۹۲۷۲۳۳
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

ابراهیم فیاض: در دادگاه از اظهاراتم دفاع می‌کنم

اظهارنظر‌های متفاوتی نسبت به موضوع ترویج چندهمسری طی روز‌های گذشته در جامعه صورت گرفت، اما در این بین ترکش این مساله به ابراهیم فیاض استاد دانشگاه و جامعه‌شناس برخورد کرد. مصاحبه فیاض در خصوص ترویج چندهمسری در قم موجب شد تا جمعی از مردم قم از وی به دادستانی قم شکایت کنند و دادستانی نیز از تشکیل پرونده برای فیاض خبر دهد.

آرمان ملي- حميد شجاعي: اظهارنظرهاي متفاوتي نسبت به موضوع ترويج چندهمسري طي روزهاي گذشته در جامعه صورت گرفت، اما در اين بين ترکش اين مساله به ابراهيم فياض استاد دانشگاه و جامعه‌شناس برخورد کرد. مصاحبه فياض در خصوص ترويج چندهمسري در قم موجب شد تا جمعي از مردم قم از وي به دادستاني قم شکايت کنند و دادستاني نيز از تشکيل پرونده براي فياض خبر دهد. اين استاد دانشگاه در مورد شکايت از وي و تشکيل پرونده مي‌گويد: «خبر شکايتم را در خبرگزاري‌ها ديدم و بايد بروم در دادگاه جوابگو باشم». بايد به انتظار نشست و ديد سرانجام پرونده شکايت از فياض به کجا خواهد انجاميد.

کارگاه‌هاي چندهمسري با کدام هدف؟

چندي است که تبليغاتي تحت عنوان کارگاه‌هاي آموزش چندهمسري آن هم در صداوسيما حاشيه‌ساز شده و افراد متفاوتي نيز نسبت به آن موضع‌گيري داشته‌اند. همين حرکت باعث شده که اين موضوع به سوژه داغ فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي بدل شود و پوسترهاي اين کارگاه دست به دست در فضاي مجازي بچرخد. بسياري معتقدند که ترويج چنين موضوعي آن هم در سطح جامعه موجب هدف گرفتن کانون خانواده و سست شدن پايه‌هاي آن است. ترويج چندهمسري و مرتبط دانستن آن به شادي خانواده‌ها باعث شده موضع‌گيري‌هاي زيادي را در اين مورد شاهد باشيم که در شرايط فعلي که جامعه در تنگناهاي اقتصادي و معيشتي رنج مي‌برد و شرايط براي ازدواج جوانان فراهم نيست چرا بايد چنين مسائلي در جامعه تبليغ و ترويج شود. مشخص نيست که اين مساله با کدام رويکرد در جامعه ترويج شده و صداوسيما چرا اجازه پخش برنامه دراين ارتباط داده است که جاي تامل دارد. جالب اينکه موسسه حيات حسنا در قم مسئوليت برگزاري چنين کارگاه‌هايي را دارد و اين کارگاه‌ها در تهران نيز تشکيل شده ‌است.

ماجراي يک مصاحبه

سه‌شنبه گذشته بود که ابراهيم فياض جامعه شناس در خصوص چندهمسري در جامعه و نگراني جامعه از اين مساله اظهار داشت: «اين رويه زمينه‌ساز اشاعه فحشا در جامعه است.» اين اظهارات فياض با واکنش‌هاي بسياري همراه بود و بازتاب گسترده‌اي هم در رسانه‌هاي خبري داخلي و خارجي داشت. هرچند که پس از گذشت يکي دو روز بازتاب ناخوشايند آن براي فياض اتفاق افتاد و موجب شکايت از وي شد.

شکايت و تشکيل پرونده

پنجشنبه گذشته جمعي از مردم قم در نامه‌اي به حجت‌الاسلام غريب دادستان قم از ابراهيم فياض جامعه‌شناس و استاد داشگاه به دليل توهين، افترا، تشويش اذهان عمومي و نشر اکاذيب نسبت به قم شکايت کردند. در بخشي از اين نامه آمده‌است: «آقاي ابراهيم فياض با نسبت صريح دادن امر فاحشگي به زنان محجبه قمي بدون مقيد و محدود کردن موضوع مرتکب موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامي شده و چون در اين گفت‌وگو بدون رساندن هدفي فقط به فاحشگي زنان ناشي از عملکرد آقايان در قم اشاره نموده، لذا قصد اضرار به مردم عفيف و شهيدپرور قم با اظهارات کذب و خلاف ‌حقيقت داشته که مصداق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامي است. به علت تشويش اذهان عمومي و ناامن کردن فضاي ذهني مومنين ايران نسبت به مردم شريف قم، براي نامبرده تقاضاي اشد مجازات را دارد. پس از انتشار اين نامه علي‌اصغر سلطاني معاون دادستان قم با اشاره به اظهارات حاشيه‌ساز فياض نسبت به شهر قم گفت: «پيرو گزارش‌ها و شکايات واصله تشکيل پرونده قضائي براي اين فرد تشکيل شده ‌است.»

در دادگاه پاسخ مي‌دهم

اين جامعه‌شناس پس از منتشر شدن خبر شکايت از او اظهار داشت: صحبت‌هايم را دادگاهي کردند، بايد بروم و در دادگاه جوابگو باشم. برنا نوشت؛ ابراهيم فياض اظهار کرد: خبر شکايتم را در خبرگزاري‌ها ديدم. وي در اين خصوص که اظهاراتش بر چه اساس بوده گفت: صحبتي‌است که کرده‌ام، در دادگاه جوابگو هستم و تا زمان دادگاه صحبتي نخواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر بد گفته حالا زنها که هیچ این وسط مردان هیز را بگو قند تو دلشون آب میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همش فیلم

      • بدون نام

        این همش فیلم

    • بدون نام

      مرده شور ریحت وقیافه امثال تو ببرند با دفاعت

    • خاسر

      مرد ایرانی تا وقتی که صیغه چندساعتی درکشور هست و سفرهای مستمر به تایلندداردهیچ وقت تن به ذلت چند همسری نمی دهدوبه بانوی اولش خیانت نمیکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج