۹۲۷۶۶۷
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

حداکثر قیمت مسکن ملی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در طول دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.

خبرگزاری ایلنا: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در طول دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها شاهد حضور نمایندگان ۲۱ کشور بوده‌ایم گفت: ایستگاه‌های نسل جدید می‌توانند باعث توسعه حمل و نقل ریلی و مرکز توسعه شهرها و عامل کیفیت بخشی به زندگی شهری باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر بازگشایی سایت ثبت نام طرح مسکن ملی در اقصی نقاط کشور از جمله تهران و همچنین نبود قیمت مشخص در این سایت‌ها که احتمالا منجر به افزایش قیمت‌های چندباره در طول اجرای پروژه و اتمام قرارداد می‌شود، گفت: سامانه ثبت نام در ابتدا برای استان کرمان به عنوان پایلوت اجرای این برنامه بازگشایی شد و برای اینکه ظرفیت این سامانه و خطاهای احتمالی آن را بسنجیم و سامانه را حفظ کنیم از استان کرمان ثبت نام را آغاز کردیم و در حال حاضر در مرحله شناسایی متقاضیان قرار داریم.

وی ادامه داد: در ابتدا سایت سامانه برای ۱۰ استان باز می‌شود که از روز شنبه این سامانه باز بوده تا متقاضیان بدانند چه مدارکی را باید اسکن و در سایت بارگذاری کنند.

اسلامی ادامه داد: این سامانه از فردا سه شنبه ۲۱ آبانماه باز می‌شود و به تدریج با توجه به تامین اراضی مورد نیاز این سامانه برای سایر استان‌ها هم بازگشایی خواهد شد اما موضوع مهم بحث شناسایی واجدین شرایط است.

اسلامی تاکید کرد: در برخی از شهرها فقط کافی است که زمین ارائه دهیم و از اجرای این طرح پشتیبانی کنیم. پروژه‌هایی را به شرکت‌هایی واگذار کردیم که به صورت مستقل بتوانند با مردم وارد قرارداد شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی دیگر از این پروژه‌ها در بافت فرسوده به اجرا می‌رسد به طوری که مردم زمین مورد نیاز را در اختیار دارند و دولت به آنها پروانه ساخت رایگان و تسهیلات با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

اسلامی ادامه د اد: بخشی دیگر از متقاضیان می‌توانند از طریق صندوق پس انداز یکم اقدام کنند و از این رو صندوق پس‌انداز را از این طریق به این طرح متصل کردیم و ۳۴۰ هزار نفر که در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کردند می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

اسلامی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر عدم تعیین قیمت در سامانه اقدام ملی مسکن و احتمال افزایش قیمت‌های مکرر در طول اجرای پروژه گفت: وقتی مردم به پروژه متصل شوند قیمت دقیق مشخص می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: به غیر از کلانشهرها دامنه قیمت نباید بیشتر از ۳.۵ میلیون تومان در هر مترمربع باشد و پیش بینی می‌کنیم این قیمت بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در مناطق مختلف به جز کلانشهرها تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح مناسب دهک‌های متوسط است گفت: دهک‌های یک، دو و سه جامعه از طرق دیگر صاحب مسکن می‌شوند.

اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه طرح اقدام ملی مسکن یک طرح فعال است که به تدریج جلو می‌رود گفت: این طرح خمره رنگرزی نیست و باید اراضی تسهیلات و سایر بسترها برای اجرای آن فراهم شود.

اسلامی تاکید کرد: سیاست ما این است که نهضت خانه‌سازی در کشور پایدار شود و خانه‌سازی را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طول دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.

وی با اشاره به سرعت اجرای کار در مسکن مهر پردیس گفت: در چند روز آینده ۲۰ هزار مسکن مهر در پردیس به مردم تحویل می‌شود و سرعت اجرای کار در پردیس قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در سال گذشته تهاجم نقدینگی برای حفظ ارزش پول بوده است، گفت: به مردم اعلام کردیم که در خرید مسکن عجله نکنند و موثر هم بود چرا که این افزایش قیمت حباب‌گونه بود و قیمت‌ها واقعی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی در مقابل بلایای طبیعی اظهار داشت: طبق قوانین باید سالانه نسبت به مقاوم سازی ۲۰۰ هزار خانه روستایی اقدام شود خوشبختانه در آ‌ذربایجان شرقی، بهسازی و نوسازی تا ۵۰ درصد بوده است و در مراکز روستایی تا ۷۰ درصد نوسازی و مقاوم‌سازی در روستاها انجام شده است و اولویت ما روستاهایی بودند که در کانون زلزله قرار داشتند.

اسلامی همچنین درباره پرونده قضایی علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درباره وقوع سوانح هوایی مرجع بین المللی و قانونی برای بررسی علت سانحه سازمان هواپیمایی کشور بوده است و ملاک تشخیص عملکرد آن کمیته بررسی سوانح است.

وی با اشاره به ممنوعیت پرواز هواپیماهای آنتونف گفت: مرجع صدور پرواز برای هر هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری است. آنتونف ۷۴ در گذشته هم پرواز داشته و منع پروازی برای این مدل از هواپیمای این نوع از آنتونف صادر نشده است.

وی افزود: درباره هواپیمای آنتونف ۱۴۰ هم مالک این هواپیما درخواستی مبنی بر ادامه فعالیت آن نداشته است. افرادی که صلاحیت ندارند نباید در مورد پرواز سایت‌های مختلف هواپیما اظهارنظر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      #دولتِ_شعار_دروغ

    • نیما

      لعنت به شما دروغگوها

    • نیما

      لعنت به شما دروغگوها

    • بدون نام

      خر خودتی:

    • بدون نام

      هیچ فایده ای نداره

    • متذکر

      بجای دادن قیمت هوائی از هزینه ساخت هر متر مسکن، قیمت ساخت هر متر مسکن با جزئیات بدهید که همه بدانند قیمت هر متر مسکن آن قیمتهای ادعائی شماست!
      چطور میشود که قبل از سال 97 قیمت تمام شده هر متر مسکن با زمین، بین 100 الی 700 هزار تومان و برای مسکن لاکچری تا 1 میلیون تومان بوده و حالا شما فقط برای مسکن معمولی قیمت تا متری 3.5 میلیون تومان را ارائه میدهد در حالیکه مدعی هستید تورم 20 الی 30 درصد افزایش داشته!

    • بدون نام

      این قیمتها جز پر کردن جیب سودجویان و سرکسیه کردن فقرا معنی دیگه ای داره؟!!!

    • نشون به اون نشونی..تواون پیشونیت

      دولت بی تدبیر وناامید.آخه اینهم طرحه دادید شما اول باید میرفتید دنبال اینکه برای اونهایی که اصلا توانی برای خرید خانه ندارن اقدام میکردید بقول خودتون دهک های پایین بعد میومدید بالا وبالاتر برعکس کارمیکنید!!هرچندکه باهمین طرح شماهم افراد متوسط هم نمیتونن صاحب خونه بشن وفقط اونهایی ثبت نام میکنن که دلال هستن ویاپول اضافه دارن وخونه هم چندتادارن میزنن به نام پسر ومادر وخواهر وفکوفامیلشون که تاحالا ثبت نام نداشتن.خلاصه بازم سرمردم بی کلاه ماند بااین طرح آبکی

    • بدون نام

      هروقت تعدادی کشته شدند گردن خلبان بیچاره که مرده میگذارند

    • بدون نام

      حقوق ماهیانه ما. 1/5 ولی خونه متری 3/5 حال حساب کیند چند سال طول میکشه صاحب خونه بشیم بااین حقوق

    • بدون نام

      دولت تو هر کاری دست زده کند زده به ان کار لطفا بامسکن کاری نداشته باش تا مردم خود راه چاره را پیدا کنند

    • بدون نام

      ما فکرکردیم حداکثرمتری یک میلیون تومان برای مردم خانه می سازندآقای وزیراز همین الان قیمت متری سه میلیون ونیم تعیین‌کردنداگرکسی پول داشته باشدمتری سه میلیون ونیم خانه بخردچرا منتظردولت بماند میرودازهمین دلالهای مسکن که دولت پشتیبان آنها است از آنها می خردازهمین اولش فاتحه این طرح خوانده خواهدشدواین طرح جز اینکه قیمت خانه را افزایش دهدسودی برای مردم ندارد

    • علی

      هنوز که هنوزه دارید پروژه های تکمیل شده سردار سازندگی مسکن جناب احمدی نژاد را تحویل میدید از زمانی که خواستید اسم مسکن مهر را عوض کنید و تمام همتتان را در این راه مصرف کردید علیرغم اینکه صد تا اسم بعد از مسکن مهر انتخاب کردیدنتوانستید یک خانه برای مردم بسازید روحانی هرچی جان بکندد نمیتواند یاد احمدی نژاد را از دلهای مردم بیرون کند ولو اینکه اسم مسکن مهر را اخیرا مسکن ملی بگذارد مردم هم خوب میدانند با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه آقای اسلامی وزیر محترم مسکن گفته تا دوسال اینده چهارصدهزار مسکن خواهد ساخت اگر تو چهار هزار مسکن ساختی مادرت بدرستی تو را زاییده و چهارصد هزار مسکن پیشکش تو و دولت روحانی و اصلاحات

    • جابریان

      به مردم گفته اید صبر کنن!!
      باشه ما که تو صبر بودیم و هستیم!!

    • جابریان

      کلید خونه مردم رو کی دزدیده!!?!?!?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج