۹۲۸۰۵۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

به بهانه خداحافظی سعید علی‌حسینی

قهرمانی دیگر با دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کرد؛سعید علی حسینی.او رفت به زندگی‌اش برسد تا فارغ از هیاهوی این رشته ورزشی مثل سال‌ها سال قبل به آینده بیاندیشد.

خبرآنلاین: اشک‌های سعید علی حسینی بعد از نایب قهرمانی در جهانی ۲۰۱۷، بی شک یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ ورزش ایران است. سعید بعد از ۸ سال محرومیت، دوباره به صحنه برگشت و توانست فقط ذره ای از حقی که به خاطرش ۸ سال خون و دل خورده بود را بگیرد.

آن زمان وقتی درباره آن اشک ها با سعید علی حسینی حرف زدیم، در چند خط گفت که به اندازه یک دنیا حرف در آن بود: اگر بغض من ترکید اول از همه به خاطر خانواده‌ام بود. پدرم که خودش وزنه‌بردار بود از همان دوران کودکی من، تمام وقتش را گذاشت تا پسرش روزی یک قهرمان بزرگ شود. همین موضوع تمام زندگی خانواده من را تحت‌الشعاع قرار داده بود. اما پس از آن‌که آن اتفاق‌های تلخ افتاد، بیشترین آسیب را پدر و مادرم دیدند. هردوی‌شان به خاطر من پیر شدند. برای خودم هم سخت بود.»

سعید بعد از کسب مدال نقره در اندونزی اشک می ریخت.شاید دلیلش این بود که این مدال نقره کمترین حقی است که در این سال های سخت به او رسیده است.

حالا دو سال از آن بغض ها می گذرد و سعید مجبور شد با بغضی دیگر در گلو، نامه‌ای را امضا کند که محتوایش برای خیلی ها دردآور است. سعید علی حسینی برای همیشه از دنیای وزنه برداری خداحافظی کرد تا با امضای نامه بازنشستگی اش، از فهرست آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی خارج شود.

برای سعید که تا همین یکی دو ماه پیش رویای حضور در المپیک و شکست دادن تالاخادزه گرجستانی را در سر داشت، تصمیم برای خداحافظی تصمیم آسانی نبود.می توانست در المپیک باشد و حتی می توانست در اردوها بماند تا تجربیاتش را در اختیار دیگران قرار بدهد اما نشد یا شاید بهتر باشد این طور گفت که نخواستند.

گاهی آدم آنقدر انگیزه پیدا می کند که به خاطر رسیدن به هدفش ۸ سال تحمل می کند. گاهی هم جوری دلسرد می شود که حتی حاضر نیست دقایق و ثانیه های پیش رو را تحمل کند.همه این اتفاق ها را سعید تجربه کرده است.همه این دلسردی ها را.

سعید علی حسینی تا سه هفته قبل از آغاز رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ پاتایا در اردوی تیم ملی حضور داشت و به دلیل آسیب دیدگی و البته غیبت در رکوردگیری از سوی کادر فنی از تیم ملی کنارگذاشته شد. غیبت سعید در مسابقات جهانی پاتایا، تاوان سنگینی برای او به همراه داشت، چراکه نامش برای حضور در مسابقه گزینشی دیگری رد نشده بود و به همین دلیل هم شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

علی حسینی را می شود یکی از بدشانس ها در دنیای وزنه برداری دانست.پسر محجوبی که حقش بیشتر از اینها بود و شاید اگر هزار و یک اتفاق برایش نیفتاده بود نام او در این دنیای پرهیاهو بیشتر برجسته می شد.سعید علی حسینی هم از دنیای وزنه برداری رفت اما قطعا نام او بر سینه تاریخ سنجاق خواهد شد.

شک نداشته باشید کسی از یاد نخواهد برد پسری را که کم حرف بود،عصبانی نمی شد و آنقدر انگیزه داشت که پس از ۸ سال محرومیت دست به وزنه شد و مدال دیگری را برای ایران به دست آورد.خداحافظ آقای علی حسینی،ما اینجا چراغ ها را برای نسل های بعدی شما روشن نگه خواهیم داشت تا از دل آنها سعید ها،بهداد ها و حسین رضازاده ها بیرون بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      و البته ماجرای خود رضا زاده که کم تقصیر نداشت تو محرومیتش. ...

    • بدون نام

      خدا لعنت کند رضازاده را که بانی اسیب زدن به این جوان بود

    • امید شهباززاده

      لعنت به کسایی که حقتو خوردن

    • مهران داوری

      سعید علی حسینی رو اقای به ظاهر پهلوان رضا زاده این بلا رو سرش اورد توف به غیرتت نامرد

    • بدون نام

      خدا رضازاده عدالتخوار رو لعنت کنه

    • ارتش سرخ

      خدا رضا زاده رو نیست و نابود کنه که این و بدبخت کرد

    • بدون نام

      سعید باعث وبانی محرومیتش فقط وفقط رضازاده بود چون میدونست سعید میتونه چند سال رکورد فوق سنگین دنیارو به نام خودش کنه دوپینگیش کرد بعدم .......

    • علی

      واقعا متاسفم برای رضازاده
      که به شدت ترسید علی حسینی رکورد دار ایران بشه و دیگه کسی از رضازاده حرفی نزنه

    • عباس

      به نظر من باعث و بانیش خودشه. کسی که دو بار دوپینگ میکنه دیگری مقصر نیست. حالا بعد از 8 سال اومده مدال گرفته و در کمال بیخیالی پیگیر کارش نیست رفته در کشورهای دیگه میگرده. بیخودی ازین آدمها قهرمان نسازید. اینها قدر استعدادشونو نمیدونند و چوب حماقتشون رو میخورند. در مقطعی که در کشور رقیبی نداشت ایران رو از داشتن یک مدال در المپیک محروم کرد

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه رصا زاده را حقیری که ازحسادت سعید پهلوان را نابود کرد.بیشرف بیشرف بیشرف

    • پرویز

      همه می دانند که تمام این مشکلات را حسین رضا زاده سر این پهلوان نامدار اورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج