۹۲۸۱۸۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

سرنوشت مبهم دو متهم پرونده گندم‌های مفقودی

دومین جلسه علنی دادگاه ویژه رسیدگی به گندم‌های مفقودی گلستان در حالی برگزار شد که سرنوشت دو متهم پرونده نامعلوم است و وکیل مدافع متهمان اصرار دارد تمام گندم‌ها بازگردانده شده است.

خبرگزاری مهر: دومین جلسه علنی دادگاه ویژه رسیدگی به گندم‌های مفقودی گلستان در حالی برگزار شد که سرنوشت دو متهم پرونده نامعلوم است و وکیل مدافع متهمان اصرار دارد تمام گندم‌ها بازگردانده شده است.

صبح سه شنبه دومین جلسه علنی دادگاه گندم های مفقودی گلستان با حضور متهم ردیف اول این پرونده برگزار شد و سرنوشت دو متهم این پرونده نامعلوم است و در دادگاه حاضر نشدند.

در ابتدای جلسه آق اویلی رادنیا، متهم ردیف اول پرونده در جایگاه متهم قرار گرفت و پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی مزیدی، از تخلف و کسری گندم اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: با ۷۵ سال سن و اموالی که دارم نیاز به این کار نداشتم و قصدم از حضور در کارخانه ایجاد اشتغال بود.

وی ادامه داد: من عضو هیئت مدیره بودم و فقط اسناد و مدارک را امضا می کردم حتی برخی مواقع که نمی توانستم به کارخانه بیایم برگه سفید امضا می دادم . مدیر اجرایی و مدیر داخلی کارخانه ( متهمان ردیف دوم و سوم پرونده) کارها را انجام می دادند. از اداره غله بپرسید اصلا من تا به حال به اداره غله رفته بودم؟

در این بخش از سخنان متهم، قاضی خطاب به او گفت: به هر حال شما عضو هیئت مدیره بودید و با اداره غله قرارداد امضا کردید و در قراردادها و تعهدات مسئولیت را پذیرفتید و همان طور که سود کارخانه متوجه شماست ضرر و زیان آن هم متوجه شماست.و امروز باید در دادگاه پاسخگو باشید.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم ردیف اول با تایید سخنان متهم بار دیگر اعلام کرد: موکلم بی گناه است و همان طور که به صراحت اعلام کرده اند اگر گندم ها کسری دارد من نمی دانم چه مقدار است و فقط چیزی که یادم می آید این است که می دیدم آرد از کارخانه خارج می شود و وقتی درباره آردها می پرسیدم می گفتند مجوزش را از غله می گیریم.

تقاضای برائت برای متهم ردیف اول پرونده

وی توضیح داد: موکلم نمی داند گندمی که خارج شده به کجا منتقل شده و این که از فروش این گندم ها به حساب موکلم پولی منتقل نشده است نشان می دهد ایشان اطلاعی نداشته اند و با توجه به این که در جلسات بازپرسی هم حضور پیدا کردند که نشان می دهد سوء نیتی نداشته اند تقاضای برائت برای موکلم را دارم.

در ادامه نماینده غله با اشاره به تحصیلات دانشگاهی متهم ردیف اول پرونده، ادعای بی اطلاعی و جهل او از مسائل مالی و حسابداری کارخانه را رد کرد و گفت: همه چک ها و قراردادها به امضای آقای رادنیاست. یکی از فرزندان ایشان هم در قسمت باسکول کارخانه حضور داشتند و همه را رصد می کردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار تن گندم امانی در سال ۹۵ به کارخانه آرد در آسیاب شاهکوه به امانت سپرده شده بود گفت: بیش از ۹ تن از گندم های امانی مفقود شده است.

نکته جالب در دادگاه امروز مشخص شدن سرنوشت یکی از دو متهم فراری این پرونده بود؛ وکیل مدافع متهمان این پرونده در دادگاه اعلام کرد که در تماس تلفنی چند روز قبل همسر متهم ردیف سوم پرونده آقای ابوالحسن فاضلی متوجه شدم ایشان به اتهام پرونده دیگری در مشهد، زندان هستند و در تماسی که با ایشان داشتم اسناد و مدارک جدیدی از پرونده را به بنده ارائه دادند که به استناد این مدارک همه ۳۰ هزار تن گندمی که غله به این کارخانه امانی سپرده بود، تحویل شده است و کسری وجود ندارد.

وکیل متهمان در ادامه بار دیگر با اصرار بر نقص کارشناسی گفت: اداره غله تنها به سیستم مانیتورینگ خود استناد می کند در حالیکه اسناد، مدارک و فاکتورهایی که در اسناد کارخانه وجود دارد باید بررسی شود و همان طور که در جلسه اول از دادگاه خواستیم تقاضای کارشناسی دوباره و بررسی اسناد و مدارک جدید را دارم.

قاضی مزیدی در پاسخ به این بخش از سخنان وکیل گفت: شما در سه سال گذشته که وکیل متهمان بودید چرا تاکنون مدارک و مستندات خود را ارائه نکردید؟ چرا تا الان از این که یکی از متهمان فراری در زندان هستند به دادگاه اعلام نکردید در حالیکه شما موظف بودید به دادگاه اطلاع دهید حتی جلسه قبل هم شما این موضوع را در دادگاه اعلام نکردید.

وکیل متهمان این بار با اصلاح سخنان خود گفت: دیروز همسر موکلش با او تماس گرفته و آدرس محل نگهداری اسناد و مدارک را اعلام کرده است؛ بار دیگر از دادگاه تقاضا دارم به ما فرصت دهند تا اسنادی که با تازگی به ما رسیده بررسی و به دادگاه ارائه دهیم.

در پایان این جلسه قاضی حجت الاسلام مزیدی، قاضی پرونده با توجه به درخواست وکیل متهمان مهلت کارشناسی۱۰ روزه برای بررسی دقیق مستندات جدید ارائه شده در نظر گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAAAAAA

      خیلی جالب است هر چه دزدیده میشود یا اختلاسی صورت میگیرد پرونده آنها مبهم است .

    • آقای راستگو

      با لین تربختها کار نداشته باشید دنبال خانهای مورچه ها بگردید اونا گناه ندارند متهم اصلی مورچه هاست که گندمهارابردنند گندم ها تو سوراخ مورهاست ....

    • عبدالله

      کشنی های بنزینی که چندسال قبل به ایران نرسید وروی دریاسرقت شد کارش به گجا رسید فاضلابهایی که ستلهاپیش به کارخانه های روغن نباتی به جای روغن رفت وشرکت طرف قراردادحمل مربوط بود تکلیف پرونده اش چه شد دزدهای بزرگ رارهاوافتابه دزدهارا برای نمایش روی صحنه اورده اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج