۹۲۷۲۲۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مناجاتی: مربی ایرانی برای دلالان صرف ندارد

سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان مهدی مناجاتی سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی بود و با او درباره مشکلات به وجود آمده برای پرداخت قرارداد خارجی های فوتبال گفتگو کند.

ایلنا: سعید اکبری امروز در این برنامه میزبان مهدی مناجاتی سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی بود و با او درباره مشکلات به وجود آمده برای پرداخت قرارداد خارجی های فوتبال گفتگو کند. مناجاتی در ابتدا گفت: در همین تلویزیون خودمان مسابقات و تمرین های مربیان خارجی بزرگ را هر روز نشان می دهد و بچه مدرسه ای کوچک آنقدر با تکنیک و با فکر است که همان حرکتی را که شب قبل رونالدو انجام داده او صبح انجام می دهد. یعنی اینقدر هوش ایرانی بالا است.

وی افزود: یکی از ایراداتی که ما آن موقع می گرفتیم از جمله دوستانی چون علی دوستی، غلام پیروانی، حمید بابازاده و... خیلی زحمتکشان دیگر که سر تیم ملی جوانان زحمت می کشیدند این بود که ما همه چیز را در این مملکت داریم.

مناجاتی درباره بحران دلار اظهار کرد: وقتی قرارداد داریم حق با خارجی ها است اما وقتی ما در ایران نیروهای خوبی داریم چرا باید از مربیان خارجی که در سطح جهان هم به آن صورت مقام و کلاس بالایی ندارند استفاده کنیم؟ دلالان بر مبنای ارتباطاتشان با باشگاه ها، فدراسیون و روابطشان این مربیان خارجی را می آورند. زمانی که ما جوان بودیم همه در کنار هم بازی های خارجی را نگاه می کردیم یا در سینماها خلاصه بازی های جام جهانی را پخش کردند که چقدر هم مخاطب داشت.

وی تصریح کرد: آوردن مربیان خارجی بزرگترین اشتباه است. کلاس هایی که خود فدراسیون فوتبال با عناوین آ و ب و دال و.. می گذارد پس چیست؟ ما حروف الفبا را تا آخر گذرانده ایم. پس چرا باید فوتبالمان را دست خارجی ها بدهیم؟ مربی خارجی که تازه باید حرف بزند و دیگری ترجمه کند بهتر می تواند با بازیکنان رابطه برقرار کند یا مربی ایرانی؟ ما صد در صد باید به مربیان ایرانی بها بدهیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در پاسخ به اکبری که به قهرمانی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره ای با مربی ایرانی اشاره می کرد، یادآور شد: مربیان ایرانی اقلا یک عرق ملی دارند که مربیان خارجی حتی آن را بو نکرده اند. همیشه تیم های ملی و باشگاهی ما با مربیان ایرانی موفق شده اند اما برای آورنده ها صرف نمی کند و برای دلال از ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون قرارداد مربی ایرانی چیزی به دست نمی آید. مربی خارجی می آورند که در محله اش هم فوتبال بازی نکرده اما با تبلیغات به ایران می آید. این را بچه ۱۲ ساله در کوچه هم می داند! اما رییس فدراسیون یا مسئولی که موظف به تعیین تکلیف است ضعیف عمل می کند.

مناجاتی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال سالیان سال است کلاس هایی برگزار کرده که مربیان ایرانی در آن شرکت کرده اند و احتیاجی نیست مربی خارجی بیاورند. ما ایرانی ها عرق ملی و وطن پرستی داریم و دلی که برای بچه ته نازی آباد می سوزد برای مربی ایرانی است نه مربی خارجی که فقط منتظر است ساعت کاری اش تمام شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر با حاشیه سازی های سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تیم ملی مقابل عراق هم مثل بحرین نتیجه نگیرد، اذعان کرد: فدراسیون فوتبال دخیل است که برای ورزش تعیین تکلیف می کند و باید جواب بدهد. زمانی که ما بچه بودیم از مستر سوچ یا رایکوف یا مربیانی که بعدها آمدند همچون استانکو و دوستان دیگر مربی خارجی در ایران داشتیم. آن موقع رادیو و تلویزیون ۶ کانال داشت اما الان ۲۳ ساعت در روز فوتبال پخش می شود و بچه های ما می خواهند ادای بازیکنان تیم برزیل را دربیاورند و خیلی باهوش هستند.

این فوتبالیست پیشکسوت در واکنش به سوال نظرسنجی دیروز برنامه که نشان می دهد افکارعمومی خواهان مربیان ایرانی هستند، بیان کرد: اگر تاریخ فوتبال را در نظر بگیرید همیشه مربیان ایرانی عامل موفقیت بوده اند. برآورد کنید مربیان خارجی در کاخ مرمر با حقوق بالا بازی می کند، اما مربی ایرانی پول تاکسی هم نداشت اما عرق ملی داشت و دلش به حال مملکت می سوخت اما از قِبل مربی ایرانی که چیزی گیر دلالان نمی آید.

مناجاتی درباره تقصیر مدیران درباره عدم پرداخت دستمزد مربیان خارجی و مشکلاتی که پیش می آید، گفت: مدیران صد در صد مقصرند. سلسله مراتب و تخصص دیگر درباره مدیران صدق نمی کند و بر اساس روابط از بقچه مدیر درمی آید. مدیر دنبال این است که از باشگاه چقدر می تواند پول دربیاورد اما فکر این نیست که مدیر یک باشگاه بزرگ مملکت شده و باید از تیم های پایه نونهالان شروع کند و بعد به تیم های بزرگسال برسد. بلکه به دلالانی که تعدادشان از کوپن فروشهای میدان بهارستان بیشتر شده است رجوع می کند. دلالان مربیان را حرفه ای می کنند که با فدراسیون چطور صحبت کنند و... افسوس که ما در مملکتمان غذای آماده ای داریم که نمی گذارند خودمان از این غذا استفاده کنیم و آن را به خارجی ها می دهند. البته در گذشته رایکوف و مسترسوچ وضع فوتبال ما را بالا برده اند.

وی در پاسخ به اینکه چرا استراماچونی بعد از عملکرد خوب در استقلال و نتیجه گرفتن باشگاه را تهدید می کند؟ تصریح کرد: وقتی مربی خارجی می آورند، دلالی که او را می آورد حرفه ای ترین آدمی است که می داند در ایران بزرگ چه چیزی حاکم است و از طریق تماشاگران و مدیریت باشگاه به خواسته هایشان می رسند. زمانی که ما برای تیم ملی انتخاب شدیم، بزرگانی مثل مرحوم رنجبر، همایون بهزادی و خیلی های دیگر که کوچکشان من مهدی مناجاتی و علی پروین و دیگر جوانان بودیم، حضور داشتند. وقتی آن خارجی ها آمدند ما فقط یک کانال داشتیم که ساعتی هم فوتبال می داد اما حالا همه فوتبالهای مطرح در تلویزیون ما نشان داده می شود. من آن زمان در تیم ملی با همکارانم به شهرستانها می رفتیم و در برنامه های محلی شرکت می کردیم تا بازیکنان را ببینیم و برای تیم انتخاب کنیم و مردم هم راضی بودند.

مناجاتی در پاسخ به اینکه آیا استیلی با تیم امید به المپیک می رسد، گفت: شروع فوتبال استیلی در تیم پاس بود. من مربی پاس بودم و او یکی از بازیکنان موثر و بااخلاق بود. من فکر می کنم او صد در صد موفق می شود چون ایرانی است و فارسی صحبت می کند. او سالها کار کرده است و دوره چندین مربی را دیده است. او مثل خیلی از فوتبالیست ها عملی آموزش دیده اما برخی از این آقایان حتی روپایی نمی توانند بزنند. او با بهترین مربیان داخلی و خارجی کار کرده است و او را با مربی مقایسه کنید که بر مبنای تاریخچه ای که روی کاغذ می آورد او را قبول می کنیم.

وی با بیان اینکه یک موی گندیده ایرانی شرف دارد به تمام مربیان خارجی که این آقایان به به و چه چه شان را می کنند، در پاسخ به اینکه کدام یک از مربیان داخلی در قد و قواره تیم ایران هستند، تصریح کرد: همه شان را باید کمک کنیم. مردم همیشه مشوق مربیان ایرانی بودند و این مربیان همیشه عامل موفقیت بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.همین طوز است.انشاالله که مربی های ما خصوصا برای تیم ملی ایرانی باشند.

    • بدون نام

      اشکال اینجاست که ایرانی حسادت داره و اگه هموطنش مربی تیم ملی بشه باتمام وجود کاری میکنه که از نردبان بندازدش پایین.بعدشم ایران فقط باخارجیها به جام جهانی رفته.آقای مهاجرانی هم که لیگ ایران مربیگری نکرده یجورایی خارجی حساب میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهاجرانی اون موقه خارج بوده؟؟؟بعدش اون زمان از اسیا یک تیم میرفت الان ۵ تیم،هر مربی ایرانی رو بزارن ایران میره جام جهانی البته به شرطی که امکاناتی که واسه خارجیا از جمله کیروش مهیا میکردن واسه ایرانی هم مهیا کنن،این همه پول که به خارجیا میدن هزینه زیر ساخت و پایه کنن

    • بدون نام

      بزرگترین مشکل مربی ایرانی سفارش پذیری است ،

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      آره آره استیلی عالیه.‌حتما یه سری هم ب کارنامه مربیگریش بزن .‌ توهرتیمی بوده اون تیمو کاندید سقوط کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج