جاباما
۹۲۷۳۵۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مناطق زلزله‌زده

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مناطق زلزله زده شهرستان روستای ورنکش میانه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مناطق زلزله زده شهرستان روستای ورنکش میانه خبر داد.

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مناطق زلزله‌زده

سیمین خیاط زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: طی بازدیدهایی که از دو روستای ورنکش و ورزقان شهرستان میانه که از تخریب بیشتری در حادثه زلزله اخیر برخوردار بودند، داشتیم، واکسن آنفلوانزا، واکسن توام دوگانه برای گروه‌های در معرض خطر و واکسن و سرم ضد هاری و سرم ضد مار گزیدگی و ضد عقرب گزیدگی در این مناطق تامین شده است.

وی اضافه کرد: تامین کیت‌های تشخیص سریع موارد ارسالی مشکوک به التور و مالاریا، آموزش مراقبت سرمازدگی، بهداشت آب و تغذیه، مراقبت انتقال بیماری‌های تنفسی و مراقبت ۱۰۰ درصد موارد حیوان گزیدگی نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مناطق زلزله‌زده به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه وضعیت منطقه از لحاظ بهداشتی خوب است، گفت: مراقبت‌ها در این مناطق فعال بوده و تمامی به ورزها چادر به چادر سر زده و توصیه‌های بهداشتی لازم را به زلزله‌زدگان ارائه می‌دهند.

خیاط زاده بیان کرد: بیماران مبتلا به فشار خون، دیابت و افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند در حال شناسایی بوده و در صورت نیاز به مراکز درمانی شهری یا مرکز روستای ورنکش که پزشک به صورت شبانه‌روزی در آن مستقر است، ارجاع داده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی واکسن‌ها و داروهای مورد نیاز در این منطقه تهیه شده است.

وی با اشاره به تلاش کارشناسان بهداشت محیط در مناطق زلزله زده بیان کرد: پسماندهای اطراف چادر نیز به کمک شهرداری و کارشناسان بهداشت محیط به موقع دفع می‌شوند و در این راستا از مردم تقاضا داریم تا با ما همکاری کرده و اصول بهداشتی را به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، تجمع حیوانات و حشرات موذی رعایت کنند. آب آشامیدنی نیز به طور مرتب کلرزنی و از نظر میکروب شناسی ارزیابی می‌شود.

خیاط زاده با ابراز نگرانی از شیوع بیماری‌های روده‌ای در مناطق زلزله زده گفت: احتمال شیوع این بیماری‌ها وجود دارد، اما تاکنون هیچ موردی از شیوع بیماری‌های روده‌ای و حیوان گزیدگی در این مناطق مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اسکان دسته جمعی زلزله زدگان در چادرها احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی نیز وجود داشته، بنابراین باید در صورت بروز بیماری، فرد سریع درمان شده و اطرافیان نیز مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا بیماری به سایر افراد ساکن در چادر منتقل نشود.

وی، مسمومیت با سم بوتولینوم بر اثر استفاده از قوطی‌های کنسرو بدون رعایت نکات بهداشتی را از دیگر نگرانی‌ها در مناطق زلزله عنوان کرد و گفت: استفاده از کنسروهای با قوطی‌های ورم کرده، ضربه دیده و جوشیده نشده، نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با تامین بخاری برقی از مسمومیت تعدادی از چادرنشینان با گاز مونوکسیدکربن جلوگیری شود.

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان توصیه کرد: مردم در رعایت نکات بهداشتی و جمع آوری پسماند زباله ها با کارشناسان بهداشت محیط همکاری کرده و پنجره‌ای را در چادرها به منظور خروج گاز مونوگسید کربن در نظر بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج