۹۲۷۸۱۴
۴۱ نظر
۵۰۱۰
۴۱ نظر
۵۰۱۰
پ

غرویان:

هجمه‌ها ضد دولت، کارِ طیف احمدی‌نژاد است

یک استاد حوزه علمیه گفت: باید طبق قانون با دولت همکاری کرد و مخالف خوانی در برابر آن کار درستی نیست. زیرا این دولت هم رای مردم را دارد هم مورد تایید رهبری است.

جماران: روز گذشته رئیس جمهور روحانی در سفر به یزد در میدان امیر چخماق برای حاضران سخنرانی کرد و ضمن تشریح کارنامه اقتصادی دولت، صراحتا از قوه قضاییه خواست که در امر مبارزه با فساد، سراغ دانه درشت‌ها رود و پرونده نهادها و افرادی را که مرتکب فسادهای میلیارد دلاری شده‌اند، پیگیری کند.

سخنان رئیس جمهور که به گفته برخی تحلیلگران بسیار صریح بوده، واکنش هایی نیز به همراه داشته است.

محسن غرویان در باره سخنان روز گذشته روحانی گفت: قوه قضاییه باید عدالت را در امر قضا انجام دهد و یکی از مصادیق عدالت نیز این است که در رسیدگی قضایی ملاحظه جناحی نباشد و اگر مفسدینی هستند، متعلق به هر جناح و گروهی که باشند باید بدون ملاحظه پاسخگو بوده و محاکمه شوند. آنچه آقای رئیس جمهور گفته است در واقع همان فرمایشات رهبری است.

وی افزود: رهبری در دیدار با رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی این مسأله را بازگو کردند و اصرار ایشان بر این است که با مفسدین و کسانی که اخلال اقتصادی ایجاد می کنند، برخورد شود. رئیس جمهور نیز روز گذشته همان فرمایشات را با صراحت بیان کرد. علت این صراحت نیز آن است که آقای روحانی می خواهد فرمایشات رهبری محقق شده و عدالت اجرا شود.

آگاه کردن مردم از نتایج رسیدگی‌های قضایی باعث اعتماد بیشتر آنها به نظام و دولت می‌شود

غرویان ادامه داد: مردم بدانند از آنجا که امروز بحث شفافیت مطرح است، مالک اصلی کشور و نظام آنها هستند و باید در جریان این پرونده ها قرار گیرند. آگاه کردن مردم از نتایج رسیدگی‌های قضایی باعث اعتماد بیشتر آنها به نظام و دولت می‌شود و پیوند دولت و مردم را مستحکم‌تر می‌کند. لذا فکر می کنم سخنان اخیر رئیس جمهور در همین راستاست.

وی بیان کرد: اینکه می‌گویند سخنان اخیر رئیس جمهور جنبه تبلیغاتی یا انتخاباتی دارد، تحلیل ها تفسیرهای شخصی است. مسئولین اگر هر سخنی بگویند و حتی اگر راجع به خدا و معاد و ... باشد، بازهم عده ای می گویند حرف آنها جهت گیری انتخاباتی دارد. این طور تحلیل‌ها و تفسیرها ذوقی و سلیقه ای هستند. مقصود واقعی رئیس جمهور را تنها خود ایشان می داند اما اگر هر چه باشد به حق بوده و درخواست به جایی است.

رئیس جمهور این صراحت را به خاطر مطالبات مردم و رای دهندگان به خود به کار می برد

غرویان گفت: رئیس‌جمهور بسیار به جا درخواست کرده که نظارت و شفافیت باشد. من دیدم که آقای مطهری نیز در رابطه با پرونده‌های فساد اقتصادی گفته که «حرکت قوه قضائیه کار خوبی است ولی رسیدگی باید عادلانه باشد و نسبت به همه جناح ها و گروه های سیاسی علی السویه باشد».

هجمه‌ها ضد دولت، کارِ طیف احمدی‌نژاد است

وی همچنین درباره هجمه های اخیر به دولت گفت: هجمه‌ها به دولت به ویژه حرکت های جزئی روز ۱۳ آبان، در ادامه حرکت هایی هستند که با هدایت آقای احمدی نژاد و طیف فکری ایشان صورت می گیرد. به نظر می رسد که آنها برای ریاست جمهوری آینده برنامه داشته باشند. همچنین در تلاشند که تندروها را به مجلس آینده وارد کنند. اگر قرار است شفاف سازی شود حرف های طرف مقابل هم باید گفته شود و آقای رئیس جمهور نیز این صراحت را به خاطر مطالبات مردم و رأی دهندگان به خود به کار می برد؛ زیرا کسانی که به ایشان رای دادند از ایشان درخواست دارند که حرف های خود را صریح و شفاف بازگو کند.

رئیس جمهور به این نتیجه رسیده که باید حرف ملت را صریحا بیان کند

آیت الله غرویان گفت: یکی از انتقاداتی هم که اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان به آقای روحانی داشتند این بود که چرا ایشان حرف‌های خود را شفاف بیان نمی کنند. بنابراین، رئیس جمهور به این نتیجه رسیده که باید حرف ملت را صریحا بیان کند.

وی درباره مخالفت های کورکورانه با تصمیمات دولت گفت: دولت و رئیس جمهور به دنبال مصالح ملی هستند و معتقدند که مطالبات ملی اقتضا می‌کند که لوایحی شبیه FATF که در مجمع تشخیص مصلحت معطل مانده و مجلس و شورای عالی امنیت ملی آنها را تصویب کرده، به تصویب نهایی برسد. معلوم نیست که چرا یک عده مخالفت می‌کنند؟ زیرا اگر این لوایح تصویب نشود کشور و بانک‌ها تعطیل می‌شود و همچنین روابط تجاری ما با دنیا قطع خواهد شد.

بهترین پشتوانه برای برجام مقام معظم رهبری و تاییدات ایشان است

غرویان گفت: اگر روابط بانکی ما با دنیا قطع شود مردم متضرر خواهند شد و اقتصاد ما فلج می شود. این ها مسائلی هستند که دولت می خواهد آن را حل کند. حرکت رئیس‌جمهور در راستای مصالح اکثریت کشور است و مخالفین در اقلیت قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به توافق برجام بیان کرد: من در آن مقطع در جلساتی حضور داشتم که آقای ظریف در قم با تعدادی اساتید و مدرسین حوزه علمیه در خصوص برجام برگزار کرده بود. ایشان در آنجا مکرر می گفت که قدم به قدم از نیویورک با مقام معظم رهبری در تماس بوده و حتی تلفنی با ایشان صحبت می کرده است. وزیر امور خارجه همچنین می گفت: «مقام معظم رهبری ما را پشتیبانی می‌کنند و می گویند مذاکرات را ادامه دهید»، بنابراین، بهترین پشتوانه برای برجام مقام معظم رهبری و تاییدات ایشان است. گذشته از این، برجام را هم مجلس و هم شورای امنیت ملی به تصویب رسانده است. لذا چنانچه برخی ادعا می کنند، محال است چنین تصمیم کلان و استراتژیکی بدون رضایت مقام معظم رهبری بوده باشد.

مخالف خوانی در برابر دولت کار درستی نیست

غرویان گفت: تخلف ترامپ از برجام، تقصیر خود اوست و گرنه برجام برای ایران در جهت مصالح کشور بوده و باعث برداشته شدن تحریم‌ها شد و قدرت دیپلماسی ایران را نشان داد. بهترین دلیل برای خوب بودن برجام این است که ترامپ و اسرائیل آن را به ضرر خودشان دیدند. خروج ترامپ از برجام خود بهترین نشانه ای است برای اینکه اثبات شود آمریکا متضرر شده و این توافق به نفع ایران بوده است. امروز حرف زدن علیه برجام در کشور موافق با ترامپ بوده و منطقی نیست.

وی در پایان درباره لزوم وحدت در کشور گفت: متاسفانه عده ای در کشور خودشان روی منبر می روند و می‌گویند دوقطبی نکنید یا لعنت و نفرین بر کسانی که کشور را دوقطبی می کنند، می فرستند. ولی حرف ها و رفتارهای خودشان مصداق دوقطبی تلقی می شود.

باید طبق قانون با دولت همکاری کرد و مخالف خوانی در برابر آن کار درستی نیست. زیرا این دولت هم رای مردم را دارد هم مورد تایید رهبری است. وحدت نیز همین را می گوید که بر طبق میثاق ملی یعنی قانون اساسی، رئیس جمهور قانونی کشور را حمایت کرده و موج سازی و فضاسازی علیه آن نکنیم. وحدت صرفا پشت تریبون یا روی منبر نیست و باید آن را در عمل نشان دهیم. باید گذاشت دولت با اعتماد به نفس و قوت قلب مسیر خود را طی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما مردم همه شما را شناخته ایم اصلاح طلب و اصولگرا ببخشید دیگه تمومه ماجرا

      پاسخ ها

      • hassan.h

        نسبت دادن مخالفت با روحانی به گروه احمدی نژادی ها ناشی از بی اطلاعی از بطن جامعه است
        جناب غرویان همه چیز دولت را زیبا می بیند

    • سروقامت

      صمن اعلام بیزاری از احمدی نژاد وتیم متوهم وی به همه اعلام می کنیم که از این دولت بخاطر نداشتن تدبیر لازم برای اداره امور کشور وتعدد تخلفات اقتصادی ومالی وعدم امانت داری نا راضی هستم

    • بدون نام

      یاردان قلی کار کسی نیست کار عملکرد خود روحانی و دولتشه چرا موضوعی به این روشنی رو نمی‌فهمید.

    • بدون نام

      تو نون خور دولتی بایدم ازش دفاع کنی
      یعنی هیچ نکته مثبتی این دولت نداره هیچی

    • بدون نام

      احمدی نژادی ها که امثال ماها باشیم اینقده بی کار نیستیم که به روحانی گیر بدیم
      روحانی خودش با عملکرد وحشتناک ضعیفش تیشه به ریشه خودش زده و دیگه نیاز نیست کسی علیه ش کاری کنه

      پاسخ ها

      • بی نام ؛

        ساندیسها رو برای انتخابات آماده کردید؟

    • بدون نام

      باز ابوموسی اشعری نطق کرد ،واقعا ساده لوحی.

    • بدون نام

      آلودگی هوا هم کار احمدی نژادی ، حسن یادتون همچیو گردن احمدی نژاد میانداختین . دولت قبل دولت قبل . خاک تو سر دولت بعد قبل آن .

    • بدون نام

      همش تقصیر گرانی و تورمه که تو این مملکت کسی جرات نداره اونارو مهار کنه . چرا ؟؟...... نمیدونم

    • بدون نام

      غرویان اول باید خودش. تقوی را رعایت و از تهمت و افترا و غیبت دوری کند

    • بدون نام

      اقای غرویان خجالت خوب چیزی است من کاری نه بچپ دارم ونه براست اینطور متوجه شده ام یک عده ازشما بخوانده خودتان باورندارید هیچ بخداهم باور ندارید چرا تاحالا بگفته رهبری عمل نمیکردید چرا مانیکی رئیسی دستور داد فسادگرها رادستگیر کنید اقای روحانی پشت تریبون جلوچشم همه اعلان کرد گفت مدیران را نترسانید دستشان میلرزد اگر کسی درست کار باشد چرا دستش بلرزد بهرکدام دست بلند کردند تاحال همه دزد تمام ا ارات کسی درنماز جمعه اعتراض میکند بیرون میاندازند چرا ان بیچاره جگرش مسوز د حالا خواسته رهبری را عمل میکنید پس کاملآ دروغ است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

    • بدون نام

      دیگر حنای طیف شما رنگی ندارد هنوز دلتان به عقبه برجام وftafخوش است .توکل به خدا وتکیه به رهبری وملت شهید پرور داشته باشید واینقدر امبد واعتماد به غربیها ودولتهای لیبرال نداشته باشید .ضمنا بیش از ۶سال است برخوردی بامفاسد که دولت شعارش رامیدهدبجز این مدت کوتاهی که را ملت شاهد ان هیتند انهم از طرف مرد خدا حفظ الله وتعالی ندیدیم .وهمچنین اقای احمدی نژاد هم تاریخ مصرف داشت .

    • علی جوادی

      رئیس جمهور عدالت خواه واقعا که!!!!!!!!!!! توهین به اصل مقدس عدالت

    • بدون نام

      این یه حرف را رییس جمهور درست گفته برخی نهاد هستند که از خیلی چیزها مستثنی شدند یا بعبارتی یه نوع پولشویی حساب میشه مگر چه فرقی بین نهادها وجود داره حالا میخواد نهاد حکومتی باشه نظامی باشه هر چی هست باید عدالت رعایت شود.

    • بدون نام

      متاسفانه کشور دروضعیتی قرار گرفته که یک سری با اینکه در اقلیتند ولی با غر زدنهایشان حقایق را زیر پا گذاشته وکشور را تا مرز هلاکت پیش برده وهمیشه عامل تفرقه واختلاف هستند وغیر این راهی ندارند زیرا با گل آلود کردن آب ماهی میگیرند ونون میخورند وتعجب میکنم این ملت بزرگ ایران چرا سکوت کرده اند وبا یک حرکت بزرگ وعمیق اینها رانابود وریشه کن نمیکنند بنده حقیر به عنوان یکی از شاگردان استاد اعظم جناب آقای غرویان بر فرمایشاتشان انگشت صحه گذاشته وحمایتم را از منطقیترین بیاناتش اعلام میکنم

    • بدون نام

      توازکجا فهمیدی طیف احمدی نزاد روزقیامت جوابگو باش

    • بدون نام

      مخالفان دولت یک مشت آدم از خود راضی و بی سواد با مدرک معادل سازی هستند که نمی خواهند دولت موفق شود که خودشان در انتخابات بعدی کم بیاورند .برای من فقط دولت مهم است که موفق باشد هر کسی باشد فرقی ندارد

    • بدون نام

      هر چی فساده تو این دولت کثیفه پیش میندازن که پس نیفتن

    • بدون نام

      آخه نکبت تو هدفت چیه تو هم که معلومه پاچه خوری حسن روحانی رو میکنی از کجا معلوم که کار شماها نیست

    • بدون نام

      این هم ماشاءالله دلش پر است

    • بدون نام

      چرا از موقعی که اقای ریسی اومده همه به یاد عدالت افتادن ...قبلا چرا سکوت کرده بودن ?

    • بدون نام

      خدا دایی جان ناپلئون را رحمت کند هر چیزی میشد میگفت کار انگیلس است حالا شما هم یاد گرفتین هر کاری پیش میاد پای محمود را پیش میکشید خجالت هم چیزی خوبی هست

    • @

      من موندم کی اینو ملبس کرده؟ این مردک بیسواد چجوری لباس روحانی پوشیده؟

    • مندرشپیدا

      لعنت به هرچه مسئول خائن وکم کار چه سابق چه فعلی احمدی نژادی نیستم واز وی وتیم هاله نوری اش متنفرم ولی بیشتر از تیم غارتگر روحانی متنفر تر

    • زمانی سوادکوه شمالی

      به نظر من آقایانی که از سخنان ریاست جمهوری برافروخته شدند بجای آن با مستندات درباره ارقام اعلامی آقای روحانی توضیح دهند و افکار عمومی را قانع کنند با هجمه و فرافکنی در حقیقت مردم بیشتر به صحت ماجرا و نه کذب بودن آن معتقد میشوند.

    • سهراب دادخوا

      تمام بدبختی های ما از زمان آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد شروع شده و این آدم تا کشور و مردم را به خاک سياه ننشاند آروم نميگيرد من نمی دانم چرا ایشان را دستگیر و محاکمه نمی کنند!!!

    • بدون نام

      خجالت بکشید اقای غرویان تا کی از گندهایی که روحانی زده دفاع خواهید کرد....خوب عوام فریبی میکنید

    • غلام

      شمر دیروز مرد شمر امروز بچسب

    • بدون نام

      دروغ گوها...همتون دروغ میکید

    • CR7

      حاج آقای محترم . خود جناب روحانی و وزرای بی کفایتشون لطف کنن و ببینن در ۲ سال گذشته چه برسر مردم اومد . اصلا دولت فعلی جای دفاع داره مگه ؟ چرا انتقاد رو فوری وصل میکنین به احمدی نژاد یا امریکا ؟ برادر من! مردم این دولت رو نمیخوان . دروغ نمیخوان . وعده های بچه خرکن نمیخوان . رفاه حداقلی . اگه درتوان آقایان نیست ، لطف کنن استعفا دست جمعی بدن و تشریف ببرن

    • بدون نام

      مردم ایران فهم بسیار بالایی دارند و اکنون شناخت حق از باطل کار زیاد سختی نیست
      فقط خواهش می کنم برای پوشاندن گندکاریاتون از رهبری مایه نذارید و بفرمایید کدوم یک از شرایطی رو که رهبری برای برجام تعیین کردن اقایون رعایت کردند؟

    • بدون نام

      احمدی نژاد مرد شریف وپاکدستی بودایشالله برمی گرده

      پاسخ ها

      • سید کریم سجادی

        خیلی پاکدست بود خیلی خیلی از معاونان و دوستانش که الان در اوین هستند معلوم هست

    • بدون نام

      خاک برسرتون که هنوز بعد از شش سال گند زدن به کشور هنوز احمدی نژاد.احمدی نژاد میکنین! !!.

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      من هم یک احمدی نژادی ام ....
      تا کور شود چشمی که عدالت خواه مردم نباشد....

    • زواره

      بدترازطیف احمدی نژادهم داریم ولی حیف که نمیشدگفت

    • بدون نام

      من کاری به مموتی ندارم فقط میتونم بگم خاک بر سر تَکرار و تدبیر و امیدتون

    • علی.

      آره نون رو هم احمدی نژاد گرون کرد.دست بردارید دیگه هر چی میشه میگید احمدی نژاد خداخیرش بده حد اقل مارو خونه دار کرد.

    • سید کریم سجادی

      خدایا شر این احمدی نژاد و یارانش از سر این کشور و مردم کوتاه بگردان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج