جاباما
۹۲۷۳۱۹
۴۹ نظر
۵۰۱۱
۴۹ نظر
۵۰۱۱
پ

یک فعال زنان مطرح کرد:

در چندهمسری به دنبال پریانِ دریایی می‌گردند

یک فعال زنان گفت: سوال اساسی این است که آیا آقایان طالب چندهمسری، در گزینش همسر دوم می‌خواهند در جهت رفع مشکلات جدی زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار عمل کنند یا همچنان به دنبال پریان دریایی زیبارو می‌گردند؟

خبرگزاری ایسنا: الهه موالی‌زاده اظهار کرد: طبق آمار مرکز آمار جمعیت ایران در سال ۹۵، جمعیت مردان ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار نفر و تعداد زنان ۳۹ میلیون و ۴۲۸ هزار زن بوده است بنابراین جمعیت مردان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیشتر از زنان است.

وی افزود: همچنین جمعیت بالای ۱۰ سال مردان مجرد، ۱۱ میلیون و ۵۵۷ هزار نفر و ۸ میلیون و ۵۹۶ هزار زن مجرد بالای ۱۰ سال که هنوز ازدواج نکرده‌اند در سطح کشور وجود دارد که با تفریق این دو رقم در می‌یابیم در مجموع آمار جمعیت مردان مجرد ایرانی ۳ میلیون نفر بیش از جمعیت زنان مجرد ایرانی است.

این فعال حوزه زنان در پاسخ به طرح موضوعی که می‌گوید تعداد زنان مجرد بیشتر از مردان است، گفت: با احتساب جمعیت زنان یا مردانی که پیش از این ازدواج کرده و طلاق گرفته‌اند یا همسرشان فوت کرده‌ است، تعداد مردان فاقد همسر به ۱۲ میلیون و ۳۰۳ هزار نفر و تعداد زنان فاقد همسر به ۱۱ میلیون و ۷۱۸ هزار نفر رسیده است یعنی اگر همه مردان فاقد همسر بالای ۱۰ سال و زنان بالای ۱۰ سال فاقد همسر را در نظر بگیریم و ازدواج کنند، همچنان ۵۹۴ هزار مرد بدون همسر باقی می‌ماند بنابراین ادعای این موضوع که تعداد زنان مجرد بیشتر از مردان مجرد است، باطل است.

موالی‌زاده بیان کرد: بر اساس این آمار، جمعیت مردانی که همسر خود را طلاق داده‌اند یا همسرشان فوت کرده است ۴۰۰ هزار نفر و جمعیت زنانی که مطلقه یا بیوه هستند ۷۱۳ هزار نفر بوده است. نکته جالب این است که این مردان حتی با داشتن فرزند، از بین زنان مجرد جوان‌تر از خود، همسر انتخاب می‌کنند و زنان مطلقه و بیوه بالای ۳۵ سال شانس اندکی برای ازدواج دارند. بدیهی است که این زنان با داشتن فرزند، هیچ شانسی برای ازدواج ندارند.

وی ادامه داد: مردان ۵۰ ساله حتی با داشتن فرزند، ازدواج با زن بیوه یا مطلقه مثلا ۳۷ ساله را رد می‌کنند و به دنبال طراوت و زیبایی دختران مجرد می‌روند.

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: به دلیل اینکه مردان در ازدواج بعدی از بین زنانی که شرایط مشابه خود را دارند، همسر انتخاب نمی‌کنند؛ تعداد زنان مجرد مطلقه و بیوه بیشتر از مردان است.

موالی‌زاده گفت: با توجه به این نوع همسریابی مردان، وضعیت زنان بی‌سرپرست و یا سرپرست خانوار که مشکل عمده جامعه امروزی هستند، چه خواهد شد؟

وی بیان کرد: سوال اساسی این است که آیا آقایان طالب چندهمسری، در گزینش همسر دوم می‌خواهند در جهت رفع مشکلات جدی زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار عمل کنند یا همچنان به دنبال پریان دریایی زیبارو می‌گردند؟

این فعال حقوق زنان تصریح کرد: داشتن همسران متعدد چنانچه به دلایل قاطع و قانونی نباشد، از مرد چهره‌ای بی‌مسئولیت‌، هوسران و شهوت‌ران می‌سازد. این مردان نه ‌تنها نزد همسر و خانواده خود بلکه در جامعه هیچ اعتباری نخواهند داشت.

موالی‌زاده گفت: این مردان برای همسر دوم نیز مأمن و تکیه‌گاه مطمئنی نخواهند بود زیرا ممکن است در آینده مجددا به سراغ ازدواج مجدد برود.

وی عنوان کرد: همچنین فرزندان چنین پدری هرگز نمی‌توانند به مردان اطمینان داشته باشند و به علت داشتن خانواده‌ای ناآرام و گسیخته، دچار مشکلات روحی، روانی و اجتماعی فراوانی خواهند شد بنابراین معتقد هستیم تعدد زوجات، کلاه شرعی است که مردان می‌خواهند بر سر زنان جامعه بگذارند و به هیچ وجه در ساختن جامعه‌ای سالم کمکی نخواهد کرد.

این فعال حوزه زنان گفت: طرح موضوع چندهمسری در جهت رواج هوسرانی مردان است و می‌تواند موجب بی‌بند و باری جنسی و ناامنی جنسی برای فرزندان و زنان خانواده شود.

موالی‌زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بحث چندهمسری را رد کرده‌اند و عنوان کرده‌اند این موضوع جامعه‌ای نامتعادل می‌سازد و به امنیت زنان و خانواده خدشه وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: باید از مسئولین سوال کرد چرا باوجود اینکه دختران حدود ۶۳ درصد ورودی دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند اما آمار زنان بیکار بیشتر از مردان است؟ در این خصوص توضیح داده می‌شود که اگر مردان به کار گرفته شوند، آمار ازدواج بالا می‌رود. آیا واقعیت در جامعه چنین است؟

این فعال حقوق زنان بیان کرد: وقت آن رسیده است که سیاست تسهیل ازدواج به تغییر ارزش‌های همسرگزینی مردان معطوف شود. مردان مجرد که همسرشان فوت کرده یا طلاق گرفته باید به این باور برسند که با زنان هم‌سن و دارای شرایط مشابه ازدواج کنند.

موالی‌زاده عنوان کرد: از سوی دیگر باید فرهنگ تسهیل ازدواج را در خانواده گسترش داد و شرایط برای جوانان آسان‌تر شود. همچنین به جای برگزاری مراسم و سنت‌های غلط پرزرق و برق، باید کمک کنند جوانان با آرامش بیشتری به ازدواج بیاندیشند و عمل کنند.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزان و مسئولین کشور باید به فکر راهکارهای افزایش تامین اجتماعی، تامین مسکن ارزان، ایجاد شغل و راه‌های دیگر برای سه میلیون جوان مجرد باشند نه اینکه نگران ازدواج مجدد متاهلین تنوع‌طلب باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد مقدم

      فقط هوس بازیست ! می خواهند همواره زن جوان داشته باشند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در فامیل و اشناهای ما تعداد پسر چندین برابر دخترها هست،خیلی از پسرها مجرد هستند،این قضیه چند همسری شامل زن ها هم می شه با این اوصاف،(ترویج فساد محض)

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      احسن گل فتی

    • بدون نام

      چقدر شنیدن حرف حساب از زبون یکی حال آدم رو بهتر می کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      از هر نظر که فکر کنید چند همسری در زمانه الان درست نیست و باعث از هم‌پاشیدکی و فساد خانواده ها میشه. خداییش دیگه این بساط رو جمع کنید و دیگه هم انقدر این موضوع رو کشش ندید. هرکسی خودش میدونه چکارکنه . بذارید خونواده ها زندگی کنند

    • بدون نام

      کاملا درسته که اقایون سن بالا فقط به دنبال دختران مجرد یا زنان خیلی جوان هستند و زنهایی که مطلقه یا بیوه باشند و سن بالای ۴۰ سال داشته باشند شانسی برای ازدواج ندارند مخصوصا اگر بچه داشته باشند مثل خود من که ۴۷ سالمه و بچه دارم و نتونستم ازدواج کنم

      پاسخ ها

      • کنج یاب

        اونوقت وضعیت مالیتون چطوره؟ خونه از خودتون دارید؟

      • بدون نام

        وضع مالیتون خوبه خانم جان

    • بدون نام

      اولا اون آمار اولیه... تعداد مردان و زنان رو کم کن بیسواد میشه 1 میلیون و 70 هزار نفر... دوما نفست از جای گرم در میاد... ازدواج آسان مسکن ارزان اینا به ملکوت پیوست... سوما شاید بعضی ها دوس دارن مجرد بمونن... چهارما نظریات شما واسه خودتون مهمه خیلی ها الآن نه کاری دارن نه پس اندازی... اونام که چن همسری رو انتخاب کردن شاید دلیل خودشون رو دارن... بشین ریشه یابی کن که چرا ازدواج نیست و چرا چند همسری مد داره میشه...فقط ی دلیل کفایت نمیکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در قران هست اگر کسی وضع مالیش خوب باشه وبتونه عدالت را رعایت کنه تا چهارتا زن رسمی میتونه داشته باشه ، درثانی این دختران هستن دنبال حقوق بگیر ان سن بالا میگردن که میخوان راحت زندگی کنند !؟...

      • بدون نام

        بعضی ها افتخارشونه ساز مخالف بزنن حتی اگه نظرشون بی ربط باشه...

      • بدون نام

        چند همسری داره نفسهای آخرشو میزنه ابله‌
        نه که مد بشه
        واسه همین براش تبلیغ میکنن

      • بدون نام

        اگه از مردان متاهل سوال کنید دلیل اصلی این موضوع رو عدم علاقه زن به رابطه و کم بودن میزان رابطه با توجه به عدم نابرابری میل زن و مرد دانست.زنان یک هفته یا بیشتر عادت ماهیانه دارن .نه ماه حامله هستن.کلا تمایل زن هفته ای یک نهایت دو باره ولی مرد اگه بزارنش هر روز تمایل داره.کلا دلایل زیاده و این فقط یکی از دلایله.

      • بدون نام

        بشینید تا مد بشه ایران قبرستان میشه

    • بدون نام

      کاملا موافقم.چندهمسری فقط افزایش مشکلات روحی وروانی بی مسئولیتی ترویج بیشترفحشاء در جامعه امروزی تزلزل خانواده عدم تعهددرپی دارد.

    • الف دال

      این باید باید گفتن ها چه وقت عمل می شوند

    • بدون نام

      با بخشنامهها و فتواهایی که در مورد مهریه اعمال شده مهریه هم بی اثر شده

      پاسخ ها

      • تا

        تنها اثر چند همسری از هم پاشیده شدن خانوادهاست

      • تا

        چند همسرها فقط دنبال هوس رانی هستند بقیه بهونست

    • عبدالله

      این امارباانچه درجامعه لمس می شود تناقض دارد وپرتقال فروش ناپیداست باتوجه به اینکه اینقدرتعدادزنان کمترازمردان است چطورهرمرداعم ازمجردومتاهل حداقل یک دوست ازجنس مخالف هم دارد خوب چی میشودایازنان تعدادبیشترازیک دوست دارندومهمتراینکه زنان متاهل چگونه دوست ...بگذریم لاتجسسوا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علم غلطه و هوس درسته؟

      • بدون نام

        تو فقط خودت و دوستهای کثیف خودت را می بینی. تعمیم نده

    • عین الله

      منم دوست دارم یه پری دریایی داشته باشم

    • بی انگیزه

      کاش داماد مسیولین نامحترم برن سر دختراشون هوو بیارن یکم حال کنن همه...

    • خلیلی قوشچی

      بهتره مسوولین بی لیاقت یه نگاهی به آمار بندازن بد نیست
      اینا خودشون پرستو میخوان دوست دارن این خیانت قانون بشه

    • بدون نام

      مردان، فقط چشم چرانند، اندکی معدود در بین شان نیت خیرخواهانه دارند خواهرم و مادرم گول نخور و ساده نبا‌ش

    • احد

      با طرح این موضوع سرکارتان گذاشتند
      چنین معضلی در جامعه وجود نداره

    • بدون نام

      منم موافق نیستم .
      ولی طرف بخواد همسن و هم شکل اولی بگیره که خوب یکی داره میخواد چکار؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب نگیره،اسلحه رو سرتونه که زن دوم بگیرید؟

    • کامو

      برای همه خانومها شوهر هست .خانم ها هم کمی از کمالگرایی خودشون کم کنند و به خاستگارهاشون جواب مثبت بدن. خانم محترم بیوه ای ۳۲ ساله حتما باید با پسری جوون تر از خودش ازدواج کنه و پزشو جلوی دوستاش بده و عار میدونه با مردی ۵۰ ساله ازدواج کنه . همسر یعنی دوستی تا آخر عمر.اخلاق و معرفت بیشتر از مسائل جنسی تو الویت باید باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همه اختلاف سن چرا
        سی و دو باید با سی و پنج ازدواج کنه

    • 22

      مردان سن بالا که دنباله زن جوان میرن و میگیرن. مطمىن باشن برای خودشان نگرفتن. برای جوانها ی محل گرفتن.. به اسم ایشان و به کام جوانها ی محل....این تجربه منه که با دوتا شون در ارتباطم. چه کیفی داره...

      مردان سن بالا حواسشونو جمع کنن..

    • بدون نام

      احمقانه ترین کار مرد های دله را دله تر می کنند کانون گرم خانواده را از هم می پاشند چقدر ازمون وخطا ونا کی

    • بدون نام

      به نظرم این بحث ها فقط واسه اینه که اذهان مردم از مسائل اصلی اقتصادی و سیاسی به این امور بیخود که درد اکثر مردم هم نیست منحرف بشه . هر روز یک بحث انحرافی تا اتمام هشت سال علی برکت الله!!!

    • بدون نام

      آقایون همیشه دنبال زن و دختر جوون هستن. ترجیحا تنها هم زندگی کنه که دیگه عشقه واسه مردجماعت

    • بدون نام

      باید جوان باشد تا آدم بتونه بویش کند و لذت ببرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره مرد جوونم لذت داره باید از شوهرای پیر طلاق گرفت

      • بدون نام

        درود بر 23/59

    • اینجا همه چی درهمه

      مثلا فکر کردین زن های با اصل ونسب میان قبول میکنن که زن دوم وسوم یا الا اخر بشن نه عزیزم یک مشت اشغال که تو خیابون و وولنگ واز هستند برای گذروندن وقت تن به این کار میدند وگرنه آدم متشخص هرگز تن به این ذلت نمیده چون میدونه مرد چند همسری فقط برای نیاز جنسیش اونو میخواد

    • بدون نام

      مرد اختیارش دست خودش نیست
      اختیارش دست آلتش هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • مهری

      مگه نه اینکه تعداد مردان بیشتره پس اجازه بدید خانمها چندتا شوهرداشته باشن اون وقت ما خانمها هیچوقت تو خونه تنها نیستیم دوتا شوهرها برن سر کار یکیشون خونه باشه شیفتی کارکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      شما انتظار داری بروند عجوزه بگیرند خوب معلومه که هرکسی دلش پری می‌خواهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا شما انتظار دارید زنان جوان با ودر ژپتو ازدواج کنن
        اه پیرمردای چندش

    • بدون نام

      کدوم الاغی این غلط رو بنا کرد.

    • بدون نام

      متاسفانه صداسیمای میلی جز دروغ حرف دیگری ندارن و سایت آمار و ثبت احوال نشون دهنده دروغگویی میلی ها هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج