۹۲۸۰
۷ نظر
۵۱۶۷
۷ نظر
۵۱۶۷
پ

فروش مسواك‌هاي بي‌كيفيت چيني با برند معتبر

هشدار: آسیب چینی ها به دهان ایرانیان!

با اندكي گشت و گذار در بازار مي‌توان مسواك‌هايي را ديد كه اگرچه با برند تجاري "اورال بي" و قيمت به نسبت بالايي به فروش مي‌رسند، اما ظاهر و رنگ پلاستيك اين مسواكها كدر بوده و شفافيت مسواك‌هاي اصل را ندارد.

دامنه اقدامات توليدكنندگان چيني در جعل برندهاي معتبر جهاني با كمترين كيفيت و البته صادرات آن به ايران به حوزه مسواك نيز كشيده شده است.

با اندكي گشت و گذار در بازار مي‌توان مسواك‌هايي را ديد كه اگرچه با برند تجاري "اورال بي" و قيمت به نسبت بالايي به فروش مي‌رسند، اما ظاهر و رنگ پلاستيك اين مسواكها كدر بوده و شفافيت مسواك‌هاي اصل را ندارد.

به هر حال اگر به دليل عدم آگاهي از تقلبي بودن، يكي از اين مسواك‌ها را بخريد، به محض باز كردن بسته‌بندي آن بوي نامطبوع و تند پلاستيك بازيافتي به مشامتان خواهد رسيد.

ظاهرا توليدكنندگان چيني به حوزه جعل يكي از مطرح‌ترين برندهاي جهاني مسواك و صادرات آن به ايران نيز وارد شده‌اند، اما تفاوت مهم در خصوص توليد اين مسواك‌ها با ديگر اقدامات توليدكنندگان چيني، خطرات بالاي مصرف آن‌ها براي مصرف‌كنندگان ايراني است.

پلاستيك بازيافتي طيف وسيعي از ضايعات پلاستيك از كيسه‌هاي نايلوني گرفته تا پلاستيك سرم، آمپول و ديگر ضايعات بيمارستاني را در بر مي‌گيرد.

نكته مهم در اين زمينه احتمال بيماري‌زايي بالاي محصولات توليد شده از پلاستيك‌هاي بازيافتي است. البته اين احتمال بيماري‌زايي با توجه به تماس مستقيم مسواك با محيط داخلي بدن و دهان تقريبا قطعي خواهد شد.

در اين ميان بهادر كاظمي - معاون نظارت بر اجراي استاندارد موسسه استاندارد، اگرچه اطلاعي از اين مورد خاص ندارد، اما تصريح مي‌كند: متاسفانه بخش قابل توجهي از اين محصولات از مبادي غير رسمي وارد مي‌شود كه موسسه استاندارد نيز نظارتي بر كيفيت آن‌ها ندارد.

به گفته وي در حال حاضر طرح شناسنامه‌دار كردن محصولات وارداتي در حال اجرا است كه پس از آن با توجه به نصب برچسب واردات بر تمام محصولات، مصرف‌كنندگان خواهند توانست محصول اصل وارد شده از مبادي رسمي را از محصول قاچاق و با كيفيت پايين تميز دهند.

اما در اين ميان نكته مهم آن است كه تا زمان شناسنامه‌دار شدن تمام محصولات وارداتي، مصرف‌كنندگان ايراني كه هزينه خريد يك مسواك "اورال بي" اصل را پرداخت مي‌كنند، اما احيانا مسواك بي‌كيفيت چيني توليد شده از پلاستيك بازيافتي را دريافت خواهند كرد، چه بايد بكنند؟

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هشدار: آسیب چینی ها به دهان ایرانیان!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      خیلی ممنون که مارا آگاه کردید اما شمارا به خدا به وزارت بازرگانی ، سازمان استاندارد ، وزارت بهداشت و گمرک بفرمایید که از ورود این کالاها که با جان مردم وسلامت مردم در ارتباط است جلوگیری کنند . مگر مردم امکان شناسایی این کالاهای تقلبی را دارند مگر میتوانند بفهمند که واردکننده این کالاها آنهارا از کجا آورده

    • مرتضی

      خدا محو کنه چینو از روی زمین و همینطور تمام اون سودجو هایی که این محصولات رو وارد کشور میور میکنند خدا توی همین دنیا ازشون انتقام بگیره من حود 3 هفته که اورال بی خردیدم و دارم استفاده میکنم

    • م.ب

      chejoriye ke nemitonan joloye varede mahsolate mozakhrafe chiziro begiran?!

    • sahar

      mamnun a ink agah kardid maro.ina dge kian baba

    • بدون نام

      فقط مسواک نیست خیلی از شامپوها و خمیردندانها هم تقلبیش تو بازار پر شده مثل کرست، نیوا...و سود زیادی به جیب واردکنندگان این کالاها میره و کسی پیگیرش نیست. از ماست که بر ماست

      پاسخ ها

      • حسن

        نظارت کار کسی نیست وظیفه دولت است
        وارد کننده مقصر است و دولت

    • بدون نام

      امروز خرید مسواک اورهال بی رو بعد متوجه شدم تقلبیه قیمت پایینی هم داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج