۹۲۷۶۱۲
۸ نظر
۵۰۱۷
۸ نظر
۵۰۱۷
پ

فعالان محیط زیست خبر دادند؛

فروش لاشه ۲۰۰هزارتومانی به نام مبارزه با فقر

ویدیویی که دیروز ١٩ آبان ٩٨ از بازار غیر قانونی لاشه فروشی فریدونکنار تهیه شده خبر از کشتار انبوه و بیرحمانه پرندگان مهاجر در روزه سکوت متولیان حفظ محیط زیست و استانداری مازندران می‌دهد.

خبرگزاری مهر: ویدیویی که دیروز ١٩ آبان ٩٨ از بازار غیر قانونی لاشه فروشی فریدون کنار تهیه شده خبر از کشتار انبوه و بیرحمانه پرندگان مهاجر در روزه سکوت متولیان حفظ محیط زیست و استانداری مازندران می‌دهد.

عباس اسکندری، فعال محیط زیست، اعلام کرد: ویدیویی که دیروز ١٩ آبان ٩٨ از بازار غیر قانونی لاشه فروشی فریدونکنار تهیه شده خبر از کشتار انبوه و بیرحمانه پرندگان مهاجر در روزه سکوت متولیان حفظ محیط زیست و استانداری مازندران می‌دهد که روز به روز ابعاد گسترده تری یافته است.

اسکندری افزود: تجارت به راه افتاده توسط عده ای قانون گریز و طلبکار با میراث طبیعی و جهانی هیچ عنوان دیگری جز افول از انسانیت و تاراج انفال ملی و نقض آشکار قوانین و مقررات ملی و بین المللی محیطزیست ندارد.

وی یادآور شد: طی دوسه روز گذشته با ورود دسته های بزرگ گونه های مختلف غازهای مهاجر شامل غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید بزرگ و کوچک (گونه شدیدا در معرض انقراض در سطح جهان)، غاز پازرد (حمایت شده)، عروس غاز (حمایت شده) و غاز بارناکل، کشتار عظیم غازها نیز در انفعال و اهمال غیر قابل قبول متولی امر، اداره کل حفاظت محیطزیست استان مازندران و حمایت مستقیم استانداری مازندران از این سرشکستگی ملی با اجرایی نکردن مصوبه شورای تامین آغاز شده است و بازار غیرقانونی فروش امروز و روزهای قبل مملو از لاشه های انواع پرندگان مهاجر به ویژه غازها بوده است.

این فعال محیط زیست با اعلام این که لاشه هر غاز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد گفت: بازار لاشه‌فروشان فریدونکنار برپایه ادعای دروغین مبارزه‌ با فقر و بیکاری توجیه می‌شود اما با اندکی دقت در قیمت پرندگان می‌توان به کذب بودن این ادعای موهوم و علل پشت پرده در حمایت از این تاراج طبیعت پی برد.

به گفته اسکندری قتل عام غازهای مهاجر در بدو ورود و آغاز دوره مهاجرت شان و کشتار وسیع انواع گونه های غاز بوسیله نوع خاصی از دام هوایی با نام غازدام تا یک ماه آینده هر شب ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بازار فریدونکنار ام الفساد نابودی انواع پرندگان مهاجر، نه فقط این محدوده بلکه سایر مناطق مازندران و استان های مجاور به خصوص استان گیلان را تبدیل به یک دامگاه بزرگ کرده است. تا زمانی که بازار عرضه بدون هیچ ممانعتی به فعالیت روزانه ادامه می‌دهد نمایش کلیشه ای جمع آوری تورهای هوایی با این توصیف که برخورد قانونی می‌شود، هرگز اثربخش نبوده و کارکردی جز فریب اذهان عمومی و البته رونق بازار تورفروشان نداشته است.

این فعال محیط زیست با اعلام این که روش صید و شکار گروهی حیات وحش به صراحت در قانون منع شده و بنابراین اصل استفاده از دام هوایی به عنوان یک روش ممنوع شناخته می‌شود گفت: پرسش اساسی اینجاست چطور لاشه پرندگان صید شده با این روش مخرب کشتار و غیر قانونی آزادانه هر روز در بازاری که آنهم از پایه و اساس ناقض قوانین و شرافت انسانی است عرضه می‌شود؟

اسکندری خواستار پاسخگویی استاندار مازندران و مدیر کل محیط زیست این استان شد و تاکید کرد: این بازار مایه آبروریزی استان مازندران در کشور و دستمایه یک آبروریزی ملی برای ایرانیان در سطح جهان است که صرفا سود سرشاری را نصیب عده محدودی ذی نفع و حامیان پشت پرده ایشان می‌کند. ذی نفعانی که به گفته خود مدیران سازمان محیط زیست از حمایت مسئولان استانی نیز برخوردارند.

در صورت پخش نشدن ويدئو بر روي تصوير زير کليک کنيد
فروش لاشه ۲۰۰هزارتومانی به نام مبارزه با فقر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا باعث و بانی اش رو لعنت کنه...

    • بدون نام

      مشکل فقط با نخردیدن حل خواهد شد....

    • بدون نام

      اخه چرا غازها بسمت کشوری میان که همه گشنه وفقیرند ورب وروب حالی شن نمیشه ،

    • بدون نام

      عجب کثافتهايي هستند

    • بدون نام

      فقر به معنی ( کم پولی ) نیست......

      فقر یعنی ( کمبود داشتن).... کمبود علم یعنی فقر... کمبود اخلاق یعنی فقر... کمبود پول یعنی فقر..... کمبود عشق یعنی فقر....

      متاسفانه این افراد کمبود اخلاقیات دارند.... فقر اخلاق و فقر انسانیت دارند....

    • بدون نام

      محیط زیست خود خرابکار است .....

    • ایرانی اصل

      خداوندلعنتشون کنه جنایتکاران کثیف.

    • بدون نام

      بابا همین کارا میکنین که سیل میاد خونه و زندگیتونو میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج