جاباما
۹۲۷۶۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات جدید از طرح حمایتی دولت

سخنگوی دولت درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی گفت: ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی دولت درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی گفت: ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد.

علی ربیعی پس از بازدید از روستای زلزله زده ورنکش میانه و دیدار با آسیب دیدگان این زلزله، با حضور در نشست خبری هفتگی دوشنبه‌ها که این هفته در حسینیه روستای ورنکش میانه برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم ایران که در زلزله ها و حوادث گذشته نشان داده است، در این زلزله هم مردم تسلی خاطر مردم خواهد شد، اظهار داشت: در این زلزله شاهد اتحاد ملی و محلی و منطقه ای برای امدادرسانی بودیم.

وی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی و مسئولان به موقع در صحنه بودند، افزود: صحبت‌های خانواده ریحانه و زهرا شنیدیم، شیرین زبانی آنها را دیده بودم که گفته بود، باید هم عصبانی باشم، چراکه باید درآینده مملکتم را بسازم. نباید اجازه دهیم رویای ریحانه ها و زهراها زیر آوار بماند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه بیش از هر دوره‌ای نیاز داریم در کنار هم قرار بگیریم، افزود: باید در کنار هم از دوران تحریم عبور کرده و ایران آباد را داشته باشیم.

ربیعی با بیان اینکه در چند روز آینده با اتمام آواربرداری، برنامه‌های بازسازی را اعلام خواهیم کرد، افزود: از اینجا پیامی دارم به روستاییان که هر خانه‌ای در ورنکش میانه مقاوم سازی شده بود، تخریب نشد و این مقاوم سازی خسارات را کم می‌کند لذا در همه کشور باید نهضت بازسازی را بیافتد و مردم همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مصوبات دولت که پیش از این اطلاع رسانی شد، کمک هزینه اسکان و کمک هزینه ساخت خواهیم داشت گفت: ۲۰۰۰ واحد دامی برای دام‌ها خواهیم داشت و خسارت دام‌ها از منابع ارزان و قرض الحسنه جبران می‌شود تا نه تنها بازسازی کنیم، بلکه باید ورنکش جدیدی بسازیم.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درباره برخورد با فساد اظهار داشت: رئیس جمهور دارد که در برخورد با فساد کار هیجانی انجام نشود و مردم مطئن باشند ساختارها رعایت می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ خط قرمزی رئیس جمهور در مبارزه با فساد ندارد، ادامه داد: ‌‌اگر رئیس جمهور در مورد فساد تلفنی به کسی زده ‌اعلام کنید.

ربیعی درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی گفت: ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی گیرد و حدود ۱۷ میلیون نفر از مردم کشور از مزیت‌های این طرح برخوردار می‌شوند.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ای داریم تا ۱۷ میلیون ایرانی به صورت هدفمند از حمایت‌های اجتماعی و معیشتی برخوردار شود، ابراز داشت: زیر ساخت این طرح آماده است، حساب‌های بانکی افراد که موجود است، وزارت رفاه هم روش اجرای آن که در قالب خرید اجناس و واریز وجه اجرا خواهد شد، اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه دولت در شرایط تحریم افزایش تاب آوری اجتماعی و مقاومت اجتماعی با بهبود معیشت مردم است ابراز داشت: برنامه دیگر دولت در شرایط تحریم جلوگیری از ریزش نیرو و حفظ سطح اشتغال با حل مشکلات صنایع است، ضمن اینکه باید توسعه مبتنی بر مزیت مرزی برای تبادلات مرزی هم مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی تلاش برای شکستن تحریم را رویکرد دولت و مردم دانست و افزود: تحریم ظالمانه حق ملت نیست، ما در برابر تحریم سر تعظیم فرونمی آوریم ولی برای به عقب راندن آن هم تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: این طرح آثار تورمی ندارد و تورم حداقلی دارد که اگر اجرایی نشود، ممکن است آثار تورمی نقدینگی بدتر شود، در مواردی آثار تورمی منفی هم شاهد بودیم ولی تکمیلی این موضوع را روز چهارشنبه در نشست خبری حیاط دولت اعلام خواهم کرد. اما این را هم عرض کنم که وزارت رفاه و سازمان مدیریت مسئولیت تعیین خانوارها و برنامه ریزی در مورد اقدام را بر عهده دارد. این برنامه چند دوره با گروه‌های هدف انجام شده و با برنامه ریزی آینده، ۱۷ میلیون نفر بدون مشکل از این حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی بهره مند می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اشاره به کسانی که تعلق می گیردنمی کنید

    • بدون نام

      مورد به سازمان کشور ی لشگر ی هست

    • کرامت

      سلام.رئیس دولت اعلام میکنند ۱۸میلیون خانوار.
      سپس سخنگو اعلام میکند ۱۷میلیون نفر.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما ته کشیده ؟

    • عطاران

      وعده ی سر خرمن
      عوامفریبان دغل
      حرافان قرن بیستو یکم
      پینوکیو دماغ عمل کرده
      دشمن ما همینجاست الکی میگن امریکاست

    • احسان

      لعنت خدا به این دولت بعد رییس نیروی انتظامی میاد دستور میده موتور مردم رو هم بگیرن اخه هدا خیرت بده تو که جای اون بندهای خدا نیستی باهاش نون درمیارن بله باید با موتورسواران خاطی برخورد کرد ما هم موافقیم ولی چرا میبرینش پارکینگ طرف خطا کرده حریمش کنید تا اخر عمرم باشه باید اون رو بپردازه ولی توقیف یعنی خانواده ای رو از نون انداختن و اه زن و بچش دنبالته واگذارت کردن به خدا

    • بدون نام

      کی میدین این طرحتونو

    • بدون نام

      سرکاری جدید دولت آقای روحانی .

    • بدون نام

      اینطوریاس که 1ملیون نفر این وسط هاپولی میشه تا برسه دست مردم چیزیش نمیمونه.

    • بدون نام

      طرحتون بخوره تو سرتون حقه بازها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج