۹۲۷۴۹۴
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی: ‌هزار میلیارد تومان به یزد تخصیص یافت

رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ وعده مهم به مردم یزد داده‌ام، گفت: در این سفر یک هزار میلیارد تومان به یزد تخصیص یافت.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر به یزد در نشست خبری با قدردانی از حضور مردم یزد در استقبال از اعضای هیئت دولت اظهار داشت: از اجتماع بسیار باشکوه امروز استان یزد احساس افتخار می‌کنم و طرح‌هایی که در طول امروز و امشب افتتاح شد، برای مردم استان و کشور خوشحال کننده بود.

وی تصریح کرد: دو طرح مهم که حضورا برای افتتاح آنها رفتم شامل آهن اسفنجی چادرملو که محصول آن در سال یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن است و تحولی بزرگ در این استان و کشورمان خواهد بود و همچنین کارخانه بسیار امیدبخش توربین کمپروسور که بسیار جای شگفتی دارد در یزد افتتاح شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همکاری بین استانی که در مجموعه توربین کمپروسورهای یزد ایجاد شده بسیار ارزشمند است گفت: خودکفا شدن کشور در تولید این توربین‌ها واقعا جای تشکر و قدردانی از همه فعالان و دست اندرکاران آن دارد.

روحانی با بیان اینکه آنچه که ما به مردم در این سفر وعده دادیم شامل دو پروژه بسیار بزرگ است گفت: ۵۲۵ میلیارد تومان به بحث حمل و نقل، جاده و راه آهن اختصاص دادیم و مبلغ کلی اختصاصی به این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: همچنین طرح‌هایی که در سفر قبلی به مردم قول داده شده و باید همه آنها تکمیل شوند هم ۳۷ میلیارد تومان دریافت می‌کنند تا بتوان آنها را به صورت کامل به پایان رساند.

رئیس جمهور افزود: در زمینه آب تصمیمات متعددی در کشور اتخاذ شده که هم برای تامین آب شرب برای ۳۰ سال آینده و هم برای آب کشاورزی و صنعتی است که تخصیص سهمیه استان در این زمینه داده شده است.

وی ادامه داد: برای طرح‌ها کار بسیار خوبی از سوی بانک‌ها صورت گرفت و از سوی ۱۴ بانک در نشست شورای اداری امشب، اعتبار بسیار خوبی در حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند که می‌تواند تحول بسیار خوبی برای یزد به حساب آید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر این وزیر صمت قول دادند طرح‌های نیمه تمامی که در این استان بود را حمایت کنند که بتوان این پروژه‌ها را به پاین رساند.

روحانی با اشاره به اینکه در زمینه آب تصمیمات خوبی برای استان در نظر گرفته شده گفت: البته در همه این طرح‌ها مشارکت بخش خصوصی وجود دارد و همین امشب، یک طرح بزرگ آب‌رسانی روستایی که با حضور بخش خصوصی در حال انجام است شروع شد و برای یک شهرستان ۲۲۰ روستا به شبکه آب وصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه نگرانی در ارتباط با بحث آب استان وجود ندارد گفت: معمولا در این طرح‌ها وقتی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند، در موارد مورد نیاز صندوق توسعه هم وارد می‌شود.

رئیس جمهور در ارتباط با بحث گردشگری اظهار داشت: در بحث میراث فرهنگی دولت باید اعتبار ویژه ای در نظر بگیرد، البته در این حوزه هم بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

روحانی افزود: حوزه گردشگری اعتبارات متمرکز در یک جا نیست و همین پروژه‌های تامین آب، توسعه خطوط ریلی و موارد مختلف دیگری که تصویب شده، زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بحث گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی وسیله بسیار خوب و کوتاهی برای اشتغال جوانان است و همیشه در دولت به دو موضوع گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان تاکید ویژه‌ای دارم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا یک عامل بزرگ برای گردشگری است گفت: به عنوان مثال ما ویزا را برای شهروندان یک کشوری بر می‌داریم و همین موضوع کمک بسیار بزرگی برای حوزه گردشگری است.

روحانی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان یزد، گفت: اعتبارات لازم در این زمینه پیش‌بینی شده ‌و امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند. ضمن اینکه در خصوص اجرای پروژه‌ها در استان یزد بانک‌ها اعتبارات خوبی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند که می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره حمایت دولت از توسعه فناوری‌ اطلاعات در استان و تقویت ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: امروز توسعه بخش فناوری‌های اطلاعات اهمیت زیادی دارد و دولت نسبت به این موضوع و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای قایل است و در این زمینه احداث کارخانه نوآوری در یزد که عملیات اجرای آن در جریان این سفر آغاز شد، می‌تواند تحول بزرگی در بخش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیاد یزد ایجاد کند.

‌روحانی خاطر نشان کرد: تلاش دولت بر این بوده که سیستم ارتباطی کشورمان با دنیا قابل قبول باشد و در این راستا شبکه ملی اطلاعات کشورمان فعال است و فازهای مختلف آن در حال افتتاح می‌باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدیم پیشرفت علمی واقتصادی در سایه حضور در بازارهای جهانی امکان‌پذیر است، لذا تسهیل برای حضور در این بازارها را همچنان ادامه خواهیم داد.

‌روحانی در پاسخ به سئوال خبر تسنیم در خصوص پدیده مهاجرت‌پذیری و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان یزد، گفت: دولت هر چه در توان دارد برای بهبود وضعیت استان به‌کار خواهد گرفت و در خصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند و این ظرفیت را دارند که فارغ‌التحصیلان و جوانان تحصیلکرده را جذب و مشغول به‌کار کند.

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توجه دولت به موضوع گردشگری استان، گردشگری را یکی از محورهای مهم اشتغال جوانان و همچنین کمک به توسعه استان عنوان کرد و گفت: در بحث گردشگری اعتبارات، فقط متمرکز در یک حوزه نیست و اقدامات متعدد و مختلف برای توسعه استان از جمله احداث راه‌آهن و تأمین آب می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش ایفا کند.

‌روحانی خاطر نشان کرد: در مورد گردشگری تنها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیست که باید اعتبارات به آن تخصیص یابد، البته دولت باید به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری تحصیلکرده‌ها، امروز یک مشکل مهم و اساسی در کشور است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.

‌روحانی در ادامه با بیان اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا می‌تواند عامل مهمی برای توسعه گردشگری در کشور باشد، گفت: لغو روادید با یک کشور می‌تواند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و توسعه گردشگری بیانجامد البته باید بودجه لازم هم برای گردشگری اختصاص یابد.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به هر یزدی چقدر می رسه؟ ....یا به هر مسئول یزد ؟

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        نوبخت پولدار شد
        بودجه را میگیرد و فردا میگوید فعلا مقدور نیست
        این پول کمک به یزد هم در سوئیس پس انداز شد

    • بدون نام

      والا کسی استقبال نکرد اومدیم فقط علیه تو شعار بدیم

    • بدون نام

      خدا کنه واقعی باشه که با این اوضاع بد بودجه دولت بعید است . من مطمئنم یک صدم این مبلغ را هم نخواهند داد . دیگه خالی بندی تو این دولت مد است . منتها منت این بودجه دامن استان یزد را میگیره

    • بدون نام

      به اختلاسگران تخصیص یافته. میگه به یزد تخصیص یافت. ای بر ..

    • رامین

      خدا میدونه این هزارمیلیاردتومن روبه دست چه کسانی میده وازکجاها سردرمیاره! احتمالا ازاین جیب درمیادمیره اون جیب ودرنهایت تغاری بشکنه ماستی بریزه،جهان گرددبه کام کاسه لیسان!!چندسال دیگه تشریف ببریدیزد وازاثرات این هزارمیلیاردپیگیربشیدواونوقت ببینیدچنددرصدخرج استان یزد شده!!

    • بدون نام

      اینهمه به یزد به سیل زده زلزله زده
      آسیب زده جنگ زده پس اشتغال وکار زندگی آرامش واقتصاد بی درو پیکر ودلار و طلا قیمت ها وبنزین چی ای از بی خردان

    • بدون نام

      70 درصد اقتصاد مملکتو خوابوندی . مردمو بدبخت کردی ؛ باید جواب پس بدی .

    • سروقامت

      بیا اردبیل چندتا ازآن شعار ها بدهیم شاید فرجی شد وبرای اردبیل هم بودجه ای اختصاص یافت روحانی عامل اصلی گرانی وبدبختی در عرض 6 سال یک گار گاه کوچک در اردبیل افتتاح نشده هیچ اغلب چند کارگاه متوسط هم تعطیل شده اند نه توجهی هست ونه حمایتی بانکها پدر شان را در آوردند پاداش آنچنانی برای هیئت مدیره بانکها علی برکت الله

    • بدون نام

      حالا به فوری میدزدنداین هزارمیلیاردرا

    • بدون نام

      منم دو هزار میلیارد ب یزد تخصیص میدم شعارنده بنده خدا...

    • اکبری

      کی پولها را شمرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج