۹۲۷۶۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

مدیرکل فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور:

بالغ بر ۳۵۰۰ باب کتابخانه عمومی فعال است

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسالت همه نهاد‌های فرهنگی کشور را گسترش روزافزون تعداد کتابخوانان دانست و افزود: در حال حاضر ۳۵۲۰ باب کتابخانه عمومی با ۴۳ میلیون نسخه کتاب داریم.

ایسنا: مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسالت همه نهادهای فرهنگی کشور را گسترش روزافزون تعداد کتابخوانان دانست و افزود: در حال حاضر ۳۵۲۰ باب کتابخانه عمومی با ۴۳ میلیون نسخه کتاب داریم.

مهدی صباغ در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان گیلان در رشت، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از ۳۵۲۰ باب کتابخانه عمومی، ۷۵۰۰ نیروی انسانی متعهد و متخصص و ۴۳ میلیون نسخه کتاب یکی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی اثرگذار بر هویت ایرانی - اسلامی جامعه است.

وی رسالت همه نهادهای فرهنگی کشور را گسترش روزافزون تعداد کتابخوانان دانست و افزود: باید بتوانیم سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه‌ای را متناسب با شان جامعه ایرانی و اسلامی‌مان افزایش دهیم.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به وضعیت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه‌های عمومی از جمله امانت، عضویت و تامین منابع طی هشت ماهه نخست امسال، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی حدود ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی با دو میلیون شرکت‌کننده را در راستای ماموریت فرهنگی و اجتماعی این نهاد اجرا کرده و این فعالیت‌ها در مناطق کمتربرخوردار بسیار ارزشمند و اثرگذار بوده است.

صباغ با تاکید بر لزوم برخورد جذاب و محترمانه کتابداران با رویکرد حفظ کرامت مخاطبین کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: عدم تاثیر مشکلات شخصی یا سازمانی در برخورد با مخاطبان، لزوم داشتن اطلاعات فرهنگی مناسب همچون شناخت کتاب‌ها، نویسندگان و ناشران و اشراف بر حوزه چاپ و نشر کتاب، آشنایی حرفه‌ای با کتاب و کتابداری و شناخت راه‌های جدید جذب و ارتباط با مخاطب و تسلط اطلاعاتی و سازمانی درباره نهاد کتابخانه‌های عمومی و ماموریت‌های آن از دیگر ویژگی‌های یک کتابدار خوب در راستای تبدیل نهاد کتابخانه‌های عمومی به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

وی مهمترین رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی را تعامل سازنده با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان دانست و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نهاد به منظور بالا بردن حس مشارکت و تعلق اعضا نسبت به کتابخانه‌های عمومی و توجه ویژه به تحقیق و پژوهش علمی در فعالیت‌ها نیز باید از سوی مدیران استانی و کتابداران مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و اضافه کرد: نسبت به حضور موثر کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی با توجه به اقتضائات روز جامعه اقدام شوو

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواستار توجه ویژه کتابخانه‌ها و کتابداران به بخش کودک شد و خاطرنشان کرد: قصه‌گویی یک راهکار موثر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های ملی و مذهبی به کودکان و نوجوانان جامعه است. همچنین اجرای طرح‌های کتابخوانی همچون نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و رونمایی کتاب و مسابقات کتابخوانی در دستور کار کتابخانه‌ها قرار گیرد تا همگان به انسانی بهتر و موثرتر برای جامعه تبدیل شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      چه فایده وقتی استخدام نداره
      اکثر کارمنداش رشته های غیر مرتبط هستند اونوقت فارغ التحصیل های کتابداری بیکار هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج