۹۲۷۹۷۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ظاهرا، الک جشنواره فیلم کوتاه تهران آویخته شده!

مسئولان سازمان سینمایی کشور و مدیران انجمن سینمای جوانان ایران باید شفاف سازی کنند و پاسخ دهند چرا این رویداد سینمایی که دوره‌های طلایی را پشت سر گذاشته تا بدین حد، کور و خاموش و بی صدا شده است؟

روزنامه جوان: سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران این روز‌ها در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. جشنواره ایی که به دلیل مواجهه اش با نسل جوان و صد‌ها استعداد نوظهور، همواره، مورد اقبال و توجه افکار عمومی و اصحاب رسانه بوده است.

ظاهرا، الک جشنواره فیلم کوتاه تهران آویخته شده!

مروری بر صفحات فرهنگی و سینمایی رسانه ها، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و حتی، شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد چراغ این دوره جشنواره به طرز فجیعی خاموش است. صدایی بر نمی‌آید.

مسئولان سازمان سینمایی کشور و مدیران انجمن سینمای جوانان ایران باید شفاف سازی کنند و پاسخ دهند چرا این رویداد سینمایی که دوره‌های طلایی را پشت سر گذاشته تا بدین حد، کور و خاموش و بی صدا شده است؟

این در حالی است که به اذعان بسیاری از متخصصان و صاحب نظران؛ جشنواره‌های سینمایی مرتبط با جوانان که بستر کشف استعداد‌های تازه و جدید هستند حتی از رویدادی مانند: فجر هم مهم‌تر و راهبردی‌تر است.

حدف سینمای رسانه از جشنواره و اعمال محدودیت برای تردد خبرنگاران و منتقدان از یکسو و بلیت فروشی و درآمدزایی از دیگر سو گویاست که فقط پای پول در میان است.

از سوی دیگر جشنواره فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان دیرزمانی خاستگاه استعداد‌های جوان و نوظهور سینمای ایران بوده است. این مرکز سینمایی که از شعاع و گستردگی سراسری و ملی برخوردار است همیشه پایگاهی مهم و تعیین کننده برای کشف ظرفیت‌های سینمایی نو و فضایی برای تنفس فکری و اندیشگی و تجربی سینمای ایران بوده است.

متاسفانه این مهم‌ترین پایگاه سینمایی کشور هم اکنون به حال خود رها شده و در سال‌های اخیر وضعیت اسفناکی را سپری می‌کند و برغم افزایش بودجه و اعتبارات و منابع آن در معرفی چهره جدید ناموفق و ناکام است.

نگاه غیرکارشناسانه مسئولان سازمان سینمایی در انتصاب مدیران خبره و با بصیرت و فقدان افق و چشم انداز روشن برای نسل جوان سینما باعث شده که انجمن سینمای جوانان ایران به حیاط خلوتی و زمین بایری تبدیل شود. انجمن سینمای جوانی که سعيدروستایی، وحید موسائیان، علیرضا امینی، شاهد احمدلو، مهدی کرم پور، محمدحسین مهدویان، رضا سبحانی، امیرشهاب رضویان، بهرام توکلی، مهرداد اسکویی، شهرام مکری و ... زمانی، در فضایش و جشنواره هایش درخشیدند دیگر سال هاست که گویی الکش آویخته است.

برای حسین انتظامی که از بدو ورودش کوشیده تا در بزنگاه‌های مهم سینمایی مدیرانی همسو و نزدیک به خودش را بگمارد ظاهرا، این مرکز سینمایی چندان مهم نبوده است و همان مدیر خسته و بی انگیزه اسلاف پیشینش را حفظ کرده است.

این نشان می‌دهد که رئیس سازمان سینمایی برای مهم‌ترین مرکز و پایگاه استعدادیابی و کشف تجربه‌ها و اندیشه‌های جدید هیچ برنامه‌ای ندارد.

مضافا اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران که به مثابه فجر فیلمسازان جوان کشور به شمار می‌آید هم دیگر از تک و تا افتاده و بیش از دوره‌های گذشته بی رمق و بی صدا در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج