جاباما
۹۲۸۱۶۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

چالش‌های بزرگ بر سر راه پرسپولیس و انصاری‌فرد

محمدحسن انصاری‌فرد روز ۵ شهریور به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد، اما او باشگاه آرام و بی‌حاشیه‌ای را در اختیار نگرفت.

خبرورزشی: باشگاه در اوج مشکلات مالی، بحران‌های مدیریتی، شکایت‌های پیچیده و سنگین و فشار‌های فنی حاصل از تغییرات تاکتیکی به انصاری‌فرد سپرده شد و به همین علت طی این ماه‌ها شاهد بیشترین اخبار تلخ ممکن اطراف پرسپولیس بودیم. از مشکلات عادی گرفته تا نامه‌هایی که به باشگاه می‌رسد و هر کدامش می‌تواند باشگاه را دچار بحران و تشنج‌های بیشتری کند. برای بررسی این حجم از فشار، نگاهی به ۵ چالش اساسی پرسپولیس داشتیم.

شکایت کروات‌ها

برانکو برای پرسپولیس ۳ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ، ۳ سوپرجام (که در بازی فینال اصلاً به میدان نرفت!) و یک نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد و یک رنسانس در پرسپولیس رقم زد. اتفاقی که مربیان بزرگ‌تر، سرشناس‌تر، محبوب‌تر و قدیمی‌تر از او هم نمی‌توانستند در عرض ۴ سال انجام دهند، اما حقوق و مزایای این مربی را ندادند، او را به شکل سؤال‌برانگیزی کنار زدند، به وکیلش گفتند بهتر است از پرسپولیس شکایت کند و حالا هم تهدیدش می‌کنند از او به فیفا شکایت خواهند کرد! دستیاران او هم مطالباتی دارند و از سوی دیگر، شکایت بودیمیر به دفتر باشگاه رسیده است.

عبور سلامت از این چالش، دو راه دارد؛ یا میلیارد‌ها تومان را یکجا به برانکو و سایر کروات‌ها بدهند و خودشان را خلاص کنند یا به توافق برسند. باقی راه‌ها، باشگاه را زخمی می‌کند؛ حداقل قوانین بین‌المللی که این‌طور می‌گوید!

شکایت چند شرکت سرشناس

در کنار برانکو، باشگاه با شکایت چند شرکت سرشناس مواجه است. بهنام پیشرو بابت مطالباتش از سال ۹۳ تا به حال شکایت کرده که ممکن است حکم نهایی آن، جریمه ۴۰ تا ۵۰ میلیاردی برای پرسپولیس باشد. شکایت ریحان فیلم هم پابرجاست. آن‌ها حق فروش بلیت و تبلیغات در بازی‌های پرسپولیس را برای خود قائل هستند. ۷ میلیارد در زمان مدیریت ایرج عرب به باشگاه دادند تا صاحب بلیت‌فروشی شوند، اما این بلیت‌فروشی متعلق به شرکت توسعه و تجهیز است و از این رو، شانس باشگاه برای پیروزی در این پرونده بسیار کم به نظر می‌رسد.

گویا این شرکت درخواست ۸ میلیارد تومان غرامت کرده و شاید با رأی دادگاه، پرسپولیس محکوم به پرداخت حدود ۱۵ میلیارد تومان شود. یک شرکت آژانس هواپیمایی که مسئولیت خرید بلیت سفر‌های پرسپولیس را داشت، با مدارکی که بدهی ۳ میلیارد تومانی پرسپولیس را تأیید می‌کند، به دنبال کشاندن مسئولان حقوقی پرسپولیس به دادگاه است. آن‌ها هم توانایی درخواست غرامت و محکوم کردن باشگاه را دارند.

تسویه حساب با جیب خالی

از یک سو حساب باشگاه خالی است و انصاری‌فرد مجبور شده با قرارداد‌های کوتاه مدت، پول‌های کمی به حساب بیاورد و از طرف دیگر، طلبکاران سر باشگاه ریخته‌اند و به فکر دریافت مطالبات هستند. جیب باشگاه خالی است ولی گابریل کالدرون و بازیکنان هر روز به مدیریت باشگاه اولتیماتوم می‌دهند. کالدرون دیروز در آخرین مصاحبه خود گفت تا آذرماه پول نگیرد، تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند که احتمالاً جدایی و شکایت است. البته انصاری‌فرد می‌گوید به زودی بخش دیگری از مطالبات این مربی پرداخت خواهد شد، اما آیا این پرداختی، کالدرون را راضی می‌کند؟

فرابورس؛ قوز بالای قوز

اینکه پرسپولیس باید مسیر خصوصی‌سازی را طی کند، یک جبر قانونی برای باشگاه است. باشگاهی که طی سال‌های اخیر، دولت‌ها با اجبار و گاهی زورگویی، آن را در اختیار خود گرفتند و هرگز راضی به خصوصی کردنش نبودند، اما حالا دیگر کار به جایی رسیده که طبق قانون باید واگذار شوند. در این میان، باشگاه ابتدا به فرابورس می‌رود و قیمت‌گذاری می‌شود و سپس به تالار بورس خواهد رفت، اما قبل از آن باید یک‌سری مراحل قانونی را طی کند. اگر همه چیز هم مهیا باشد، فعلاً تراز مالی پرسپولیس منفی است و باید به سمت مثبت سوق پیدا کند.

البته با توجه به موارد بالا، پرسپولیسی‌ها تقریباً ناامید هستند که به این زودی به تراز مالی مثبت برسند هر چند فشار وزارت ورزش و سایر ارگان‌های مرتبط با خصوصی‌سازی روی باشگاه دیده می‌شود و این موضوع، چالش دیگری برای انصاری‌فرد می‌سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگران نباشسد .بابا مسعود که نمرده !!!!!از جیب بیت المال میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا مسعود فعلاًفقط کیسه

      • ایرانی اصل

        تاکورشودهرانکه نتوانددید.

    • بدون نام

      تیم فاسد لنگی

      پاسخ ها

      • hma

        پول این همه ثبات وبهترین بازیکنان لیگ واردوهای گرانقیمت خارجی وچرب کردن سبیل اردوغان وجریمه خلعتبری وتاسیس دانشگاه وشرکت و....پیش خورشده...ولی بازهم مثل دوران خاتمی وپرداخت بدهی ملیاردی به السد وبعدا پوداخت بدهی سنگین ژوزه بازهم دولت ازجیب بیت المال برای طویله علی عبده خرج خواهدکدگرد.

    • بدون نام

      بزرگترین چالشهای پرسپولیس بزرگ فدراسین فاسد تاج داورا کمیته انظباطی حسودان وبخیلان (تاس حقیر پلشت)

    • حام

      سوختی دارید هزیون می گید
      بابا مسعود معلومه طرف کیه تازه وزارت خارجه و مجلس و رئیس جمهور و... هم طرف کیه
      طرف تیمی هستند که ذاتش سرسپرده و ریزه خوار قدرت و درباری و حکومتی هست تیمی که سالهاست هزینه گذافی از جیب این ملت بدبخت انداخته ک هیچ موفقیتی هم نداشته بجز تهمت زدن

    • بدون نام

      بذارین سایت دیوار شاید کسی پیدا شد باشگاه بااین بدهی که که بالا آورده کووم عاقلی پیدا می شه بخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج