جاباما
۹۲۸۲۰۱
۸۷ نظر
۵۰۰۶
۸۷ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش قیمت بنزین، منبع تامین کمک به خانوارها!

اگر دولت بخواهد برای تامین منابع مورد نیاز جهت حمایت از ۱۸ میلیون خانوار ایرانی، دست به افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین بزند، این افزایش قیمت می‌تواند در سناریو‌های مختلف باعث افزایش نرخ تورم به میزان ۱.۳ تا ۴ درصد شود.

تابناک: اگر دولت بخواهد برای تامین منابع مورد نیاز جهت حمایت از ۱۸ میلیون خانوار ایرانی، دست به افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین بزند، این افزایش قیمت می تواند در سناریوهای مختلف باعث افزایش نرخ تورم به میزان ۱.۳ تا ۴ درصد شود.

روز گذشته رئیس جمهور روحانی در جمع مردم رفسنجان گفت: در روزهای آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم. از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند اما اکثریت ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم. رئیس جمهور تاکید کرد: این طرح مهم دولت در سال ۹۸ بوده که در روزها و هفته های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام می‌شود و این قدم دولت برای حمایت مردم در زندگی روزمره‌ آنها است.

دولت برای حمایت از 18 میلیون خانوار حدوداً چقدر منابع نیاز دارد؟

قبل از پاسخ به این پرسش ها باید گفت که نقد جدی که به وعده رئیس جمهور برای حمایت از ۱۸ میلیون خانوار مطرح است این است که اگر به طور میانگین اعضای یک خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم، دولت می خواهد در این طرح به ۷۲ میلیون نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران کمک کند! حالا پرسش این است که دولت در این سال ها کشور را چگونه اداره کرده است که هم اکنون این تصور برای رئیس جمهور پیش آمده است که باید از ۹۰ درصد مردم حمایت های مالی صورت گیرد؟

فارغ از این نقد، اگر فرض بگیریم که دولت برای حمایت از هر نفر از این ۷۲ میلیون نفر، همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان یارانه ها را در نظر بگیرد، بودجه ای در حدود سه هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان نیاز است.

این بودجه را دولت از کجا می خواهد تامین کند؟

هر چند که هنوز رقم مساعدت به هر خانوار مشخص نشده است اما این وعده کمک به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی در حالی است که در سال جاری دولت با کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی رو به رو است و قرار است نیمی از این کسری بودجه را از طریق کاهش هزینه ها و نیمی دیگر را از طریق افزایش منابع از چهار روشی که در مورخه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا رسید، تامین کند. این چهار راهکار عبارت بودند از: واگذاری و مولد سازی دارایی های دولت توسط وزارت اقتصادی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۵۰ درصد موجودی حساب ذخیره ارزی به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش اوراق مالی اسلامی مازاد قانون بودجه ۹۸ به میزان ۳۸ هزار میلیارد تومان و برداشت از حساب مخصوص نزد صندوق توسعه ملی به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان.

مجموع ارقام فوق، ۹۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است ولی سقف مجاز دولت برای فروش اوراق و برداشت از صندوق توسعه ملی،۶۲ هزار میلیارد تومان است. بنابراین ۲۱ هزار میلیارد تومان از رقم فوق کسر می شود و مجموع ارقام فوق برابر ۷۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

حالا پرسش اساسی این است که در حالی که دولت با کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری رو به رو است و حتی برای جبران این کسری بودجه بر روی منابع صندوق توسعه ملی نیز حساب باز کرده است، چگونه می خواهد هزینه کمک به ۱۸ میلیون خانوار را تامین کند؟

علی ربیعی، سخنگوی دولت روز گذشته در جریان بازدید از روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه، در توضیح این طرح با بیان اینکه طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۲/ ۳ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد، گفت: ۱۸ میلیون نفر از مردم کشور از مزیت‌های این طرح برخوردار می‌شوند. سخنگوی دولت وعده داد که جزئیات بیشتر و تکمیلی درباره منابع اعطای کمک معیشت به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی را در روز چهارشنبه در نشست خبری هیات دولت اعلام خواهد کرد.

هر چند که باز هم منبع تامین درآمد مورد نیاز برای حمایت از ۱۸ میلیون خانوار مشخص نیست اما می توان گفت احتمالاً دولت قصد دارد که منابع این طرح را از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین کند چرا که " طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصوب شده است که بخشی از مصارف آن برای کمک نقدی و غیرنقدی اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است".

این احتمال از آنجا تقویت می شود که طبق برآوردهای انجام شده در گزارشی که توسط سازمان برنامه و بودجه مننشر شده است «میزان یارانه‌های پنهان پرداخت شده» توسط دولت در بودجه ۱۳۹۸ به شرح جدول زیر و بالغ بر ۶۴۹ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۹۲ درصد این مبلغ یعنی معادل حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از کل یارانه پنهان مربوط به حامل‌های انرژی شامل فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و برق است.

افزایش قیمت بنزین، منبع تامین کمک به خانوارها!

همچنین نتایج همین گزارش نشان می دهد که عمده یارانه‌های پنهان مستقیم به خانوار‌های پردرآمد می‌رسد؛ برای نمونه، از مجموع ۱۲۳ هزار میلیارد تومان بنزین، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) است.

افزایش قیمت بنزین، منبع تامین کمک به خانوارها!

بنابراین به احتمال بسیار زیاد دولت قصد دارد با اصلاح قیمت حامل های انرژی به خصوص اصلاح قیمت بنزین، منابع این طرح کمک به ۱۸ میلیون خانوار را تامین کند.

هر چند که اصلاح قیمت حامل های انرژی می تواند مزایایی چون کاهش میزان مصرف و قاچاق را در پی داشته باشد اما قطعاً این افزایش قیمت دارای آثار تورمی خواهد بود. محتمل ترین گزینه در بین حامل های انرژی جهت اصلاح و افزایش قیمت آن، بنزین است. به فرض اگر دولت بخواهد برای تامین منابع مورد نیاز جهت حمایت از ۱۸ میلیون خانوار دست به افزایش قیمت بنزین بزند این افزایش قیمت چه آثار تورمی را به دنبال خواهد داشت؟

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی آثار تورمی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین در سه سناریو پرداخته است. در سناریوی اول افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین، در سناریوی دوم افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین با فرض اختصاص سهیمه ۶۰ لیتری بنزین به هر خودرو و در سناریوی سوم افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۲۰ لیتر بنزین در ماه برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

افزایش قیمت بنزین، منبع تامین کمک به خانوارها!

در جدول زیر آثار تورمی سناریوی های مختلف افزایش قیمت 100 درصدی بنزین را ملاحظه می کنید. همان گونه که مشخص است بسته به اینکه دولت چه سناریویی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد این آثار تورمی متفاوت خواهد بود. در مجموع افزایش صددرصدی قیمت بنزین در سناریوهای مختلف بین 1.3 تا 4 درصد نرخ تورم را افزایش خواهد داد.

شایان ذکر است که طبق آنچه که در این گزارش مرکز پژوهش ها آورده شده است: "در برآوردهاي فوق تنها اثرات مستقيم و غير مستقيم تغيير قيمت بنزين با ا ستفاده از روش داده ستانده لحاظ شده است و صرفا جهت مقايسه اثرات تورمي سناريوهاي مختلف افزايش قيمت بنزين قابليت استفاده دارد و اثرات تورمي كل افزايش قيمت بنزين به دليل اثرات رواني افزايش قيمت اين كالاي استراتژيك به احتمال زياد بالاتر از ارقام فوق خواهد بود كه موضوع اين مطالعه نبوده است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم میشه تیرخلاص برپیکر بی جان مامردم بدبخت....خداریشه ظلم رو بسوزونه حالا میخواد انقلابیون باشن یادغیرو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا طرفندی فقط برای بی جان کردن ملت بیچاره ی فقیر ظلم کم نمیشود فقط زیاد خدا ریشه ی ظلمتان بکند

      • بدون نام

        از اموال خودتببخش آگه راست میگید

      • دولت حرومی

        خداوند اول احمدی نژاد و دوم روحانی رو لعنت کنه ، ۲ نفری که از سمنان اومدن کل کشور نابود کردند متنفر شدم از این استان ، یعنی پست تر از این ۲ نفر فقط میتونه رئیس جمهور بعدی باشه که اونم احتمال قوی باید از سمنان باشه

      • بدون نام

        این همه صغری کبری نشونه ترس و وحشت از انجام این کاره. دولت جراتش را نداره.

      • بدون نام

        ماشین گرون شد رفت پراید 100میلیونی به زودی

      • الهام

        توجیب ماها رو نزن کمکت رو نخاستیم بنزین گرون بشه صدها قلم کالا گرون میشه آقای باعقل معنی کمک به مستضعف فهمیدیم

      • بدون نام

        البته کمک به برخی خانواده های کارکنان خاص، مثل وزارتخانه ها، قوه قضائیه ، شرکت نفت، شهردا ریها

      • بسیجی خط امام

        قیمت سوخت باید به قیمت جهانی عرضه شود نه کمتر نه بیشتر

    • بدون نام

      اشتباه گفتن همچین چیزی نیست به ضرر مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صددرصد بضرر صد درصدضررملت فقیراست همچی گران میشه

      • بدون نام

        جیب مردم رو با گرونی بنزین میزنن بعد یکم از همون پول رو بعنوان صدقه میزارن کف دستمون!

    • ابابیل

      همش دروغه ،،میخوان برای انتخابات جمع کنن ،،ولی اعلامش چیزدیگه هست ،،

    • بدون نام

      100% افزایش قیمت بنزین 4% تورم داره ؟؟؟! مردم چی فرض کردین اینکه میشه 400%

      پاسخ ها

      • بدبخت

        خوب چی میشه کرایه هاپنج برابر میشه بدخودمردم میگن بنزین گرون شده پیش از دولت همه چی رو گرون می کنن خون همدیگه رو توشیشه می کنن دولت هم همینو می خواد

    • سید حسن

      حمایتی درکار نیست
      فقط گرونیش نقده!

    • مجید

      من نمیدونم چرا هرموقع نزدیک انتخابات میشیم به فکر مردم وبه خصوص افراد کم درامد می افتند و حرفشو میزنن مردم سرگرم بشن تا انتخابات که تموم شد وبه خواستشون رسیدن دیگه یادشون میره چی وعده دادند از طرفی با گرون شدن بنزین دوباره گرون شدن کالا و اثار مخربش بازم رو دوش مردم ضعیف که من خودم یکی از اونها هستم.تاکی باید بازی بدین مردم رو خدا خیرتون بده این راهش نیست.

    • نوید

      آقا نکنین.دستتون درد نکنه.میشه کمک نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا بمن فقیر اینجوری کمک نکنین

    • بدون نام

      آقای روحانی تو رو خدا دیگه بهمون کمک نکن تو رو به جدت بذار قبلی ها رو خرج کنیم بعدش برای کمک از شما خودمون بهت اطلاع میدیم

    • داداش

      منابع با افزایش قیمت بنزین همیشه تعمین شده ولی راه اشتباه است اگر با امریکا توافق کنی بهتر از این است تا خود اقتصاد خانواده پویا بشه در هر حال ترامپ احتمال شکست دارد ولی با ایران بتواند ولو نمادین مذاکره کند برنده میشود و از طرف ایران نیز اصلاح طلبان هم مجلس و هم ریاست جمهوری را قوروق میکنند.در دنیا کسی از امریکا خوشش نمیاد ولی منافع و شرایط کشور را در نظر میگیرد امریکا نه با نفوذ ایران و نه ایران هسته ای هیچ مشکلی ندارد فقط میخواهد ابر قدرت ولو در ظاهر بماند

    • سید

      باز انتخابات نزدیک شد و.....اقشاری از مردم بیکار هستند و اصلا:در این دولت ودولت قبل دیده نشده اند وحتی فاقد سهام عدالت و ....می باشند.در صورتیکه در کشورهای خارج( مسلمان تر از ما )به آنها بیمه بیکاری و... تعلق می گیرد. تنها چیزی که در این کشور وجود ندارد مسلمانی است؟؟؟!!!
      اللهم عجل لولیک الفرج

    • بدون نام

      ای دروغگوها

    • علی

      کمک به خانوارها بهانه است تورم و بیکاری نشانه است.

    • بدون نام

      دولت میتواند..به اتومبیل های خارجی توسط کارت اتومبیل بنزین پنج هزارتومانی بدهد چون کسی که این مدل ماشین ها را سوار میشه وضع مالی خوبی داره نباید ازیارانه بنزین استفاده کنه .

    • بدون نام

      بزرگترین کار روحانی همین نگه داشتن قیمت بنزین و سهمیه بندی نکردن بنزین بوده که احمدی نژاد با این کارش تورم و مردم رو بدبخت کرد بود و همه دغدغه داشتن و دنبال بنزین بودن نصف عمر تمام ایرانی ها تو دوره احمدی نژاد تو پمپ بنزین ها و جور کردن بنزین گذشت

    • بدون نام

      بازهم نقشه جدید برای بدبخت کردن مردم

    • خلیلی قوشچی

      با این چیزها نمیشه سر مردم کلاه گذاشت تجربه نشان داده با افزایش قیمت بنزین تک ریالی به ملت نمیدید

    • بدون نام

      دروغه.......

    • بدون نام

      از اون طرف گرون میکنه از طرفی میخواد کمک کنه
      جان من کمک نمیخواد بدترش نکن

    • بدون نام

      عجب بهانه ای برای گران کردن بنزین

    • بدون نام

      خیلی مسخره ست که بیعدالتی های کلان مثل همین یارانه پنهان واختصاص یارانه بیشتر به ثروتمندان با وضع موجود فقط بخاطر احتمال ایجاد تورم احتمالی معطل وبایکوت بماند ،دولت میبایست بنزین را به فیمت واقعی عرضه واگر هم یارانه ایی قرارهست بدهد به همه مردم مساوی بدهد تا انهایی که چن برابر مردم مستمند وسیله نقلیه دارن همچون روال اشتباه گذسته ببشتر بهرمند نباشند وحق به حقداربرسد

    • محمد محمدی

      اینها شعار هستند هیچ کمکی به حانوارها نخواهد شد همانطورکه هدفمندی یارانه ها برای بازسازی ، پیشرفت،...بود هیچ اتفاقی نیفتاد

    • بدون نام

      جیب ما رانزنید نمی خواهیم چیزی به ما بدهید ۴۵۵۰۰تومن به ما دادین در عوض با گرانی پدر ملت را درآودید

    • بدون نام

      خون دماغ شدیم از این تدبیر شما

    • بدون نام

      از این جیب مردم در میارید یک هزارومشو تو این یکی جیب مردم میذارید این تازه خوش بینانشه

    • بدون نام

      به فکر مردم بی بضاعت هستید یا جیب خودتون

    • shanjani.............

      ''''' و این هم بهانه ای ' جدید' برای افزایش قیمت بنزین! ''' برای سر و سامان دادن برای هجده میلیون نفر 'کم درآمد'

    • بدون نام

      اینقدر شر و ور تحویل ندین ، این طرحتون هم مثل یارانه ها ، فقط واسه چاپیدن مردمه، توی این ده سال یه یارانه با هزار منت دادین و چند برابر حاملهای انرژی و بقیه ی چیزا را گرون کردین؟این طرح ها فقط با عوض شدن خودتون درست میشه ، شما ها که تا بازو دستتون را توی جیب مردم کردین بمیرید، ننگ بر شما ستمکاران

    • اهوازی

      باز کلک با گران کردن بنزین گردن مردم فقیر بزارن

    • بی انگیزه

      تیتر تو حلقت...

    • بی انگیزه

      تیترت تو حلقت.....

    • بدون نام

      کمکش مثل یارانه هاست که ده برابر میگیرن.

    • بدون نام

      جرات افزایش ندارید.بهتر است به جای دامن زدن به تورم دست از لجاجت با دنیا بردارید.

    • مصطفی

      خاک تو سرتون با این ایده تون

    • بدون نام

      فقط وفقط برای پولداراس ما بدبختر از همیشه میشیم

    • بدون نام

      فقط وفقط برای پولداراس ما بدبختر از همیشه میشیم

    • بدون نام

      بخاطر همین بعد از افزایش حامل های انرژی و به محض رئیس جمهور شدن یارانه ما را قطع کردی!؟ دروغگوی ریاکار!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط مبخوای بنزین را گران کنی والله اگه یک ریال به مروم کمک کنید

      • بدون نام

        فقط حرف بادهواعمل ندارن

    • بدون نام

      خواب دیدی خیر باشه

    • بدون نام

      خواهشا نمی خواد برای حمایت ۱۸ میلیون بنزین رو گران کنید ! تبعات این کار علاوه بر ۱۸ میلیون مابقی جمعیت به اصطلاح شما حرفه را نابود خواهد کرد.

    • م

      بنزین از ۴۰۰به ۷۰۰رسید برای مردم چه خیری داشت جز اینکه مردم رو در سختی بیشتری انداختید.هیچ دولتی در ایران تا حالا به فکر مردم نبوده و نیست و نخواهد بود.

    • بدون نام

      فکر کنم کفگیرشون برای اختلاس به ته دیگ خورده...بلاخره چهل ساله شما میخواهید به قشر کم درامد کمک کنید ولی سفرشون هر روز خالی تراز دی روز میشه

    • بدون نام

      اره. اون250 تومن پول خروجی دیدم چطوری ب حوزه گردشگری کمک کرد. اینم بگیرین

    • بدون نام

      جون مادراتون بزارید روحانی دورش تمام بشه دست به قیمت بنزین نزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرق نمی کمه هرکی دیگه بیاد همینه!

    • بدون نام

      چی شده یارانه قطع میکنند . میگن میخواهیم به فقیر کمک کنیم. بعد بنزین میخواهند گران کنند میگن میخواهیم به فقرا کمک کنیم.

    • بدون نام

      بخدا قسمتان میدهم گران نکنید ما این خبر را نمی‌خواهیم.ازطلا بودن پشیمان گشته‌ایم. مرحمت فرموده ما را می کنید

    • بدون نام

      خوب ماشینم به قیمت واقعیش بدید دست مردم

    • شهروند

      خدا بحالمان رحم کنه اینهم میشه مثل یارانه نان

      پاسخ ها

      • خدا

        نفت و بودجه و دارایی های مملکت ارث پدری شونه،از اون ریالی خرج نمی کنن برای مردم/قانون میگه از خود مردم بگیر ،یه بخش کوچیکی را بده دوباره به خودشون البته کوبیدن تو سر یادت نره!!!

    • بدون نام

      تا ملت رو به گدایی نندازن ول کن نیستند.بنزین رو از سیصد یهویی کردی هزار تومن ولی یارانه همونقدر موند.همش دروغ و خباثت از وجودتون و حرفاتون برا ملت میباره

    • بدون نام

      دزدی نکنید حمایت کردن از مردم بخوره تو سرتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون

    • بدون نام

      خنده داره به خدا

    • شاهد

      لطفا ۶۵ میلیون نفر را قربانی ۱۸میلیون نفر نکنید،اگر چه دنبال گران کردن بنزین به بهانه ۱۸ میلیون نفر فیلمه مثل یارانه که بعد مدتی قطع کنید

    • بدون نام

      اکثر همین خانوارها اعلامی همان گروه استفاده کنندگان از بنزین جهت مسافر کشی می باشند
      یک پیشنهاد هرکه کارت بنزین خودرو بنام می باشد و سرپرست خانوار هم می باشد یارانه آنها حذف گردد حالا ببینید چند نفر جهت یارانه باقی می ماند
      مرد حسابی با این مدیریت شما کار مردم ایران الان شده :
      یا رقصاند یا خواننده یا ناطورند یا راننده
      مردم امروزه از مسافر کشی و فروش دانای امرار معاش میکنند

    • کامران

      داغت به دلمون الهی
      زندگی که مردا!!؟؟قولش را تو انتخابات دادند!؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخ
      جوک سال بود .

    • بدون نام

      مقدمه ایی برای افزایش بنزین

    • حسن

      با گران شدن بنزین یعنی گشتن طبقه کم درآمد تمام جنس ها گران میشود سوال هم بکنی میگویند بنزین گران شده است در گشور ما هم کی کنتورل نیست هرکس هرقیمتی فروخت که فروخت

    • بدون نام

      بهتره بگی منبع تامین انگل زاده هاو مفسدان

    • بدون نام

      بجای اینکه یارانه فراورده های نفتی را کشورهای همسایه به یغما ببرند،بهتر است بین مردم ایران توزیع شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نزارن ببرند!
        درد این نیست! درد چاپیدن مردمه نه یارانه دادن! هنوز اینو بعد گرفتن یارانه 45500 تومانیت نفهمیدی؟!

      • خدا

        نفت و بودجه و دارایی های مملکت ارث پدری شونه،از اون ریالی خرج نمی کنن برای مردم/قانون میگه از خود مردم بگیر ،یه بخش کوچیکی را بده دوباره به خودشون البته کوبیدن تو سر یادت نره!!!

      • بدون نام

        خدا! پیداش شد جمع کنید کاسه کوزه رو!

    • یعید

      یارانه هامون قطع نکنید، کمک نخواستیم

    • بدون نام

      پدر مردم درآوردین اینقدر که بفکر گران کردن هستین به فکر ارزان کردن باشید

      پاسخ ها

      • خدا

        نفت و بودجه و دارایی های مملکت ارث پدری شونه،از اون ریالی خرج نمی کنن برای مردم/قانون میگه از خود مردم بگیر ،یه بخش کوچیکی را بده دوباره به خودشون البته کوبیدن تو سر یادت نره!!!

      • بدون نام

        طرحهای حدا! حرف ندارن فقط حیف آب دوغ خیارین!

    • بدون نام

      کمکشون میشه همین یارانه 4550 تومانی که الن هیچ ارزشی نداره! تازه برای اون هم نقشه می کشن چجوری قطعش کنن! مثل قطع دهکهای بالا پائین وسط جلو عقب و...

    • بدون نام

      اثرش بدبختی و فقیرتر شدن همونهایی که قراره بهشون کمک بشه!!!!!!!

    • بی نام

      ازهرکسی بپرسیم میدونه تواین شرایط بداقتصادی بااین تورم بالا ودرآمدهای پایین هرگونه افزایش قیمت بخصوص درزمینه حاملهای انرژی اصلا به صلاح مردم ومملکت نیست یعنی کسی اون بالا نیست این نسایل روتجزیه وتحلیل کنه شما که دارین یارانه هارو به تعدادزیادی حذف میکنن ودوباره میخواین همون پول حذف شده هاروجوردیگه ای بهشون پرداخت کنین وبعدقیمت سوخت روببرین بالا یه نقداربه فکرمردم باشین مردم چه گناهی کردن .

    • ناشناس

      تیر خلاص شلیک شد اون هم به بهانه افراد ضعیف

    • بیگ زاده

      آقا زاده ها در اروپا پول کم آورده اند برای پول تو جیبی آنها بنزين را گران کردند

    • امید کورد

      بنزین را لیتری ۷۰۰۰ کنید و یارانه و کمک معیشتی را ۷۰۰ هزار کنید تا بعضی از رانندگی خر و یابو قدر بنزین را بدانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج