۹۲۷۵۵۲
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

سلحشوری: برخی از همه‌پرسی می‌ترسند

پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید موضوع همه پرسی را سیاسی کرد، گفت: زمانی که قانونگذار اصل همه پرسی را در قانون قرار می داد، هرگز به فکر این نبود که جناحی به دنبال اجرای آن و جناحی دیگر مخالف سرسخت آن باشند.

ایرنا نوشت: پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید موضوع همه پرسی را سیاسی کرد، گفت: زمانی که قانونگذار اصل همه پرسی را در قانون قرار می داد، هرگز به فکر این نبود که جناحی به دنبال اجرای آن و جناحی دیگر مخالف سرسخت آن باشند.

سلحشوری در نشست "همه پرسی در بنیان قانون اساسی" با اشاره به اصول ۶ و ۵۹ قانون اساسی که درباره مراجعه به آرای عمومی از طریق همه پرسی است، افزود: در سال ۶۸ به صورت دموکراتیک در قانون اساسی تغییراتی ایجاد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از رفراندوم باید بدون نگاه سیاسی برای برون رفت از مشکلات استفاده کرد، گفت : قانون اساسی ما دارای جنبه‌های جمهوری خواهانه و مردمی قوی است، اما این جنبه‌ها در حکومت دست بالا را ندارند، که یکی از این موارد می تواند موضوع فقدان اجرای همه پرسی باشد.

وی با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه تهران که سخنان رئیس جمهوری درباره برگزاری همه پرسی را مخالفت با خدا دانسته بود، خاطر نشان کرد: این نشان می‌دهد ما به دنبال زمینی کردن خداوند در موضوعی هستیم که خودمان آن را ساخته‌ایم.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره طلاق در کشور خاطر نشان کرد: میانگین طلاق بعنوان منفورترین عمل در دین اسلام ، در جامعه در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: در علم جامعه شناسی همه پدیده‌ها به هم مرتبط هستند و در جامعه ما نیز از آنجا که همه چیز سیاسی شده است، غلبه سیاست بر زندگی باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده که برای برون رفت از آن باید همه پرسی انجام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنان گفت: من به این آقایانی که می‌گویند انتخابات و شرکت در راهپیمایی‌ها نوعی رفراندوم است، می گویم که با این وضعیت مردم که در انتخابات شرکت می‌کنند و هرسال در راهپیمایی‌ها حضور دارند، پس نشان می‌دهد که ما را قبول دارند و ما دست بالا را داریم، پس چرا از رفراندوم می‌ترسیم؟ اگر این ترس وجود ندارد چرا نمی‌گذاریم همه پرسی انجام شود تا به تمامی جهان بگوئیم که مردم ما این سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند؟

وی با تاکید براین که آقای روحانی باید از پس اجرای وظایف خود بر آید، درباره فیلم " خانه پدری " گفت : چرا در کشوری که وزارت ارشاد آن مجوز اکران فیلمی را می‌دهد، با حکم دادستانی، توقیف می‌شود و یا وزارت ارتباطاتی که بسترهای لازم برای توسعه شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، با دستور یک بازپرس که بعدا آن فرد نیز دستگیر می شود، ۴۵ میلیون نفر از مردم، محروم از استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌شوند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چرا جوانان ما نباید انتخاب کنند که چه موسیقی می خواهند گوش دهند آن وقت برخی فریاد وا اسلاما سر می‌دهند که باید گفت مگر برای جوان ایرانی هویتی مانده که بخواهیم آنها را به آن سو هدایت کنیم؟

وی اظهار کرد : رفراندوم بسیار خوب است و می‌تواند یک سری از سیاست‌های کشور را در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی عوض کند و اگر مجلس با این موضوع موافق باشد که مخالف است، می‌توان بسیاری از مشکلات را پشت سرگذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول بگید چه چیزی را میخواهید به همه پرسی بگذارید دوم چه کسی گفته از آن میترسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برخی به دم دمی مزاج بودن امثال سلحشوری یقین دارن نه ترس..
        ولشون کنی رئیس جمهوری که چهار سال انتخاب شده رو تو ماه اول با همه پرسی بر می دارن!!!

    • آرش

      ملت هم باشما هم نظر هستند که رفراندم تشکیل شود....

    • @

      راجب چی همه پرسی بشه جانباز حجاب؟ ...

    • بدون نام

      حرف دل مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دله کاربرای اسرائیل...

    • یه بیکار بی پول و ورشکسته تدبیر و امید بنفش

      چه خوبه در مورد انحلال مجلس همه پرسی برگزار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج