جاباما
۹۲۷۷۵۸
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

زیباکلام: اجازه شعار علیه روسای قوا را بدهید

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: «مفاسد اقتصادی طی دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و این رشد همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی تفاوت چندانی میان فسادهای میلیارد تومانی با فسادهای میلیارد دلاری وجود ندارد و این وظیفه قوه قضائیه است که به فساد اعم از کوچک و بزرگ رسیدگی کند.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: «مفاسد اقتصادی طی دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و این رشد همچنان ادامه دارد. در چنین شرایطی تفاوت چندانی میان فسادهای میلیارد تومانی با فسادهای میلیارد دلاری وجود ندارد و این وظیفه قوه قضائیه است که به فساد اعم از کوچک و بزرگ رسیدگی کند.

واقعیت امر آن است که برخی می‌خواهند منشأ فساد را دولت آقای روحانی نشان دهند و اعلام کنند ریشه فساد در دولت است. در نتیجه صحبت رئیس‌جمهور در خصوص لزوم رسیدگی به فسادهای میلیارد دلاری را می‌توان پاسخی به این افراد دانست. رئیس‌جمهور می‌خواهد بگوید: «فساد فقط در مدیران دولتی نیست» و «فقط قوه مجریه با مشکل فساد دست و پنجه نرم نمی‌کند». همه ما آگاهیم که مفاسد خارج از دولت اگر از مفاسد دولتی بیشتر نباشد، یقیناً کمتر هم نیست و به همین دلیل است که رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی به قوه قضائیه توصیه می‌کند.

در این ماجرا رگه‌هایی از برخورد سیاسی نیز وجود دارد. برخی ادعا می کنند که گوشه‌ای از مسائل به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ باز می‌گردد. در کنار آن رقابت‌ها نوعی دوگانگی نسبت به دولت وجود دارد و تلاش‌هایی در جریان است که دولت به عنوان «مسبب اصلی فساد در کشور» معرفی شود. رفتار رئیس‌جمهور پاسخی به این هجمه‌هاست و آقای روحانی می‌خواهد به مردم بگوید فساد در سطوح مختلف وجود دارد.

جنبه دیگر سخنرانی آقای روحانی اما اعتراضاتی و شعارهایی است که علیه شخص رئیس‌جمهور مطرح شد. سؤال من از مسئولان امر این است که آیا اگر یکی از مسئولان قوای دیگر و یا یکی از روحانیون بلندمرتبه در حال سخنرانی باشد، باز هم شاهد این گونه اعتراضات خواهیم بود؟ کسی جرأت نمی‌کند در هنگام سخنرانی نامبردگان شعار دهد اما در خصوص رئیس‌جمهور این گونه نیست و به راحتی در کشور به ایشان توهین و فحاشی می‌شود.

اگر این رفتار و تخریب رئیس یک قوه صحیح است پس باید این اجازه از سوی قوه دیگر صادر شود که در سخنرانی آنها نیز شعار بدهند. اگر این گونه نیست و نباید بی‌احترامی به رئیس یک قوه صورت بگیرد، چرا در خصوص آقای رئیس‌جمهور این رفتار صورت می‌گیرد و هیچ برخوردی با بانیان این توهین‌ها و تخریب‌ها صورت نمی‌گیرد؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام

      دیگران مانند ریس جمهور پاندولی صحبت نمی کنند که مردم را ناراحت کنند

      پاسخ ها

      • نامی

        هم این کلاغه نظر داد

    • بدون نام

      اگر از اصول گراها باشد براو شام می خورند

    • ایرانی

      احسنت....

    • بدون نام

      چونکه آنها کشور را از انه خودشان میدانند ودیگران مانند برده اتاعت کنندوحق نفس کشیدن هم ندارند.

    • محمود.م

      اگه شعاری هم باشه باید شعار علیه حرفهای تو باشه

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام هم به نعل می زنید هم به میخ یک روز از روحانی حمایت می کنید یک روز هم طبق مصاحبه هاتو ن روحانی رو بی کفایت می دانید واز خبر داغ خواهش می کنم که نظرات بنده رو انعکاس بدید

    • محمد محمدی

      احسنت به آن شیر پاکی که خورده ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیبا کلام حرفش فقط به درد عقب مانده ها میخورد این هرروز یه حرف میزند بستگی به نوع موادی که مصرف میکند دارد ،توجه نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج