۹۲۷۱۷۲
۵ نظر
۵۸۰۵
۵ نظر
۵۸۰۵
پ

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

تویوتا رایز (Toyota Raize) معرفی شد. شرکت تویوتا از جدیدترین کراس اوور خود در ژاپن رونمایی کرد. اخیرا تصاویر جاسوسی متعددی از خودرو تویوتا رایز منتشر شده بود، اما حالا این غول خودروسازی جهان به صورت رسمی از کراس اوور جدید خودرو پرده برداشت.

وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: تویوتا رایز (Toyota Raize) معرفی شد. شرکت تویوتا از جدیدترین کراس اوور خود در ژاپن رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور ژاپنی آشنا خواهیم شد.

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

اخیرا تصاویر جاسوسی متعددی از خودرو تویوتا رایز منتشر شده بود، اما حالا این غول خودروسازی جهان به صورت رسمی از کراس اوور جدید خودرو پرده برداشت.

این خودروساز ژاپنی کراس اوور جدید خود را بر اساس پلتفرم جدید DNGA دایهاتسو طراحی کرده است که در واقع مدلی اقتصادی از پلتفرم TNGA تویوتا محسوب می‌شود. به کمک این پلتفرم، وزن بدنه سبک بوده و در عین حال از استحکام بسیار خوبی بهره می‌برد و به همین دلیل هندلینگ مناسب و سواری راحتی را ارائه می‌دهد.

مشخصات تویوتا رایز

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

طول تویوتا رایز ۳.۹۹۵ میلی‌متر، عرض آن ۱.۶۹۵ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۱.۶۲۰ میلی‌متر است، از این رو این کراس اوور از تویوتا C-HR کوچک‌تر است. با وجود ابعاد کوچک این خودرو، اما از نظر فضای بار و فضای داخلی در کلاس خود پیشرو به شمار می‌رود. این خودرو در حالت عادی دارای ۳۶۹ لیتر حجم صندوق بار است و این میزان با خواباندن صندلی‌های عقب افزایش پیدا می‌کند. همچنین کابین این خودرو نیز از محفظه‌های متعددی برای قرار دادن اشیای مختلف بهره می‌برد.

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

تویوتا رایز از یک موتور ۱ لیتری بنزینی ۳ سیلندر توربوشارژ برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه در سرعت‌های پایین دارای شتاب‌گیری قدرتمند و روان است و در سرعت‌های بالا نیز مصرف سوخت پایین و عملکرد آرامی را به همراه دارد.

قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT با دو حالت (D-CVT) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این گیربکس از تسمه و چرخ دنده برای افزایش راندمان استفاده می‌کند. گفتنی است تویوتا برای نخستین بار از گیربکس دایهاتسو در محصولات خود بهره می‌برد.

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

برای کراس اوور جدید تویوتا سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز ارائه می‌شود که برای آن نام کنترل پویای گشتاور در نظر گرفته شده است. این سیستم در زمان شروع حرکت خودرو در جاده‌های لغزنده، گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت متوسط برای مدل‌های دیفرانسیل جلو ۵.۴ لیتر و برای مدل چهار چرخ محرک حدود ۵.۷ لیتر است.

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

شرکت تویوتا برای این کراس اوور پکیج ایمنی دستیار هوشمند نیز ارائه کرده است که شامل سیستم جلوگیری از اشتباه در شروع حرکت با کنترل ترمز، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ردیابی در همه سرعت‌ها، ترمز جلوگیری از برخورد و دستیار پارک هوشمند پانوراما است. تویوتا رایز در سه تیپ مختلف در ژاپن عرضه می‌شود که قیمت آن حدود ۱ میلیون و ۶۷۹ هزار ین برابر با ۱۴ هزار و ۴۲۰ دلار است.

تصاویر تویوتا Raize

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

تویوتا رایز؛ با کراس‌اوور جدید تویوتا آشنا شوید

منبع: carscoops

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظاهر حالبی نداره و مشخصاتش هم چنگی به دل نمیزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره قیافش چرت و پرت، قدیمی و شلوغه
        نسبت به سی اچ آر طراحیش زشت و تکراریه

    • سهیل

      تقریلا شبیه تم وی ام x33

    • بدون نام

      ۱۴۴۲۰ دلار

    • رضا

      با این قیمت حرف واسه گفتن زیاد داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج