالانتا در بین دو نیمه تعویض شد و به این بازی نخواهد رسید.

رودری، داوید سیلوا، زینچنکو، لروی سانه و امریک لاپورته دیگر غایبان نامدار سیتی برای این دیدار هستند که مشکلات سرمربی اسپانیایی برای این دیدار را افزایش داده است.گواردیولا برای این دیدار کلودیو براوو را درون دروازه تیمش قرار خواهد داد و جالب اینکه این نخستین بازی او در لیگ برتر از ماه می ‌2018 است.

گواردیولا درباره براوو می‌گوید: «چرا باید درباره استفاده از او تردید داشته باشم؟ باید به او احترام بگذاریم چراکه پیش از این افتخارات زیادی کسب کرده و قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را نیز در کارنامه‌اش دارد. مسلما او می‌تواند نمایش خوبی در این مسابقه داشته باشد. ما با کلودیو قهرمانی جام اتحادیه شدیم و تجربه بالایش به کمک تیم خواهد آمد. اینکه یک بازیکن مرتبا در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد دلیلی بر ضعف او نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج